Spring naar bijdragen

Donderdag 19 februari 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

bumperjim heeft zoals altijd weer mazzel. Iedereen verplicht binnenblijven maar sfeer in huis is goed. Van alles te eten en pleepapier genoeg en voor de kleine dorpssuper hoef je niet buiten in de rij te staan zoals bij de "grandes surfaces" in de stad. Ik werk lekker thuis in mn zonnige hok en ik kan zo de natuur in als ik wil. De fabriek draait door en de zaken gaan in principe vrij redelijk verder.

Ik heb alleen het gevoel, waar ben ik nou goed voor. Voor mij wordt om 8 uur niet geklapt want ik zit comfortabel veilig thuis te emailen. Dat gevoel had ik al een paar jaar maar is nou nog sterker. "Wees maar blij" ja dat ben ik ook wel, maar het is wel een suffe vorm van blij.

Het enige waar ik goed voor ben is dat ik niet het vliegtuig gepakt heb deze week en vorige week ook niet.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim die gedachte ken ik wel. Maar ik heb voor mezelf bedacht dat ik juist bij kan dragen door dat wat ik doe zo prettig mogelijk te doen en dat dat al bijdraagt aan een prettiger wereld. Met tijd, liefde, aandacht voor mezelf en anderen. Dat is mijn drijfveer geworden. Als ik bij die kern terug kan komen, gaat het weer. Misschien heb jij ook iets dergelijks?

Maar in deze tijd lijkt het soms onvoldoende wellicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Jarig kind hier. Gaaf wijf wordt het. Een binnenvetter eerste klas. Legt de lat heel hoog.

Ik vond haar eergisteren huilend onder het handdoekenrekje. Verstopt. Wiskunde lukte niet. Had ze al uren mee gezeten. Meissie toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heleboel werk is nu volkomen nutteloos. Geen wonder dat mensen zich massaal aanmelden om voor een ander iets te doen. Ik las een oproep op facebook voor de voedselbank, en die was binnen een uur al bedolven onder de reacties.

Een vriendin van mij die werkt in de gehandicaptenzorg mopperde dat in plaats van applaus mensen liever wat in de winkel lieten liggen voor een ander. Zij heeft tekort aan wc papier.

Om 5.15 uur lijkt het me heel logisch dat het rustig is op straat. Nu, om 07:37 uur, is dat nog steeds zo en hoor ik de vogels door de openslaande deuren. Alle thuiswerkers en kinderen die niet naar school hoeven liggen nog lekker op bed. 

Ik ga zo even wat boodschappen doen, lekker vroeg zodat het nog niet druk is. En proberen niet te veel te hamsteren. Het werkt aanstekelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Ik heb niets met het applaus. Een ieder doet zijn best, of dat nu de vuilnisman is, de vakkenvuller in de winkel, de schoonmaker in het ziekenhuis, de uitvaartondernemer of een dokter. Ik ga zo ook boodschappen doen. Vanmiddag weer een laatste dienst. Heb het goed vandaag, kijk naar elkaar om! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Zou het gaan wennen dat 'rare gevoel' bij het wakker worden? 
Geen zonnetje hier trouwens nog. 
Wel een paar spetters... 
en binnen staat een bakje klaar. 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                  Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika gefeliciteerd met je dochter! @Ties wat heerlijk toch dat je een paard hebt. En dat dat tenminste door kan gaan, lekker buitenrijden. Ik ga werken nu, kinderen slapen nog dus daar moet ik van profiteren. Moet ze straks wel achter hun broek aanzitten dat ze schoolwerk gaan doen. Zie er nu al tegenop, ben al blij dat ik mijn eigen werk afkrijg. Diep respect voor alle leraren en docenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos hoop het ook voor je. Normaal deed ik wel iedere dag boodschappen, ovedreven maar goed, weet nooit wat we morgen of overmorgen zullen eten. Nu probeer ik minder te gaan maar vergeet dan steeds weer wat of de jongens hebben alles alweer opgemaakt. Ik hamster niet maar heb wel wat extra in huis voor 1 of 2 dagen. Zou wel naar het tuincentrum willen maar daar schijnt het nu enorm druk te zijn:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bor:

Niemand die reageert..weet niemand het?

