Spring naar bijdragen

Woensdag 4 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
We gaan er weer een mooie dag van maken. 
Eerst een bakje maar. 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                  Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

@Smaragd, mooi dat je weer thuis bent, maar wat een sukkel ben je geweest... 
@Ties, wat ga je goed, volhouden nu hoor. :rose:
En ja, ik mis @fleurtje
 ook al een poosje ... 
@Bor, wat ellendig weer zo'n ontsteking, beterschap meis. 
@Kohtje, ik ga je verschrikkelijk missen, maar ik begrijp je voor de volle 100%, 
en eigenlijk reageer ik hier ook al nauwelijks meer realiseer ik me, met zo'n beetje dezelfde reden... 
@Adri02, ik mis je ook, maar begrijp ook jou volledig.... 

Mooi, een mooie dag dus. 
Dat maken we er zélf van, zo is het en niet anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal:sun:

Dagpact

Roberto

Rosa

@rapilos je vroeg me gisteren hoe.het met me gaat. Het gaat z'n gangetje. Op mijn werk en met mijn vriend gaat het goed. Ik heb het wel erg druk met mijn dementerende moeder, dat kost mij veel energie. Laatst stond ik nog voor haar bij de glasbak drie lege portflessen weg te gooien. Dat voelde gelukkig wel anders dan voorheen omdat ik ze zelf niet had leeggedronken. Niet dat ze veel drinkt hoor maar het was een beetje opgelopen. Ik lees dat jij goed bezig bent, nog altijd druk met van alles. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je @Ties   Nooit gedacht dat  IK dit zal kunnen ..  dit leek utopisch  en  ik wilde dat de klok steeds sneller ging en dat nog zoveel meer nuchtere dagen erbij mag schrijven.

Anderszijds hoop ik en kijk  ik er naar uit dat het niet meer dagelijks een telling is van hoeveel dagen maar dat ik gerust een paar dagen verder ben en opeens denk wow weer een paar dagen erbij... iig het eerste moment waar ik nu naar uit kijk is 13-03  dan heb ik mijn 2 maanden bereikt.

 

Jij ook een week  !!!!  top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Boodschappen alweer binnen gelukkig
dat is altijd zo'n gesjouw vind ik

Rosa,
dank voor je up-date
Fijn, dat het goed met je gaat
(en wat een goed gevoel moet dat geweest zijn he, dat je die port niet zelf opgedronken hebt)
Super tof, ben echt trots op het feit hoe goed je gaat :)

Lika,

Let jij een beetje op jezelf
Lees vaak, dat je erg moe bent
Lekker tukkie doen vanmiddag ofzo !?

Ties,

Gefeliciteerd, met je hele week !
Gaat goed he :)

En Lieke, ook alweer dag 52, en heerlijk geslapen ook nog !
geluk zit soms maar in een klein hoekje he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Dankjulliewel. Het is even vervelend maar het gaat wel weer over hoor.

Sorry @Smaragd maar ik werd boos vannacht op je vraag Waar ben je? Schoot me helemaal verkeerd na afgelopen weekend maat. Dezelfde vraag kan ik beter aan jou stellen..
Het zou je sieren als jij mij zou vragen hoe het misschien met mij gaat na je actie. En oh ja, doe je C even een warme groet van mij.

Het spijt mij @Bor dat bedoelde ik er eigenlijk ook mee. Heb je 2 apps gestuurd waar ik geen antwoord op kreeg en dat kan gebeuren en mag. Was alleen even bang dat het niet goed met jou ging en dat ik daar mede debet aan ben. Zag je alleen boos worden op anderen hier en toen ineens zag ik je niet meer. Ja nu snap ik het. Was bezorgdheid. Sterkte en beterschap.

Snap ook heus wel dat het veel fijner is om vooral succes verhalen te lezen, zien groeien etc. Ik ben helaas wie ik ben. Van de ups en downs.

