Spring naar bijdragen

onze h. kamer6-3--2020


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Yollie:

@Risje ik heb het in buik borstkas en benen. Het lijkt net of er een drilboor in mijn lichaam zit. Kun je slapen?

Dat is ook heel naar zeg, zo zit het bij iedereen wat anders he. Maar trillen wordt je gek van.. Verzwakt vind ik..slapen lukt wel iets beter.. Maar met flinke dosis melatonine. Maar als ik 7 uur haal is het veel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yollie:

Vandaag in overleg met psyhiater xanax gestopt. Ik zat nog op 0.5 mg. Ik ben benieuwd of het trillen stopt want ik word er gek van. Gisteravond redelijk geslapen. Dag ervoor helemaal niet. Ik snap er geen bal van. En vanavond beginnen ad imipramine afbouwen. Ik ben benieuwd wat mijn lijf nog te wachten staat. Ik geef mij niet gewonnen. Ik zou graag willen werken om het grootste gedeelte van de dag afgeleid te zijn. Lezen en tv kan ik mij niet concentreren. Met de hond lopen en boodschappen koken huishouden ben ik ook al uitgekeken.  Sterkte allemaal.

@Yollie, 0,5 mg Xanax is gelijk aan 10 mg Diazepam. Als je daarmee in 1 keer stopt is de kans op ontwenningsverschijnselen erg groot. Het zal zeker niet zo zijn dat je klachten meteen weg zijn als je met de Xanax stopt. en als je dan ook tegelijk de Imipramine afbouwt krijgt lichaam en geest een dubbele klap te verwerken mogelijk. Ik vind het heel dapper van je, maar of het verstandig is? Ik snap ook niet dat de psychiater hiermee instemt. Hij is duidelijk niet op de hoogte van de Ashton Manual. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei gerda:
  1. ik heb veel last van hyperventilatie  na 4 maanden stoppen met langzame afbouw van oxazepam  en ook trillingen    ik slik nu nog een a d sertraline en wil deze ook gaan af bouwen adem oefeningen helpen niet ik heb het ook warm en dan weer koud  wie kan daar goede  raad voor geven????    alvast bedankt  gr gerda

Herken ik, ik heb ook oxacepam geslikt, echt rotspul zeg.. Koude handen en rillingen en dan bijvoorbeeld in de supermarkt weer het zweer uitbreken. Het lijkt idd of je je lichaamstemperatuur minder goed kan regelen. Tril jij Ook met je handen zo.. En heb jij Okk zo'n raar hoofd.. Mijn hoofd trilt, suizende oren, druk op mijn schedel pff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei bolletje:

Heb je dat nog nooit gehad Kabouter Hyperventilatie? Dat klote lichaam is van jou joh. Die dwang om adem te halen is omdat je het  gevoel hebt te weinig lucht binnen te krijgen terwijl dat niet zo is. Als je ademt en het gevoel te krijgen koude lucht binnen te krijgen komt omdat je te hard naar binnen ademt. Alles wat ik hier lees heeft te maken met teveel spanningen en angst. Wat doet een dier als hij angstig is? Vluchten, z'n lichaam krijgt een hoop kracht om snel weg te komen. Wij zijn bang en krijgen de zelfde symptomen alleen vluchten we niet omdat er niets is om voor te vluchten. Dus die spanningen raak je niet kwijt en het wordt opgeslagen in je lichaam. Dat moet er op een gegeven moment uit. Nou en dat gaat gepaard met hyperventilatie.

Neen nog nooit hyperventilatie gehad alsook dus al die andere sensaties. Toen ik voor het eerst iets van angst had heb ik van de huisarts direct cloxazolam beginnen slikken. Vanaf de moment ik in de laatste stappen zat van afbouwen zijn de meeste angstgerelateerde symptomen begonnen. Startend dus met die hyperventilatie dat heel de dag duurde.

Voel me gewoon sinds november een totaal andere persoon en dat schrikt me af. Wil gewoon terug naar die persoon. Kan zelfs niet normaal meer slapen. Zelfs daar word ik angstig van.

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey 

Hoeveel kan een mens hebben vraag ik me soms toch af,weer volop in waves,iedereen weet hier hoe ze voelen helemaal niets leuks aan toch? Alsof dat al niet genoeg is,heb ik een partner die mij de schuld van alles ook nog geeft,ik bent een lui wijf,ik deug voor niets meer blijkbaar!!! Ik kan echt niet meer....

