Spring naar bijdragen

Woensdag 18 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Voor mij een beetje een rare gewaarwording '  net telefonisch contact  gehad met behandelaar ' goed  gesprek gehad  dat wel 

   Dubbel gevoel  is dat ik eigenlijk het gevoel heb doe maar gewoon normaal gezien alle omstandigheden rondom corona ' maar  tegelijk zit ik in een proces van herstel en voel ik mij egoïstisch dat ik mijn gevoel rondom alles wat hierbij  vrijkomt niet kan uitschakelen ( nog niet besproken  maar kwam na gesprek  op ' maar staat wel als puntje voor volgende week )    oa heb ik een advies bedrijfsarts  dat ik aankomende 4 weken mijn werkuren niet mag uitbreiden ' maar  in rooster sta ik al wel gepland en ik werk in de zorg ..... hard nodig.. met lood heb ik net bericht gestuurd naar lg  hoe we dit kunnen ondervangen in deze periode want dat betekend als ik  niet werk volgens advies de dienst  moet opgevuld terwijl en al  maatregelen zijn   hoe extra uren opgevangen kunnen worden ..    zo moeilijk   dit.  Hopelijk   kan mijn werkgever positief meedenken zonder mij te vergeten .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en delen is helen (thnx Rudy)
ik heb er af en toe buikpijn van
niet voor mezelf denk ik
maar de verantwoordelijkheid voor anderen
het hier van me af schrijven
helpt de boel op een rij krijgen
en al of niet handelen
want ik voel me zoo nietig
kan weinig overzien, voel me vaak stevig
maar ook vaker wankel, ieder niesje/snottertje
wat ik normaliter elke seizoenswisseling heb
geeft me nu een bewustwordingsprikkel; kan het nog
maatje met wie ik fiets is van zichzelf afstandelijk
nu kroop hij bijna op schoot op ons appel-pauze-bankje
ik ben uit mijn comfortzone
hij is ontregeld en waarschijnlijk angstig
en geniet van kinderliedjes onderweg, van Abba, Metallica
terwijl ik de bloeiende bloesems zie, de narcissen R. , Plassen
maar ook me verbaas; wel 100 passanten, misschien 8 die terug groetten
normaal juist in de polder openheid en vriendelijkheid alom
wat zal er veel angst heersen nu
gelukkig zijn er wel best veel mensen die nog de natuur opzoeken

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! Even zeuren hoor, als dat mag. Ik werk veel op dit moment. School valt uit, dus extra dag om te werken. Voor mij is dit een enorme leerschool, hoe moeilijk ook. Omgaan met mensen die er helemaal niets van begrijpen. Bozig, verdrietig, waarom komt mijn dochter niet meer? Is ze mij vergeten? Ik zou toch opgehaald worden? Ga zo maar door. De meesten snappen het niet. Wie het wel begrijpt, is onrustig. De saamhorigheid onder de collega's is groot. Velen draaien extra diensten. We letten op elkaar, soms een klein gebaar, even iemand op een stoel zetten met een kop thee. Op dit moment werk ik elke dag, zoals het nu lijkt, vrijdag een dag vrij. Maar het kan zomaar veranderen. In ieder geval geen tijd om ook maar te denken aan alcohol. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Ik loop nog in mijn pyjama, zo douchen en weer naar het werk. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast de onrust en de onzekerheid, het nietig en nutteloos voelen, is er gelukkig ook ruimte voor mooie dingen.

Ik heb het geluk dat ik een vaste baan heb. Om mij heen zieken (nee geen Corona)) ZZP'ers en een eigenaar van een restaurant, die nog maar net gestart was en zijn zaakjes nog niet op orde. Of hij een goede regeling kan maken is onzeker en ondertussen gaan de hoge lasten door en heb je de verantwoordelijkheid voor je personeel.

Ook ik werk thuis. Elke dag maak ik een flinke wandeling, alleen of met een vriend(in). Het is zoeken naar een nieuwe structuur.

Vanmorgen hoorde ik over een jeneverstokerij die overging op het stoken van alcohol voor ontsmetting. Een coupeuse van trouwjurken die mondkapjes gaat naaien voor ziekenhuizen. De eerste dagen had ik de hele dag de tv aan. Nu kijk ik naar First Dates of Netflix. Of luister naar de radio.

De vogeltjes klinken een stuk luider zonder de vliegtuigen en het autoverkeer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja ik las hier over iemand die het nu juist makkelijker vond om niet te drinken. Heb ik ook. Een soort verantwoordelijkheidsgevoel, om gezond te leven. Sterk zijn om anderen te kunnen helpen of zoiets.

