Spring naar bijdragen

Onze huiskamer zaterdag 7-3-2020


Yollie

Aanbevolen berichten

Super @doorbijter dat je dit hebt gezegd. Je slaat de spijker op z'n kop en ik vind dat je het netjes hebt verwoord en ik hoop van harte dat @Yollie hier iets mee doet. Er is al zovaak antwoord gegeven, maar luisteren ho maar. Iedereen zit hier min of meer in hetzelfde schuitje en heeft al heel wat meegemaakt. Je kan wel stellen dat we ondertussen ervaringsdeskundigen zijn ;) (helaas) maar dan steeds onze tips in de wind slaan en blijven luisteren naar die psychiater...schiet mij maar lek... Dit moest mij ook even van 't hart... Yollie alsjeblieft luister naar alle tips en je kan dit! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Roberto:

@doorbijter, je hebt 100% gelijk. Ik zit mij al een week dood te ergeren aan Yollie met al haar getril wat ze zelf in stand zitten houden.

@doorbijter nee het is niet mijn bedoeling om te klagen. Dat getril dat veroorzaak ik echt niet zelf. Ik ben heel erg teleurgesteld na een goeie week. Ik weet dat jullie het goed met mij menen en dat jullie ook door een hel gaan. Ik merk na elk klein stapje minderen dat ik door een hel ga. Sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie hoe komt het denk je dat je een goede week hebt gehad? Je bent uit de situatie gestapt en kijk eens wat dat met je gedaan heeft. En nu kruip je weer in je slachtofferrol. Ga de confrontatie met je psychiater, huisarts aan, zoek een andere. En ja, zolang je aan het afbouwen bent is de kans groot dat je je zo ellendig blijft voelen. Daar moet je nu eenmaal doorheen. Als acht ik de kans zeer reëel dat als je op diazepam overstapt het beter zal gaan. Kop op, pak jezelf bij elkaar en doe er wat aan. Maak samen met je man een plan en neem het heft in eigen handen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben het roerend eens met Doorbijter en de andere. 
@Yollie, toen ik net op dit forum kwam werd ik bang van jouw reacties en lag er zelfs één nacht wakker van. Je dreigde toen met zelfmoord richting je man, het wel/niet innemen van je medicatie. Ik wist niet wat mij te wachten stond met afbouwen, jouw reactie's zijn een verkeerde maatstaf voor mensen die willen gaan afbouwen of net begonnen zijn met afbouwen. 

Ook ik gun je het allerbeste en alle mensen hier die afbouwen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto was het maar waar dat ik dat getril zelf in de hand had dan kon ik er makkelijk van af. Die xanax is volgens mij behoorlijk zware spul. En niet slapen erbij is killing. Ik ga weer proberen de psyhiater te vragen om over te stappen op diazepam. Helaas kan ik maar 1 keer per maand bij hem terecht. Ik wil niet zielig doen maar wees alsjeblieft niet zo hard voor mij. Dat kan ik niet erbij hebben. Ik veroorzaak dit toch niet zelf dat weten jullie net zo goed en ik leef even hard met jullie mee.

17 minuten geleden zei Roberto:

@doorbijter, je hebt 100% gelijk. Ik zit mij al een week dood te ergeren aan Yollie met al haar getril wat ze zelf in stand zitten houden.

@doorbijter nee het is niet mijn bedoeling om te klagen. Dat getril dat veroorzaak ik echt niet zelf. Ik ben heel erg teleurgesteld na een goeie week. Ik weet dat jullie het goed met mij menen en dat jullie ook door een hel gaan. Ik merk na elk klein stapje minderen dat ik door een hel ga. Sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Yollie:

@Roberto was het maar waar dat ik dat getril zelf in de hand had dan kon ik er makkelijk van af. Die xanax is volgens mij behoorlijk zware spul. En niet slapen erbij is killing. Ik ga weer proberen de psyhiater te vragen om over te stappen op diazepam. Helaas kan ik maar 1 keer per maand bij hem terecht. Ik wil niet zielig doen maar wees alsjeblieft niet zo hard voor mij. Dat kan ik niet erbij hebben. Ik veroorzaak dit toch niet zelf dat weten jullie net zo goed en ik leef even hard met jullie mee.

