Spring naar bijdragen

Welke methode van deze 2 voorstellen van mijn broer lijkt jullie het beste


Ometon

Aanbevolen berichten

Met 1% per dag (variant 1) heb je wél een stabilisatieperiode van 4 dagen verdeeld zoals het beste past (2 weken heeft 14 dagen). 
Variant 2 is: 1e dag 5% minderen, 6 dagen (halfwaardetijd) zo houden, 8e dag weer 5% eraf en weer 6 dagen zo houden.
Variant 2 heeft als voordeel dat 5% makkelijker is af te schaven/schuren dan 1%.
Maak je geen zorgen over een half % verschil, uiteindelijk is de afname 10% per 2 weken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx  voor jullie advies  jullie weten er veelmeer van in de praktijk dan ik  

Wat moet ik doe qua angst heb nog veel last van angst en paniek en insomnia waarschijnlijk veroorzaakt door de clonazepam die de klachten waarvoor ik het in  eerste instantie nam heeft verergerd 

Klachten die ik heb is wazig zien  gespannen  paniekerig depressief en bang dat ik dit niet kan vanwege de angst  ben vreselijk bang 

Graag jullie advies 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ometon, je schrijft dat de clonazepam je klachten verergert en andere klachten veroorzaakt. De enige manier om van de klachten af te komen is dus stoppen met de clonazepam. De kans is groot dat je klachten houdt. Er zit niks anders op dan die te accepteren en door Te gaan. Ik weet hoe dat is, want zit in tzelfde schuitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ometon

Optie 1 voelt het best. Ik doe dat ongeveer ook met oxazepam.

En ik ben het met doorbijter eens. Als je van je klachten af wilt komen gewoon beginnen met afbouwen. En er doorheen. Je weet waarvan de klachten vandaan komen. 

En hoe je van je angst af moet komen is de angst ook durven voelen zonder gedachte of oordeel erbij te hebben en dan door blijven ademen. Bij iedere inademing komt er ontspanning en bij iedere uitademing gaat er angst weg. Dat visualiseer je dan. 

Ook meditaties kunnen helpend zijn. 

En lees ook tips die forumleden aan elkaar geven! 

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je angstig voelen en daarbij een gedachte hebben gaat ook heel snel. Maar dat maakt de angst erger. Je kan bevoorbeeld tegen jezelf zeggen. Ja ik voel me angstig. Dat is zo. Punt. En steeds als er dan nog meer gedachtes komen. Concentreren op dat wat is. Ja je voelt angst. En weer doorademen. Proberen de bij gedachtes te stoppen. Dat moet je ook heel veel oefenen dat gaat niet vanzelf. Daarom helpt het ook als je je op je ademhaling gaat concentreren dan krijgen gedachtes minder kans.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat ook belangrijk is. Dat is dat je je spieren zoveel mogelijk kunt ontspannen.  Want als je in angst zit of gespannen bent dan span je je spieren en verzet je jezelf in feite voor die angst. Als je de angst durft te voelen ontspan je je spieren makkelijker en wordt de angst minder. 

Ik oefen hier ook nog in.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ometon  dat begrijpen alleen de mensen die dit hebben doorgemaakt. Daarom noemen we het ook chemische angst. Ik kreeg het ook door de clonazepam. Samen met acathisie. Afschuwelijk. Ik ben een jaar verder na afbouw en heb nog steeds veel klachten maar die chemische angst is echt weg en de idiote paniek aanvallen ook. Die kreeg ik juist op de clonazepam. Het is echt het middel wat het veroorzaakt. Artsen willen dat vaak niet inzien, het is immers een middel dat er tegen zou moeten helpen. Nou....wij weten wel beter inmiddels. Gewoon blijven doorademen. Zo lief mogelijk voor jezelf zijn. Weten dat het over gaat. En langzaam afbouwen. De clonazepam is de oorzaak dus die moet er langzaam maar geleidelijk vanaf. Ik bedacht me de hele tijd als ik weer een paniekaanval of angst had; dit gaat weer voorbij (waren hevige golf bewegingen) en je hebt het eerder overleefd dus nu zal je het ook overleven. Dat was mijn mantra... en ik zei de hele tijd in gedachten; er is niks, ik ben veilig, het komt goed het is de afbouw. Dat was het ook en weten dat dat het veroorzaakt, relativeren dus, hielp een klein beetje. Voor de rest; het is en blijft een hel. Je moet er toch doorheen. Maar doe dat idd op een manier met rustige afbouw. Sterke 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Ometon:

Hartelijk bedankt voor alle goede adviezen ben ik erg blij mee en ga kijken hoe ik mij dit eigen kan maken 

Hebben jullie er nog meer dan hoor ik die graag kan wel wat hulp en advies gebruiken  want heb hier heen ervaring mee 

Op aanraden van @Sannie heb ik het programma "Angst Overwinnen"  gevolgd en dat heeft me wel geholpen iets beter met angsten om te gaan. Zie:

https://www.angstoverwinnen.com/over_mij_about_us.php

 

Ook Bach bloesem remedies kunnen helpen bij angsten. Er zijn in totaal 38 Bach remedies en 4 hiervan werken tegen verschillende vormen van angst, namelijk: Cherry Plum, Rock Rose, Mimilus en Aspen.

Zie bijvoorbeeld:

https://www.bachbloesemsonline.be/nelson/91-cherry-plum-20-ml.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...