Spring naar bijdragen

Zondag 8 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Roberto:

Goedemorgen allemaal.

Dagpact:

Roberto

 

"Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag"

Ik vind de opmerking tegen puck erg vervelend.Ik hoop echt niet dat jij je in het land der blinden als eenoog koning voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Roberto:

Goedemorgen allemaal.

Dagpact:

Roberto

 

"Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag"

Ik vind de opmerking tegen puck erg vervelend.Ik hoop echt niet dat jij je in het land der blinden als eenoog koning voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad geen opmerking die de schoonheidsprijs verdient Leentje. 
Gelukkig kwamen er ook andere reacties op het bericht van Puck, en daar is zij op ingegaan gelukkig.
Maar om je nou als lid af te melden vanwege 1 vervelende opmerking van een andere frummer gaat wel erg ver toch? 
Gewoon blijven en kijken naar de positieve berichten.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Yvonne:

Inderdaad geen opmerking die de schoonheidsprijs verdient Leentje. 
Gelukkig kwamen er ook andere reacties op het bericht van Puck, en daar is zij op ingegaan gelukkig.
Maar om je nou als lid af te melden vanwege 1 vervelende opmerking van een andere frummer gaat wel erg ver toch? 
Gewoon blijven en kijken naar de positieve berichten.... 

Hoi,ik ben ook een beginner en ik heb het moeilijk,ook met opmerkingen van die ervaringsdeskundigen die laten wij eerlijk zijn..op momenten vanachter hun anonieme computer heftige en confronterende uitspraken doen ,terwijl zelf misschien ook wel een terugval hebben,ik dat geval heb ik toch wel iets met professionele hulp omdat ik dan aan hun gezicht kan zien dat ze de avond daarvoor ook niet erg nuchter waren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yvonne:

Dit is maar 1 voorbeeldje Leentje... 
Kom op meis, gewoon blijven hier. 

Gelukkig heb ik geleerd om ondanks meningen van anderen ..te kiezen wat voor mij het beste is...dat is zeer waarschijnlijk niet dit

..onderhandelen met alcohol is meer dan genoeg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Leentje, het één sluit het andere niet uit. En je kunt niet altijd aan het gezicht van de ander aflezen dat hij of zij de avond daarvoor te diep in het glaasje heeft gekeken. 
Het is maar net waar jij je prettig bij voelt. 
Maar laat jezelf niet teveel van de wijs brengen door vervelende of confronterende opmerkingen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jopie:

ik heb nergens gelezen dat iemand niet op de dagdraad zou mogen komen. 

Wel zag ik een zin over 'niet melden op het dagpact' en dat heb ik gelezen als een min of meer ironische verwijzing naar de manier waarop wij zelf soms ons eigen drinken al inleiden. Zoals : "en om het mogelijk te maken schrijf je jezelf maar niet op het dagpact, puck?"  En een posting later zie ik roberto ook een hartje zetten bij de oplosing van puck, namelijk spa rood drinken. 

Om het maar even anders te zeggen: soms lees je ook wat je wil lezen. 

Lees wat je wilt,doe ik ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Jopie:

goedemiddag allen. 

Rustige dag hier, althans dat probeer ik. Ben toch een klein beetje van mijn stuk. Niet erg, zolang ik er maar niets mee doe. Voor nu: met een boek in bed. Ik vind dat deze dag om is. 

Lekker lezen in bed is heerlijk. 
Heb even terug gelezen en zag dat gisteren een bijzondere en mooie dag was... fijn Joop. 
En voor nu even een lekkere kop thee erbij... Afbeeldingsresultaat voor glas thee met liefde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Yvonne:

Ach Leentje, het één sluit het andere niet uit. En je kunt niet altijd aan het gezicht van de ander aflezen dat hij of zij de avond daarvoor te diep in het glaasje heeft gekeken. 
Het is maar net waar jij je prettig bij voelt. 
Maar laat jezelf niet teveel van de wijs brengen door vervelende of confronterende opmerkingen... 

Raar hoor ineens duizend antwoorden..voor mij komen er telkens nieuwe,ik ga een andere weg,dit is mij te druk en het werkt voor mij niet,ik confronteer mezelf al jaren, bovendien heb ik ook afgerekend met mensen met een dodelijke narcistische inslag..daar zijn er op dit forum meerdere van.Hartelijke groeten en succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Jopie:

 En een posting later zie ik roberto ook een hartje zetten bij de oplossing van puck, namelijk spa rood drinken. 

Om het maar even anders te zeggen: soms lees je ook wat je wil lezen. 

Ja, je leest wat je wilt lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog één ding en dan stop ik ermee (chatten hier)als ik hier na 10 jaar nog zit na stoppen dan verklaar ik mijzelf voor gek..ooit ben je er vanaf en dan stop je ook met dagelijks inchecken,dat heb ik gehad met een ernstige ziekte,daarna met medicijnverslaving,vandaar ook dat ik niet geloof in de boodschap van AA ; levenslang patiënt, misschien jij maar ik niet en noem me maar wat je wilt en kijk maar hoe lang ik het volhou,punt is duidelijk; bedankt voor je hulp en succes verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Leentje:

Nog één ding en dan stop ik ermee (chatten hier)als ik hier na 10 jaar nog zit na stoppen dan verklaar ik mijzelf voor gek..ooit ben je er vanaf en dan stop je ook met dagelijks inchecken,dat heb ik gehad met een ernstige ziekte,daarna met medicijnverslaving,vandaar ook dat ik niet geloof in de boodschap van AA ; levenslang patiënt, misschien jij maar ik niet en noem me maar wat je wilt en kijk maar hoe lang ik het volhou,punt is duidelijk; bedankt voor je hulp en succes verder

Tegen wie heb je het nu eigenlijk Leentje? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jopie:

nog even dit: mevrouw leentje, het zou je sieren (ja, jou ook), maar vooral ook helpen, als je ook de moeite nam om te lezen (echt te lezen) hoe het anderen vergaat. Persoonlijk heb ik niets met @Roberto maar god, wat doet die jongen zijn best, en vult ie zijn leven stukje bij beetje in, met wilskracht, met moed, tegen alles in. En nee, niet als uitgediende, ook nog maar nét van de drank en pillen af. Bepaald geen oudgediende, gewoon iemand die ook kei en keihard werkt. 

Ja dat narcistische/anarchistische type komt helaas nog wel eens op mij af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Leentje:

Ik vind het geen pas geven .............

En ik vind het geen pas geven om zo tekeer te gaan tegen medefrummers die in eerste instantie met goede bedoelingen reageerden op jou. 
Beschamend. 
En verder zal ik niet meer op jou reageren. 
Dag Leentje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heftige discussie, voor mij is het juist fijn als ik twijfels voel om op het dagpact te komen, daar is het toch voor? En niemand bepaalt voor mij of ik wel of niet op het dagpact kom. Die vrijheid heeft puck ook. Maar mij hier aan of afmelden is ook al een soort Dagpact. 

En iedereen mag zeggen wat hij wil hier en iedereen moet zelf bepalen of en in hoeverre hij of zij zich er iets van aantrekt. Net het echte leven toch? 

Ik ga zo aan de beef chimichuri, na ookal ijs en een broodje rookworst gegeten te hebben. Maar ik ben ook wel heel hard aan de studie, dus een dagje zondigen met eten mag wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...