Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 maart


Ties

Aanbevolen berichten

Ee

3 minuten geleden zei Bor:

Wat moet Willem nu ineens...

Ons een riem onder het hart steken Bor ... 
Maar inderdaad, dat gevoel heb ik zo af en toe ook.. 
Maar ik ben niet van plan me daardoor te gaan laten leiden. 
Mezelf maar wat meer een trap onder de hol geven en kijken naar wat nog wel kan. 
Bijvoorbeeld genieten van de natuur die gewoon zijn gang gaat en alles weer mooi groen maakt. 
Ik las trouwens dat er hier in het noorden weer wél veel getest gaat worden... we gaan het meemaken... 
https://www.sikkom.nl/noorden-wijzigt-plan-en-gaat-meer-testen-andere-situatie-dan-in-t-zuiden/?fbclid=IwAR1S4LLX5nmEqsg1CMkRXvSxdHK_dRE784IcgneFhYIqHlwqL7ClIwr6W5U#.XnPcyixTY1A.facebook

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

wat een wereld, en wat gaat nog komen?

het ene moment bezorgd, bang, en het andere lig ik in een deuk
van alle filmpjes, foto's en stukjes die ik opgestuurd krijg op de whats app.
het mag er allemaal zijn denk ik dan maar.
ook mijn kapjes zijn naar de huisartsenpost gebracht.
ik heb op google gezien hoe je ze zelf kunt naaien voor eigen gebruik
en komt er een lockdown, dan maar heel veel produceren en af laten halen?
simpel modelletje en vel keukenpaier er tussen vouwen
witte katoen (oud laken) gebruiken voor heet wassen
of polypoprileen als je daar aan kunt komen, dat is het allerveiligst
jammer dat ik zo slordig ben met naaien (ook al☺)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij komen al bijna 2 weken niet uit de camper tenzij het persé moet om te tanken dan direct handen wassen, autosleutel ontsmetten enz. We drinken water als de koffie op is zodat we maar een keer in de 2 weken boodschappen hoeven te doen. We praten met niemand tenzij op een dikke 2 meter afstand. Misschien zijn wij gek maar ik moet er niet aan denken dat mijn lief ziek wordt en de ziekenhuizen overvol zijn... En toch hebben we lol hoor met z'n tweeën, we zijn lief voor elkaar en mediteren iedere dag. Het is een bijzondere tijd die niet alleen maar negatief is.

Wel gek om te lezen dat het in Nederland druk is in de tuincentra en bouwmarkten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Ben je nóg niet thuis dan, Yana?
Ik moet er ook niet aan denken dat m'n vrouw ziek wordt. Ze valt als diabete type I ook in de risicogroep.. Zelf ben ik ook niet één van de
fitsten en vanaf wanneer behoor je eigenlijk tot de ouderen? Kun je nog samen in een tweepersoonsbed? Bedenk van alles maar rotzooi verder maar
op mijn manier zo veilig mogelijk overal een beetje doorheen en tussendoor. En zo veilig mogelijk hou ik dan maar zo simpel mogelijk: beetje uit de buurt
van andere mensen blijven en vaak, heel vaak handen wassen... Verder doe ik geen serieuze pogingen om de situatie onder controle te houden, simpelweg
omdat er geen manier is om alles onder controle te houden. Nooit niet en nu al helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal..

Beetje bij gelezen ,  gebeurt ook veel met ieder zijn gevoel hier op het forum.

Gelukkig voel ik mij dan minder alleen.

Kan ieder gaan taggen , maar denk aan ieder die  strubbelt mijn zijn eigen moeilijkheden en de manier om hier goed mee om te gaan.

Wees lief voor jezelf ,   ik moet vooral lief gaan zijn voor mijn innerlijke kind !

Gisteren  door verdriet en pijn en onmacht nog een gesprek met mijn behandelaar gehad einde dag, ik  mijn vezels riepen drinken ,  drinken ! maar ik wilde dit niet horen, ik wilde het gewoon niet maar dan ervaren en over dit punt heen stappen.. ik stond met de auto op een rustig plekje buiten..  en heb gesproken gehuild aan de telefoon.

