Spring naar bijdragen

Maandag 23 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Nou moet ik toch vanmiddag even naar m'n moeder, boodschapjes brengen. Dat is nog wel te doen met inachtneming van wat afstand.
Maar nou heeft ze sinds vorige week een nieuwe keuken met een inductiekookplaat en snapt niet hoe die werkt. Hoe ga ik dat nou uitleggen
met haar op anderhalve meter afstand? Ze is half kippig, dus ik zal toch dingen moeten aanwijzen...
Laserpen mee? Of een ouderwetse aanwijsstok, zoals m'n leraar 6e klas lagere school altijd in z'n hand had. Niet zozeer om aan te
wijzen (dat deed ie meestal gewoon met de hand) maar meer om keihard mee op een tafeltje te slaan als er rumoer was
of iemand niet op zat te letten?
(Ik moet trouwens eerst zélf kijken hoe die kookplaat werkt met het boekje er bij... Twee ouwe sukkeltjes bij elkaar maar op afstand.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die video nu twee keer gezien. Er staat niets nieuws in.
De komende dagen / weken staat ons een piek te wachten.
Die piek wordt groter naarmate meer mensen zich niet aan de regels houden.
Als het niet lukt om het aantal ic-bedden voldoende op te schalen zullen er uiteindelijk keuzes gemaakt moeten worden.
Is dat bangmakerij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cleo, ik heb je bericht wél gekeken, bedankt voor het plaatsen. Maar ook ik heb besloten om minder te kijken naar de berichtgevingen rond corona, vanuit zelfbescherming. Ik hou me keurig aan de voorschriften, vind het ook allemaal heel erg, maar probeer wel mijn kalmte te bewaren. Berichtgevingen via tv en Social Media volgen elkaar snel op en zorgen bij mij voor heel veel negatieve prikkels. Zo ga ik het niet redden. Enige distantie tot verdere berichtgeving is dan het beste. Il wil niet verstijfd op de bank zitten en wachten tot corona overgaat, ik ga verder met LEVEN. Er moet gewerkt worden,  gezorgd voor anderen, eten op tafel enzovoort.  Hoe erg het allemaal ook is, ik probeer wel te relativeren. 

Ik snap dat je, wonende in Brabant, in het epicentrum, je hartstikke veel zorgen maakt. Ik eigenlijk ook, hoewel ik daar niet woon. Ik waardeer je berichtje. Hou je hoofd cool, Cleo, laat je niet volledig overspoelen door alles, probeer een beetje afstand te nemen. Ik denk dat dat uiteindelijk voor jóu beter is, lieverd.  Bij de pakken neer gaan zitten gaat ook niet helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Cleo66:

Wie begint er , maar je post is ontzettend populair,  dus ik ben de enige die er zo over denkt. 

Ik voel me zwaar k$$#@%*& en onbegrepen.  

Moet hier maar niet meer komen 

Clé veel mensen hebben gewoon een corona overdosis inmiddels. Ik ook. Ligt niet aan jou. Ik ga het filmpje ook niet bekijken. De corona komt echt mn oren uit.  Ik word er langzaam gestoord van. Is niet jouw schuld Cléo :rose:

En ik hou van Brabanders :heart:

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cleo66:

Ik voel me zwaar k$$#@%*& en onbegrepen. 

Dat snap ik, maar andersom voelen veel mensen hier zich ook onbegrepen door jou.
Dat jij in een zwaar getroffen gebied zit is wel bekend, de rest van Nederland is daar heel goed van op de hoogte.
Ik hoop dat je je daar van bewust bent. Dat niet de rest van Nederland de Brabanders uitkotst maar juist met ze meeleeft.
En dat ze --al dan niet bij wijze van spreken-- God op hun blootje knietjes vragen om van dit soort toestanden gevrijwaard te blijven.
Bangmakerij of waarschuwen of om medeleven vragen... het gebeurt allemaal al via radio, tv, social media. Niemand kan daar echt omheen.
Overdaad schaadt.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Daar gaat het haar al lang niet meer om.

Het gaat om dit; Quote: Sorry maar wij Brabanders worden zomaar in de wilde weg afgeschoten en als je dan een verheldering geeft vanuit het donkerrood gekleurde Brabant dan weten ze alles al 

Zo ging het bij mij ook afgelopen weekend. Ze voelt zich als Brabander op haar persoontje getrapt. Waarom weet ik ook niet, maar goed..

Nou, ik begrijp haar wél! Jouw opmerking over Brabanders die overgeplaatst worden naar Friesland ten koste van de Friezen ( zoals jij het stelde) was ook niet bepaald subtiel. Wij zijn allemaal Nederlanders hè, niks wij en zij. Het had netzogoed andersom kunnen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Cleo66:

 

Moet hier maar niet meer komen 

@Cleo66 juist jij  moet wel blijven komen! Anders kom ik je halen. 