@Yollie, dat getril kan een bijwerking zijn van de medicijnen of een ontwenningsverschijnsel, dat heb je niet in de hand.
Wat je wel in de hand hebt is voortdurend focussen op dat getril. Zoek afleiding door letterlijk in beweging te komen.
Ergens schrijf je hier dat je al uitgekeken bent op ...
Dat bedoel ik.

Je hoeft niet meer naar die psychiater te gaan die met een onverantwoord voorstel komt.
Ik denk dat wij het hier allemaal daar over eens zijn.
Bel gewoon maandag je huisarts en vraag om de overstap naar diazepam.
Daarbij denk ik aan 10 mg diazepam voor een week a tien dagen om te stabiliseren.
In die tijd kun je een plan bedenken hoe je wilt afbouwen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet klagen. Iedereen schrijft hier ook steeds waar die last van heeft. Van buikpijn hyperventilatie brainwaves pms niet kunnen ademen. Niet slapen. Hartkloppingen. Enz. Ik leef mee met iedereen. Maar ik val toch niemand aan over zijn of haar symptomen. Ik lees dat ook bijna elke dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Ben van deze morgen 20 na 1 wakker. Heb al heel de tijd gevoel als ik niet zelf inadem dat ik stik. Gaat niet weg na ademhalingsoefeningen, in en uitademen in een zak. Nog nooit zo bang geweest. Wat is dit toch. Ben doodop.

ik heb nu een aperaatje gekocht het heet HYPERFREE   in plaats van blazen in een zakje en het helpt   gr gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie, wat er wordt gezegd is dat je geen plan hebt. Je waait alle kanten op. Als je een plan bedenkt, je daaraan houdt en dan over de symptomen klaagt, is het heel anders. Je zei dat je jaloers was dat ik benzovrij ben. Snap ik. Dat gun ik jou ook, benzovrij zijn. 

Maar ik ben niet zomaar benzovrij geraakt. Ik heb discussies gevoerd met de psychiater, ik heb aangestuurd op Diazepam. Werd mij niet zomaar aangeboden, ging eerst onder protest. Bij de Crisisdienst zeiden ze dat ze nog niet iemand hadden meegemaakt die zo twijfelde aan het beleid. Ze noemden mij eigengereid. Prima, maar ik heb voor elkaar gekregen wat ik wilde. Ging niet vanzelf.  Ik heb veel gelezen. In het begin had ik doodsangsten. Contact gehad met @Kannietmeer en een plan gemaakt. Ik ben 11 maanden bezig geweest om met dat plan benzovrij te worden. Het is me niet zomaar overkomen 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @EefjeJ. Ik had je reactie nog gelezen maar niet meer gereageerd. Hopelijk kun je over een paar maanden weer langzaam aan het werk. Als je dat wil tenminste. Dit weekend nog wat gepland?

Met mij gaat het af en aan. Deze week wel vol histamine en vocht. Qua stemming ook erg op en neer. Al met al kan het zeker erger. Slapen gaat op zich oké. Wel onder stroom snachts en wakker met hartkloppingen, maar niet het gevoel dat ik dan echt uit bed moet (wel gehad eerder). Wel erg verdrietig over gewichtstoename. Vooral nu het mooiere weer eraan komt. 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei ELL:

@Yollie, wat er wordt gezegd is dat je geen plan hebt. Je waait alle kanten op. Als je een plan bedenkt, je daaraan houdt en dan over de symptomen klaagt, is het heel anders. Je zei dat je jaloers was dat ik benzovrij ben. Snap ik. Dat gun ik jou ook, benzovrij zijn. 

Maar ik ben niet zomaar benzovrij geraakt. Ik heb discussies gevoerd met de psychiater, ik heb aangestuurd op Diazepam. Werd mij niet zomaar aangeboden, ging eerst onder protest. Bij de Crisisdienst zeiden ze dat ze nog niet iemand hadden meegemaakt die zo twijfelde aan het beleid. Ze noemden mij eigengereid. Prima, maar ik heb voor elkaar gekregen wat ik wilde. Ging niet vanzelf.  Ik heb veel gelezen. In het begin had ik doodsangsten. Contact gehad met @Kannietmeer en een plan gemaakt. Ik ben 11 maanden bezig geweest om met dat plan benzovrij te worden. Het is me niet zomaar overkomen 

@Ell dank je. Ik ga maandag gelijk vragen om over te stappen. Sorry dat ik zei dat ik jaloers ben. Ik gun iedereen benzovrij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Yollie:

Ik veroorzaak dit toch niet zelf dat weten jullie net zo goed en ik leef even hard met jullie mee.

