Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

En waar ik meest pissig over was gisteren toen ik het gezinshuis  apte  hoe de week verder verlopen was met de kinderen .  Was goed gegaan mijn kinderen waren even extra op school geweest want het was toch wel druk  voor ze met hun 24 7 BAAN........

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang geslapen, net pas ontbeten. Was gisteren moe van afgelopen week, het leek wel hetzelfde gevoel van een kater. Had zelfs craving naar vette hap, hebben patat gehaald, doen we eigenlijk nooit. Iedere dag om 6 uur opgestaan om.in alle stilte vast te werken, maar dan is het niet handig om dan pas om 1 uur te gaan slapen, volgende week anders aanpakken. @Lieke7777 wat heftig voor je, snap je verdriet, je mag wel heel trots zijn dat je nu niet drinkt!!!! @Cleo66 sterkte meid, machteloos gevoel dit.:heart: Iedere dag heb ik discussies met zoon van 17. Hij ziet beperkt aantal vrienden en volgens hem houden ze afstand, maar ik vind het nog te link. Ze denken dat ze het niet krijgen omdat ze jong zijn en op het nieuws zien ze vooral benoemd dat de slachtoffers in de leeftijdsgroep vanaf 63 zitten. Nu ook steeds meer berichten dat het voor jongeren ook gevaarlijk is en dat app ik naar hem. Dat ze het ook kunnen DOORGEVEN aan kwetsbare mensen lijkt maar niet tot hem door te dringen. Word er woest van. Gisteren een puzzel gekocht van 1000 stukjes en dat doen we nu samen, krijg allerlei flashbacks naar hun kindertijd:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik goed met m'n vrouw overweg kan en met haar regelmatig naar her en der ga, ervaar ik het nergens heen kunnen/hoeven ook wel als
kalmerend. Kan nu lekker in m'n ateliertje bezig zonder de druk van 'straks weg' of zelfs 'weekend weg'..
Dacht eigenlijk dat ik a-sociaal was, maar dankzij @Adri02 kom ik er nu achter dat ik misantroop ben. Of, althans, een beetje... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Online vind je ook allemaal spellen en wordt van alles georganiseerd. Pubquiz, online borrelen. Ik zit op een platform waar mensen foto's posten van hun thuiswerkplek met uitzicht.

Er is afstand maar ook nabijheid. 

Vanmiddag zou ik gaan wandelen met een vriendin in de buurt. We hoeven niet te reizen. Niets aan te raken en we kunnen afstand houden. We zijn beiden niet verkouden. En toch durft ze het niet aan. :( Vorige week noemde ze het nog niet anders dan een gewone griep. En nu is opeens de angst toegeslagen.

Ik zou morgen in de trein, 10 minuten, om te gaan wandelen. Maar twijfel of ik dat wel moet doen, hoewel het waarschijnlijk erg rustig zal zijn. De trein is bedoeld voor reizen van zorgpersoneel en voor mensen die van A naar B moeten. Niet om zomaar leuk te gaan wandelen. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dan gaat het ook niet meer voor me op dat ik als pessimist (want dat ben ik dus niet) óf gelijk heb óf een meevaller, in tegenstelling tot
de optimist die óf gelijk heeft óf een tegenvaller.. Wat dat betreft vind ik de pessimist uithangen een optimistischer instelling dan die van de optimist.
Er vanuit gaande dat ik bijna nooit gelijk heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik heb het boek van Herman Finkers , de cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door, liggen en lees elke dag een paar stukjes. Het is echt een aanrader voor als je even in de put zit. Ook als je niet in de put zit is het een leuk boek. Ik ga hier geen hele pagina's kopiëren maar om dit soort teksten kan ik echt de slappe lach van krijgen. 

