Spring naar bijdragen

Corona en benzo's


Yollie

Aanbevolen berichten

Wij benzogebruikers moeten heel voorzichtig zijn dat we geen corona infectie krijgen. Ik las op farmaceutisch compas dat benzo's in combinatie met antiboitica heel gevaarlijk kan zijn. Ook in combinatie met paracetamol en de anticonceptiepil. Ik las ook dat benzogebruikers vatbaarder zijn voor infecties. Ik wil geen onrust veroorzaken maar dat is wat ik op farmaceutisch compas lees. Dus wees extra voorzichtig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is JOUW angst Yollie niet die van mij. Ga iets leuks doen meis, i.p.v. bevestiging te zoeken voor jouw angst. Je krijgt misschien even wat rustig in je hoofd maar das echt maar even hoor naderhand komt ie terug. ik weet dat dat heel moeilijk is maar probeer het eens. Als je corona krijgt word je ziek, krijgt koorts, pijnen overal. Nou dat heb je nog niet, denk ik.

O en ik heb nog nooit griep gehad, weet niet hoe dat voelt.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yollie:

Wij benzogebruikers moeten heel voorzichtig zijn dat we geen corona infectie krijgen. Ik las op farmaceutisch compas dat benzo's in combinatie met antiboitica heel gevaarlijk kan zijn. Ook in combinatie met paracetamol en de anticonceptiepil. Ik las ook dat benzogebruikers vatbaarder zijn voor infecties. Ik wil geen onrust veroorzaken maar dat is wat ik op farmaceutisch compas lees. Dus wees extra voorzichtig. 

Ik zei het al. Ik wil niemand angstiger maken. Het is wat ik op farmaceutisch compas lees en in de ashton manuel staat het ook over antiboitica. Ik verzin het niet.  Ik meen het met iedereen goed. Ik zie graag dat jullie allemaal ook van de benzos afkomen. Maar het valt weer verkeerd. We moeten gewoon goed voor onszelf zorgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

Ik zei het al. Ik wil niemand angstiger maken. Het is wat ik op farmaceutisch compas lees en in de ashton manuel staat het ook over antiboitica. Ik verzin het niet.  Ik meen het met iedereen goed. Ik zie graag dat jullie allemaal ook van de benzos afkomen. Maar het valt weer verkeerd. We moeten gewoon goed voor onszelf zorgen. 

Lieve Yollie,

Dit is geen kritiek, ik val je niet aan hoor, en ik word hier echt niet angstiger van, maar waarom lees je dat? Daarmee fok je jezelf alleen maar op. En daardoor ga je je niet zekerder voelen meis. Je zoekt bevestiging. Die krijg je maar wel heel negatief. Ik heb  het beste met jou voor, echt waar, maar De richtingen die jij zoekt zijn negatief.

Zijn de angsten die  je nu hebt er altijd geweest en ben je daarom gaan slikken of zijn ze ontstaan  tijdens het afbouwen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bolletje:

Lieve Yollie,

Dit is geen kritiek, ik val je niet aan hoor, en ik word hier echt niet angstiger van, maar waarom lees je dat? Daarmee fok je jezelf alleen maar op. En daardoor ga je je niet zekerder voelen meis. Je zoekt bevestiging. Die krijg je maar wel heel negatief. Ik heb  het beste met jou voor, echt waar, maar De richtingen die jij zoekt zijn negatief.

Zijn de angsten die  je nu hebt er altijd geweest en ben je daarom gaan slikken of zijn ze ontstaan  tijdens het afbouwen?

