Spring naar bijdragen

Huiskamer 17-03-2020


Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Wat een tijden zijn dit. EU op slot, in Nederland gelukkig nog wel de straat op, 60% van de mensen die het gehad moet hebben voordat we als bevolking immuun hiertegen zijn... en een totale lockdown dus geen zin heeft. Maar niemand die weet hoe lang dit nog gaat duren, of het tot in 2021 duurt en wanneer het leven weer een beetje zijn normale beloop zal nemen...

Hoe zitten jullie hierin? Het is me inmiddels wel duidelijk dat de situatie een stuk ernstiger is dan we allemaal gedacht hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Ik ben wel wat nerveus geworden ondertussen door de Corona, de mensen die vrij agressief boodschappen lopen te doen, alle veranderingen die er nu zijn. De apothekers die ook maatregelen treffen nu met medicatie meegeven voor hooguit één maand, mijn dochter die in Erasmus ziekenhuis werkt.....  
De quarantaine is mij inmiddels niet vreemd door de afbouw/ontwenningsklachten, dat is nu een voordeel. Ik ben niet zozeer bang voor de griep, wel of ik twee dingen tegelijkertijd aankan. 
Inmiddels ben ik benzo vrij, door mijn cold turkey vorig jaar ben ik er wel wat bang voor hoe het zal gaan worden de aankomende dagen op geen diazepam meer. 

Ik wens iedereen heel veel sterkte en wijsheid de aankomende tijd. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit echt met mn handen in het haar letterlijk en figuurlijk. Gister Radboud arts gebeld. Dat was een stap met mijn hoofd. 

Mijn hoofd is nu al vanaf zaterdagavond squeezend knijpend hoofdpijn drukkend zwaar en uitgeput overprikkeld. Zelfs kaarten maken in de ochtend wordt me teveel! En ik raak in de stress. Ben zo bezorgd. 

Ik heb nog nooit gehad dat het 24 7 min slaap mn hoofd steeds pijn doet. Ik kan niet meer. Ik kan niks meer. Zelfs dit schrijven doet pijn. Elke handeling elke prikkel is teveel. Ik probeerde gister mn ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen maar door de hele ochtend dat zware kwellende hoofd te hebben, kan ik ook niet ontspannen. Ik ben dus heel gespannen. Het is echt hels. En ik raak in de stress ervan en dat helpt niet mee natuurlijk. Mn gedachtes zijn ook vaag. Sla niks op meer. Vergeet alles. Alles lijkt onwerkelijk. Ook dat corona gebeuren. Alles is me teveel. Zo erg is t nog niet eerder geweest. 

Enfin arts gebeld. Kostte me heel veel energie maar ik moest mn situatie vertellen. Al kon ik t niet goed overbrengen. Hij belde zo laat terug en ik kon niet meer goed praten. 

Hij zei dat t wel komende dagen mindert en niet blijvend is. Ik had het niet zo erg voor de intake. Dus t zal wel minderen. De angst maakt t erger. Ik gaf ook toe dat ik echt bang ben. Het is je brein. Je bent bang dat dit permanent is. Het is ondraaglijk. Niks verlicht mn hoofd. Zitten liggen staan huilen niet huilen. Paracetamol. 

Kom hierdoor moeilijk in slaap maar sliep gelukkig tot 8 u. Even weg van de constante druk in mn hoofd. 

En dan dat virus. Er is nu een stop bij de opname in Radboud ook. Het neemt heftige vormen aan dat ook stress geeft. Kan t allemaal niet meer verwerken.

Zit er echt doorheen. Hoop echt dat de arts gelijk heeft en t de komende dagen betert!!!! 

Hij zei ook dat de overprikkeling echt door de benzos kan komen. Dat vertraagt je denken zo erg dat je verwerkingproblemen krijgt. Ik sta heel de dag op een A4 kruispunt. Handen op mn hoofd. Oh oh oh au help... zo gaat het nu.  

Het is hier stil, maar bolleke ik blijf van me af schrijven. Het lost t niet op, maar het helpt wel even. 

