Spring naar bijdragen

Voorstellen Puck


Puck1982

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Na heel lang meelezen heb ik vandaag het besluit genomen om me aan te melden bij dit forum.

Alleen lukt het me steeds niet om te stoppen/minderen en hoop met steun van "'lotgenoten"'dit wel voor elkaar te krijgen.

Ik vind het lastig om te bepalen wat ik over mezelf vertel ,aan de ene kant wil ik dat jullie me een beetje leren kennen ,aan de andere kant ben ik bang dat iemand die mij kent ,zaken herkent en dat wil ik voorkomen want uiteraard schaam ik me enorm voor mijn handelen zoals de meesten onder jullie.

Ik ben een vrouw ,met pensioen en heb een prima leven.Eet gezond,ga naar de sportschool,geniet van de kleinkinderen en heb ook altijd goed gefunctioneerd als moeder en in mijn baan.Wel heb ik veel onnodige door alcohol veroorzaakte ruzies met mijn man veroorzaakt .Ben gaan drinken tijdens mijn studietijd en ben dat iedere dag blijven doen.De reden was naast lekker ook vooral rust in mijn hoofd krijgen om te kunnen slapen.Ben een slechte slaper en heb jaren gedacht dat dit hielp.Inmiddels weet ik dat het omgekeerde het geval is ,was mijn Gamma gt een jaar geleden niet goed (daarna niet meer durven laten prikken)Ik ken alle nadelen van alcohol en wil van de afhankelijkheid af.

Inmiddels weet ik ook dat dat in mijn geval waarschijnlijk betekent dat ik geen sociale drinker kan worden en dat ;laatste weerhoudt me er al tijden van om de stap te zetten.

Nooit meer klinkt te lang dus van dag tot dag en beginnen met vandaag ,dacht ik op 1.1.2020.Heb me ingeschreven voor dry january en hield dat 1 dag vol.Nu heb ik me ingeschreven voor ik pas 40 dagen ,de filmpjes van Petra Moes besteld en de voordracht van Els Noorlander gezien.Van de negen dagen heb ik er 4 niet gedronken.Vandaag is dag en begin ik opnieuw ,het kunnen er dus nog 30 worden .Hopelijk worden het er meer maar laten we het eerst bij vandaag houden.Ik ben zon 25 jaar geleden in 1 keer met roken gestopt,met veel steun van eeen mail stopmaatje, ik hoop nu dat dit forum mij kan steunen en zal dat uiteraard ook bij jullie proberen te doen.

Hartelijke groet,

Puck

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Puck1982:

laten we het eerst bij vandaag houden

Hoi Puck,

Welkom op dit forum.
Als je zin hebt, doe dan mee met het dagpact (vandaag drink ik niet).
Dat kun je vinden onder Ditjes, datjes en dagdraad.
Met copy en paste kun je dat voorzien van je eigen naam in een nieuw bericht zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Puck. Welkom. Ik herken veel van wat jij schrijft. Ik ben zelf gestopt toen ik met pensioen ging, al weer bijna 4 jaar geleden, en voor die tijd had ik het een paar keer tevergeefs geprobeerd een tijd niet of minder te drinken. Wat mij uiteindelijk hielp was een soort tegendraadse houding in de trant van "ik zal ze eens laten zien waar toe ik in staat ben" en toen ging de knop vrij vlot om. Aan Petra Moes heb ik veel gehad voor het langere traject. En ja, ik slaap nu zonder drank dieper en beter dan vroeger met drank op.

Eigen motivatie werkt beter dan wilskracht. Net zoals vooruit kijken beter is dan achterom. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Puck,

 

Welkom hier.

Ik lees een (herkenbare) aarzeling...minderen, stoppen...hopen...

Je schrijft dat je weet dat 'sociaal drinken' geen optie is, en dat je weerhoudt om 'de stap' te zetten.

 

Tja...je kunt 'm omdraaien. Ik weet inmiddels dat ik geen sociaal drinker kan zijn, dus ik zet de stap om niet te drinken. Omdat het beter voor mij is.

En door het dag voor dag te bekijken wordt en blijft het behapbaar en overzichtelijk. 

