Spring naar bijdragen

onze h. kamer 14-3-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Lieve kanjers Goeie morgen,

Wat mij te binnen schiet in eens is, dat we misschien allemaal vergeten dat als we minder of geen medicatie slikken is dat alle gevoelens die we maanden of jaren weg geslikt hebben. Die gevoelens komen nu ongefilterd eruit en daar hebben we geen vat op. Zeker ook de lichamelijke ongemakken. DAT MOET ERUIT LIEVERDS. Dat is nou net waarom we willen stoppen met die troep. Die vuilniszak legen. Als die leeg is, komt er een hoop plaats en kunnen we ontspannen. Echt geloof me.

Lieve Louisa houdt vol meis. Ga niet zitten wachten tot je hulp krijgt, dit is iets wat je zelf moet verwerken  er is geen hulp of ze moeten je plat spuiten. Nou dat doen ze denk ik niet. Probeer het te accepteren. Nu vecht je er tegen en verliest want het moet eruit en jij wil het iedere keer wegdrukken. Niet voelen.

Ga vandaag eens op bed liggen en zeg tegen jezelf  nou laat maar komen ik kan het aan. Misschien komt er wel een hoop verdriet. Nou laat het dan maar gebeuren, het is goed.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Lieve kanjers Goeie morgen,

Wat mij te binnen schiet in eens is, dat we misschien allemaal vergeten dat als we minder of geen medicatie slikken is dat alle gevoelens die we maanden of jaren weg geslikt hebben. Die gevoelens komen nu ongefilterd eruit en daar hebben we geen vat op. Zeker ook de lichamelijke ongemakken. DAT MOET ERUIT LIEVERDS. Dat is nou net waarom we willen stoppen met die troep. Die vuilniszak legen. Als die leeg is, komt er een hoop plaats en kunnen we ontspannen. Echt geloof me.

Lieve Louisa houdt vol meis. Ga niet zitten wachten tot je hulp krijgt, dit is iets wat je zelf moet verwerken  er is geen hulp of ze moeten je plat spuiten. Nou dat doen ze denk ik niet. Probeer het te accepteren. Nu vecht je er tegen en verliest want het moet eruit en jij wil het iedere keer wegdrukken. Niet voelen.

Ga vandaag eens op bed liggen en zeg tegen jezelf  nou laat maar komen ik kan het aan. Misschien komt er wel een hoop verdriet. Nou laat het dan maar gebeuren, het is goed.

Lief Bolleke. Ik slik nog een apotheek aan medicijnen. Dus die emoties gaan nog komen bij afbouwen...

Ja ik ga t over me heen laten komen dat hoofd. Ik ga proberen t te laten zijn. Gisteravond ook met hoofdpijn. Gewoon hoofdpijn (geen breinpijn) en in bed gelegen en niks gedaan... Gewoon het laten zijn. Nu ook moe hoofd. Het is wel eng. Gister een aanval dat ik echt dacht dit is het einde. Au au oh met handen in mn haar. Ik had gerust en werd met een pijnlijk hoofd wakker.  Niemand weet wat er in dat hoofd gebeurt. Ik ook niet. Alleen dat alles teveel is. Geluid licht stemmen mensen. Zelfs een grapje van mn man. Ik wil het liefst onder een steen kruipen ver weg maar ja je neemt dat hoofd mee. 

Nu ook erg veel last van hersenmoeheid. Neurofatigue. Het is echt mentale moeheid. Dat is erger dan fysiek weet ik nu. Bij fysiek kun je nog liggen op bed en film aanzetten. Bij mentaal heb je de rust niet om te liggen en ga je maar heen en weer met het hoofd maar afleiding is te zwaar. Echt een kwelling. 

Ik weet niet of het van de benzos komt die breinmoeheid? Maar heb t nooit eerder gehad in mn leven. En vergeetachtig dat ik gister medicatie had ingenomen. Vroeg mn man om mn ochtendmedicatie en hij zegt die gaf ik je net. Dan komt er een paniek over me heen omdat ik t niet meer weet. Ik moet dan echt mn man vertrouwen. Ik word zelf zo onzeker ervan. Maar angstig worden helpt niet. 

