Spring naar bijdragen

Huiskamer 19 maart 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. 

Het is nu ook in mn slaap. 2 uur wakker met breinpijn. Viel wel weer in slaap maar heb nu een squeezend knijpend hoofd. Dat is niet eens het enige nare. Vooral mn geheugenwerking en het niets kunnen hebben. Derealisaties. Alsof t allemaal niet meer echt is. Niet kunnen focussen. Alles is te vermoeiend. Zelfs mn dagrituelen die me goed af gingen lukken zeer moeizaam. Hele opdringerige nare gedachten en terug in de verre tijd. Niet meer in het korte termijn kunnen leven want dat is load error. 

Ik kan niet meer denken en sta stijf van spanning. Ontspannen met dat hoofd lukt niet. Het is er gewoon 24 7. 

Sinds de intake...

Daarvoor was t niet ZO erg. 

Nu zeggen sommigen dat ik zelf moet afbouwen thuis.

Dan had ik dat 4 mnd geleden kunnen doen. Het is me ontraden door artsen die er verstand van hebben. 

Ook weet ik niet of de overprikkeldheid van de benzos komt.

Ik weet het niet meer? 

Voor de intake was ik klaar om af te bouwen. Was al met opname voorbereidingen bezig en nu moet ik mezelf in leven knokken iedere dag en ben t overzicht kwijt. Alles doet pijn aan mn hoofd. En het is nu niet in aanvallen maar continu.

Zitten liggen staan ik kan geen houding vinden. Gister van wakker worden tot slapen kwelling in mn hoofd. Was vermoeid gevoel en later vanaf 18 u pijn en derealisaties. Had daardoor een terror avond. Maar de avond ervoor was best goed te doen!!!! Dus zo kan t ook. 

Nu pijn in mn hersenen. Zo'n knijpgevoel. Gister was dat moeheid. Dus het is niet elke dag hetzelfde.

Ik weet het niet meer? Benzos afbouwen zal angst en slapeloosheid geven en het is niet gezegd dat mn hoofd beter wordt. Ze weten t niet. Ik ben even bevroren. Zo in de war en t lijkt alsof t onwerkelijk is. 

Ik ben doodsbang geworden. Ik kan niks meer. 

De arts van het Radboud dacht wel dat het zou minderen de komende dagen en door de intake gewoon even murw is geworden dat brein... dat ik wel door de angst het in stand hou. 

Nou ik schrijf volgens mij een heel warrig verhaal. Kan t niet overlezen meer. Ik heb nu teveel pijn. Denken doet pijn. 

Ik begin de moed nu een beetje te verliezen. Eerst kun je t op de intake afschuiven en denk je dat t wel weer betert. Maar nu 1.5 week verder kan dat niet meer... Ik weet niet hoe lang ik dit nog trek. Maar zo lang t hart tikt heb ik geen keuze... 

Eergister dachten mn man en ik dat r echt beter ging. De avond was goed te doen! De dag was ook beter dan gister. Dat gaf hoop. 

Soms denk komt t misschien doordat ik zo tegen de opname op zie. Wisseling van ruimte veel prikkels en dat dat me zo ellendig maakt? Diep van binnen zie ik er tegen op. Anderzijds wil ik graag gemonitord worden. Dat weet ik ook diep van binnen...

Ik weet niet wat de overprikkeling en t hoofd zo erg maakt. Zit er een psychische component in? Zijn t echt de pillen? Of iets anders? 

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen

Louisa

Ik begrijp dat je het het liefst met hulp van doktoren wilt afbouwen. Maar ook dan ga je afbouwen. Dus dan kun je toch een begin maken? Dat de klachten dan erger gaan worden kan bijna niet. Laat je man erbij helpen. In mijn ogen is het doorgaan schadelijker voor je dan met ministapjes afbouwen. Je hoofd wordt dan steeds iets minder overprikkeld. Ik ben natuurlijk geen arts. Maar zo nog maandenlang je zo voelen dat komt dan wel erbij.

Ikzelf heb gemerkt dat wanneer ik in de avond mijn 4 mg oxazepam neem dat ik na 20 minuten ongeveer hier wat lichte trillingen van krijg. Dus nu ervaar ik bij gebruik dus juist meer onrust. Dus het lijkt alsof ik nu de bijwerkingen ga voelen tijdens gebruik en dus tijdens de afbouw. Weet niet of iemand anders dit ook weleens ervaren heeft?