Ik weet het niet Roberto. Ik kopieëer dan altijd de link en dan komt het filmpje/ plaatje vanzelf mee..

Bij mij komt dat plaatje niet mee, ook niet met insluiten.
Geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers
blije alleenwoner hier
dochter werkt eerst een paar dagen in haar studentenhuis op proef
eer ze besluit dat hier wonen misschien beter is
oeffff ff mijn vrijheid nog
ik had haar zelf uitgenodigd, maar de gedachte: daar gaat je vrijheid
schoot wel steeds vaker door mijn hoofd.
En haar motivatie was; gezellig voor jou:D
(ik dacht, ja de eerste twee dagen) ze vreet wc papier;)
Ze blijft welkom hoor, maar past echt beter daar.
Dus we gaan het zien. Luxe dat er keuze is.
En ik had in januari koffie, wc papier enz gehamsterd in de reclame
doe ik altijd al, en nu wel méér vanuit onderbuikgevoel.
Mijn geweten heeft het zwaarder met een doos mondkapjes.
Wegbrengen of houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, terug van de boodschappen
Ondanks dat het nog vroeg was, toch al druk !

w.c papier, nog een paar pakjes van 4 stuks, een heel duur luxe merk , 1 pak per klant (terecht)
Geen keukenrollen
Tisseus, alleen nog de dure, kleine pakjes, rest weg
Heb er maar 1 meegenomen, want 3 keer zo duur als wat ik normaal neem .

Water weer genoeg gelukkig

Eieren ook weer op.
Ja, lijkt echt een beetje oorlog
Maar heej, ...als dat het ergste is, valt het nog wel mee

Wat ik veel erger zou vinden, is als ze alles echt op slot gaan doen, en ik niet meer naar mijn volkstuin mag
Of, dat ik mijn vriend dan niet meer kan zien :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi allemaal.

3 uur geleden zei Ties:

Goedemorgen! 

... een telefoongesprek met de psychiater want die ziet ook niemand meer... 

Ik dacht eerst: wat lief van je, dat je zo begaan bent met je vereenzamende psychiater. Maar dat bedoel je niet, dacht ik later..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kun je weer eens samenwonen uitproberen Raps
en als een dief in de nacht wegsluipen als t moeilijk wordt(☺)
joh dat geld moet rollen
waar kunnen we t aan op maken?
sauna dicht, restaurants, reizen, filmhuis, alles ligt plat
en ik heb alles al en méér nog

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag naar mijn vaste client om te koken en boodschappen te doen met haar
even contact opgenomen met haar dochters, of ze het wel verantwoord vonden, dat ik haar nu mee naar de super zou nemen
Voorstel was, om haar niet mee naar de super te nemen, maar wel een blokje om te wandelen ivm de frisse lucht

gaan we doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lady jane:

kun je weer eens samenwonen uitproberen Raps
en als een dief in de nacht wegsluipen als t moeilijk wordt(☺)
joh dat geld moet rollen
waar kunnen we t aan op maken?
sauna dicht, restaurants, reizen, filmhuis, alles ligt plat
en ik heb alles al en méér nog

Ja, ha, ha, dat zei vriend ook al ; dan kom ik midden in de nacht naar je toe, en als ik aangehouden wordt, dan zeg ik dat ik naar mijn vriendin moet :lol:


En ja, je hebt ook wel gelijk, geld geef je verder bijna niet uit
Dinsdag met wandelvriendin ook niets uitgegeven, want alles was dicht
gewoon boterhammetjes mee
back to the basic
(ook niets mis mee)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik durfde Kees gisteren ook niet mee te nemen de super in
hij bleef maar vragen om chocolade, pannenkoeken en poepluiers^_^
verdwaald bij de Plassen op weg naar de drive through haha
en midden in het weiland een monumentje gevonden waar in 1943 een
vliegtuig was neergestort
lopend terug gemoeten want de fietsen konden niet over het hek dat op ons pad stond
wel mooi 20 km gefietst daardoor
en 3 appels heeft ie gehad, meer niet☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...