Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Net terug uit de winkel. Iedereen heel netjes aan de regels houdend. Rekening houden met passeren(genoeg afstand) Even een gênant moment op een punt waar dat niet kon. Die man liep heel lief achteruit zodat ik er langs kon. Natuurlijk hem daarvoor bedankt. Moet er wel aan wennen. Idd alsof je snel iets fout kan doen en op je donder krijgt.

Genoeg voor een aantal dagen in huis. Alleen geen wc papier. Dan idd die fles met water en servetten, geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé kanjers,

Ik ga ff stoppen met het forum. Rede, het Corona virus komt m'n neus uit. Heel het internet, waar ik ook kijkt kom ikhet tegen. Duhus zijn dat veel te  veel prikkels voor me. Ik kan daardoor niet zo goed m'n hoofd leeg maken.

Ik ga soms nog ff kijken bij het pillenforum, maar ik wil met andere dingen bezig zijn als alleen met het corona virus.

Maar .... ei bee bek hoor. Houd je sterk mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:( Nancy wat een zorgen...  brrr. 

Vanmiddag werd een maaltijdbox bezorgd, van Support your locals. Allemaal plaatselijke producten die nu niet aan de horeca aangeboden kunnen worden. Met heerlijk brood, worst, koekjes, koffie... Er werd aangebeld en je struikelt bijna over die doos die pal voor de deur op de grond gezet was. :huh:  Even vriendelijk zwaaien en bedanken...  doos naar binnen en een boterham smeren. Oh oeps had  ik natuurlijk mijn handen moeten wassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Smaragd:

Jij ook lieve @bolletje. Je bent dan gelukkig niet helemaal weg :lips:

 Ik ga niet weg hoor, ik kan jou niet missen:lips:  Het is het verdomde herseninfarct waardoor het te druk in m'n hoofd wordt$$%^^&*(. Ik zal wel af en toe wat schrijven goed? Dikke kus en houd je haaks hé?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Bij Indische mensen zie/zag je vaak een fles water op het toilet. In geval van geen papier is dat natuurlijk altijd nog een (makkelijke?) oplossing.
Al zal het even experimenteren en wennen zijn als dit niet gebruikelijk voor je is. Maar geen toiletpapier is geen reden tot paniek.

Wel altijd goed je handen wassen na toiletbezoek. Maar dat geldt ook voor papiergebruikers.
Nou ja, handenwassen is nu sowieso bijna een dagtaak...

Had geen paniek hoor,  maar toch stiekem wel beetje blij weer wat in huis te hebben.

En anders fles water , en wegwerpdoekjes hoppa en in gehele nood even onder de douche stappen.

Ja handen wassen  idd dagtaak genoeg aan vooral als ik aan het werk ben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi... die Indische mensen gebruiken geen wegwerpdoekjes en servetten, hoor. Alleen water. En hun (uit hygiënisch oogpunt) linker hand...
Tja, waar je dan die hand aan afdroogt weet ik dan ook weer niet. En je zult toch in elk geval een wasbakje met (papieren) handdoek(jes) op je toilet
moeten hebben, anders moet je met die natte vieze hand deuren openen enz. enz. enz...
Ik heb af en toe wel eens een Indisch klokje horen luiden maar weet dus duidelijk niet waar het Indische klepeltje dan hangt... :blush::unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Smaragd:

. Idd alsof je snel iets fout kan doen en op je donder krijgt.

 

Ik heb vandaag de dag liever dat iemand me op m'n donder geeft dan dat ie niks zegt als ik iets niet goed doe. Dan weet ik het tenminste.
Ongemerkt zal ik ook wel eens te weinig afstand houden, daar ben ik bijna van overtuigd. Anderhalve meter lijkt weinig, maar in de praktijk is
dat best wel behoorlijk abnormaal veel.. in een rij staan bijvoorbeeld. Heb dan al gauw het gevoel dat er een 'gat' voor je is waar iemand zomaar
in kan gaan 'voordringen' en ik moet dan echt bewust de neiging onderdrukken om op bijvoorbeeld een meter afstand te gaan staan...

Twee meter afstand is nóg beter, maar nóg moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verse uiensoep gemaakt met tijm, zo een zin in, zo even in de oven nog met stokbrood en kaas erop. Spaghetti Bolognese, komkommer met rode ui in zuur en als toetje een magnum, gewoon omdat het kan.

Verder is die gedachte/trek van afgelopen nacht er totaal niet meer gelukkig.

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker @Lieke7777, eet smakelijk.