Ik zit trouwens per vanavond op 3.5 mg.

Ik blijf het afbouwen gewoon nog op hetzelfde tempo doen. Ik heb 10 mg 4 maanden lang geslikt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Doorgaan:

Goedemorgen allen

Louisa

Ik begrijp dat je het het liefst met hulp van doktoren wilt afbouwen. Maar ook dan ga je afbouwen. Dus dan kun je toch een begin maken? Dat de klachten dan erger gaan worden kan bijna niet. Laat je man erbij helpen. In mijn ogen is het doorgaan schadelijker voor je dan met ministapjes afbouwen. Je hoofd wordt dan steeds iets minder overprikkeld. Ik ben natuurlijk geen arts. Maar zo nog maandenlang je zo voelen dat komt dan wel erbij.

Ikzelf heb gemerkt dat wanneer ik in de avond mijn 4 mg oxazepam neem dat ik na 20 minuten ongeveer hier wat lichte trillingen van krijg. Dus nu ervaar ik bij gebruik dus juist meer onrust. Dus het lijkt alsof ik nu de bijwerkingen ga voelen tijdens gebruik en dus tijdens de afbouw. Weet niet of iemand anders dit ook weleens ervaren heeft?

Ik zit trouwens per vanavond op 3.5 mg.

Ik blijf het afbouwen gewoon nog op hetzelfde tempo doen. Ik heb 10 mg 4 maanden lang geslikt. 

 

Opname is nu 3 tot 5 weken. Dus geen maanden... volgende week belt de arts van Radboud voor verdere info. Ik zal t voorstellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal, 

weet iemand waar de enorme vermoeidheid vandaan kom? Is er ergens te lezen misschien? Komt het omdat ons brein totaal ontregeld is of omdat dit proces zo veel energie van ons vraagt? 
ik vroeg het me af. Wat ik bijzonder vind is dat een dag energie level prima is om vervolgens 5 dagen helemaal naar nul te zaken. 

 

lieve groet
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Atena:

weet iemand waar de enorme vermoeidheid vandaan kom? Is er ergens te lezen misschien? Komt het omdat ons brein totaal ontregeld is of omdat dit proces zo veel energie van ons vraagt? 

@Atena, benzo's kunnen suf makend zijn.
Daarnaast kost alles gewoon veel energie.
De laatste paar dagen voel ik mij ook wat moe, doe dan een dutje.
Zolang dat niet ten koste van mijn nachtrust gaat vind ik dat niet erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen.

Vandaag bezoek gedaan aan de psychiater en na overleg is er beslist om, voor mijn angst, op te starten met lyrica. Sinds de opname ben ik heel achterdochtig naar de werking en neveneffecten van medicijnen. Las nu in de bijsluiter dat dit ook werkt op de GABA, dat wat ik nu juist wil laten helen. Weet nu niet meer of ik dit nu wel zou innemen of niet. Helemaal niet zeker of het wel zou werken of niet. Plus of het niet nog meer beschadigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kabouter0Wesley. Lyrica heeft veel nadelen. Is ook vaak lastig om vanaf te komen :-( 

Heb je al gedacht over herinstallatie met Diazepam? Ik was net als jij 2 maanden van de medicatie af en omdat ik het niet volhield (lees: gek werd) ben ik naar 12 Mg Diazepam gegaan en rustig afgebouwd. Dit heeft me gered. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa ik denk ook dat je zelf rustig moet beginnen met afbouwen. Zelfs Jellinek raadt die methode aan. Je wordt alleen maar zieker heb ik het idee (logisch ook van dit gif). Je klachten komen echt van die zooi. Wie weet hoe lang de Corona gekte nog duurt. Ik zou zeker heel langzaam zelf beginnen met taperen. Als je maar langzaam gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Atena:

Goedemiddag allemaal, 

weet iemand waar de enorme vermoeidheid vandaan kom? Is er ergens te lezen misschien? Komt het omdat ons brein totaal ontregeld is of omdat dit proces zo veel energie van ons vraagt? 
ik vroeg het me af. Wat ik bijzonder vind is dat een dag energie level prima is om vervolgens 5 dagen helemaal naar nul te zaken. 

