Spring naar bijdragen

Huiskamer 11-03-2020


Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Na een hardlooprondje in een plensbui gisteren ben ik lekker vroeg gaan slapen, deze keer geen nachtmerries gelukkig. Ik werd net wakker en hoorde de vogels fluiten, dat is een teken van de naderende lente! En in mijn tuin zag ik ook alweer zoveel groen... Er is ook regen nodig om te zorgen dat die knoppen gaan groeien, met alleen zon krijg je ze er niet. 

Rare manier van zeggen dat na al die regen er ook voor ons weer een keertje zonneschijn komt...

Ik voelde me gisteren beter, ook al kreeg ik mijn 'nieuwe tijdelijke contract' te tekenen omdat mijn proeftijd na twee maanden niet wordt omgezet naar een jaarcontract. Dat was afgelopen donderdag wel een schok, want niks wees erop. Nu weet ik echt zeker dat het komt door de naderende reorganisatie en dat het vanuit de overnemende partij een kostenbesparing is en lullige timing (want, proeftijd, dan kun je nog makkelijk van iemand af), want ik kreeg gisteren van mijn leidinggevende niks dan complimenten te horen over mijn prestaties in de afgelopen twee maanden en dat gaf me echt wel een goed gevoel. Gelukkig mag ik nog een tijdje blijven en ben ik door naar de tweede ronde van mijn sollicitatie eergisteren! 

Vandaag moet ik het de rest van het team gaan vertellen... Dat valt me wel moeilijk. 

Een goede dag gewenst, medestrijders! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ik heb goed geslapen. Was ook zeer moe. Nu niet mn bed uit gezweet. Gister in de middag nog kunnen slapen. Het was een halfuurtje. Voelde me heel raar worden nadien en kreeg een huilbui van een uur. Mn hoofd! Zo vol... zo overprikkeld. Het deed geen pijn nog, maar was gewoon overloaded. Ik voelde me als doodgaan. Toen kwam 16.15 een pijn opzetten. Gelukkig maar een half uur... nadien compleet wasted gaan zitten op de bank. Voelde me misselijk beroerd en ellendig. Mn hoofd is nog moe en zwaar... echt een reactie op de intake. Hoop dat t nog wat bijtrekt. 

Enfin, ze willen in Nijmegen een bloedonderzoek hebben. Ik moet me op ALLES laten testen wat kan. Ik vind dit echt goed! Ze willen alles uitsluiten wat kan. Heel netjes.

De twee artsen waren echt super aardig en we spraken dezelfde taal zeg maar. Ik voelde me begrepen. 

We hebben mn hele levensverhaal de revue laten passeren. Ik kreeg ondertussen last van geheugenverliesmomentjes maar kwam duidelijk en goed over volgens mn moeder en man.  

Het was ruim anderhalf uur. Voelde als 5 uur lang. Na een half zat ik er al doorheen... Ik wilde nog zoveel vragen achteraf maar dat komt nog wel. Eerst even rustig aan doen en weer wat ontprikkelen... hopelijk. 

Ik mocht aan het onderzoek meedoen, maar heb dat geweigerd. Paling had dat niet geadviseerd en zei dat t pittig was. Robbin had een insult gekregen. Dus ik wil gewoon de gewone manier van afbouwen.

Ik mocht overgezet worden op diazepam, maar heb dit ooit gebruikt en viel niet goed. Dus zei doe maar afbouwen vanaf de Lorazepam liever. Langzaam. Dan kost t maar tijd. 

Wel fijn. Ze dwingen niets. Ze geven je de mogelijkheid. 

Ze wilden mijn hele dossier bij de ggz lezen. Dus er is interesse. Voor als er dingen tijdens afbouwen naar boven komen en ze ervan weten. 

Eerst weer wat rust in mn hoofd krijgen en dan me een beetje voorbereiden op wat ik meeneem. 

Beetje jammer dat het minimaal 4 weken duurt. Paling had max 2 weken gezegd. Dat is wel matig. Maar goed we moeten t accepteren. 

Verder weet ik niks meer te vertellen. Het ging easy going. Ze hebben ook opiaatverslaafden dus niet alleen benzoslikkers. 13 mensen of bedden op de afdeling. Best druk. Daar zie ik wel tegenop. De prikkels... probeer t over me heen te laten komen... nu nog bijkomen van de intake en dat reizen. Dat maakte t zo zwaar. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa wat fijn dat je je begrepen em gehoord voelde. En dat ze al t andere gaan uitsluiten. Jammer van die 4 weken, maar dat ga je ook echt volhouden. 