Kan echt alles eten wat ik wil, kom niet aan en als ik niet drink heb ik zoveel meer trek in eten. Wel een goed teken.

Spaghetti wat overblijft is dan ook voor morgen. Wel handig dan hoef ik niet te koken. Maak altijd een hele grote pan en vries ook nog wat in.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je @Myle, meen ik echt. Jij hebt het ook hard nodig nu wat gezonde voeding. Ja wie niet natuurlijk.

Zit bomvol, ga even lekker op de bank tv kijken(geen corona nieuws)

@bumperjim en @Lika hadden gelijk met hun berichten, ik was gewoon doodmoe. 

Voelde mij zo alleen op het forum, logisch ook wb tijdstip. Dat heb je als je zulke late diensten draait natuurlijk en ook @Myle was er niet eens. Voelde mij echt alleen opgesloten in dit forum, geïsoleerd bijna, dan fladderen al mijn gedachten en nog erger gevoel alle kanten op, gewoonweg eng soms. Voel mij dan net een kind. Maar wel goed dat ik berichten kon plaatsen, mij uiten. Las het net terug en voel het niet meer. Idioot hoe dat werkt. Maar daarom is dit forum wel heel belangrijk voor mij. Ga niemand in de nacht bellen/appen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shit ik heb weer cravings. Heb allemaal Leffe blondjes in de kelder liggen. Ik kan er zo 1 pakken maar als ik dat doe kan ik het morgen ook weer doen en overmorgen en dan zijn we in no time weer terug in de gevangenis, ga niet door start.

Dus ik moet er nu afblijven. Dat is helemaal niet moeilijk, ik moet gewoon niet naar de kelder lopen. Het voelt alleen zo k nu even. Ik weet det het straks weer over is maar ik baal ervan dat die cravings terug zijn. Die heb ik lang niet meer gevoeld zo. 

:( 

Dom virus. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim net of ik negeer, maar ik las gewoon over je heen...

Je hebt de deur op een kiertje gezet de afgelopen dagen en dan gaat je verslaafde brein gek doen. Je hoeft helemaal niet te drinken door dat virus joh. Je hoeft helemaal niet te drinken. Gewoon niet.

Brainfart. Lekker laten waaien en de andere kant op bewegen. Hartstikke goed. Niet naar de kelder en over laten gaan. Kun je EN ben je waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK ook weer overleefd. Ik heb dat net voor het eten. Ik dronk altijd bij het eten. Meestal eten we om 8 uur maar nu met dat thuisblijven loopt het schema vaak in het 100 en waren we om 8 uur nog maar net aan het koken. Dan komt bij mij om 5 over 8 de Hungry trigger binnen. 

Ik heb in 1 minuut een zak kroepoek leeggevreten en daarna een glas ijsthee, toen even 5 minuten liggen en hier posten en toen was het weer weg. 

Zucht :) 

Bedankt voor jullie steun @Smaragd @Lika @Vol

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim, nu moet je van die Leffe blondjes afblijven, zeg je. Wil je daarmee zeggen dat je er alleen een mag als je géén craving hebt?
Punt is dat je die cravings naar alle waarschijnlijkheid terugkerend blijft houden zolang je af en toe wat drinkt. Na maanden, soms zelfs jaren niet meer
drinken verdwijnen die cravings uiteindelijk ook echt wel, tenminste in die tenenkrommende en maagverkrampende heftigheid.
Niet willen/kunnen/mogen drinken als je craving ervaart is een hele opgave. 'Alleen maar niet naar de kelder lopen' is een understatement, waarmee het
uiterst vervelende gevoel met je verstand overwonnen zou moeten worden.
Het is makkelijker om niet te drinken als je géén craving ervaart. Door die makkelijkere manier van drankonthouding echter niet toe te passen en toch
af en toe wat te nemen wanneer je lichaam en geest daar niet om schreeuwen, zul je er een soort van vrede mee moeten hebben dat je kunt worden
'overvallen' door die cravings zoals je die nu ervaart.
Niet voor niets wordt gewaarschuwd dat je met af en toe drinken je verslaving in stand houdt. Je hangt dan misschien niet elke dag aan de fles maar alle
vervelende 'randverschijnselen' zoals cravings blijven, al dan niet regelmatig, terugkomen zolang ze af en toe 'gevoed' worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja ik weet het. 
Ik heb normaal helemaal geen problemen dat daar biertjes liggen (die overigens mijn vrouw heeft gekocht, en die koopt altijd groot in) maar ik zit slecht in mn vel nu met al dat gedoe. 

Kort lontje of ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Iets is kort de laatste tijd. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...