 

lieve groet
 

@Atena. Ik ben ook snel moe terwijl ik een goeie sporter ben. Ik weet niet of het nasleep is van mijn benzoafbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Vandaag bezoek gedaan aan de psychiater en na overleg is er beslist om, voor mijn angst, op te starten met lyrica. Sinds de opname ben ik heel achterdochtig naar de werking en neveneffecten van medicijnen. Las nu in de bijsluiter dat dit ook werkt op de GABA, dat wat ik nu juist wil laten helen. Weet nu niet meer of ik dit nu wel zou innemen of niet. Helemaal niet zeker of het wel zou werken of niet. Plus of het niet nog meer beschadigd.

@Kabouter0Wesley, heeft die psychiater ook aangegeven hoelang, inclusief afbouwperiode, je lyrica kunt gebruiken?
En wat dan het effect zal zijn?
Het lijkt mij dat je van de regen in de drup komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Annie87:

@Louisa ik denk ook dat je zelf rustig moet beginnen met afbouwen. Zelfs Jellinek raadt die methode aan. Je wordt alleen maar zieker heb ik het idee (logisch ook van dit gif). Je klachten komen echt van die zooi. Wie weet hoe lang de Corona gekte nog duurt. Ik zou zeker heel langzaam zelf beginnen met taperen. Als je maar langzaam gaat. 

@Louisa ga toch afbouwen , heel langzaam,net wat annie zegt, je hebt het zelf in de hand, of je houdt het zelf in stand. Nu met het caronavirus weet je niet zeker of je wel opgenomen kan worden. Ze zijn nu echt heel voorzichtig om mensen van buitenaf op te nemen. Je wordt van de medicatie alleen maar zieker, en zeker van de hoeveelheid die jij slikt, probeer het alsjeblieft, met behulp van je man. Ik heb echt het idee dat hij je steund, heelveel onder ons hebben het alleen moeten doen. Ga ervoor. 

Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ELL:

@Kabouter0Wesley. Lyrica heeft veel nadelen. Is ook vaak lastig om vanaf te komen :-( 

Heb je al gedacht over herinstallatie met Diazepam? Ik was net als jij 2 maanden van de medicatie af en omdat ik het niet volhield (lees: gek werd) ben ik naar 12 Mg Diazepam gegaan en rustig afgebouwd. Dit heeft me gered. 

 

1 uur geleden zei Roberto:

@Kabouter0Wesley, heeft die psychiater ook aangegeven hoelang, inclusief afbouwperiode, je lyrica kunt gebruiken?
En wat dan het effect zal zijn?
Het lijkt mij dat je van de regen in de drup komt.

Weer typisch ik, dat ik nog geeneens heb gedacht aan dit te vragen. Ik zie ze terug binnen 2 weken. Misschien maar eens een telefoon plegen.

Om terug naar de diazepam te grijpen lijkt me ook geen optie omdat ik vrees voor het kindling effect. Dus nog ergere afkickverschijnselen. Meer een optie om, als het echt totaal niet meer gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bolletje:

Is het de juiste tijd om nu te stoppen?

 

Die vraag gaat nu helaas ook met regelmaat door mijn hoofd. 
Ene moment kan ik het allemaal relativeren andere moment als er een ontwenningsklacht kom grijpt het ook mijn keel.  
Ik probeer mezelf te blijven zeggen nu weer omhoog gaan niets zal opleveren. 

bewerkt door Vallenenopstaan1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Cyclad heeft vandaag of gisteren nog gereageerd op een berichtje Yollie.

Spannend de laatste week ad. slikken. Zie je er erg tegenop? Is het de juiste tijd om nu te stoppen?

 

@Bolletje. Oh dat heb ik ergens gemist denk ik van Cyclad. Ik zie er niet tegenop Bolletje. Ik doe het in overleg met de psyhiater. Ja of het de juiste tijd is, dat weet niemand. Misschien wel. Nu we allemaal geiisoleerd moeten leven.  Ik ben wel benieuwd of ik naast het inwendig trillen en nog niet echt goed slapen meer klachten krijg. Afwachten dus. Maar ik ga ervoor en moet er doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...