Spring naar bijdragen

onze h. kamer 18-3-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

 

19 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen supertjes. Tijd om op te staan en aan de nieuwe dag te beginnen. Hopelijk zonder sombere gevoelens en pijn.

Mogguh had al een kamer geopend maar ben nog niet opgestaan. Pijn is mwah... somber helaas wel door dat uitgeputte brein. Je kunt zo weinig. Alles is teveel... dagen duren dan lang. 

Ben je nog steeds binnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Bij mij lukt het gewoon niet meer,ik heb er gewoon allemaal geen zin meer in,al een jaar op de sukkel door benzo en AD stop,mijn partner die weg wil,nu weet hij het weer allemaal niet meer,en ik ik ben helemaal opgebrand,ik kan niet meer....

Dan maandag nog huisarts kunnen gaan,luchtwegen problemen,pijn op de borstkas,kort van adem,wel antibiotica gekregen,maar ik blijf maar mijn eigen gek maken met dat corona virus,je word ook niet getest. De angst is heel hoog nu bij mij,paniek slaat toe,. Ik ben zo bang om zo ziek te worden en mss wel dood te gaan,ik ben ook al meer dan een jaar c o p d patiënt,ik weet het echt allemaal niet meer ik ben de weg helemaal kwijt geraakt,ik was zo goed bezig.

Ik zit nu ook thuis natuurlijk,mag niet buiten,dus ja.....Ik denk de hele dag aan corona,wat heb ik nu toch??? Ik haat dit zo,ik heb constant het gevoel dat ik dit er niet meer bij kan nemen,laat het aub stoppen!!!

Ik was zo goed bezig!!!!!

Sinds ik antibiotica slik heb ik ook weer symptomen zweet buien,huilen enz....kan dat van antibiotica?

Sorry lieverds,voor al deze negativiteit,ik ben zo teleurgesteld,wanneer houd het eens op? Dit is en is voor mij te veel aan het worden,en denk de hele dag door dat ik corona heb en dood ga.....

Liefs Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Mag ik jullie iets vragen. Ik zit nu op 3,5 mg oxazepam in de ochtend en 2,5 mg in de middag. Hoe minder ik neem hoe erger ik me voel. Spanning, angst, beetje depressief, enorme onrust, koude rillingen de hele dag door alsof ik ziek ben, spierpijn en raar gevoel in mijn hoofd. Het lijkt alsof ik gek aan het worden ben. En dat depri gevoel en nare gedachten maken dat ik nog meer angst krijg want ik ben zo bang om depressie te krijgen. 
Herkennen jullie dit neerslachtig en depri gevoel en enorme onrust? Ik weet niet meer wat ik moet doen. Doe ik het zelf of is het echt ontwenning waar ik doorheen moet? 
Veel liefs voor iedereen! Zorg goed voor jezelf in deze moeilijke tijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ATENA   ik ben nu 4 maan den gestopt na langzame afbouw   van 10mg naar 5mg  en nog 3 weken 2mg  en gestopt   en heb allerlei klachten gehad  ook zoals jij  en nu nog  hyperventilatie en afwezig gevoel  en trillen   ik slik nu nog sertraline een AD  en wil dit ook langzaam gaan afbouwen   Oxazepam is grote troep   ik wens je veel sterkte toe liefs gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi goedemorgen 

Louisa 

Betekent het nu voor jou dat je door opnamestop nu niet over 4 weken terecht kunt? Als dit zo is zou ik toch echt zelf met afbouwen gaan beginnen. Want dit is wel een onhoudbare toestand. Wel met micro afbouw. Niet bang zijn ervoor. 

Angke 

Ook jij heb het momenteel erg zwaar. Al die emoties. Probeer moed te houden. 

Atena

Ik ben aan het afbouwen van 4 mg naar 3.5  mg oxazepam.  En voor mij wordt het ook iets pittiger. In die zin dat het langer duurt voordat ik in slaap kom. Meer spanning ervaar. En ook meer onderhuids trillen. 

Wat je ervaart is echt van het afbouwen. Ik doe het net iets langzamer als jij. Per 10 tot 11 dagen.