@bolletje@doorbijterik heb nu helemaal geen angst meer. Ik vind zoals de meeste mensen de corona wel heel erg dichtbij komen. Ik heb 5 jr geleden na trauma een gegeneraliseerde angststoornis ontwikkeld. Ik kreeg benzo's en antidepressia. Daarna heb ik een slaapstoornis ontwikkeld door benzos. Pas na cgt kwam ik erachter dat ik helemaal niet bang hoefde te zijn. Als ik naar mijn vorige psyhiaters had geluisterd zat ik nu nog aan de benzos. Gelukkig ging mijn vorige psyhiater elders werken. Hij was de benzo en ad alleen maar aan het verhogen. Ik heb mijn nieuwe psyhiater verzocht om mij van de benzos af te helpen. Angstgevoelens werden beetje erger bij afbouw maar zijn nu weg. Ik ben nu benzo vrij wat ik al eerder aangaf. De AD ben ik nu in overleg aan het afbouwen. Ik ben iemand die graag een ander helpt. Toen Angke het over antibiotica had, herinnerde ik mij iets te hebben gelezen over antibiotica in de ashton manuel. Ik wilde haar alleen maar helpen en niemand angstiger maken. Ik wilde het zeker weten en zo kwam ik automatisch bij farmaceutisch compas terecht. Nogmaals ik ben net als iedereen hier op het forum om mekaar te steunen zodat wij allemaal deze strijd gaan winnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

Laat mij zeggen,toen ik nog xanax slikte moest ik ook al AB slikken,nooit problemen ermee gehad,nu help de AB dus niet....

Dus lieve Yollie,lief dat je aan.me dacht,echt problemen heb ik er niet zo mee nu,juist weer zweten,en dromen,en meer moe,maar deze symptomen komen dan mss ook weer van de stress en angst waar ik nu mee worstel,dus ik durf het niet met zekerheid zeggen.

Groetjes Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Angke:

Hoi hoi

Laat mij zeggen,toen ik nog xanax slikte moest ik ook al AB slikken,nooit problemen ermee gehad,nu help de AB dus niet....

Dus lieve Yollie,lief dat je aan.me dacht,echt problemen heb ik er niet zo mee nu,juist weer zweten,en dromen,en meer moe,maar deze symptomen komen dan mss ook weer van de stress en angst waar ik nu mee worstel,dus ik durf het niet met zekerheid zeggen.

Groetjes Angke xxx

@Angke ben jij al van de benzos af? 

Groetjes Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yollie

Ja hoor ben 13 maand vrij van xanax en 5 maand vrij van AD.

Ook een lange helse weg geweest,mijn voormalige psychiater liet mij met niks afbouwen zo als het zou moeten,en AD hielp omgekeerd bij mij dus ook gestopt.

Nu nog wel symptomen maar ze slaan zo hard niet meer binnen.

Juist nog enorme problemen om mijn eigen ik terug te vinden,niet makkelijk.

Groetjes Angke x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Angke:

Yollie

Ja hoor ben 13 maand vrij van xanax en 5 maand vrij van AD.

Ook een lange helse weg geweest,mijn voormalige psychiater liet mij met niks afbouwen zo als het zou moeten,en AD hielp omgekeerd bij mij dus ook gestopt.

Nu nog wel symptomen maar ze slaan zo hard niet meer binnen.

Juist nog enorme problemen om mijn eigen ik terug te vinden,niet makkelijk.

Groetjes Angke x

@Angke wat voor klachten heb je nog?ik heb dezelfde ervaring. Mijn vorige psyhiater stopte me ook vol. Gelukkig ging die weg anders slikte ik ook nog steeds xanax. Mijn nieuwe zei gelijk dat hij mij eraf ging helpen. Vrijdag is mijn laatste dag ad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Yollie

Ja weet wel dat iedereen anders kan reageren natuurlijk mss heb jij minder last van de AD,