In de wijk-app worden continu diensten aangeboden (boodschappen doen, paracetamol over, of wc-papier) maar geen enkele hulpvrager meldt zich.  :lol:

Smakelijk Bor, ik heb net een eitje gebakken. Nu koffie en weer aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie Als je de som maakt hoe je tot groepsimmuniteit kan komen, dwz 50% vd bevolking krijgt Covid-19, daarbij aantekenend dat 5% van die gevallen leidt tot intensive care, en het aantal ic bedden is beperkt, neem aan 1 week op de ic per patiënt, dan heb je (heb ik voor Frankrijk berekend) ongeveer 2 jaar nodig als je dat netjes zonder heel veel doden (geweigerd op de ic vanwege plaatsgebrek) wil doen. Aannemende dat je dat zo mooi regelmatig kan "sturen" wat natuurlijk een illusie is.

Kan je het hele land 2 jaar stil leggen?

Kan je tienduizenden, honderdduizenden doden accepteren?

Het antwoord is 2x nee, maar bestaat er wel een tussenweg tussen beide extremen? Ik geloof er niks van.

Dus dan maar rustig doorleven, gelukkig kan ik telewerken, gelukkig woon ik in een landelijke omgeving zodat ik direkt uit huis de natuur in kan, gelukkig heb ik een goede gezondheid. Veel sterkte aan allen die minder geluk hebben.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was net even naar m'n dealer om m'n drugs op te halen (=HEMA en koffiebonen), maar wát een rust in de binnenstad. Overal open winkels met
verveeld over de toonbank hangend personeel. Zelfs bij de HEMA, waar ze hier sinds nog niet zo lang zelfscankassa's hebben kwamen twee meisjes
op me af of ze alsjeblieft mochten 'helpen' met scannen... 'Ga je gang',  zei ik. 'Ik doe wel een paar stappen achteruit ivm met afstand houden'.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben sinds maandag aan het thuis werken (voor het eerst) en de kinderen zijn ook thuis. En wat valt dit tegen. Ik kan sowieso niet tegen veranderingen en stress en ja nu met deze coronacrisis... De kinderen zijn uit hun doen en lastig daardoor. En ik kreeg het zelf niet opgelost. Heb daarstraks dan ook moeten huilen en mijn man is ‘s middags even naar huis moeten komen om de kinderen stevig toe te spreken. Daarna ging het wel beter maar vraag me af hoe dit de komende weken gaat verlopen... Ik heb zo weinig veerkracht.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jopie:

Schrijf mijn overtuiging ongetwijfeld overtuigend

En ditmaal zonder "aanhalingstekens", een heel bericht zonder! :D

Dat leest een stuk rustiger. 

Ik las net een stuk over hoe de Italianen (geen) afscheid van de doden kunnen nemen. Brr.

@Yana goede reis, gelukkig klink je weer wat positiever

@takeiteasy rustig thuis uitzieken... 

Wat ik eet? Bietensalade met haring en uitjes en augurken... en iets erbij, een soepje denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Keihard gewerkt. Of het nuttig is....? Maar ik ben bezig. Drie winkels bezocht voor wcpapier. Maar helaas...

Een jarig kind morgen. Raar voor haar. Geen bezoek. Gezond zijn we: yes. 

Ik ben bang voor de boosheid in de mens. (In mij?) . Dat die straks losbreekt en niet te houden is. Hoop dat dat mee zal vallen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of de mensen zo aardig zullen blijven als alle winkels dicht zijn en iedereen ziek wordt betwijfel ik ook. En nergens wc papier.

Maar voor nu vind ik de omgang met anderen heel prettig. Er lijkt meer rust en aandacht voor elkaar te zijn. Naast alle angst, onzekerheid en verlies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopieik heb je getagd eigenlijk vanuit een vaag gevoel van herkenning omdat je me het gevoel gaf dat je heel grote dingen zag gebeuren of aankomen, en die zie ik ook, een beetje fin de siècle gevoel. Maar misschien verkijken we ons wel en gaan de potentiele dodenaantallen gewoon van de grote stapel hart en vaatziekten en kanker en dat soort zaken. Ik weet het niet we moeten hier gewoon doorheen en groeien met zn allen. CO2 en vervuiling zijn al een stuk minder. 

En ja, het nu en de naasten waarderen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

Wat is pureersoep?

 

Dat zijn verse groenten bij elkaar, en bouillon. Aanpakken, water, koken en ...pureren. Fijn als je -zoals ik vandaag- even geen kookfut hebt. 

Ik.wil.dan toch gezond eten en niet ingewikkeld. Vegetarisch ook.nog. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...