Weet je zeker dat je niet op diazepam wilt overstappen? Hoe ging dat de vorige keer dan? Toch niet in 1x, want dan kun je idd heel veel klachten krijgen. Ik ben van 2 mg lora in 4 weken overgestapt op 20 dia. Dat ging prima. Ach, je moet doen wat voor jou goed voelt. Ik hoop dat je je daar veilig en gehoord voelt, dat helpt al een heleboel denk ik.

Zo nu ga ik douchen, altijd een hele opgave vind ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei doorbijter:

@Louisa wat fijn dat je je begrepen em gehoord voelde. En dat ze al t andere gaan uitsluiten. Jammer van die 4 weken, maar dat ga je ook echt volhouden. 

Weet je zeker dat je niet op diazepam wilt overstappen? Hoe ging dat de vorige keer dan? Toch niet in 1x, want dan kun je idd heel veel klachten krijgen. Ik ben van 2 mg lora in 4 weken overgestapt op 20 dia. Dat ging prima. Ach, je moet doen wat voor jou goed voelt. Ik hoop dat je je daar veilig en gehoord voelt, dat helpt al een heleboel denk ik.

Zo nu ga ik douchen, altijd een hele opgave vind ik

Ik ben nog in twijfel, maar neig meer naar nee. Ik heb een slechte ervaring dat het niets deed voor me en dat draag ik nu mee. Dus dan ga ik zo in de overstap. Lora is gelukkig niet kortwerkend en nu ken ik mn klachten hierop en als ik minder weet ik dan ook beter het verschil. Ik ben al zo verward. Dus laat ik maar alles zoals het is. De omgeving wordt al anders en dan nog het medicijn. Is me iets teveel. Kus en ja douchen is een zware taak. Succes met schoon worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu voel ik me toch een partij onwerkelijk... Bizar! Alsof ik de wereld door een vissekom bekijk en mijn hoofd tintelt en de dingen niet meer binnenkomen. Ik weet dat het de afbouw is, maar toch schrik ik elke keer weer hiervan. Of misschien omdat mijn emoties alle kanten opschieten door het moeten vertellen op het werk van het nieuws dat door de reorganisatie mijn contract maar een tijdelijke verlenging krijgt, wat bij veel mensen toch wel hard aankwam omdat dat ook voor hun positie dingen kan betekenen en waardoor ik me nu heel onwerkelijk voel, emotioneel, maar ook verdrietig, en tegelijkertijd alsof het niet aankomt. 

En twijfelen aan mezelf, maar toch ook weer niet... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in het dorp corona vastgesteld. Nu weet ik niet of ik moet stoppen bij de dagbesteding. Ik wil eigenlijk niet. H.arts belde vanochtend moet nog blijven stoppen met simvastatine. Dat was ik toch al van plan, verder werkt m'n schildklier iets te vlug. Heb ik ook geen problemen mee, maar stoppen met de dagbesteding vind ik wel een probleem omdat het ggz. gezegd heeft dat we ons geen zorgen hoeven te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Kabouter0Wesley

Wat jij beschrijft os zo herkenbaar,dit zijn echt ontwenningsverschijnselen hoor,geloof mij ik heb ze zo allemaal ook gehad,de angst is op zijn ergst,ik heb er zo 3 maand op geleefd,ik kwam mijn sofa amper nog uit.

Ik ben nu al verder natuurlijk,maar het beterd met de tijd,en 1 maal je helemaal hebt af gebouwd,zal het ook weer beteren.

Ik weet het is een helse strijd,maar je komt er echt weer uit.

Groetjes Angke 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Angke:

He Kabouter0Wesley

Wat jij beschrijft os zo herkenbaar,dit zijn echt ontwenningsverschijnselen hoor,geloof mij ik heb ze zo allemaal ook gehad,de angst is op zijn ergst,ik heb er zo 3 maand op geleefd,ik kwam mijn sofa amper nog uit.

Ik ben nu al verder natuurlijk,maar het beterd met de tijd,en 1 maal je helemaal hebt af gebouwd,zal het ook weer beteren.

Ik weet het is een helse strijd,maar je komt er echt weer uit.

Groetj

Dit is geen leven meer. Ik zie de realiteit niet meer. Kan niet gewoon rustig in men zetel hangen zonder te denken dat ik niet moet ademen. Ben ook zo nerveus, moet steeds met iets bezig kunnen zijn. Bijten op men lip, wrijven in men gezicht of arm,... Zolang ik maar niet zelf adem.