En aan harde woorden/adviezen heb ik heus wel wat maar niet ingepeperd, 1 keer okay maar niet 10 keer. Kan dat niet in 1 dag realiseren, ja wel het niet meer drinken. Moet wel behulpzaam zijn en met respect gaan anders haak ik bij voorbaat af, zo ben ik helaas geworden sorry. Elk mens is anders(gelukkig) 

Voor de rest ga mij even terug trekken. Noem het zwak maakt mij niet uit, maar bepaalde reacties trek ik niet.. Jullie kennen mijn thuissituatie niet en dat hoeft ook niet. Is wel een wisselwerking, ik pep hem meestal op en doe bijna alles maar dat terzijde. 

Heb even de energie niet  meer. Komt wel weer.

Fijne dag en sterkte voor degenen het kunnen gebruiken :rose:

 

En de eerste post die ik tikte, kijk daar reageert niemand op en zo bedoelde ik het wel. En natuurlijk als 10 mensen in mijn nek hijgen. Ik weet ook heus wel wat ik fout doe of dat stom heb gedaan. Zal het bericht toevoegen, anders slaat het als een tang op een varken. Heb er gewoon pijn in mijn buik en zijn van.

Citaat van maandag en daar gaat het voor mij om dat nog wel te benadrukken:

Beste forummers,

Ik ben gelukkig weer thuis. Ben nog flarden kwijt maar dat komt wel weer.

Heb nog niet alles terug gelezen, durf het niet eens. Schaam mij kapot natuurlijk. Alleen het draadje van vandaag. En natuurlijk is heel dom en stom geweest, wat ik heb gedaan. Er is geen excuus voor te vinden. Hooguit dat ik een alcoholist ben en wat veel irritaties thuis had. Dat had ik beter nuchter kunnen bespreken maar lukt mij niet altijd. 

Ga er aub geen ruzie/discussie over krijgen want dit lag natuurlijk volledig aan mijzelf. Refusal en drank combineren. Heel gevaarlijk. De drank/trek was sterker. Geen refusal voor mij nooit meer en ook geen alcohol meer. 

En natuurlijk is partner er ook heel kwaad om en schaam mij ook echt voor wat ik anderen heb aangedaan. Dat gaat tijd kosten, heel veel tijd.

@Bor djw! En ook iedereen hier, ook de mensen die boos zijn, want dat ben ik natuurlijk ook op mijzelf.

Ik wil niet eens dood, kun je nagaan. Had wel kunnen gebeuren.

Veel werk aan de winkel. Misschien ben ik wel een alcoholist die er nooit komt maar ik ga niet opgeven! Anders had ik hier ook niet gedeeld en getikt. Had ook niets kunnen zeggen.

Nu even rust, kan weinig nog aan, komt wel weer.

Fijne dag en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken:rose:

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging niet en citaat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend had ik een wandelweekend. Groot gezelschap van onbekenden. Na een lange vermoeiende wandeling, veel heuvels, modder, omgevallen boomstammen over de weg. Pfff... tegen 17 uur even wat drinken in een café.

"Normaal" kiezen mensen dan voor bier of wijn. In deze groep alleen maar koffie, thee en fris. -_- 

Bij de maaltijd die erna volgde, zat ik naast een man die bij het eten helemaal niets dronk. Ook geen water. Beter voor de spijsvertering, vertelde hij. Dat had iets ongezelligs, maar ik vond het ook wel weer mooi dat hij daar voor koos. Aan de andere kant een vrouw die blij was met haar bruisend water met een stukje citroen.