De oxazepam werkt natuurlijk ook op het gevoel en nu ik minder slik komen ook weer meer gevoelens los. Depri gevoelens kunnen daar ook bij horen. Ik kan nu weer wat tranen laten lopen sinds deze week. Dat lukte eerst niet. Wat neerslachtigheid herken ik ook. Koude rillingen heb ik ook. Onrust en een raar hoofd heb ik nu minder als eerst. Maar dat hoort er zeker bij. Je hersenen moeten zich herstellen. Eigenlijk je hele lijf.

Ik gebruik wel af en toe een rustgever van dokter vogel is natuurlijk. En dat geeft wat ontspanning. 

We komen er wel maar we moeten er wel iets voor doen. Gaat ons lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Angke:

Hoi iedereen,

Bij mij lukt het gewoon niet meer,ik heb er gewoon allemaal geen zin meer in,al een jaar op de sukkel door benzo en AD stop,mijn partner die weg wil,nu weet hij het weer allemaal niet meer,en ik ik ben helemaal opgebrand,ik kan niet meer....

Dan maandag nog huisarts kunnen gaan,luchtwegen problemen,pijn op de borstkas,kort van adem,wel antibiotica gekregen,maar ik blijf maar mijn eigen gek maken met dat corona virus,je word ook niet getest. De angst is heel hoog nu bij mij,paniek slaat toe,. Ik ben zo bang om zo ziek te worden en mss wel dood te gaan,ik ben ook al meer dan een jaar c o p d patiënt,ik weet het echt allemaal niet meer ik ben de weg helemaal kwijt geraakt,ik was zo goed bezig.

Ik zit nu ook thuis natuurlijk,mag niet buiten,dus ja.....Ik denk de hele dag aan corona,wat heb ik nu toch??? Ik haat dit zo,ik heb constant het gevoel dat ik dit er niet meer bij kan nemen,laat het aub stoppen!!!

Ik was zo goed bezig!!!!!

Sinds ik antibiotica slik heb ik ook weer symptomen zweet buien,huilen enz....kan dat van antibiotica?

Sorry lieverds,voor al deze negativiteit,ik ben zo teleurgesteld,wanneer houd het eens op? Dit is en is voor mij te veel aan het worden,en denk de hele dag door dat ik corona heb en dood ga.....

Liefs Angke xxx

Lieve angke, deze hele situatie waar je in zit, geeft stress. En ja door antibiotica kun je gaan zweten. Doordat je afbouwt of afgebouwt ben, kun je blijven hangen in bepaalde dingen, of vervelende situaties van vroeger komen weer naar de oppervlakte. Als je vind dat de antibiotica geen resultaat heeft, toch de dokter bellen. Ook door de afbouw kun je benauwdheidsklachten ervaren. Maar ik zou de dokter even consulteren.

 

Xx maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Angke:

Hoi iedereen,

Bij mij lukt het gewoon niet meer,ik heb er gewoon allemaal geen zin meer in,al een jaar op de sukkel door benzo en AD stop,mijn partner die weg wil,nu weet hij het weer allemaal niet meer,en ik ik ben helemaal opgebrand,ik kan niet meer....

Dan maandag nog huisarts kunnen gaan,luchtwegen problemen,pijn op de borstkas,kort van adem,wel antibiotica gekregen,maar ik blijf maar mijn eigen gek maken met dat corona virus,je word ook niet getest. De angst is heel hoog nu bij mij,paniek slaat toe,. Ik ben zo bang om zo ziek te worden en mss wel dood te gaan,ik ben ook al meer dan een jaar c o p d patiënt,ik weet het echt allemaal niet meer ik ben de weg helemaal kwijt geraakt,ik was zo goed bezig.

Ik zit nu ook thuis natuurlijk,mag niet buiten,dus ja.....Ik denk de hele dag aan corona,wat heb ik nu toch??? Ik haat dit zo,ik heb constant het gevoel dat ik dit er niet meer bij kan nemen,laat het aub stoppen!!!

Ik was zo goed bezig!!!!!