Ik zei ook eergister laat jezelf overprikkeld zijn. Tot ik op de bank mn telefoon niet meer kon vasthouden en zo moe was in mn hoofd dat ik niet goed werd en spontaan ging huilen. Soort van dat is nog wat kan. 

Heb bijna zoiets had ik die intake maar niet gedaan. Heb t nu echt zwaarder dan ervoor met mn hoofd. Ik denk steeds t kan niet erger maar daar verbaas je je dan over. Ben gewoon doodop in mn hoofd. 

Hoop dat t nog even bijtrekt! Dit zijn ondragelijke dagen nu. Het is gewoon verwerking error in het hoofd. Lijkt zo simpel, maar ik weet niet wat er tegen te doen? En waarom ik t heb? 

Maar goed het is er en t ergste is dat ik lijd en niks meer kan. Doodgaan zie ik niet als iets ergs.  Ik probeer er niet tegen te vechten! 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Louisa als mensen migraine hebben, krijgen ze die, als het zaakje zich ontspant. Ik kan me dat wel voorstellen hoor. Dat zaakje staan zo lang gespannen en als ze weer terug gaan naar de oorspronkelijke staat kan dat misschien veel pijn doen.

Er niets tegen doen.!!!!!!! Alles wat je er TEGEN doet is een gevecht. Accepteren wijfie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Louisa als mensen migraine hebben, krijgen ze die, als het zaakje zich ontspant. Ik kan me dat wel voorstellen hoor. Dat zaakje staan zo lang gespannen en als ze weer terug gaan naar de oorspronkelijke staat kan dat misschien veel pijn doen.

Er niets tegen doen.!!!!!!! Alles wat je er TEGEN doet is een gevecht. Accepteren wijfie.

Ja dat klopt wel. Zag tegen de intake op. Miss inwendig erg gespannen. Vooral dat lange rijden. Dan is het geweest. Ging goed. Ze willen je begeleiden en dan ontspan je en hup krijg je de klapper. 

Het was ook thuiskomen overgeven en 2 uur breinpijn! Toen ik me kon ontspannen van eindelijk thuis! 

Ik zeg altijd het zware wordt pas zwaar als het zware geweest is. Burn out vaak tijdens vakanties. Dat zegt genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens @bolletje over dat ontspannen, ik had best wel een pittige week, iedereen vertellen over dat ik door de reorganisatie mijn functie verlies, wat al rotnieuws was, tegelijkertijd al dat Coronanieuws en dan nog het voorbereiden van sollicitatie en het vervolggesprek dat ik volgende week waarschijnlijk per videocall moet gaan doen... Gisteren moest ik dus thuis werken en ik kon me voor geen meter concentreren. Aan het einde van de dag ben ik als een gek gaan stofzuigen en schoonmaken, maar ik voelde me nog steeds onrustig. 

Ik kreeg 's avonds enorme irritatie merkte ik en daarna een huilbui bij het nummer Fix You van Coldplay, en vannacht enorm onrustig gedroomd... was bang dat als de gemeentegrenzen dichtgingen ik mijn moeder niet kon bezoeken (ze is vanmorgen geopereerd aan een breuk aan haar enkel, en ze lag in het ziekenhuis waar ik haar niet mocht bezoeken vanwege besmettingsgevaar in haar leeftijdsgroep) en als mijn pillen opwaren ik weer in acute ontwenning zou gaan... terwijl ik ze gewoon hier heb. Ik blijf nog 2 dagen op 2,5 mg en ga dan weer afbouwen. Maar in deze tijden is dat best wel bewerkelijk...

