Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Puck1982:

Ik ben nieuw hier (zie wie is wie) ,zou iemand mij op het dagpact willen zetten?

Geen idee hoe dat met werkt.

@Puck1982Ga, naar het laatste bericht met het dagpact met lijstje namen, klik op citeren en pas de tekst aan.
Of doe dit met copy en paste in een nieuwbericht.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Roberto:

@hub02

“Geef een arme een vis en hij heeft één dag te eten. Leer hem vissen en hij heeft zijn leven lang te eten".

Confucius

Och, ik dacht Puck is nieuw hier, moet de weg nog vinden, en misschien ook verder misschien geen verstand van computers en zo. Maar ongetwijfeld hebben Confucius en Jopie  gelijk, zal het niet meer doen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, toevallig kom ik terecht op het forum.....maar ik geloof niet zo in toeval!

Komende zomer ben ik 5 jaar alcoholvrij, het is nou helemaal uit mijn systeem. De eerste jaren, had ik nog wel moeite bij etentjes/terrasjes, maar het doet me nu niks meer. En de mensen waar ik mee omga, vragen het ook niet meer, of ik een biertje of iets dergelijks wil. Het is een hele worsteling geweest, maar wel de moeite! Zoals bij elke verslaving, zit het hoofdzakelijk tussen de oren. Van de lichamelijke verslaving en de afkickverschijnselen ben je na een tijdje (bij iedereen anders) wel vanaf. Maar dan komt het moeilijkste; AANGELEERD GEDRAG, dit veranderen kost veel tijd en doorzettingsvermogen!!!

Bert, ervaringsdeskundige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Leentje:

Op mijn draadje heb ik geplaatst dat het na dertien dagen mislukt is,ik hoop dat ik weer verder kan,gaat misschien om balans vinden was ik nooit erg goed in ook niet voordat drinken n probleem werd

Waarom hoop je dat je weer verder kan? Je kan nu weer stoppen als je wilt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Cleo66:

Ik heb morgen een festival.  Maar nu met die maatregel voor Brabant,  maak ik me toch wel beetje zorgen.  Festival is in Eindhoven.  Kom zelf ook uit Brabant.  Wat denken jullie?

Hopen maar dat mensen met luchtwegklachten het advies niet afdoen als onzin en er wegblijven! 
Jij lekker genieten, let wel even bewust op goede handhygiëne voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel fijn gewerkt een aantal uren vanavond, tot laat natuurlijk weer. Dat hoort bij mij.

Niet op de e-bike maar met de bus heen en weer.

Op de terugweg naar huis met de 300, fijne ontmoeting met een ouder echtpaar uit Friesland. De beste man was heel groot/lang/lompig, met een cowboyhoed op. Hij ging naast mij zitten. Zijn vrouw had een weekend verblijf gewonnen in het van der Valk Hotel. Bij die halte moest ik er ook uit.

Heel gesprek vanaf het station(zijn maar 2 haltes). Een hele charismatische man. Hij was eind 60/begin 70 en gaf aan net gestopt te zijn met zijn werk(denk dat het wat humor was maar ook misschien wel echt met wat cynisme omdat hij niet meer werkt/mag werken). Hij had een bouwbedrijf gehad en zijn zonen gingen daar in door. Zijn vrouw bleef staan, ik bood haar mijn plek aan, hij zei nee, ze is nog jong van geest, ze kan blijven staan en dat beaamde ze zelf ook. Ik mocht blijven zitten. Voelde raar aan maar ze wilde echt dat ik bleef zitten.

Normaliter ben ik niet zo sociaal en zin in een gesprek maar dit ging allemaal vanzelf. Begreep hem ook meteen, gevat, snel,  wel luidruchtig, de hele bus keek naar hem/ons. Heel erg geïnteresseerd in mij maar ook veel over hemzelf. Was een gave wisselwerking dit gesprek van hooguit 10 minuten. Hij liet zijn ov chip kaart aan mij zien en zei heb jij er ook 1? Ik toonde hem de mijne, hij gaf aan dat alleen in de grote steden te gebruiken want vanuit waar hij woonde deed hij alles nog met paard en wagen haha. Heerlijk, hij bracht alsof het echt was maar soms ook die knipoog. 

Toen kwam het, we waren bij de halte. Zijn vrouw een stuk jonger, snelde naar de deur, hij stond heel moeilijk op,  ik zat bij de raamkant. Wilde hem bijna helpen, maar hij wilde zelf opstaan. Maar hij was zo groot/lang, dat opstaan vanuit die lage stoel ging bijna niet. Zijn vrouw was al uitgestapt. Die deuren gingen al bijna dicht/waren al dicht. Toen stond hij op moeizaam met een kleine zet van mij en hij zag het en zei keikard HOOOOO ik wil niet naar Schiphol toe. Toen gingen de deuren natuurlijk weer open, denk dat de chauffeur dat ook hoorde. Dacht ook man schiet op, anders moet ik er ook een halte later uit :D

Was een hele bijzondere korte ontmoeting. Die man was zo echt, heerlijk mens.

Ga zo lekker voldaan slapen. Mooi dat ik dit nuchter kon voelen/ervaren. Als ik er nog aan denk moet ik hardop lachen.

Welterusten:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Leentje:

Je hebt gelijk bumperjim! stoppen kan elk moment en altijd en beginnen ook,ik zoek het volhouden..heb je een tip voor mij?

Ja hoor:

t spul niet in huis halen (boodschappen 's ochtends doen)

zorgen dat je geen dorst hebt dus wat anders drinken

tegen borreltijd iets anders gaan doen, niet gaan zitten kniezen.

Begrijpen waarom je dronk en onthouden waarom je eraf wou

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei bumperjim:

Ja hoor:

t spul niet in huis halen (boodschappen 's ochtends doen)

zorgen dat je geen dorst hebt dus wat anders drinken

tegen borreltijd iets anders gaan doen, niet gaan zitten kniezen.

Begrijpen waarom je dronk en onthouden waarom je eraf wou

De meeste dingen heb ik die dertien dagen zo gedaan, alleen die dag was ik werkelijk zat van de moeheid door slecht slapen.Ik had toch hoop dat het slaapprobleem zou oplossen..Ik begrijp dat het niet bij iedereen zo snel gaat.Ik stop vandaag weer en maar roeien met de riemen die ik heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...