Sinds ik antibiotica slik heb ik ook weer symptomen zweet buien,huilen enz....kan dat van antibiotica?

Sorry lieverds,voor al deze negativiteit,ik ben zo teleurgesteld,wanneer houd het eens op? Dit is en is voor mij te veel aan het worden,en denk de hele dag door dat ik corona heb en dood ga.....

Liefs Angke xxx

@Angke. Ik weet dat de combinatie benzo en antibiotica niet goed is. Dat las ik op farmaceutisch compas. Trouwens copd patiënten wordt aangeraden om de griepprik te halen maar dat heb je misschien al gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Atena:

Goede morgen,

Mag ik jullie iets vragen. Ik zit nu op 3,5 mg oxazepam in de ochtend en 2,5 mg in de middag. Hoe minder ik neem hoe erger ik me voel. Spanning, angst, beetje depressief, enorme onrust, koude rillingen de hele dag door alsof ik ziek ben, spierpijn en raar gevoel in mijn hoofd. Het lijkt alsof ik gek aan het worden ben. En dat depri gevoel en nare gedachten maken dat ik nog meer angst krijg want ik ben zo bang om depressie te krijgen. 
Herkennen jullie dit neerslachtig en depri gevoel en enorme onrust? Ik weet niet meer wat ik moet doen. Doe ik het zelf of is het echt ontwenning waar ik doorheen moet? 
Veel liefs voor iedereen! Zorg goed voor jezelf in deze moeilijke tijden. 

@Atenaik ben benzo af een paar dagen. Ik heb ook soms een raar hoofd. Ook koude rillingen,Kippevel en binnenwaartse trillingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Atena:

Mag ik jullie iets vragen. Ik zit nu op 3,5 mg oxazepam in de ochtend en 2,5 mg in de middag. Hoe minder ik neem hoe erger ik me voel. 

@Atena, kun jij iets meer zeggen over jouw gegeneraliseerde angststoornis?
Wat houdt die angststoornis voor jou in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Roberto:

@Atena, kun jij iets meer zeggen over jouw gegeneraliseerde angststoornis?
Wat houdt die angststoornis voor jou in?

Hi @Roberto ja natuurlijk. Ik denk dat het al heel lang geleden begonnen is maar ik wist jaren niet dat het om angststoornis ging. Hypochondrie, alle artsen gezien, 100 onderzoeken gehad. Niets uitgekomen, maar ik bleef klachten houden (angstklachten). Heel veel hyperventilatie klachten en altijd ziekte/doodsangst. Soms ging het beter dan andere keer. Soms met maanden rust tussen door. Afgelopen jaren werd het steeds erger. Eind 2018 werd ik zwaar verkouden, daarna griep er over heen, daarna een knobbel in mijn borst gevoeld (gelukkig goedaardig) wat voor veel stress heeft gezorgd. Ik ben sowieso stress gevoelig persoon, perfectionistisch, alles onder controle willen houden. Bovendien ben ik heel beschermend opgevoed. Alles was eng. In mrt 2019 dacht ik genoeg van te hebben en bij psychiater terecht gekomen bij wie ik gesprekken had en emdr. Af en toe mocht ik van haar 1 oxazepam wanneer het echt niet meer ging. In september was ik uitgeput door mijn angst. Psychiater zei dat ik toen ook depressie gad en heeft mij prozac en 3x 10 mg oxazepam voorgeschreven heeft. Ik heb prozac eerst geweigerd. Ging naar huis en begon met lezen (wat ik altijd doe) over depressie en klachten bij depressie. Toen las ik over suicidale gedachten. Daar ben ik zo erg van geschrokken dat ik direct allerlei intrusies kreeg over suicide (mijn vader heeft suicide gepleegd). Sinds toen ben ik erg bang dat ik mogelijk iets aan mijzelf kan doen. Ik wil het absoluut niet maar die ongewenste gedachten blijven terug komen en maken mij helemaal gek. Ik durf sinds maanden niet allen te zijn. Omdat prozac meest gekke dingen met me deed in sept/ okt hebben ze ook oxazepam opgehoogd tot 3x 20 wat ik misschien 2 dagen deed. Uiteindelijk gestopt met prozac na 6 weken. En direct begonnen met afbouw oxazepam. 
ik ben in behandeling bij ggz en krijg cgt. Ik  ben nog niet van mijn angsten af maar dingen/ symptomen die ik nu ervaar heb ik nooit zo gehad. Mijn hele lijf is in de war. 
ik ben helemaal geen depressieve persoon (ik geloof ook niet dat ik vorig jaar depressie had; eerder uitputting van angst) maar nu mijn stemming wisselt zo erg en soms voel ik me neerslachtig. 
Beetje lang verhaal Roberto....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