Nu zit ik met een misthoofd een strategische casus te schrijven voor mijn sollicitatiegesprek deze week en ik voel me echt heel raar. Echt rust heb ik pas als ik weer een nieuwe baan heb... en de kans is groot dat er de komende tijd geen sollicitatiegesprekken worden gevoerd uiteraard. Maar ik ga straks nog een rondje hardlopen om even de mist en de bezem door mijn hoofd te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry maar ik wil hier toch even op reageren. Ik ben het niet eens met deze uitspraak bolletje. Dit is geen aanval maar ik zal uitleggen waarom niet. Ik kreeg op de benzo’s klachten die ik nog nooit maar dan ook nooit eerder in mijn leven heb ervaren. Ik werd dood ziek op die zooi. Ook ernstige reacties op diverse Ad’s. Ik heb maar 3 maanden benzo’s geslikt en voelde me er niet goed op en dat werd steeds erger. Ik ben dus in de valkuil getrapt dat artsen zeggen; dat is je onderliggende overspannenheid die erger wordt etc etc. Eerst geloofde ik dat dus ik slikte door. Totdat ik zieker en zieker werd en mijn problemen aanpakte die niet eens zo ernstig dat waren. Toen dacht ik; dit klopt niet! Ik werd een kasplantje. Afbouwen maakte me echter nog zieker. Je zit dus gevangen op het middel. Het is een combinatie van zeer ernstige bijwerkingen en zeer ernstige ontwenning als je begint met afbouwen. De klachten die ik kreeg op het afbouwen zijn absoluut niet de klachten die ik had of zogenaamd onderdrukt heb. Ik weet dat dit voor veel mensen geldt. De term rebound klachten, daar heb ik dus een enorme hekel aan. Rebound zegt namelijk dat de klachten die je al had in ergere mate terug kwamen. Dat je die dus hebt onderdrukt. Complete onzin. Ik weet dat niet iedereen zo ziek wordt op benzo’s en zo’n zware afbouw heeft maar deze middelen hebben mijn leven compleet verpest. En dat heeft niks te maken met de zogenaamde klachten of problemen die ik heb onderdrukt. Dat dit fabeltje nog steeds niet de wereld uit is, zorgt ervoor dat deze achterlijke medicatie nog steeds voorgeschreven wordt helaas. Hetzelfde geldt voor ad’s. De mensen die dit afbouwen en een ernstig langdurig ontwenningssyndroom krijgen weten wel beter; niet de klachten die we eerst hadden. Dit is ook steeds waar ik tegenaan loop met artsen. Het stomme ongeloof. Deze medicatie moet verboden worden. Het is geen medicatie. Mensen zouden deze waarschuwingen moeten krijgen voordat ze deze rommel gaan slikken. Er zijn genoeg mensen die het niet slikken vanwege psychische redenen maar die het kregen als spierverslapper vanwege andere aandoeningen. Zoals Baylissa voor Dystonie. Die had geen psychische problemen en toch een zeer ernstige ontwenning. De term rebound klachten is dus complete onzin. Of Shane Kenny die het kreeg vanwege de ziekte van Meniere. Die ontwikkelde ernstige klachten erop en had ook een zeer ernstige ontwenning. Zelf had ik wat stress maar dat heb ik wel vaker in mijn leven en kreeg ik het uiteindelijk voorgeschreven omdat ik een hevige bijwerking had op een ander medicijn waardoor ik aan de ecg lag. Mijn hartslag en bloeddruk moest omlaag. Moest het 1 week slikken. Dat was een recept uit de hel want het heeft mijn leven compleet verwoest. Die ene week werd ik al zwaar lichamelijk afhankelijk. Iets wat volgens de artsen en bijsluiters niet kan. Allemaal leugens want in onderzoeken blijkt dat mensen na zeer korte tijd al zulke hevige klachten kunnen krijgen tijdens het stoppen zoals convulsies. Het is schandaliger dan de alcohol en tabaksindustrie bij elkaar. Ik kan het werkelijk niet meer aanhoren dat de klachten die ik nu heb komt omdat ik het zo lang onderdrukt heb met benzo’s. Complete onzin want zo lang heb ik het niet geslikt en zo was ik er niet aantoe voordat ik het slikte. Daarnaast verwarren veel artsen acathisie, een afschuwelijke bijwerking van medicatie, vaak met angst. Terwijl dit een afschuwelijke medicatie reactie is. Het is niet als aanval bedoeld maar ik kan het werkelijk niet