Spring naar bijdragen

Woensdag 11 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Bij sommige vleesvervangers moet je een beetje aan de smaak wennen. Als je wilt dat het precies naar spek smaakt is het niet lekker.  Het heeft er iets van weg, en als je het knapperig bakt is het een smakelijke bite bij wat je verder eet. Ik vind de biefstuck van Vivera verrassend lekker. Ik snijd die in stukken en ook beetje knapperig bakken. Je hebt een oneindige keus uit flappen en schijven en snippers. Een kaasschnitzel is ook lekker. Bakcamenbert kun je daar ook voor nemen. Met walnoten, mmm.

Als je iets met noten doet heb je ook een bite en mis je het vlees minder. En heb je ook geen nepvlees nodig.

bewerkt door Lonster
even opbakken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld dit omdat ik hoop dat er hier ook mensen kunnen zijn en blijven die moeite hebben tijdens het proces van willen maar niet kunnen/ moeite hebben met stoppen!

ik ken van het meelezen , Pelle, Maartje , Mijngerrit , Knakker, Lars ( die mis ik ) Smart etc

en dan uiteraard ook de dagelijks het forum bezoekende oude “ bekenden”

dank voor jullie steun!

hoop dat er ook ruimte blijft voor beginnende stoppers en vooral twijfelaars ... die angst en schaamte hebben om echt te stoppen en op de dagdraad iets durven melden wat dieper gaat dan .. we eten... of ik ga dit doen ...en wat een mooi weer!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

met mij gaat het mbt de alcohol vandaag niet goed .

Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat er verder over te vertellen valt.

maar lees hier op dr dagdraad ook alleen niets over al dan niet drinken .

pelle nam afscheid , mijn Gerrit, smart , Lars ( die mis ik echt!)

mag dit ook een forum blijven van beginners ?? 
groetjes

Puck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Puck1982:

Hoi allemaal,

met mij gaat het mbt de alcohol vandaag niet goed .

Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat er verder over te vertellen valt.

maar lees hier op dr dagdraad ook alleen niets over al dan niet drinken .

pelle nam afscheid , mijn Gerrit, smart , Lars ( die mis ik echt!)

mag dit ook een forum blijven van beginners ?? 
groetjes

Puck

Er is daar toch ook ruimte voor, juist ook. 

Goed dat je die ruimte inneemt.

Heb je al gedronken of nog niet?? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puck, er is hier op de dagdraad ruimte voor iedereen. 
Zie het als een soort van huiskamer, maar dan virtueel. 
Een plek om even (gezellig) de dag door te nemen, 
wat gekkigheid te maken, maar ook een plek waar je terecht kunt als je het moeilijk hebt. 
Dus ook ruimte voor  beginnende stoppers en  twijfelaars die angst en schaamte hebben om echt te stoppen..... 
Het één sluit het ander niet uit Puck. 
En in de loop van de jaren hebben ook de mensen die het heel moeilijk hebben bij tijd en wijle gesteun gehad aan 
het gewone keuvelen over het weer en het eten. 

Ik heb ook menig keer meegemaakt dat er over ditjes en datjes werd gekletst, maar dat er op het moment dat iemand het moeilijk had daar direct op gereageerd werd. 
Dus maak van je hart geen moordkuil Puck. 
Wat ís de reden of de oorzaak dat jouw motivatie helemaal weg is??? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte btw @Lieke7777! Goed dat je naar die Na meeting gaat. Ik ga ook weer eind van de week. Heb het nodig. En ook weer een keer naar een AA meeting in mijn eigen stad volgende week. Ooit een keer een AA meeting bezocht en dat vond ik verschrikkelijk. Maar ligt ook net aan de groep denk ik, dus ga het gewoon weer proberen. En als ik bekenden tegen kom, dan is dat maar zo. Die komen daar ook niet voor zweetvoeten.

Pak alles gewoon aan nu. Ken mezelf namelijk. Na een tijd nuchter gaan al die stemmen weer in mijn hoofd spreken, dat het wel weer kan. Ja het kan wel. Maar ik WIL het niet meer. Voor nu ook geen trek, zou ook wel gek zijn zo snel maar goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Puck1982:

die angst en schaamte hebben om echt te stoppen en op de dagdraad iets durven melden wat dieper gaat dan .. we eten... of ik ga dit doen ...en wat een mooi weer!

