Spring naar bijdragen

Huiskamer van 20 maart 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Oh gister beste ochtend in dagen!!! Rustig en nauwelijks last van hoofd. Niet misselijk. Kon goed middageten en kaarten maken. Het kan weer!!! Dacht ik. Nu vroeg wakker. Moe en angst en beven. Werd wakker met een naar brein. Ging slapen met nare avond... het kan ook weer keren. Weet alleen niet hoe ik t doe? 

Heb hele erge derealisaties. Ben doodsbang voor dat hoofd dat niet meer normaal voelt. En dat helpt zo niet maar ik kan mn angst niet ontluchten. De breinsensaties zijn te eng.

Gisterochtend was t dragelijk!!!! Ging ontspannen en rusten en viel even weg en daarna kwam toch dat brein weer opspelen. Maar ik dacht vanochtend was t weg dus miss zakt t. Ik had hoop! Oh oh rondgelopen en om half 5 was t er nog... dus maar zitten met dat hoofd. Pfff. Ik word lyrisch er van. Huilen. Even leek t te zakken... maar na de avondwandeling was t hoofd heel naar. 

Ik nam een diclofenac zetpil 100 mg. Kijken of t een zware hoofdpijn is. Werd niet goed. Kramp in darmen. Ik kan zo weinig met dat overprikkelde hoofd. Hoofd leek voor t slapen wel wat beter! 

Heel vroeg wakker. Ik zit vol angst. Gister gezocht op overprikkeld en kon ik beter niet doen. En de ochtend begon zoveel beter... 

Stress systeem door de war kan leiden tot niet blijvende hersenletsel. En voor ik zoveel benzos slikte was dat al in de war en erg snel overprikkeld door een 1.5 jaar intense stress ptss. Dan denk ik gelijk lig t wel aan de benzos? 

Ben helemaal in de war. Weet het niet meer. Alles lijkt vreemd. Derealisatie depersonalisatie. Angst. Doodmoe in hoofd. Kan niet denken. Geen overzicht en ben grip kwijt. 

Mn man vindt dat ik moet wachten op opname om af te bouwen en zelf rommelen ziet hij niet zitten. Je bent al zo gespannen voor de opname. Krijg je nog meer stress. Hier zeggen sommigen begin met afbouwen. Het duizelt en ik ben totaal in puinhoop.

Ik weet het allemaal niet meer. Corona opname hoofd overprikkeling geheugen alles lijkt een chaos. Ik weet niet wat er met me is gebeurd na de intake maar ik zit er finaal doorheen. Zie allemaal puzzelstukjes maar ben niet bij machte om ze bij elkaar te leggen tot een plaatje. Krijg nare gedachtes. Lijk in een cocon van dit is niet echt te zitten... 

Het hoofd is zo zwaar. Staan zitten liggen het blijft gewoon. Ik snap gewoon niet hoe dat ineens zo 24 7 aanwezig is. Het zakte altijd afgelopen maanden. Dat was DE geruststelling. Gisterochtend was t ook even weg! Ik voelde me gelijk rustig energieker en vol moed. 

Okee na de intake had ik echt zware breinpijnen, maar die zakten weer. Nu is t niet zo pijnlijk als toen maar een constant drukkend gevoel. Overprikkeld oververmoeid brein. 

Ik weet dat jullie t ook niet weten, maar ik moet t kwijt. 

@face hoest met jouw overprikkeling. Ik heb t idee dat ik nu een beetje als jou t hebt... ben je ook zo moe en angstig? 

Hopelijk kan ik morgen rapporteren dat t hoofd rust heeft gevonden! Ik hoop!   

Okee Nu ik dit schrijf zit ik in een vette DR/DP. Ik weet niet meer dat IK t schrijf. De wereld lijkt nep. Duizelingen. Trillen beven. Mn adem zit hoog en dan dat hoofd dat zo drukt... Ik wil ontspannen, maar het lukt me gewoon niet. Ik krijg met die druk geen ontspanning. 

