Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Pinkman

Na stoppen alcohol veel last van hoofdpijn

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nu inmiddels ruim een maand gestopt met het drinken van alcohol wat me goed bevalt.

Het enige nadeel is dat ik steeds frequenter last heb van hoofdpijn. Dit was in het begin een paar uur in de week, maar nu al drie dagen achter elkaar waarbij paracetamol de pijn niet weg neemt. Ik merk dat er vanuit de spieren in mijn nek spanning wordt omgezet in hoofdpijn. Ik sport minimaal 3x per week en heb een goed gewicht en goede bloeddruk en eet ook gebalanceerd. 

Verder privé wel veel zaken die spelen maar waar aan gewerkt wordt.

Zijn hier meer mensen bekend mee na het stoppen van drinken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pinkman, het kan zijn dat die privézaken je stress geven, die eerst verdoofd werd?
Je kunt yerba maté googlen en bestellen, dat kan geen kwaad. Natuurlijk blijft
het symptoom bestrijden, maar wel op een natuurlijke manier. En als er toch gewerkt
wordt al aan die zaken, dan is het goed om daar de resultaten van te versterken met fysieke resultaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@bumperjim

Ik draag lenzen en heb eens per jaar een controle dus daar zit het hem niet in.

@lady jane

Gebruik 's morgens een multivitamine als aanvulling, maar de resultaten op google over yerba maté zijn niet verkeerd. Ook in combinatie met krachtsport heeft deze kruid veel voordelen. Heb jezelf goede ervaringen hiermee? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word wakker met hoofdpijn, vrijwel elke dag. Sinds ik niet meer drink. De vorige keer dat ik stopte (bijna 6 maanden geduurd) had ik dat ook. Niks ernstigs, lichte hoofdpijn en trekt binnen een half uurtje weg, maar wél aanwezig. Geen verklaring voor. Lijkt niet op wat hij hebt, maar toch met als overeenkomst dat het zich voordoet als ik niet drink.

:huh:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genoeg vocht?  Ik moet er altijd op letten dat ik genoeg drink.  Gebrek aan cafeïne kan ook voor hoofdpijn zorgen. 

Je opvreten ook:)

Ik zet mijn schouders vast, trek ze een beetje op, bij spanning.  Onbewust.  Ik probeer er op te letten,  ontspan en draai even met mijn schouders, naar voor, naar achter.  

Dronk je op een bepaald tijdstip?  Misschien juist dan even wat ontspanningsoefeningen doen,  om de behoefte aan ontspanning te vervullen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vanmorgen onder de douche die oefening met de schouders gedaan en voelde vreemd genoeg wat schieten in mijn nek. Verder drink ik makkelijk twee liter water en weinig koffie op een dag dus te kort aan vocht is het niet. Denk zelf dat het een uiting van stress is, die ik voorheen onderdrukte met alcohol. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Moeps:

Ik word wakker met hoofdpijn, vrijwel elke dag. Sinds ik niet meer drink. De vorige keer dat ik stopte (bijna 6 maanden geduurd) had ik dat ook. Niks ernstigs, lichte hoofdpijn en trekt binnen een half uurtje weg, maar wél aanwezig. Geen verklaring voor. Lijkt niet op wat hij hebt, maar toch met als overeenkomst dat het zich voordoet als ik niet drink.

:huh:

ik heb precies hetzelfde, dit duurt nu al 6 maanden, maar inderdaad het trekt na een bakkie koffie weg. en het is heel andere hoofdpijn dan een katerhoofdpijn:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-3-2020 om 17:14 zei Pinkman:

Hallo, ik ben nu inmiddels ruim een maand gestopt met het drinken van alcohol wat me goed bevalt.

Het enige nadeel is dat ik steeds frequenter last heb van hoofdpijn. Dit was in het begin een paar uur in de week, maar nu al drie dagen achter elkaar waarbij paracetamol de pijn niet weg neemt. Ik merk dat er vanuit de spieren in mijn nek spanning wordt omgezet in hoofdpijn. Ik sport minimaal 3x per week en heb een goed gewicht en goede bloeddruk en eet ook gebalanceerd. 

Verder privé wel veel zaken die spelen maar waar aan gewerkt wordt.

Zijn hier meer mensen bekend mee na het stoppen van drinken? 

Ik was 13 dagen gestopt en inderdaad slecht slapen en hoofdpijn, nekspanning,tja daarna terugval, en nu weer gestopt,ik werd dus moedeloos van de moeheid.Nu weer ertegenaan het zal toch n keer gaan lukken!Ik ga toch eraan werken dat ik iets meer ontspanning moet zoeken, wandelen is echt mijn ding maar soms lukt het niet genoeg naar mijn zin vanwege blessures.Hopenlijk ga ik de komende tijd meer balans vinden,ik had nl. een supervol schema om de drank te ontlopen,was wel fijn heb weinig triggers gehad,maar toen de moeheid teveel werd ben ik teruggevallen.Volgend weekend n uitje en even weg uit mijn eigen omgeving,zal vast helpen,jij ook sterkte misschien helpt wandelen tegen hoofdpijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Leentje

Afkloppen maar nu gelukkig al 3 dagen geen hoofdpijn gehad. Wel een vrij druk weekend en nog. 

Slapen doe ik nog steeds heel erg goed. Wanneer ik naar bed ga ben ik zo vertrokken en wordt pas van de wekker wakker.

Mischien ook maar wat vaker spontaan een stukje gaan wandelen en kijken wat het voor me doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi!

Ik heb inderdaad elke dag hoofdpijn sinds ik gestopt ben met de wijn (fles per dag was normaal)

Ik ben nu 25 dagen AV en als ik eerlijk ben ervaar ik vermoeidheid en inderdaad die hoofdpijn. Is dat nog steeds ontgiften?  Na 25 dagen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

waarschijnlijk wel Sandra
het kan voor iedereen verschillend zijn
maar het kan lang duren, dat ontgiften
dus nu doorzetten betekent, dit nooit meer
houd vol:rose: en geniet van de dingen die al wel verneteren ook

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@SandraD, het ontgiften heeft bij mij ruim 2 maanden geduurd, geen hoofdpijn maar wel ontzettend moe. Maar daarna kreeg ik gelukkig weer energie, zodanig dat ik weer na jaren  een paar keer in de week ging sporten. Helaas heeft Corona roet in het eten gegooid en zit het sporten er nu even niet in, wel dagelijks wandelen:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...