Het verdriet ervaren waarom je niet wilt drinken .....vandaag verder. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Cleo66:

Dit dus , maakt mij vreselijk boos en verdrietig.  Met de vinger  gaan wijzen . Dat virus komt uit China weet je nog ????? En daar vieren ze geen carnaval.  We zullen ze daar in brabant de schuld geven van alle ellende.  Hebben we eEn zonde bok . Bah . Ja hoor , ik jank alweer 

@Cleo66, ik wijs niet met mijn vinger en geef niemand de schuld.
Ik beschrijf mijn gedachten, dat is voor mij iets anders.
Zelfde als mijn gedachte aan een fles wijn.
Eén fles is genoeg denk ik daar dan bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cleo maak het niet persoonlijk, gedachtes kunnen we niet tegenhouden, we hoeven ze niet eens te menen, ze poppen up, en gaan weer. Daarna komen er ook vaak weer relativerende of liefdevolle gedachtes, we delen lang niet alles, want dat is onmogelijk.
Als je hier om moet huilen, dan is dat mooi een aanleiding om die tranen, die toch al hoog zaten waarschijnlijk, even te laten stromen. beter dan opkroppen en tranen reinigen de ziel denk ik dan maar. Er komt n u zoveel verwarrends en beangstigends voorbij. Ik weet het ook allemaal niet meer. En nu thuis zittend, hebben we vaak woorden ter beschikking, maar ik merk dat juist die woorden me ook een beetje weghouden van gevoelens. Is misschien een soort van zelfbescherming ook? Dit forum bestaat uit woorden. Ik mis nu echt uitdrukkingen, een gebaar, een blik. Dan komt alles anders binnen. Maar wat mooi dat we dit forum, whats app enzo hebben. Juist nu.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Werk gelukkig afgekregen, ben wel heel moe. Eigen schuld want ik ga te laat naar bed terwijl ik heel vroeg op sta om een paar uur in alle rust te kunnen werken terwijl de kinderen nog slapen. Moet eerder gaan slapen maar lig dan in bed nog op mn telefoon door alle nieuwsberichten te scrollen tot diep in de nacht. @Roberto denk dat je iedereen dan wel de schuld kan geven van het coronavirus. Denk zelf weleens dat dit een signaal van de aarde is die dit niet meer trekt, hoe we met de wereld omgaan. Klimaat naar de klote, alles draait om geld, mensen leven hectisch en gejaagd, bioindustrie. Nu moeten mensen wel luisteren. De mens stelt eigenlijk maar weinig voor. Nou ik ga een bakkie koffie zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

vanmorgen, tegen mijn gewoonte in, voor meerdere dagen boodschappen gedaan. Onnodig nu om dagelijks even naar de supper te gaan. Ik heb bij het Kruidvat een puzzel kunnen scoren. 1000 stukjes, is dat een kinderformaat? Ik wind me er ook over op wat @Roberto zegt. Mijn kind zit in het buitenland, al maanden geleden geboekt en vertrokken voordat hier iedereen in de stress was. Hadden we het aan kunnen zien komen? Tuurlijk, achteraf.... De mensen nu die zeggen “waarom ging je”. :angry:
 

17 minuten geleden zei Bor:

Het staat allemaal al lang geleden voorspelt in de Bijbel.

Dat dus!

Voor vanavond bij de Voice lekkere hapjes gehaald, we maken er maar een gewone gezellige avond van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Bor  , begrijpelijk dat dit nu ontstaat de drang , trek ,  snap het helemaal.

Weet verder ook niet zo goed te zeggen wat je nu moet doen...  alleen dat het geen oplossing is om te gaan drinken , heel afgezaagd.

Kan je nu wel naar hem toe ? of moet je hem nog in sociale contact mijden ?

Wees blijf helder voor Heit ... en voor jezelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drank vermindert je lichamelijke weerstand en je vermogen om rustig na te denken en te handelen.

Je kunt nu beter gezond leven, voldoende nachtrust nemen en zonder paniek bedenken welke voorbereidingen misschien in jouw situatie nog verstandig zijn en daar aan gaan werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Penny:

Ik wind me er ook over op wat @Roberto zegt. 
 

@Penny, ik fantaseer in gedachte al over hele veldslagen tussen de noorderlingen en de zuiderlingen om ic-bedden.

  • Probeer intrusies niet te beoordelen, te bekritiseren of af te wijzen. Als je ze afwijst geef je ze extra veel energie. Intrusies zijn het niet waard om energie te krijgen.
  • Vindt het niet slecht of foutief van jezelf als je nare gedachten hebt. Intrusies creëer je niet zelf en al zeker niet expres. Je hoeft je dus niet schuldig te voelen.
  • Onderdruk geen gedachten. Als je gedachten onderdrukt komt er druk op de ketel. Je gaat dan alleen maar meer piekeren en intrusies kunnen sterker worden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...