En ja idd,ik heb geen libido meer sinds ik begonnen ben met AD te slikken,en ja ik kan tot de dag van vandaag geen orgasme voelen,ik heb dit allemaal  niet gevraagd,zegt mijn partner dood leuk tja zelfs dat kan je niet meer,dit doet allemaal zo een pijn,ik heb dit echt ook zelf niet gevraagd,..Ik ben *  al 13 maand xanax vrij al 5 maand AD vrij en op momenten voel ik mij *,en wou ik het ook anders,maar het is nu zo,jullie zijn mijn steun en toeverlaat,zou ik dit ook niet mogen,wat moet ik anders dan??? Gek worden en alles in mij houden,sorry maar ik ben ook maar een mens.....en ja ik ben veranderd sinds ik niets meer slik,ik zeg meer mijn mening vol uit,en ben rechtuit,en knik niet alltijd ja meer,...volgens mij is daar niks mis mee,......Dit moest van mijn hart lieverds,het ging niet meer.

Nu nog een symptoom bij,mijn wangen zijn rood met vlekjes,jeuken,en branden soms,ga ik deze morgen naar mijn huisarts,blijk ik allergisch te reageren op een crème die ik al jaren gebruik,.....

Zo lieverds,heb een fijne avond,een fijn weekend,en kop op......Liefs Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

@Yollie, 0,5 mg Xanax is gelijk aan 10 mg Diazepam. Als je daarmee in 1 keer stopt is de kans op ontwenningsverschijnselen erg groot. Het zal zeker niet zo zijn dat je klachten meteen weg zijn als je met de Xanax stopt. en als je dan ook tegelijk de Imipramine afbouwt krijgt lichaam en geest een dubbele klap te verwerken mogelijk. Ik vind het heel dapper van je, maar of het verstandig is? Ik snap ook niet dat de psychiater hiermee instemt. Hij is duidelijk niet op de hoogte van de Ashton Manual. 

0,5 mg Xanax is volgens mij 5 mg diazepam, maar dan nog lijkt het mij te veel om zomaar mee te stoppen.
De taperingstrips van de Regenboogapotheek zijn voor 2 x 28 dagen bij afbouw van diazepam 5 mg > 2 mg > 0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kabouter0Wesley, je komt er echt doorheen. Heel knap dat je hebt afgebouwd. Helaas kan die handel echt op je ademhaling slaan. Ook dat gaat weer over, maar voor nu echt balen. 

@Angke, ik vind dit echt verschrikkelijk voor jou, dat je zulke dingen te horen krijgt van je man. Je bent echt heel goed bezig lieverd. Degene die jou moet steunen laat je vallen. Je weet het zelf wel, maar het is echt jouw schuld niet!! Je bent beschadigd door die zooi, en druk bezig met herstel. Schrijf het hier maar van je af. Ook supergoed dat je steeds meer uitspreekt en niks meer voor je houdt. Juist in deze periode leer je dat en de omgeving vindt dat lang niet altijd fijn. Pech gehad voor de omgeving. Dikke knuffel voor jou lieverd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

0,5 mg Xanax is volgens mij 5 mg diazepam, maar dan nog lijkt het mij te veel om zomaar mee te stoppen.
De taperingstrips van de Regenboogapotheek zijn voor 2 x 28 dagen bij afbouw van diazepam 5 mg > 2 mg > 0.

Volgens jou wel, maar volgens Ashton is het toch echt 10 mg. Laat de waarheid maar ergens in het midden liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Neen nog nooit hyperventilatie gehad alsook dus al die andere sensaties. Toen ik voor het eerst iets van angst had heb ik van de huisarts direct cloxazolam beginnen slikken. Vanaf de moment ik in de laatste stappen zat van afbouwen zijn de meeste angstgerelateerde symptomen begonnen. Startend dus met die hyperventilatie dat heel de dag duurde.

Voel me gewoon sinds november een totaal andere persoon en dat schrikt me af. Wil gewoon terug naar die persoon. Kan zelfs niet normaal meer slapen. Zelfs daar word ik angstig van.

Nou weet ik niet of ik dat al geschreven heb maar met hyperventilatie krijgen jouw hersenen te veel aan zuurstof. Dat zorgt er voor dat je je raar voelt, niet echt of niet zoals je bent. Het is dan een normale menselijke reactie dat je je daar heel onzeker over voelt. Je kunt niet meer van je zelf op aan. En slapen betekent juist een overgave aan jezelf. Vertrouwen hebben dat je gewoon weer wakker wordt.