Heb al meermaals gedacht om uit het leven te stappen, wil gewoon mijn oude leven terug. Mijn lichaam doet ook zo'n pijn, vol stress en kan maar niet relaxen.

Heb steeds het idee dat ik veel te snel ben af moeten bouwen en er iets in mijn hoofd is geknapt.

Hoe ervaar de jij het dan @Angke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kabouter0Wesley, echt naar dat je nog zoveel klachten hebt. Klopt het dat je 16 jaar Valium hebt gebruikt, en 40 Mg in 2 maanden hebt moeten afbouwen? 

 

@doorbijter, hoe gaat het bij jou? Angst voor het Coronavirus? 

@bolletje, vervelend als je zou moeten stoppen. Het advies is inderdaad als je al vaker bij dezelfde mensen gezeten hebt, je dit kunt blijven doen. Wat een kermis zo pfff. 

@Meisjeamsterdam: echt balen voor jou dat je weg moet bij je werk. Je geeft aan langzaam af te bouwen, maar je doet 2 a 3 Mg per maand? Is dat niet te snel voor je? 

@Cyclad58 nog aardig op het juiste spoor?

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabouter0wesley

Alle symptomen zijn mij bekend wat je schrijft,hoe ik het ervaarde,nou ik heb ook meer maals de gedachte gehad het hoeft voor mij echt niet meer,dit is pure hel om in te zitten,de onrust,de onrust in je hoofd,de racende negatieve gedachten,de angst die op zijn hoogst staat,je word er soms zo gek van,maar weet dat dit echt voorbij gaat,en al die negatieve gedachten zijn door de benzo's,dit ben jij niet,zijn niet jou gedachten,vergeet dat nooit,verder ben ik er elke dag door gegaan,mijn eigen er door gesleurd,het is verdomd moeilijk ik weet het,wat mij op de been hield was de steun hier,ik lees de ook veel op internet en dat stelde mij wat gerust.

Ik heb weken gehad dat ik mij zelfs niet durfde douchen,zo diep kon ik zitten,maar kop op,niet opgeven,lees maar rond hier,iedereen komt er uit,maar geduld is hier de boodschap, Gaba moet echt weer herstellen,en dat vraagt veel geduld.

Ik ben wel door mijn voormalig psychiater cold turk gestopt met 10 jarig slikken van xanax,. Na 3 maand stop werd het wat rustiger in mijn hoofd,symptomen werden rustiger,dus het word echt beter.

Je kan het ook,kop op!!!

Liefs Angke 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ELL:

@Kabouter0Wesley, echt naar dat je nog zoveel klachten hebt. Klopt het dat je 16 jaar Valium hebt gebruikt, en 40 Mg in 2 maanden hebt moeten afbouwen? ?

Idd. Alleen dat de valium pas is gestart in oktober. Heb heel de tijd Akton/cloxazolam genomen.

De ademhalingsfobie is er pas gekomen na mijn dwang-aanvallen. Kon het maar niet stoppen, totaal geen controle over mijn eigen ademhaling. Durf er nu niet aan denken van zelf adem te halen. Dwang is nu al enkele dagen weg.

@Angke Wanneer ben jij terug beter beginnen slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabouter0Wesley,

De 1ste 3 weken had ik wel ook last van paniekaanvallen,maar zo erg als jou ademhaling had ik het niet,maar de symptomen zijn bij iedereen weer anders natuurlijk,.

De 1ste maanden mijn slaap,soms een kwartiertje,30 min per nacht,overdag doodmoe,maar kon niets slapen,nu 13 maand vrij van xanax,ook niet denderend,ik slaap elke nacht een 3 uurtjes door,dan wakker,en dan val ik nog een uurtje in slaap,dat is het ongeveer per nacht.

Soms eens 4uurtjes door slaap,maar dat is dan een wonder,overdag wat ook heel wonderlijk is soms een 30 min een slaap momentje.

Zo is het bij mij natuurlijk,weet wel dat het daarom niet jou gebeurd,maar bij de meeste lotgenoten lees ik dat de slaap wel terug komt,maar dat hangt af van persoon naar persoon.

En ik ben van nature zo wie zo nooit een lange slaper geweest,ik had vroeger genoeg aan 6 uur slaap per nacht.

Zo,ik wens je een rustige nacht toe,groetjes Angke.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei ELL:

@Kabouter0Wesley, echt naar dat je nog zoveel klachten hebt. Klopt het dat je 16 jaar Valium hebt gebruikt, en 40 Mg in 2 maanden hebt moeten afbouwen? 