Dat heeft ook een functie Puck, om contact te houden met het forum als je niet meer dagelijks een gevecht hoeft te leveren. Het contact houden met elkaar en over ditjes en datjes praten maakt kenbaar dat je er bent, ook al meld je geen problemen. Als beginnende stopper heb je daar ook een plek waar je terecht kunt om je naam op het dagpact te zetten, je successen te vieren of om steun te vragen.  

Kan me wel voorstellen dat je het gevoel hebt dat je inbreekt in geklets. Maar gewoon doen hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ik zie dat Yvonne mij voor was. Dat dus Puck!

29 minuten geleden zei Puck1982:

met mij gaat het mbt de alcohol vandaag niet goed .

Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat er verder over te vertellen valt.

Jammer dat je nu meteen weer uitlogt, nu je reacties krijgt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja... ik weet niet op Puck er nog is, denk van niet eigenlijk :wacko:.... 

De spekjes waren overigens geen succes, bleven errug zompig en elastiekachtig, smaakte en rook ook een beetje chemisch.... 
Maar afijn, door de goulash geroerd en Kees heeft er niets van gemerkt en vond het geheel best lekker :) 
En verder.... mijn hemel wat was het heerlijk weer vandaag... echt lente, heb lekker in de tuin kunnen werken... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! Ik heb weer beeld. :)

Ik had me even weggehouden van hier. Er is me iets overkomen waar ik intens verdrietig van ben. (Komt wel goed hoor). Maar hierdoor hield ik me hier even weg. De drang om het te delen zou te groot zijn, en da’s lastig op een openbaar forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet het Yvonne, maar nu zit ik steeds te kijken of ze online is. Niet echt rustgevend. Log zo maar even uit. Hoop dat ze het trekt, is ook niet mijn zorg eigenlijk. Maar toch, voelt naar. 

Sterkte @Penny fijn je weer te lezen.

Ik ga even wat anders doen.

Fijne avond allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei @Puck1982, jammer dat je het zo ervaart. Voor mij is de dagdraad juist fijn, mede door de alledaagse gesprekjes. Ik heb vriendinnen verwaarloosd in alle jaren dat ik dronk. Voor mij is het kletsen hier juist fijn. Vooral/juist hier, begrijpt iedereen het als je ineens roeptoetert dat je het moeilijk hebt, of komt met een vraag hoe iets aan te pakken. De diepere gesprekken komen vanzelf. Je kunt ze op andere plaatsen op het forum ook terug lezen. 
kom gerust met je vragen, of met hoe je je voelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap wel wat je zegt Puck. Ik hoop dat je oke bent. Zelf vind ik het ook (helaas nog steeds wel) lastig om hier de dagelijkse draad binnen te vallen met mijn sh*t. Meestal zeg ik maar niks over de worsteling die ik voel. Ik voel me niet vaak geroepen om een leuk, of minder leuk niet-alcoholgerelateerd gesprek te ondermijnen. Ik snap alleen wel steeds beter wat het nut is van die gewone smalltalk. En sinds ik me hier heb aangemeld is er ook altijd (vind ik) erg begrijpend en helpend ingegaan als iemand het moeilijk had en dat uitsprak. Dr kracht ligt misschien juist wel in het delen van alledaagse dingen. En als het dan moeilijk is en je deelt het, wordt dat alleen maar gewaardeerd. Het moet natuurlijk wel oprecht zijn. Maar ik twijfel er niet over Dat iedereen hier is voor hetzelfde doel. ADB worden/blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benieuwd hoe het met @nancy gaat. Hoop niet dat het een longontsteking is.

@Puck1982, las net pas je draadje, ik dacht dat je jonger was dan ik vanwege dat 1982, maar je bent al gepensioneerd. Hoop echt dat je in contact blijft, daar is dit forum voor namelijk. En hoe kun je een beginner zijn als je Lars nog kent en al die andere mensen, dan ben je toch geen beginner? Ja misschien met delen en tikken, misschien bedoel je dat

Ik  mis @fleurtje maar snap wel dat ze even afstand neemt, soms is dat beter.

En dit ligt echt aan mij maar ik uit het wel, lijkt wel alsof er een spel met ons gespeeld wordt hier, kan er de vinger niet op leggen. Maar intuïtief voel ik dat aan. Ligt nogmaals bij mij/aan mij. Wantrouwen en achterdocht, dat heb je als je naïef bent en hsp.

Moet zelf nog gaan bepalen hoe ik mij hier tegen ga weren, komt wel goed.

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...