Spring naar bijdragen

Dinsdag 3 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

@Etty ja denk dat t belangrijk is om iets te doen waar je je goed bij voelt. Zelf vind ik de sportschool wel fijn, lekker verstand op nul met muziek op op de crosstrainer en na afloop de sauna in. Maar de natuur in is ook heel fijn, zeker als je bij duinen en strand woont. Gisteravond yoga gedaan en vond dat eigenlijk nogal afzien. Vond alleen de meditatie en het ontspannen fijn. Twijfelde nog of ik niet door moet zetten en dat t dan makkelijker wordt maar denk t toch maar niet. Of misschien yin yoga, vond ik fijner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in een enthousiaste bui met goede voornemens een drie jaar abonnement afgesloten bij de sportschool. 
Nu heb ik steeds maar het gevoel dat ik er heen moet omdat ik er nu eenmaal voor betaal. 
Ik heb geen zin. Ik ben veel afgevallen en zie er goed uit. Ben veel buiten met de honden en doe alles lopend. 
Het is dus niet nodig. 
Zonde van mn geld want ik betaal wel elke maand. En dat duurt nog wel een jaartje, dat betalen...
Als ik me stijf voel kruip ik thuis op een yogamatje en na 5 minuten vind ik dat wel weer genoeg. 
Ik heb eens in een yogafabriek in een doek gehangen. Een soort hangmat maar dan anders. Heerlijk was dat, Zoiets zou ik thuis wel willen maken. Lekker wiegen in een cocon. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw wel allemaal! Doet mij goed. Durfde niet terug te lezen eigenlijk, maar toch gedaan. Weet niet eens meer dat ik bepaalde dingen heb getikt. Echt erg. Maar goed onder ogen zien. Het is wat het is, nee het is wat het was. En nu door en weer hulpgroepen gaan bezoeken. Forum is fijn en heb ik veel aan maar is niet genoeg voor mij, dat is wel gebleken. 

@Bor waar ben je?

@Klaartje sterkte met hondje.

@takeiteasy :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet je aanvangen met dat wonderlijke kunstwerk op je eerste foto @Roberto?

Fijn dat je er weer bent @Smaragd, ik hoop dat er een flinke dosis levensvreugde op je pad komt, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Ik ga weer een stukje wandelen, al valt dat nog niet mee op het moment, links heb ik een niet goed sporende knieschijf en nu rechts een meniscusprobleempje (denk ik, zelfdiagnoses via google). De hoogteverschillen zijn hier groot, dat helpt ook niet. We hebben ons sinds een paar weken teruggetrokken in nagenoeg onbewoond gebied, we zien niemand, horen alleen vogels, ruiken de kruidige berglucht en prijzen ons gelukkig met genoeg stroom via het zonnepaneel en fantastisch internet via een spotgoedkoop simkaartje.

Liefs voor jullie allemaal :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Yana:

Wat moet je aanvangen met dat wonderlijke kunstwerk op je eerste foto @Roberto?

@Yana, dat apparaat is voor twee personen.
De een zit en de ander staat op dat rondje.
Handen op de boog om je vast te houden.
Die rondjes kunnen draaien.
Samen doe je dan de twist, met je heupen draaien.

Onderstaand is een tweepersoons zwaaiapparaat.

Fitness-heupen-zwaaien.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snap ik @Roberto maar voor mijzelf is het nu wel een verplichting vandaar. Ik heb dat nodig om mij veilig te voelen, voel mij nog zeer onstabiel. En natuurlijk hoeft het voor anderen niet. Deed ik voorheen ook niet als ik aan het dagpact meedeed. Maar heb het nodig. Wil blijven leven.

Nu lekker in bed, de wind bonkt tegen de ramen, regen ook. Lekker warm in bed. Zo blij dat ik thuis ben weer, in mijn/ons eigen huis. Ik ben veilig en dat telt voor mij nu en ik leef ook nog eens. Droge afmelding nogmaals. Nu wel uitloggen anders blijf ik maar inloggen, ook een slechte gewoonte van mij waar ik iets mee moet doen.

Doeidoei :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei CoconutWoman:

Ik wil een standaard notitie onder elk bericht aanmaken, maar kan niet vinden hoe dat moet. Wil iemand dat uitleggen? 

Ik had er ooit een, maar die tekst is weg.
Ik denk dat dit niet meer kan.
Onder instellingen kan ik niets vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten, ook hier een droge afmelding! Ik denk dat een ieder die hier op het forum is probeert zijn of haar alcoholisme te overwinnen (of misschien al heeft overwonnen) en dat alleen al vind ik moedig! En als dat een keer niet lukt, of als het 100 keer niet lukt dan geeft dat mijns inziens niet zolang men de strijd maar niet opgeeft... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fleur waar ben je? Ik mis eigenlijk wel je (wijze) spreuken. 

Het is waar denk ik: Als je de strijd maar niet opgeeft. Dat geld zeker voor mezelf. Het maakt niet uit hoe je het verder doet. Als ik voor mezelf spreek is het elke dag nog een gevecht. Niet drinken is wel mijn doel. Het is het enige waar ik op dit moment zeker van kan zijn en waar ik ook voldoening uit kan/zal halen. 

Ik ga rust zoeken nu. Slapen is een brug te ver. Ik denk alleen wel dat slapen uiteindelijk ook wel moet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Jopie:

collectief,

Ik zie dat collectief niet. Waarom mensen in groepen indelen?

Persoonlijk houd ik niet van die grove uitspraken. Anderen houden weer niet van empathie of pamperen, zoals dat genoemd wordt. Zo heeft ieder zijn eigen allergie. En zijn eigen manier om met verslaving om te gaan. Sommige uitspraken staan je niet aan, anderen zijn helpend. En even vaak zijn juist die tegengestelde reacties helpend. Want vaak is in elke bewering wel een raak punt te vinden. Er is niet één gelijk.

Om te beweren dat je hier tegenwoordig niks meer mag, wat betekent dat? Dat je je niet gehoord of begrepen voelt? Als je een mening hebt, kun je daar een reactie op krijgen. Daar is een forum voor. Ik heb ook wel reacties gekregen die me niet aan staan. Dat is eigen aan zo'n forum. Over het algemeen vind ik dat er (uiteindelijk) meestal respectvol met elkaar wordt omgegaan. En zo niet, dan komt daar wel weer een reactie op.

bewerkt door Lonster
brainwave
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Een alcoholist moet stoppen met drinken anders kan je in het ziekenhuis belanden. Zie voorbeeld afgelopen week.

Dat is meer een voorbeeld van iemand die alcohol dronk terwijl dat niet kan met de medicijnen die hij slikt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...