Spring naar bijdragen

Zondag 22 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

@Marika Tis OK het duurt hooguit een half uurtje of zo, daar moet ik even doorheen. Ik ken het goed, beetje vervelend dat de huidige situatie allerlei triggers met zich meebrengt maar ook dat went. Als er maar lekkere thee in huis is gaat alles goed. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Yvonne:

Tuurlijk mag je dat zeggen Lika.. 
En is het misschien een optie om, als je wél weer naar het werk kunt, een dag minder te gaan werken? 
Heb je gewoon net even wat meer tijd voor het huiselijk gebeuren... 

Wil ik heel graag Yvonne. Ben nu aan het uitrekenen hoe. Maar ik ben kostwinner en 1 dag minder is veel geld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Jopie:

volgens mij heb je nu gewoon ontdekt dat je thuis ook het een en ander kan doen. 1 dag thuiswerken is dus ook nog een optie? Bewaar  je je administratieve meuk voor die dag, met swiffer, en in pyjama, gaat t hoogstwaarschijnlijk nog sneller en efficienter ook........ Reken ze!

hoe dan ook, ik zou het iedereen willen aanraden, en echt....geld kán haast niet een geldig argument zijn in nederland.......tenzij je alle andere wensen ook overeind wil houden natuurlijk. 

Welterusten allemaal. 

En @Bor  houd je bijeen daar!

Klopt hoor @Jopie. Punt is dat ik niet zo goed met geld ben. Dus ik heb altijd te kort of net genoeg . Dus maakt het ook eigenlijk niet uit hoeveel ik heb, want ik heb ook geen GROTE wensen. 

Ik doe maar wat. De laatste tijd reisje. Zo leuk. Ben als kind nooit op vakantie geweest, dus heb ingehaald waarschijnlijk. Maar zonder kan ook heel goed. 

Ben daar nu verandering in aan het aanbrengen. Want ooit kon ik  juist heel goed sober leven. Ik zit letterlijk en figuurlijk in een overgangsfase. Ik kom er wel weer. Heb er zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika Ik ben normaal gesproken niet zo van de programma's op SBS als steenrijk/straatarm enzo. Maar je moet iets als je binnen zit, en ik vind het na een paar afleveringen te hebben gezien wel toepasselijk op wat je schrijft. Gezinnen die erg veel of juist haast niks te besteden hebben ruilen voor een week van leven en uit de uitkomst blijkt dat geld je niet gelukkiger maakt.

Wat maakt een dag nou echt uit? Wat zou je daarmee verliezen als je die inkomsten niet meer zou hebben? Win je dan niet juist veel voor jezelf? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hectische dienst maar ik zit er wel alweer wat beter in, ondanks dat hele Corona gebeuren gaan alle andere dingen gewoon door. Intens zorgen voor zeer kwetsbare mensen. Met veel onderbezetting. Voor deze uitbraak heb ik dat vaker hier beschreven. Nu doen we de rest er gewoon ook nog even bij. Van te voren nooit voor mogelijk gehouden.

Mooie intense contacten middels mail/beeldbellen/rapportages met naasten. Ineens zijn er ook bijna geen klachten meer. Ook dat scheelt een boel werk.

Wel iets opvallends, een terminale bewoner aan de palliatieve sedatie vanavond. Ja dan mag de familie gelukkig wel nog afscheid nemen. Nog wel dan denk ik en ben voor hun blij dat dat nog mag. Rechtstreeks naar de kamer en na het afscheid nemen ook meteen weer weg. Dat is het beleid nu. Familie kwam aan bij de receptie, ik vang ze op, met alle emoties natuurlijk. In het weekend mogen mantelzorgers iets aan de deur afgeven. Een ander familielid zag dat(verschrikkelijk mens waar ik altijd al mee in de clinch lig maar dat terzijde). Zonder te weten hoe of wat gaf ze aan, dat ze ook naar binnen wilde, omdat ZIJ het ook mochten. Rustig discreet uitgelegd. Dat hielp natuurlijk niet, ze zou en moest ook naar binnen komen. Werkelijk stond daar zo genageld aan de grond, kon haar bij wijze van spreken wel aanvliegen. Zo egoïstisch/niet invoelend. Van buiten blijf ik heel rustig maar van binnen kook ik. Heb de manager gebeld en daar heeft ze een half uur mee gesproken en is ze afgedropen. Echt geen tijd hiervoor. Die arme manager ook niet, maar goed, kon niet anders.

Moest het even kwijt. Nog 1 avond en dan 3 dagen vrij. Heb ze echt nodig, mits ik niet wordt opgeroepen. Maar ondanks deze situatie, nu ook wel soms nee gaan zeggen. Anders kan ik over 3 weken er niet zijn. Dit is volgens mij nog niets van wat ons te wachten staat. Dag voor dag, dat is ook nu maar mijn motto hierin. Dat werkt voor mij.