meer aanhoren, dat gezeur over; je hebt het zo lang onderdrukt.... allemaal onzin om deze middelen op de markt te houden ten koste van mensen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Sorry maar ik wil hier toch even op reageren. Ik ben het niet eens met deze uitspraak bolletje. Dit is geen aanval maar ik zal uitleggen waarom niet. Ik kreeg op de benzo’s klachten die ik nog nooit maar dan ook nooit eerder in mijn leven heb ervaren. Ik werd dood ziek op die zooi. Ook ernstige reacties op diverse Ad’s. Ik heb maar 3 maanden benzo’s geslikt en voelde me er niet goed op en dat werd steeds erger. Ik ben dus in de valkuil getrapt dat artsen zeggen; dat is je onderliggende overspannenheid die erger wordt etc etc. Eerst geloofde ik dat dus ik slikte door. Totdat ik zieker en zieker werd en mijn problemen aanpakte die niet eens zo ernstig dat waren. Toen dacht ik; dit klopt niet! Ik werd een kasplantje. Afbouwen maakte me echter nog zieker. Je zit dus gevangen op het middel. Het is een combinatie van zeer ernstige bijwerkingen en zeer ernstige ontwenning als je begint met afbouwen. De klachten die ik kreeg op het afbouwen zijn absoluut niet de klachten die ik had of zogenaamd onderdrukt heb. Ik weet dat dit voor veel mensen geldt. De term rebound klachten, daar heb ik dus een enorme hekel aan. Rebound zegt namelijk dat de klachten die je al had in ergere mate terug kwamen. Dat je die dus hebt onderdrukt. Complete onzin. Ik weet dat niet iedereen zo ziek wordt op benzo’s en zo’n zware afbouw heeft maar deze middelen hebben mijn leven compleet verpest. En dat heeft niks te maken met de zogenaamde klachten of problemen die ik heb onderdrukt. Dat dit fabeltje nog steeds niet de wereld uit is, zorgt ervoor dat deze achterlijke medicatie nog steeds voorgeschreven wordt helaas. Hetzelfde geldt voor ad’s. De mensen die dit afbouwen en een ernstig langdurig ontwenningssyndroom krijgen weten wel beter; niet de klachten die we eerst hadden. Dit is ook steeds waar ik tegenaan loop met artsen. Het stomme ongeloof. Deze medicatie moet verboden worden. Het is geen medicatie. Mensen zouden deze waarschuwingen moeten krijgen voordat ze deze rommel gaan slikken. Er zijn genoeg mensen die het niet slikken vanwege psychische redenen maar die het kregen als spierverslapper vanwege andere aandoeningen. Zoals Baylissa voor Dystonie. Die had geen psychische problemen en toch een zeer ernstige ontwenning. De term rebound klachten is dus complete onzin. Of Shane Kenny die het kreeg vanwege de ziekte van Meniere. Die ontwikkelde ernstige klachten erop en had ook een zeer ernstige ontwenning. Zelf had ik wat stress maar dat heb ik wel vaker in mijn leven en kreeg ik het uiteindelijk voorgeschreven omdat ik een hevige bijwerking had op een ander medicijn waardoor ik aan de ecg lag. Mijn hartslag en bloeddruk moest omlaag. Moest het 1 week slikken. Dat was een recept uit de hel want het heeft mijn leven compleet verwoest. Die ene week werd ik al zwaar lichamelijk afhankelijk. Iets wat volgens de artsen en bijsluiters niet kan. Allemaal leugens want in onderzoeken blijkt dat mensen na zeer korte tijd al zulke hevige klachten kunnen krijgen tijdens het stoppen zoals convulsies. Het is schandaliger dan de alcohol en tabaksindustrie bij elkaar. Ik kan het werkelijk niet meer aanhoren dat de klachten die ik nu heb komt omdat ik het zo lang onderdrukt heb met benzo’s. Complete onzin want zo lang heb ik het niet geslikt en zo was ik er niet aantoe voordat ik het slikte. Daarnaast verwarren veel artsen acathisie, een afschuwelijke bijwerking van medicatie, vaak met angst. Terwijl dit een afschuwelijke medicatie reactie is. Het is niet als aanval bedoeld maar ik kan het werkelijk niet meer aanhoren, dat gezeur over; je hebt het zo lang onderdrukt.... allemaal onzin om deze middelen op de markt te houden ten koste van mensen...

Helemaal gelijk Annie 87

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...