@Angke. Ik weet dat de combinatie benzo en antibiotica niet goed is. Dat las ik op farmaceutisch compas. Trouwens copd patiënten wordt aangeraden om de griepprik te halen maar dat heb je misschien al gedaan.

@Angke ik heb ook gelezen dat antibiotica  icm benzos niet goed is. Als ik die pagina vind bericht het linkje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei gerda:

hallo ATENA   ik ben nu 4 maan den gestopt na langzame afbouw   van 10mg naar 5mg  en nog 3 weken 2mg  en gestopt   en heb allerlei klachten gehad  ook zoals jij  en nu nog  hyperventilatie en afwezig gevoel  en trillen   ik slik nu nog sertraline een AD  en wil dit ook langzaam gaan afbouwen   Oxazepam is grote troep   ik wens je veel sterkte toe liefs gerda

@gerda dank voor je bericht. Idd wat een troep en wat kan het met mens doen. Ik heb nooit tijdens mijn angsten dit soort klachten gehad. Niet zo heavy en niet zo veel. Wat fijn dat je afbouw achter de rug hebt zeg. Soms denk ik ik stop per direct. Maar lijkt me niet verstandig. 
liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Louisa:

 

Mogguh had al een kamer geopend maar ben nog niet opgestaan. Pijn is mwah... somber helaas wel door dat uitgeputte brein. Je kunt zo weinig. Alles is teveel... dagen duren dan lang. 

Ben je nog steeds binnen?

Ja hoor nog steeds. Ben nu helemaal klaar met de spray paint werkplaats dus morgen ga ik beginnen. 

Hé wijfie er bestaat een breinpijn site. Heb je die al bekeken? Had ik van de week geplaatst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Atena:

ik ben in behandeling bij ggz en krijg cgt. Ik  ben nog niet van mijn angsten af maar dingen/ symptomen die ik nu ervaar heb ik nooit zo gehad. Mijn hele lijf is in de war. 
 

@Atena, bedankt voor je toelichting, helder.
Het lastige is altijd dat oorspronkelijke klachten, bijwerkingen van medicijnen en ontwenningsverschijnselen door elkaar gaan lopen.
In ieder geval moet je stoppen medicijngebruik, met beide dus.

Ik begrijp jouw keus niet goed waarom je niet overstapt op diazepam.
Heb je daar een reden voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update over mijzelf.
Na 14 dagen te stabiliseren op 2 x 0,5 mg diazepam heb ik afgelopen maandag de tweede inname gedropt.
Ik zit dus nu nog op 0,5 mg diazepam, inname 's morgens.

Ik heb nog 4,25 tabletten a 2 mg om op 0 te komen.
Dat is dus nog maximaal 17 dagen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Roberto:

@Atena, bedankt voor je toelichting, helder.
Het lastige is altijd dat oorspronkelijke klachten, bijwerkingen van medicijnen en ontwenningsverschijnselen door elkaar gaan lopen.
In ieder geval moet je stoppen medicijngebruik, met beide dus.

Ik begrijp jouw keus niet goed waarom je niet overstapt op diazepam.
Heb je daar een reden voor?

@Roberto ik gebruik nu idd nog oxa en quetiapine. Daar moet ik vanaf. 

waarom ik niet op diazepam overstap. Omdat ik steeds denk: je bent er bijna, nog even. Je kunt het! 
Mijn psychiater en psychologe boj ggz zeggen dat ik niet op diazepam moet overstappen in deze fase. Ik weet het dan soms niet meer. 