Die onzekerheid gaat echt over als je je weer wat rustiger voelt, geloof me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Nou weet ik niet of ik dat al geschreven heb maar met hyperventilatie krijgen jouw hersenen te veel aan zuurstof. Dat zorgt er voor dat je je raar voelt, niet echt of niet zoals je bent. Het is dan een normale menselijke reactie dat je je daar heel onzeker over voelt. Je kunt niet meer van je zelf op aan. En slapen betekent juist een overgave aan jezelf. Vertrouwen hebben dat je gewoon weer wakker wordt.

Die onzekerheid gaat echt over als je je weer wat rustiger voelt, geloof me.

Hoe geraak ik van mijn angst vanaf, als niks doen je angst is. Als ik niks doe, krijg ik het benauwd. Als ik het benauwd krijg, begin ik zelf oppervlakkig te ademen. Dat leidt dan tot nog meer angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kabouter0Wesley, misschien is dit iets voor jou.
Dit is een ademhaling onder begeleiding, een stem die je vertelt hoe je moet ademhalen.
Het enige wat je hoeft te doen is rustig gaan zitten en zelf ademhalen.
Duurt ongeveer drie kwartier, daarna nog drie kwartier rustige muziek.
Probeer het maar eens en laat mij weten hoe dat gegaan is.

Quantum Light Breath

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Roberto:

@Kabouter0Wesley, misschien is dit iets voor jou.
Dit is een ademhaling onder begeleiding, een stem die je vertelt hoe je moet ademhalen.
Het enige wat je hoeft te doen is rustig gaan zitten en zelf ademhalen.
Duurt ongeveer drie kwartier, daarna nog drie kwartier rustige muziek.
Probeer het maar eens en laat mij weten hoe dat gegaan is.

Quantum Light Breath

 

Maar hoe moet je dan ademhalen? Dat zegt hij niet. Voel dat ik me aan het forceren ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Roberto:

@Kabouter0Wesley, misschien is dit iets voor jou.
Dit is een ademhaling onder begeleiding, een stem die je vertelt hoe je moet ademhalen.
Het enige wat je hoeft te doen is rustig gaan zitten en zelf ademhalen.
Duurt ongeveer drie kwartier, daarna nog drie kwartier rustige muziek.
Probeer het maar eens en laat mij weten hoe dat gegaan is.

Quantum Light Breath

 

Maar hoe moet je dan ademhalen? Dat zegt hij niet. Voel dat ik me aan het forceren ben.

Toeval of niet, voel de hyperventilatie al afkomen. Tegenwoordig is alles precies een trigger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Ell

Hoeveel kan een mens hebben vraag ik me soms toch af,weer volop in waves,iedereen weet hier hoe ze voelen helemaal niets leuks aan toch? Alsof dat al niet genoeg is,heb ik een partner die mij de schuld van alles ook nog geeft,ik bent een lui wijf,ik deug voor niets meer blijkbaar!!! Ik kan echt niet meer....

En ja idd,ik heb geen libido meer sinds ik begonnen ben met AD te slikken,en ja ik kan tot de dag van vandaag geen orgasme voelen,ik heb dit allemaal  niet gevraagd,zegt mijn partner dood leuk tja zelfs dat kan je niet meer,dit doet allemaal zo een pijn,ik heb dit echt ook zelf niet gevraagd,..Ik ben * al 13 maand xanax vrij al 5 maand AD vrij en op momenten voel ik mij *,en wou ik het ook anders,maar het is nu zo,jullie zijn mijn steun en toeverlaat,zou ik dit ook niet mogen,wat moet ik anders dan??? Gek worden en alles in mij houden,sorry maar ik ben ook maar een mens.....en ja ik ben veranderd sinds ik niets meer slik,ik zeg meer mijn mening vol uit,en ben rechtuit,en knik niet alltijd ja meer,...volgens mij is daar niks mis mee,......Dit moest van mijn hart lieverds,het ging niet meer.

Nu nog een symptoom bij,mijn wangen zijn rood met vlekjes,jeuken,en branden soms,ga ik deze morgen naar mijn huisarts,blijk ik allergisch te reageren op een crème die ik al jaren gebruik,.....

Zo lieverds,heb een fijne avond,een fijn weekend,en kop op......Liefs Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps,ik heb blijkbaar iets verkeerd gedaan,had gisteren het bericht geplaatst,en nu staat het op vandaag ook,,,,tja ik wou even ELL bedanken voor de reactie,maar er is iets fout gelopen,en ik krijg het er niet af......

Voor de rest nog in waves,maar we sleuren ons er weer door,gisteren emoties te veel gehad en over mijn toeren geraakt,moeilijk gaat ook he.

Zo lieverds heb een fijne dag,geniet van het zonnetje,en tot later. Knuffels Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...