Top!!! 
Ik ben ook een enorme fan van hem. 
Ben even gaan zoeken en zowel bij Bruna als bij Libris.nl kun je het boek nu als e-book voor 4,99 krijgen. 
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik had net woorden met 2 jongelui die pal naast mij wilden gaan zitten. Ongelofelijk de manier waaro en alsof dat nodig was. Maar ik werd ook boos. Er was plaats genoeg eldets maar nee zij stonden daar goed. En of ik niet elders kon gaan dan hadden ze mijn stoel. Puberaal. En ik voelde dat ik niets meer kon zeggen betrr want mijn gefachte  ging al richting, poging tot doodslag, of erget. Pffft. Ben er naar van. Maar wel dochter weer gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mooi weer vandaag dus dacht ik dat ik mijn kapotte tuinstoel wel naar het afvalstation kon brengen.
Ik was niet de enige die op dat idee gekomen was.
Gelukkig had ik van tevoren even gebeld of ze open waren.
Wat bleek: een wachtrij van een uur.
Gelijk op de fiets gestapt, zonder tuinstoel, met fototoestel.
Voilà.

Afvalbrengstation.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei takeiteasy:


Ik las op FB een initiatief van iemand om honden bij ouderen even een uurtje af te geven, zodat ze een beetje kunnen knuffelen en er troost uit kunnen halen.

Ik weet niet hoor, misschien word ik nu ook wel een beetje erg achterdochtig en zo, maar zou zo'n hond (of kat of welk warmbloedig dier ook) niet het
virus via vacht en natte neus en zo ook over kunnen brengen? Ze zullen dan zelf misschien niet ziek worden van dit virus, maar ze kunnen het misschien
wel met zich meedragen en dus verspreiden. Of zie ik nu spoken?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Kohtje:

Ik weet niet hoor, misschien word ik nu ook wel een beetje erg achterdochtig en zo, maar zou zo'n hond (of kat of welk warmbloedig dier ook) niet het
virus via vacht en natte neus en zo ook over kunnen brengen? Ze zullen dan zelf misschien niet ziek worden van dit virus, maar ze kunnen het misschien
wel met zich meedragen en dus verspreiden. Of zie ik nu spoken?
 

Op de site van het RIVM stond een heel verhaal over huisdieren, maar dat is weer weggehaald.
Of ik kan het niet meer vinden. Er staat nu nog een klein stukje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles overwegende heb ik besloten om mij terug te trekken als vrijwillig hondenuitlater, je weet maar nooit wie je besmet.
Ik las dat het virus drie dagen op plastic blijft leven, dus ik trek mij ook terug als vrijwillig vuiliszakkenwegbrenger, je weet maar nooit.
En nu wij die Brabanders in onze ziekenhuizen toelaten en daardoor zelf ten dode opgeschreven zijn ga ik mijn resterende tijd al fietsend doorbrengen.
Aldus heb ik voor mij zelf besloten.
Ik kom net terug van nog weer een stukje verder weg.
Sinds ik geen alcohol meer drink ben ik nog nooit zo vaak buiten geweest.

Fitness-hondenaandelijn.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Etty:

:heart:

aan het nat drinken dan?  Je doet zo lelijk, ben je verdrietig? 

Dat is een betere reactie dan ik gaf... :blush: Maar kom thuis, even hier kijken en de opmerking schoot me echt in het verkeerde keelgat. Vandaag 2 cliënten bij ons overleden. Iedereen doet wat hij of zij kan. Of dat nu in Brabant is, in Friesland of Groningen. De meeste mensen die op de IC komen, zijn nog niet zo oud. Bij ons gaan ze echt niet naar de IC toe. Mensen in de 40, 50, met kinderen. Ze moeten hoe dan ook een kans krijgen. 

bewerkt door niks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei niks:

[...] De meeste mensen die op de IC komen, zijn nog niet zo oud. Bij ons gaan ze echt niet naar de IC toe. Mensen in de 40, 50, met kinderen. Ze moeten hoe dan ook een kans krijgen. 

Ik kan je doorgaans goed volgen, niks, maar hier kom ik niet helemaal uit. Komen jongere mensen nu wel of niet op de IC? Grote kans dat ik ergens iets verkeerd lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...