Psycholoog gister proberen te bellen. Alles gaat telefonisch bij ggz door virus. Dus niks bereikbaar. 

Ik dacht miss kan ze me helpen met mn angsten. Ben gewoon bang dat dit blijvend is en nooit meer over gaat alleen erger... Ik ben echt in een hel beland en kan niet meer helder denken... Alles flitst door mn hoofd. K rtikg t niet op een rij tril en beef benauwd. 

Sorry sorry sorry. Maar Ik heb t niet eerder zo zwaar gehad. Sorry. 

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa lieverd. Ik ben geen dokter. Maar je bent gewoon doodziek van de benzos. Wij zeggen niet dat jezelf moet gaan rommelen met de medicijnen. Je behandelaar kan op zijn minst al een afbouw schema maken om thuis af te bouwen. Hoe lang hou je dit nog zo vol? Je gaat door een hel. De enigste oplossing is start afbouw. Niet bang zijn dat het erger wordt. Ik slaap ook vele dagen een paar uurtjes of helemaal niet. Ik tril en beef ook de hele dag ondanks dat ik al benzo af ben maar ik vertrouw dat het een keer ophoudt.  Wat slik je allemaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Louise,

ik heb het ook zo moeilijk,door die wind wordt mijn hoofd ook gek iedere avond weer,ben net zo wanhopig als jij,en boos op iedereen  ,mijn man die lekker achter de computer kan zitten ,krijg ook allemaal elektrische schokken wordt gek van de borden bestek koelkast die aanslaat ,iedereen met goed bedoeld advies,maar wat heb ik er aan ik zit met die overprikkeld kop,iedere avond,30 maart thuis een gesprek met mijn behandelaar zus en man wat we gaan doen,ben oom doodsbang voor wat er komen gaat,al die enge paniek aanvallen een hyperventilatie,en die diazepam die iedere avond gaat suizen,en daar door gast dat andere oor brommen ,door de bijwerking ,verscherping van geluid,ik begrijp je wanhoop zo goed,en ik weet dat ze me willen overhalen om ad te nemen maar ik doe het niet  heb al genoeg ellende,stel dat het niet helpt zit ik nog meer in de problemen,ik voel me zo alleen en bang, en net als jij,maar een paar uurtjes op een dag rustiger,en nu is het weer mis  gek wordt ik ervan ,mijn man zit met de koptelefoon achter de computer,want op een gegeven moment wordt ik boos huilen angstig,en wordt het alleen maar erger,maar je kan het niet stoppen,geen rust,daarom begrijp ik je wanhoop zo goed ik hoop dat als je gaat minderen ,dat jejebeter voelt dat gun ik je van harte,moet veel water drinken maar dat is moeilijk voor mij want dat is mij  probleem angst voor dat enge verslikken,wat ik heb mee gemaakt dat zit vast in mijn hoofd vast geroest,heel veel sterkte van mij,ik hoop dat ik het goed post heb er niet veel verstand van ,hoe dit allemaal werkt

liefs van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei face:

Hoi Louise,

ik heb het ook zo moeilijk,door die wind wordt mijn hoofd ook gek iedere avond weer,ben net zo wanhopig als jij,en boos op iedereen  ,mijn man die lekker achter de computer kan zitten ,krijg ook allemaal elektrische schokken wordt gek van de borden bestek koelkast die aanslaat ,iedereen met goed bedoeld advies,maar wat heb ik er aan ik zit met die overprikkeld kop,iedere avond,30 maart thuis een gesprek met mijn behandelaar zus en man wat we gaan doen,ben oom doodsbang voor wat er komen gaat,al die enge paniek aanvallen een hyperventilatie,en die diazepam die iedere avond gaat suizen,en daar door gast dat andere oor brommen ,door de bijwerking ,verscherping van geluid,ik begrijp je wanhoop zo goed,en ik weet dat ze me willen overhalen om ad te nemen maar ik doe het niet  heb al genoeg ellende,stel dat het niet helpt zit ik nog meer in de problemen,ik voel me zo alleen en bang, en net als jij,maar een paar uurtjes op een dag rustiger,en nu is het weer mis  gek wordt ik ervan ,mijn man zit met de koptelefoon achter de computer,want op een gegeven moment wordt ik boos huilen angstig,en wordt het alleen maar erger,maar je kan het niet stoppen,geen rust,daarom begrijp ik je wanhoop zo goed ik hoop dat als je gaat minderen ,dat jejebeter voelt dat gun ik je van harte,moet veel water drinken maar dat is moeilijk voor mij want dat is mij  probleem angst voor dat enge verslikken,wat ik heb mee gemaakt dat zit vast in mijn hoofd vast geroest,heel veel sterkte van mij,ik hoop dat ik het goed post heb er niet veel verstand van ,hoe dit allemaal werkt

liefs van mij

@faceBen je ook zo moe en vergeetachtig? Moe in het brein. Je wilt wel maar t lukt niet met t brein. Hoofd pijn. Derealisatie? Ik heb geen enkel uurtje meer rust.  De hele dag door gaat t. Dat was niet zo. Ik had voor de intake veel rustmomenten. Nu is t chronisch overprikkeld.

Geen ad nemen hoor. Ik ging mijn AD ophogen en daarna is t erger geworden in mn hoofd. Ben na 4 dagen gestopt. Kreeg daarna last van drukke hoofden, depressies enz. Doe je goed om geen AD te nemen. Hoop dat bij jou de afbouw ook gaat werken! 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Yollie:

@Louisa lieverd. Ik ben geen dokter. Maar je bent gewoon doodziek van de benzos. Wij zeggen niet dat jezelf moet gaan rommelen met de medicijnen. Je behandelaar kan op zijn minst al een afbouw schema maken om thuis af te bouwen. Hoe lang hou je dit nog zo vol? Je gaat door een hel. De enigste oplossing is start afbouw. Niet bang zijn dat het erger wordt. Ik slaap ook vele dagen een paar uurtjes of helemaal niet. Ik tril en beef ook de hele dag ondanks dat ik al benzo af ben maar ik vertrouw dat het een keer ophoudt.  Wat slik je allemaal?

Sertraline 100 mg 

Olanzapine 2.5 mg

Quetiapine 50 mg

Lorazepam 13.25 mg (was 13.5 mg)

Hoe weet je dat t de benzos zijn? Ik twijfel nu aan alles. 

Ik ben zwaar overprikkeld. Hersenletsel herken ik me in. Maar komt t door de overmatige stress? Ptss. Of benzos? Ik had op de 5.5 mg jaren nergens last van en door een trauma stress kreeg ik angsten en was snel overprikkeld. Lang niet zo erg als nu. Maar ik ben niet voor niks benzos er bij gaan nemen... 

Ik weet t niet meer? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Louisa:

Sertraline 100 mg 

Olanzapine 2.5 mg

Quetiapine 50 mg

Lorazepam 13.25 mg (was 13.5 mg)

Hoe weet je dat t de benzos zijn? Ik twijfel nu aan alles. 

Ik ben zwaar overprikkeld. Hersenletsel herken ik me in. Maar komt t door de overmatige stress? Ptss. Of benzos? Ik had op de 5.5 mg jaren nergens last van en door een trauma stress kreeg ik angsten en was snel overprikkeld. Lang niet zo erg als nu. Maar ik ben niet voor niks benzos er bij gaan nemen... 

Ik weet t niet meer? 

@Louisa tja je slikt wel erg veel. Ik snap nu waarom je doodziek bent. Moeilijk nu te zeggen wat je zo ziek maakt. Ik denk allemaal. Maar goed ik ben geen dokter. Ik ben benieuwd hoe jou afbouw er dan uit kom te zien. Weet dat ik heel erg met je mee leef en iedereen hier ook. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...