@Vol beterschap! Trouwens fijn dat je zo actief deelt hier op het moment, heb er zelf heel veel aan. Bedankt daarvoor.

@bumperjim snap het heel goed, wordt tijd dat die hometrainer er is voor je. Hou je bijeen, die flessen niet meer hoor.

@Lieke7777 :heart:

En ik moet mij er niet mee bemoeien maar doe het toch sorry. Zo objectief mogelijk en proberen het op mezelf te betrekken..

@Bor is wel mijn maatje. Zij gaat haar eigen gang in wat zij zegt en denkt, net als ik, iedereen hoop ik. Wat hard aankomt en etc kan ik niet bepalen.

Ik kan soms ook heel krom uit de hoek komen, dan denk ik achteraf had ook anders gekund. Vanuit een bepaalde overbelasting, emotie, hulpvraag? Kan allemaal.

Wat mij stoort(mijn gevoel hoor) dat er zich nu een hele groep zich op haar stort. Meerderen tegelijk. Daar kan ik niet tegen, ongeacht wie of wat gelijk heeft. Daar gaat het niet eens om meer(voor mij dan). Ik kan dat niet bepalen voor een ander. Maar dan de korte bevestigende forummers die er volgens mij niets mee te maken hebben, die dan beamen dat ze gemeen, hard etc is. Dat stoort mij.

Nu bij mezelf houdende, ik ken @Bor  :heart:alleen als een zeer betrokken, nuchtere maar ook emotionele vrouw. Die veel te verstouwen heeft(ja wie niet hier soms)op het moment en best al heel lang. Dat doet veel met een mens en dan ook nog eens deze nieuwe situatie. Alles bij elkaar. Naar mij is zij zeer betrokken geweest, steun maar ook soms keihard. Dat had/heb ik soms ook nodig. En natuurlijk vond ik bepaalde opmerkingen ook te ver gaan hier naar anderen. Meer mensen hier doen dat(ik ook) Maar blijf iemand er niet op afrekenen. Heeft geen nut, desnoods dan maar even negeren nadat je je hebt uitgesproken erover.

Bemerk dat ik het lastig kan uitleggen, hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. En niet? Nou ja dan maar niet. Heb ik ook wel geleerd, we hoeven niet met iedereen door 1 deur te kunnen, ondanks het gemeenschappelijke doel waarvoor wij hier komen.

Trusten :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 dag inkomsten is een vijfde van wat ik verdien... dat is veel. Ook veel minder vrije dagen dan. 

Ik ga gewoon even  echt de tijd nemen om.te.puzzelen en een goed voorstel te maken. 1 dag minder werken is zo.gedaan. Meer gaan werken ligt lastiger. Rustig aan...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga deze periode even goed bekijken  wat het fijnst lijkt. Een plan en een doel en afwegen. 

Ik kan zonder de reisjes, maar wil veel graag nog een paar dingen zien. Dus ik ga even  kijken  hoe groot het allemaal voelt en kijken of ik een nieuwe.sobere leefwijze.kan inrichten waardoor.wellicht ook ruimte ontstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rosa45:

Als je 1 dag minder werk en je wilt een weekje vrij dan hoef je maar 4 dagen op te nemen in plaats van 5:)

 

Ik weet het. Maar nu spaar ik ook nog 2 uur per week. Ik kan dus relatief veel vakantie tijdens schoolvakanties nemen.

En vrij is ook een knopje in je hoofd. Dat knopje staat bij mij lang niet altijd aan ook al werk ik niet. Balans....

Dank jullie. Waardevol voor mij even zo geprikkeld te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grappig dit te lezen. Door omstandigheden al bijna 10 jaar niet met vakantie geweest.
Nu ik AOW en pensioen geniet, kan ineens dat wel, en nu komt Corona uit de lucht vallen.
En voelde ik ergens ook opluchting. Want ik kon de weelde niet aan, voelde niet echt behoefte
aan weg gaan, geld uitgeven. Ik heb alles al wat ik nodig heb, teveel zelfs. Ben nu blij met een
wandeling of fietstocht, liefst alleen. Dat voelt veiliger dan met anderen nu.
Ooit was ik getrouwd en ging 3 x ski-en per jaar en in de zomer langer weg. Zelfs een heel jaar
samen gefietst in America. En daar klopte het wel, want heel basic, heel sober geleefd, meestal
midden in de natuur. Die natuur, daar zit voor mij de crux meestal. Die bewust in me opnemen,
daar kan geen 20 min. thuis mediteren tegenop.
En zo is het ook met uithuizig zijn. Vanuit stress lijkt dat broodnodig, net als drank ooit.
Maar het is fake (bij mij). Ik ben gelukkig met tevreden zijn. Met niks bijna.
Wat ik wel mis is keuze hebben. Mijn netwerkjes-mensen zien, mijn kinderen even zien/voelen,
anders dan via de pc. En zelfs dat is ff niet anders, ze leven nog en zijn gezond.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...