En het was ook nog eens heel gezellig. Kop thee, spelletje, naar bed. Zo kan het ook. Het gaf me een tevreden gevoel. Veel energie opgedaan dit weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkere zon vanmiddag. Met een oud-collega stadswandeling gemaakt en koffie gedronken. Zij drinkt nauwelijks alcohol en klaagde over het feit dat ze regelmatig wordt betiteld als ongezellig omdat ze niet meedrinkt. Daar kon ik me twee jaar geleden nog niet veel bij voorstellen. Nu klaagde ik met haar mee. Dat was lekker. ;) 

Ik ga kip in de oven doen met veel groenten. Een Label Rouge kip, die flink gescharreld heeft. Volgende week een vleesloze week. Nu een halfomhalf week.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Smaragd:

Het spijt mij @Bor dat bedoelde ik er eigenlijk ook mee. Heb je 2 apps gestuurd waar ik geen antwoord op kreeg en dat kan gebeuren en mag. Was alleen even bang dat het niet goed met jou ging en dat ik daar mede debet aan ben. Zag je alleen boos worden op anderen hier en toen ineens zag ik je niet meer. Ja nu snap ik het. Was bezorgdheid. Sterkte en beterschap.

Snap ook heus wel dat het veel fijner is om vooral succes verhalen te lezen, zien groeien etc. Ik ben helaas wie ik ben. Van de ups en downs.

En aan harde woorden/adviezen heb ik heus wel wat maar niet ingepeperd, 1 keer okay maar niet 10 keer. Kan dat niet in 1 dag realiseren, ja wel het niet meer drinken. Moet wel behulpzaam zijn en met respect gaan anders haak ik bij voorbaat af, zo ben ik helaas geworden sorry. Elk mens is anders(gelukkig) 

Voor de rest ga mij even terug trekken. Noem het zwak maakt mij niet uit, maar bepaalde reacties trek ik niet.. Jullie kennen mijn thuissituatie niet en dat hoeft ook niet. Is wel een wisselwerking, ik pep hem meestal op en doe bijna alles maar dat terzijde. 

Heb even de energie niet  meer. Komt wel weer.

Fijne dag en sterkte voor degenen het kunnen gebruiken :rose:

 

En de eerste post die ik tikte, kijk daar reageert niemand op en zo bedoelde ik het wel. En natuurlijk als 10 mensen in mijn nek hijgen. Ik weet ook heus wel wat ik fout doe of dat stom heb gedaan. Zal het bericht toevoegen, anders slaat het als een tang op een varken. Heb er gewoon pijn in mijn buik en zijn van.

Citaat van maandag en daar gaat het voor mij om dat nog wel te benadrukken:

Beste forummers,

Ik ben gelukkig weer thuis. Ben nog flarden kwijt maar dat komt wel weer.

Heb nog niet alles terug gelezen, durf het niet eens. Schaam mij kapot natuurlijk. Alleen het draadje van vandaag. En natuurlijk is heel dom en stom geweest, wat ik heb gedaan. Er is geen excuus voor te vinden. Hooguit dat ik een alcoholist ben en wat veel irritaties thuis had. Dat had ik beter nuchter kunnen bespreken maar lukt mij niet altijd. 

Ga er aub geen ruzie/discussie over krijgen want dit lag natuurlijk volledig aan mijzelf. Refusal en drank combineren. Heel gevaarlijk. De drank/trek was sterker. Geen refusal voor mij nooit meer en ook geen alcohol meer. 

En natuurlijk is partner er ook heel kwaad om en schaam mij ook echt voor wat ik anderen heb aangedaan. Dat gaat tijd kosten, heel veel tijd.

@Bor djw! En ook iedereen hier, ook de mensen die boos zijn, want dat ben ik natuurlijk ook op mijzelf.

Ik wil niet eens dood, kun je nagaan. Had wel kunnen gebeuren.

Veel werk aan de winkel. Misschien ben ik wel een alcoholist die er nooit komt maar ik ga niet opgeven! Anders had ik hier ook niet gedeeld en getikt. Had ook niets kunnen zeggen.

Nu even rust, kan weinig nog aan, komt wel weer.

Fijne dag en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken:rose:

 

Ooit zat ik ook heel erg diep en toen zei iemand tegen me gods molens malen.. maar niet snel..ik bedoel te zeggen laat je niet opjagen door anderen..jou tijd komt ook dat je controle weer vindt... rustig aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...