 

@doorbijter, hoe gaat het bij jou? Angst voor het Coronavirus? 

@bolletje, vervelend als je zou moeten stoppen. Het advies is inderdaad als je al vaker bij dezelfde mensen gezeten hebt, je dit kunt blijven doen. Wat een kermis zo pfff. 

@Meisjeamsterdam: echt balen voor jou dat je weg moet bij je werk. Je geeft aan langzaam af te bouwen, maar je doet 2 a 3 Mg per maand? Is dat niet te snel voor je? 

@Cyclad58 nog aardig op het juiste spoor?

Dag @ELL ja en nee. Corona angst slaat toe. Vriend van ons ligt in Brabant in kritieke toestand in het ziekenhuis met Corona. Hij is longpatient. Hopelijk loopt dit goed af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei ELL:

@Kabouter0Wesley, echt naar dat je nog zoveel klachten hebt. Klopt het dat je 16 jaar Valium hebt gebruikt, en 40 Mg in 2 maanden hebt moeten afbouwen? 

 

@doorbijter, hoe gaat het bij jou? Angst voor het Coronavirus? 

@bolletje, vervelend als je zou moeten stoppen. Het advies is inderdaad als je al vaker bij dezelfde mensen gezeten hebt, je dit kunt blijven doen. Wat een kermis zo pfff. 

@Meisjeamsterdam: echt balen voor jou dat je weg moet bij je werk. Je geeft aan langzaam af te bouwen, maar je doet 2 a 3 Mg per maand? Is dat niet te snel voor je? 

@Cyclad58 nog aardig op het juiste spoor?

Hee @ELL, ik heb een taperingsstrip, maar als het zoals nu een stressvolle periode is (met weer opnieuw solliciteren etc) blijf ik in overleg met mijn arts ook langer op een dosis, in dit geval op 2,5 mg, en dat onderweg halt kunnen houden maakt het voor mij beheersbaar. Ik doe in de laatste periode (de tweede taperingsstrip) 2 mg in 28 dagen, maar ook als dat te snel gaat, kan ik stilstaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot gisteren had ik geen aandacht voor corona. Nu ik gister vreselijke spierpijnen had, dacht ik eerst door de vermoeide intake dag en later ben ik ziek? Corona? Maar geen koorts dus t zal wel van de intake zijn... maar je gaat toch twijfelen. 

Het wordt nu wel heftiger. Hoop dat t gauw overwaait!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Yollie:

Ik ben nu 3 dagen xanax vrij maar slapen wordt slechter. Hoe kan dat? Eerste dag7 u geslapen 2e dag 2 uur en gisteravond niks. 

Gefeliciteerd ten eerste! 

Ten tweede lees ik overal dat afbouwen slapeloosheid geeft en dat het weer met tijd betert. Dus dat is niet zo gek dat je het hebt, wel heel vervelend.

Probeer in de avond te wandelen. Na het eten bv. Dat helpt je slapen. Ook op de dag, maakt endorfinen aan.

Een slaapritueel kan ook helpen. Dat je lichaam daar aan went en vanzelf melatonine aanmaakt. Voor het slapen een ontspanningsoefening. Een warme beker melk... enz.

Maar ga wandelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Louisa:

Gefeliciteerd ten eerste! 

Ten tweede lees ik overal dat afbouwen slapeloosheid geeft en dat het weer met tijd betert. Dus dat is niet zo gek dat je het hebt, wel heel vervelend.

Probeer in de avond te wandelen. Na het eten bv. Dat helpt je slapen. Ook op de dag, maakt endorfinen aan.

Een slaapritueel kan ook helpen. Dat je lichaam daar aan went en vanzelf melatonine aanmaakt. Voor het slapen een ontspanningsoefening. Een warme beker melk... enz.

Maar ga wandelen!

@Louisa dank je. Ga ik doen. Jij ook beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

Dag @ELL ja en nee. Corona angst slaat toe. Vriend van ons ligt in Brabant in kritieke toestand in het ziekenhuis met Corona. Hij is longpatient. Hopelijk loopt dit goed af. 

Heftig Ad. Ik hoop dat t goed komt. T breidt zich wel in een razendsnel tempo uit nu. De scholen willen allemaal dicht, dat wordt ernstig De komende tijd. 

@ELL mijn afbouw gaat nog steeds redelijk. Al kan en doe ik niet zoveel. Angst voor corona heb ik niet echt, alhoewel ik me wel zorgen maak om zeer dierbaren met een zwakke gezondheid. Merk jij al verbetering sinds je gestopt bent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...