Ik hoop echt dat t betert. Vandaag nog niet. Voel t hoofd heel zwaar en squeezend zijn. Geen idee hoe ik de dag doorkom met dit uitgeputte brein. Het is echt zorgwekkend en slopend. Sorry voor mn geklaag. Ik wou dat ik positiever kan zijn over mn situatie nu, maar dan lieg ik. Hopelijk in de toekomst!

Een vermoeide breingroet! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey iedereen 

Pffff....Nooit verwacht ik ben zo weer vrijgezel,mijn partner besliste vandaag om te vertrekken,.

Dus ja.....na 8jaar doet het veel pijn,en zeker om er achter te komen dat hij er iemand anders op na houd,.

Blijkbaar heb ik dat allemaal zelf veroorzaakt in zijn ogen,.

Lang leve de benzo's en AD.

Liefs Angke x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het had wel mooi geweest @bolletje... Het is nu een hele nare onzekere tijd. Ik woon gelukkig best wel afgelegen en kan hier wandelen zonder iemand tegen te komen, dat is wel fijn. Naar mijn paard ga ik ook bijna elke dag, daar kom ik ook niemand tegen. De supermarkt probeer ik te vermijden haha :rolleyes: maar goed we hebben toch eten en drinken nodig en toiletpapier als ik een hoop mensen mag geloven hahahaha...die hebben voor jaren genoeg :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Angke:

Hey iedereen 

Pffff....Nooit verwacht ik ben zo weer vrijgezel,mijn partner besliste vandaag om te vertrekken,.

Dus ja.....na 8jaar doet het veel pijn,en zeker om er achter te komen dat hij er iemand anders op na houd,.

Blijkbaar heb ik dat allemaal zelf veroorzaakt in zijn ogen,.

Lang leve de benzo's en AD.

Liefs Angke x

Jemig Angke, dat meen je niet... wat ongelofelijk rot! Waren er al signalen dat hij misschien met iemand anders was? Ik begreep wel uit jouw woorden dat hij niet heel veel begrip voor je situatie had...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisterenmiddag is mijn ademhaling gekalmeerd, was de laatste dagen weer erg. Teveel, niet genoeg, tot zelfs gevoel van stikken. Vandaag wel direct hoofdpijn na een half uurtje op computer. Heb zelfs moeite om zonder drukkend hoofd iets hier te typen.

Op het moment is het heel stressvol om te gaan winkelen. Geen artikels en veel te veel volk. Nu mogen ze maar per zoveel aantal naar binnen en is het wachten buiten. Nog een geluk dat het deze keer goed weer is. Leuk om wat te gaan wandelen met de hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Louisa:

Ik zit echt met mn handen in het haar letterlijk en figuurlijk. Gister Radboud arts gebeld. Dat was een stap met mijn hoofd. 

Mijn hoofd is nu al vanaf zaterdagavond squeezend knijpend hoofdpijn drukkend zwaar en uitgeput overprikkeld. Zelfs kaarten maken in de ochtend wordt me teveel! En ik raak in de stress. Ben zo bezorgd. 

Ik heb nog nooit gehad dat het 24 7 min slaap mn hoofd steeds pijn doet. Ik kan niet meer. Ik kan niks meer. Zelfs dit schrijven doet pijn. Elke handeling elke prikkel is teveel. Ik probeerde gister mn ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen maar door de hele ochtend dat zware kwellende hoofd te hebben, kan ik ook niet ontspannen. Ik ben dus heel gespannen. Het is echt hels. En ik raak in de stress ervan en dat helpt niet mee natuurlijk. Mn gedachtes zijn ook vaag. Sla niks op meer. Vergeet alles. Alles lijkt onwerkelijk. Ook dat corona gebeuren. Alles is me teveel. Zo erg is t nog niet eerder geweest. 

Enfin arts gebeld. Kostte me heel veel energie maar ik moest mn situatie vertellen. Al kon ik t niet goed overbrengen. Hij belde zo laat terug en ik kon niet meer goed praten. 

Hij zei dat t wel komende dagen mindert en niet blijvend is. Ik had het niet zo erg voor de intake. Dus t zal wel minderen. De angst maakt t erger. Ik gaf ook toe dat ik echt bang ben. Het is je brein. Je bent bang dat dit permanent is. Het is ondraaglijk. Niks verlicht mn hoofd. Zitten liggen staan huilen niet huilen. Paracetamol. 