Ik nam anafranil 20mg,mijn voormalige psychiater heeft mij op 2 weken stop gezet,dus de eerste 2 weken zonder AD vielen mee ik dacht als het dat maar is,maar de 3de week pffff,ik dacht dat ik aan het dood gaan was,mijn hersenen werden gek,kon niks meer verdragen geen licht,geen tv,enz....stemmingswiselingen,die ik totaal niet kon controleren,geen energie meer,negatieve gedachten,nie kunnen lachen of huilen,echt veel vergelijkbaar met benzo stop. Dat heeft zo een 3 maand bij mij geduurd,dan werd het al eens beter,zo als ze zeggen waves and windows,voor mij uit mijn ervaring was dit alles de hel. Maar Yollie weet wel iedereen reageerd echt anders hoor,,dus ik hoop echt voor jou dat het niet zo erg zal worden. Het word beter maar niet makkelijk,ik trek mij er nog elke dag door,ik ben door de benzo en AD helemaal mij zelf verloren,dus ik ben bij een klinische psychologe terecht gekomen,dit werkt allemaal op de natuurlijke manier,meditatie,en ik heb ook geluidsgolven. Dit helpt mij wel,maar ik moet terug leren omgaan met stress,emotie,want ik weet niet meer hoe ik dat op een normale moet doen,. Zo  Groetjes Angke xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat @Yollie bedoeld is de groep fluorchinolonen antibiotica. Ashton waarschuwt idd voor deze antibiotica tijdens te afbouw. Wat er namelijk gebeurd is dat deze antibiotica ook op de GABA receptoren ingrijpt. De benzo’s kunnen zich dan niet meer hechten en dit staat gelijk aan een cold turkey. Overigens zelfs zonder benzo’s is dit geen eerste keuze antibiotica omdat het ernstige bijwerkingen kan hebben. Zo kan deze groep oa zorgen voor aantasting van collageen met zeer nare gevolgen. 
Ik denk niet dat Yollie dit wil aangeven om mensen hier bang te maken. Niet iedereen is ervan op de hoogte dat we deze groep antibiotica beter kunnen vermijden. Vooral in de afbouw, omdat je dan in feite in acute ontwenning gaat. 
Ik snap de hevige reactie ook niet zo. Thx Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Annie87:

Wat @Yollie bedoeld is de groep fluorchinolonen antibiotica. Ashton waarschuwt idd voor deze antibiotica tijdens te afbouw. Wat er namelijk gebeurd is dat deze antibiotica ook op de GABA receptoren ingrijpt. De benzo’s kunnen zich dan niet meer hechten en dit staat gelijk aan een cold turkey. Overigens zelfs zonder benzo’s is dit geen eerste keuze antibiotica omdat het ernstige bijwerkingen kan hebben. Zo kan deze groep oa zorgen voor aantasting van collageen met zeer nare gevolgen. 
Ik denk niet dat Yollie dit wil aangeven om mensen hier bang te maken. Niet iedereen is ervan op de hoogte dat we deze groep antibiotica beter kunnen vermijden. Vooral in de afbouw, omdat je dan in feite in acute ontwenning gaat. 
Ik snap de hevige reactie ook niet zo. Thx Yollie

@Annie87 bedankt voor je aanvulling. Die is misschien duidelijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-3-2020 om 13:04 zei Angke:

He Yollie

Ja weet wel dat iedereen anders kan reageren natuurlijk mss heb jij minder last van de AD,

Ik nam anafranil 20mg,mijn voormalige psychiater heeft mij op 2 weken stop gezet,dus de eerste 2 weken zonder AD vielen mee ik dacht als het dat maar is,maar de 3de week pffff,ik dacht dat ik aan het dood gaan was,mijn hersenen werden gek,kon niks meer verdragen geen licht,geen tv,enz....stemmingswiselingen,die ik totaal niet kon controleren,geen energie meer,negatieve gedachten,nie kunnen lachen of huilen,echt veel vergelijkbaar met benzo stop. Dat heeft zo een 3 maand bij mij geduurd,dan werd het al eens beter,zo als ze zeggen waves and windows,voor mij uit mijn ervaring was dit alles de hel. Maar Yollie weet wel iedereen reageerd echt anders hoor,,dus ik hoop echt voor jou dat het niet zo erg zal worden. Het word beter maar niet makkelijk,ik trek mij er nog elke dag door,ik ben door de benzo en AD helemaal mij zelf verloren,dus ik ben bij een klinische psychologe terecht gekomen,dit werkt allemaal op de natuurlijke manier,meditatie,en ik heb ook geluidsgolven. Dit helpt mij wel,maar ik moet terug leren omgaan met stress,emotie,want ik weet niet meer hoe ik dat op een normale moet doen,. Zo  Groetjes Angke xx

@Angkebedankt voor je toelichting. Nu weet ik dat ik van alles kan verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...