Zelluf doen, niet alleen...op het forum veel ervaringsverhalen die je kunnen steunen, de dagdraad waar je actief kunt kletsen met lotgenoten.

 

Ik wens je succes!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Puck1982:

Hoi allemaal,

Na heel lang meelezen heb ik vandaag het besluit genomen om me aan te melden bij dit forum.

Alleen lukt het me steeds niet om te stoppen/minderen en hoop met steun van "'lotgenoten"'dit wel voor elkaar te krijgen.

Ik vind het lastig om te bepalen wat ik over mezelf vertel ,aan de ene kant wil ik dat jullie me een beetje leren kennen ,aan de andere kant ben ik bang dat iemand die mij kent ,zaken herkent en dat wil ik voorkomen want uiteraard schaam ik me enorm voor mijn handelen zoals de meesten onder jullie.

Ik ben een vrouw ,met pensioen en heb een prima leven.Eet gezond,ga naar de sportschool,geniet van de kleinkinderen en heb ook altijd goed gefunctioneerd als moeder en in mijn baan.Wel heb ik veel onnodige door alcohol veroorzaakte ruzies met mijn man veroorzaakt .Ben gaan drinken tijdens mijn studietijd en ben dat iedere dag blijven doen.De reden was naast lekker ook vooral rust in mijn hoofd krijgen om te kunnen slapen.Ben een slechte slaper en heb jaren gedacht dat dit hielp.Inmiddels weet ik dat het omgekeerde het geval is ,was mijn Gamma gt een jaar geleden niet goed (daarna niet meer durven laten prikken)Ik ken alle nadelen van alcohol en wil van de afhankelijkheid af.

Inmiddels weet ik ook dat dat in mijn geval waarschijnlijk betekent dat ik geen sociale drinker kan worden en dat ;laatste weerhoudt me er al tijden van om de stap te zetten.

Nooit meer klinkt te lang dus van dag tot dag en beginnen met vandaag ,dacht ik op 1.1.2020.Heb me ingeschreven voor dry january en hield dat 1 dag vol.Nu heb ik me ingeschreven voor ik pas 40 dagen ,de filmpjes van Petra Moes besteld en de voordracht van Els Noorlander gezien.Van de negen dagen heb ik er 4 niet gedronken.Vandaag is dag en begin ik opnieuw ,het kunnen er dus nog 30 worden .Hopelijk worden het er meer maar laten we het eerst bij vandaag houden.Ik ben zon 25 jaar geleden in 1 keer met roken gestopt,met veel steun van eeen mail stopmaatje, ik hoop nu dat dit forum mij kan steunen en zal dat uiteraard ook bij jullie proberen te doen.

Hartelijke groet,

Puck

 

Hoi puck ,kom gewoon bij ons en we zien wel hoe het loopt, dankzij dit forum (ik ben ookbeginner) heb ik het 13 dagen gered,door terugval nu weer opnieuw maar ben toch nog wél trots hoor, opstaan en weer doorgaan,lees, schrijf met ons mee en dan gaan we samen dit probleem aanpakken,welkom Puck:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Grumpie:

welkom en heel veel succes, de eerste week is erg lastig. Maar ik kan je verzekeren, je krijgt er zoveel mooie dingen voor terug. Ik dacht ook dat het mij nooit zou lukken en voor altijd klinkt inderdaad heel lang. Maar naarmate je verder komt naarmate je er minder behoefte aan krijgt. Ik dacht toen ik stopte met roken, ooit kan ik er soms weer eentje nemen maar daar heb ik totaal geen behoefte meer aan. Zo gaat het denk ik ook met alcohol. Je lichaam vraagt nu nog om het vergif maar dat verdwijnt. Als je mindert blijf je met jezelf in onderhandeling en dat kan je beter stoppen!

Heel erg mooi omschreven grumpie,ik heb hetzelfde met een medicijn verslaving gehad,het is inmiddels al 9 maanden geleden dat ik daarmee stopte en het is gewoon uit mijn hersenen... geweldig vind ik dat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puck welkom. Het begin is gemaakt.

Het is zaterdag, heb je een plan voor vanavond om geen alcohol te drinken? Het kan helpen om van tevoren alternatieve drankjes te bedenken. Koop een heerlijke thee voor jezelf. Ga allerlei alcoholvrije bieren proberen. Dat zijn er heel veel, ook in de horeca steeds makkelijker te verkrijgen. Maak een feestelijke mocktail.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Dank voor de hartelijke woorden van welkom!