Natuurlijk veroorzaak je dit zelf Yollie, niemand anders doet dat. Dat is nu precies wat hier geprobeerd wordt je duidelijk te maken. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij of zij voelt. Zolang jij het beeld hebt dat een ander daar verantwoordelijk voor is hoef jij er niets aan te doen. Maar er veranderd dan ook niets, en das toch wat we willen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi lieve mensen,

Ik heb even een paar dagen niet gereageerd, maar wel meegelezen. Ik heb afgelopen donderdag rotnieuws gekregen op mijn werk, terwijl ik het er net zo naar mijn zin had; mijn werkgever is recentelijk overgenomen door een ander bedrijf, maar de reorganisatie komt pas later dit jaar. In de laatste week van mijn proeftijd heb ik nu te horen gekregen dat ze op mijn functie willen besparen, dus dat ik zo ongeveer per direct mocht opstappen... terwijl ik alleen maar positieve feedback had gehad, helemaal 'in het bedrijf' gedoken was en me er thuis voelde. 

Daarnaast voelt het extra lullig om in je laatste week van 2 maanden dit te horen te krijgen... Meestal hoor je dit wel eerder, maar het overnemende bedrijf wil alleen besparen op FTE's en ziet de mensen en de toegevoegde waarde hierachter nog niet. Dus na in oktober en november heel intensief gesolliciteerd te hebben, kan ik weer aan de bak...

Daarnaast brak tot overmaat van ramp donderdagavond mijn moeder haar enkel op 3 plaatsen (ik was naar mijn ouders gegaan) en zit nu in het gips met veel pijn. Een hele rare situatie dus. Ik voel me weer superonzeker en heb het gevoel dat ik van voren af aan moet beginnen... terwijl ik nog met mijn afbouw bezig ben. Weer in survival modus... maar misschien is dit nieuws na een paar dagen wel minder erg... Ik heb van mijn leidinggevende maandag 'vrij' gekregen om het te verwerken. Het kwam echt als een donderslag bij heldere hemel... had er zo niet op gerekend...

Als ik een of twee weken eerder begonnen was, had ik dit probleem niet (nu) gehad, dan was ik meegegaan in het reorganisatiebeleid dat nog definitief gevormd moet worden... nu komen ze 'makkelijk' van me af. Mijn leidinggevende vond het heel erg om me het te moeten vertellen, maar zij beslist in dit geval niet.... Bweeeh, dit is de 5e reorganisatie van mijn leven, ik was er eerlijk gezegd wel klaar mee dacht ik... nee, waan je vooral nooit veilig is de les die ik hieruit geleerd heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yollie:

Kunnen jullie slapen na de overstap op diazepam? Of slikken jullie daar nog iets extra voor?

Ik ben afgelopen maandagochtend begonnen met Diazepam. 3 x 5 mg per dag. Dit in plaats van 15 mg Oxazepam overdag en 5-15 mg Zolpidem per nacht. Ik voel me veel rustiger en slaap heerlijk. En dat wil wat zeggen, want ik moet slapen me een full facemask over m’n neus en mond voor mijn Bipap-apparaat (nachtelijke beademing). Ik word maar 1 x per nacht wakker , meestal rond een uur of 4, daarna slaap ik zo door tot 9.00 uur. Elke dag neem ik ‘s morgens 2 tabletjes van 2 mg. + 6/7 deel van een half tabletje van een miligram, dag erna 5/7; tot ik op d3 7 e dag nog maar 4 mg neem. Met de 2 x 5 mg van de middag en avond in één week  heel geleidelijk 1 mg. afgebouwd. Maandag zelfde procedure, maar dan met de middagdosis. En zo verder. Eind mei zou ik dan ‘uitgeslopen’ kunnen zijn. 

Door het hebben van een plan, mét support van mijn huisarts, voel ik me zekerder en krijgt de angst geen voet meer aan de grond! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...