Kom hierdoor moeilijk in slaap maar sliep gelukkig tot 8 u. Even weg van de constante druk in mn hoofd. 

En dan dat virus. Er is nu een stop bij de opname in Radboud ook. Het neemt heftige vormen aan dat ook stress geeft. Kan t allemaal niet meer verwerken.

Zit er echt doorheen. Hoop echt dat de arts gelijk heeft en t de komende dagen betert!!!! 

Hij zei ook dat de overprikkeling echt door de benzos kan komen. Dat vertraagt je denken zo erg dat je verwerkingproblemen krijgt. Ik sta heel de dag op een A4 kruispunt. Handen op mn hoofd. Oh oh oh au help... zo gaat het nu.  

Het is hier stil, maar bolleke ik blijf van me af schrijven. Het lost t niet op, maar het helpt wel even. 

Ik hoop echt dat t betert. Vandaag nog niet. Voel t hoofd heel zwaar en squeezend zijn. Geen idee hoe ik de dag doorkom met dit uitgeputte brein. Het is echt zorgwekkend en slopend. Sorry voor mn geklaag. Ik wou dat ik positiever kan zijn over mn situatie nu, maar dan lieg ik. Hopelijk in de toekomst!

Een vermoeide breingroet! 

 

@Louisanu er een stop is in Radboud zou je dan niet met facetime of telefonisch onder begeleiding kunnen afbouwen?Probeer dat voor te stellen aan je behandelaar.  Dit kan zo toch niet langer? Het lijkt me het beste voor jou om toch thuis af te bouwen. In een zaal slapen vind je toch ook niks? Thuis kan je nog even terugtrekken. Het is maar een idee hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

Jemig Angke, dat meen je niet... wat ongelofelijk rot! Waren er al signalen dat hij misschien met iemand anders was? Ik begreep wel uit jouw woorden dat hij niet heel veel begrip voor je situatie had...

@Angke wat naar voor je. In zo een tijd heb je begrip nodig van je naaste. Wat een sukkel. Sorry dat ik het zeg. Geef de moed niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Angke:

Hey iedereen 

Pffff....Nooit verwacht ik ben zo weer vrijgezel,mijn partner besliste vandaag om te vertrekken,.

Dus ja.....na 8jaar doet het veel pijn,en zeker om er achter te komen dat hij er iemand anders op na houd,.

Blijkbaar heb ik dat allemaal zelf veroorzaakt in zijn ogen,.

Lang leve de benzo's en AD.

Liefs Angke x

Geen woorden voor lieve Angke... geef jezelf niet de schuld. Hij verlaat jou omdat hij te veel eigenliefde heeft! Te weinig empathie. Hij had er voor je moeten zijn! En dan nog iemand anders bah. 

Ik hoop dat je er sterker uitkomt en dat er een echte liefde in je leven mag komen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Yollie:

@Louisanu er een stop is in Radboud zou je dan niet met facetime of telefonisch onder begeleiding kunnen afbouwen?Probeer dat voor te stellen aan je behandelaar.  Dit kan zo toch niet langer? Het lijkt me het beste voor jou om toch thuis af te bouwen. In een zaal slapen vind je toch ook niks? Thuis kan je nog even terugtrekken. Het is maar een idee hoor.

Je krijgt een eigen kamer. 

Ik zie t afbouwen even helemaal niet zitten noch thuis noch in Nijmegen. Mn hoofd is vreselijk en hoop dat t wat zakt naar een draaglijk niveau. Kijk eerst per dag nu... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Louisa:

Je krijgt een eigen kamer. 

Ik zie t afbouwen even helemaal niet zitten noch thuis noch in Nijmegen. Mn hoofd is vreselijk en hoop dat t wat zakt naar een draaglijk niveau. Kijk eerst per dag nu... 

@Louisasnap nou toch dat je gewoon doodziek bent door de benzo's. Laat je niet voor de gek houden dat je klachten gaan minderen. Je moet gaan afbouwen. Ik weet niet of je zieker gaat worden dan nu. Maar je moet erdoor. Vraag aub een afbouwschema aan  Radboud en begin minimaal af te bouwen thuis. Red jezelf meid en wacht niet af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...