Wat ik ook soms denk dat ik beter helemaal in een keer nu kan stoppen want ik heb al zoveel ontwenningsverschijnselen dat het niet erger kan worden. maar misschien heb ik het helemaal mis. 
Maar ik denk steeds dat mijn angst in september niet zo erg was als nu. Het is nu ook een andere soort angst. Ik kan het niet uitleggen. Misschien chemische angst die jullie hier benoemen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Roberto:

Even een update over mijzelf.
Na 14 dagen te stabiliseren op 2 x 0,5 mg diazepam heb ik afgelopen maandag de tweede inname gedropt.
Ik zit dus nu nog op 0,5 mg diazepam, inname 's morgens.

Ik heb nog 4,25 tabletten a 2 mg om op 0 te komen.
Dat is dus nog maximaal 17 dagen.
 

@Roberto wat goed! Hoe voel je je dan nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even mijn complete afbouwschema, voor wie geïnteresseerd is.
 

Dagelijkse dosering was 1 x 10 mg diazepam (plus minimaal twee pakken wijn + wat bier).
31 januari - 3 x 10 mg
01 - 3 x 10 mg
02 - 2 x 10 mg
03 - 2 x 10 mg
04 - 1 x 10 mg
05 - 1 x 10 mg
06 - 1 x 5 mg
07 - 1 x 5 mg
08 - 1 x 2 mg
09 - 1 x 2 mg
10 1 x 1 mg
11 - 1 x 1 mg
12 - 0
13/14 terug naar 2 x 1 mg in overleg met mijn huisarts, ik ben iets te snel gegaan
15 t/m 26 - 1 + 0,5 + 0,5 mg
27/28/29 - 1 mg + 0,5 mg
01 - 0,5 + 0,5 + 0,5 mg
02 - 0,5 + 0,5 mg
03 - 0,5 + 0,5 mg
04 - 0,5 + 0,5 mg
05 - 0,5 + 0,5 + 0,5 mg?
06 - 0,5 + 0,5 mg
07 - 0,5 + 0,5 + 0,5 mg?
08 - 0,5 + 0,5 mg
t/m
15 - 0,5 + 0,5 mg
16 - 0,5
17 - 0,5
18 - 0,5
19
...
bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Atena:

@Roberto wat goed! Hoe voel je je dan nu?

Op zich voel ik mij wel redelijk, maar soms ook heel raar.
Ik had een paar keer overal spierspanningen en last van benauwdheid, ook door spierspanning, denk ik.
Ik doe veel aan beweging, dat verzacht mijn klachten.

Ik heb tinnitus, die is soms zacht, speelt soms weer op.
Ik had ook last van hyperacusis (overgevoelig voor geluiden), maar dat is al een tijd helemaal weg.
Verder een knellende band om mijn hoofd, lijkt wel minder te worden.
En darmkrampen, vandaag ook wat minder.
En gespannen kaken, ik moet ook naar de tandarts voor mijn ontstoken tandvlees, et cetera.
Maar dat kan nu niet meer, alleen in noodgeval.

Ik had geen last van angsten en/of slapeloosheid.
Zonder alcohol slaap ik nu veel beter.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Roberto:

Op zich voel ik mij wel redelijk, maar soms ook heel raar.
Ik had een paar keer overal spierspanningen en last van benauwdheid, ook door spierspanning, denk ik.
Ik doe veel aan beweging, dat verzacht mijn klachten.

Ik heb tinnitus, die is soms zacht, speelt soms weer op.
Ik had ook last van hyperacusis (overgevoelig voor geluiden), maar dat is al een tijd helemaal weg.
Verder een knellende band om mijn hoofd, lijkt wel minder te worden.
En darmkrampen, vandaag ook wat minder.
En gespannen kaken, ik moet ook naar de tandarts voor mijn ontstoken tandvlees, et cetera.
Maar dat kan nu niet meer, alleen in noodgeval.

Ik lees het al ;-) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...