Heb het filmpje wel gekeken, bedankt voor het plaatsen.

Idd een goede vraag, hoe gaat het met jou persoonlijk? :heart:

Sorry @Kohtje moest erg lachen, zie het zo voor me :D Een aanwijsstok van 150 cm haha. Zou mij niet lukken, dan maar beter een mondkapje op ;)

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken, ga zo naar mijn werk:rose:

Heerlijk 3 dagen vrij daarna, normaal zag ik tegen vrije dagen op, nu ineens niet meer. Ik zit vreemd in elkaar, nee het is een vreemde situatie.

Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor lieve Cleo, blijven schrijven hier.
Is het voor jou ook een idee om niet meer teveel nieuws te kijken? Ik kan dat ook niet aan en mag van mezelf 1x per dag even het nieuws doornemen, de rest sla ik over. Het geeft me rust, ik weet wat ik moet doen: met zo min mogelijk mensen contact hebben en als het nodig is dan op 2 meter afstand. Supersimpel en overzichtelijk.
Probeer vooral dingen te doen die je helpen om stabiel te blijven, wees heeeeeeeel lief voor jezelf :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet eigenlijk niet hoe te reageren op alles wat er geschreven wordt .

Ben zelf ook corona moe !! en niet alleen mbt alle berichtgevingen erover maar  gewoon op mijn eigen egoïstische gedachten of misschien niet egoïstisch.

Ik weet het niet , heb de meest gekke gedachten in mijn hoofd op alles en dat met name op mijn eigen situatie gericht.

Misschien vind ik mijzelf zielig , misschien niet ..................  misschien ik  weet het niet.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Weer bij gelezen
Vanochtend toch maar naar mijn werk gegaan
Een bejaarde dame, waarbij ik al 10 jaar het huishouden doe
Gisteren nog met haar gebeld
Ze wilde toch heel graag dat ik kwam, want wie moest anders haar huis schoon maken..

Ben lekker op de fiets gegaan, er stond desinfecterende gel in de hal van het complex en de receptioniste liet me met argusogen binnen
Gel gebruikt, en bij binnenkomst van mevrouw, meteen mijn handen weer gewassen
Keurig, flink afstand gehouden, en ook al haar deur knoppen extra gesopt

Thuis, meteen weer mijn handen gewassen, dat doe ik trouwens toch vaker nu, zeker als ik van buiten kom
Tja, meer als je best kan je niet doen he

Hoop wel heel erg dat ik in de toekomst naar mijn volkstuin mag
Want vanavond weer opnieuw een pers conferentie geloof ik, met waarschijnlijk weer nieuwe maatregelen

Gisteren, prei en tuinbonen geplant
En van de week willen we nieuwe graszoden, als dat dan tenminste nog mogelijk is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Cleo 66, het is een goed, informatief, duidelijk filmpje. Niets engs aan. Het Corona-virus is ‘eng’, het filmpje juist niet. Het doet een beroep op de ernst van de situatie, maar ook op het vertrouwen om hier samen mee om te gaan.

Dank voor het plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste dagen ga ik drie keer per dag naar mijn fitness eilandje en de vierde keer fiets ik wat verder door.
Eind van de middag kwam ik onderstaand tegen, nooit eerder gezien.
Ik was net op tijd weer terug voor de persconferentie.
Gelukkig voor mij geen lock down.

Fitness-gedicht1.jpg

Fitness-gedicht2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 Ik heb het filmpje gezien. Inderdaad helder en niet bangmakend, in de zin van: Nóg banger dan we door de NOS worden. Ik snap de reacties van sommige mensen wel om niet alles te willen zien en volgen. Zelf wil ik dat ook niet (meer). Word er absoluut niet vrolijker van en net als hier worden er zoveel meningen gegeven dat ik niet meer weet wat ik moet geloven en waar ik me iets van aan zou kunnen/willen trekken. 

@Jopie Ik weet ook niet wat die onevenredige cijfers betekenen. Misschien komt het door het minder testen maar dat het dodental wel goed wordt geregistreerd? Ik weet het gewoon niet. Misschien is dat ook wel een beetje wat we als "gewoon" volk ons moeten beseffen. -Niemand weet waar we voor staan en wat nu wijsheid is-. Dat is gewoon nog niet te zeggen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig wat een werkdag.De ene spoed na de andere. Doodop.

En wat betreft wel/niet meer vrij. Ik ga eerst eens weer netjes met mijn geld leren omgaan. Daarna verdere afweging.

En corona: ik kijk 1 keer per dag nos-journaal. Dat is genoeg. Volg sinds burn-out veel minder nieuws.

Maar het is altijd de mens die mij bang maakt. 

Hoe was het ook al weer? Homo hominem lupus est.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...