Het is fijn om hier steun en herkenning te vinden.Roberto bedankt, voor de tip om me aan te melden voor het dagpact.

Blijkbaar heeft iemand anders dat voor me gedaan gister en is het mij vandaag zelf gelukt.Of niet?? want Leentje was er later ineens af,geen idee of dat door mij kwam of door een andere reden.Sorry, voor het geval ik iets verkeerds deed Leentje!

Bob, wat fijn dat je dingen in mijn berichtje herkent en het geeft me moed dat het jou,ook op latere leeftijd, is gelukt om te stoppen.

Wat bedoel je precies met....eigen motivatie werkt beter dan wilskracht??Ik ben in de ochtend altijd gemotiveerd maar in de loop van de dag verdwijnt dat....en in de namiddag had ik  nooit de motivatie om niks te nemen.Nu is er niks in huis en heb ik vanavond ons bezoek aan vrienden afgezegd en dat geeft een beetje rust.Mijn man weet ervan dus als ik vanavond rond 20.00 uur nog "even"" een boodschap zou gaan doen heeft hij door dat ik wijn ga halen.Dat motiveert me dan wel weer om het niet te doen.

Grumpie....Dat "onderhandelen " met jezelf is inderdaad vreselijk.Toen ik heeeel lang geleden zwanger was van ons eerste kind had ik zoveel stress van niet roken dat de verloskundige zei dat het beter was een paar sigaretjes per dag te nemen ipv al die stress om niet te mogen roken.Dat kan je je nu niet meer voorstellen..

.Ik liep de hele dag op de klok te kijken en te onderhandelen..

Zo ben ik nu maanden aan het "onderhandelen"" mbt de alcohol.Stoppen met roken had een aanleiding,een ernstige longontsteking  ...en dat vond ik super moeilijk maar dat is nu uit mijn systeem gelukkig.

Ik dronk ongeveer een fles wijn per dag.Soms iets meer en soms iets minder.Maar iedere dag.

Nu heb ik hele wijn en bier voorraad weggegooid .

Vannacht geen oog dicht gedaan ondanks slaapmedicatie .

Nogmaals bedankt voor jullie reactie en ik heb nog 1 vraag...

wat zet je op je eigen draad (dat is dit toch??) en wat zet je op de dagdraad??

Fijn weekend!

groetjes,

Puck

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Puck! Succes met je doel. Er is je al veel goeds geadviseerd. Mij helpt het om mij op mijn doekte focussen,  op het forum te komen en de eerste niet te nemen. De eerste is de drempel, als die mag dan mag ook de 2e en 3e enz....dat lukt nu al 67 dagen. Ik heb er veel voor teruggekregen en dat gun ik jou ook:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Puck1982:

Wat bedoel je precies met....eigen motivatie werkt beter dan wilskracht??

Met wilskracht bedoel ik dat je van je zelf iets moet doen of iets moet nalaten, ondanks de tegenzin die dat misschien nog vaak bij je oproept.

Met eigen motivatie bedoel ik dat je zelf iets wilt, omdat je een besluit genomen hebt waarbij je je prettig voelt. Blij zijn dat je van die stomme gewoonte van vroeger af bent. Zo iets. 

2 uur geleden zei Puck1982:

wat zet je op je eigen draad

Dat mag je zelf weten, maar je eigen draad is in elk geval handig als je later nog eens terug wilt lezen hoe het met je gegaan is in de loop van de tijd. Dus je eigen besluiten en overwegingen kun je daar dan goed op kwijt om ze niet te makkelijk uit het oog te verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jopie,

Dank voor je berichtje en sorry,voor de late reactie.

Ik heb zeker wat aan de video's van Petra Moes.Ze legt de nadruk op wat je wel wilt doen ipv dat je het accent legt op wat niet meer kan/mag.Het is ook fijn dat ze op de website een paar podcasts heeft staan oa van Anja Meulenbelt waarin mensen hun eigen proces vertellen.

Mijn proces staat nog in de kinderschoenen.Vandaag weer dag 2!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...