Spring naar bijdragen

onze h. kamer 2-3--2020


Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Gelukkig heb ik gisteren lekker buiten gelopen toen het nog wel mooi weer was. Nu helaas weer vieze motregen... Vannacht goed geslapen en veel gedroomd. Vandaag weer verder naar beneden... naar 2,8 mg diazepam. Vanaf nu nog ongeveer 5 weken... Als het echt mooie weer begint, ben ik als het goed is klaar! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds in mn maag met mn gat in mn hoektand. Ik heb binnenkort de intake in Nijmegen moet ongesteld worden ben zo moe en overprikkeld dat mn hoofd terror is. Ik heb t even niet meer.

Ik trek een bezoek aan de tandarts niet maar ik kan t ook niet onbehandeld laten.

Vermoeide groet en hoop dat jullie dag goed is!

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tandarts gebeld. Eerst 10 minuten gesprek maar ik wacht tot de intake in Nijmegen is geweest. Tenzij het pijn gaat doen. 

Weet je, de lorazepam helpt me wel rustiger worden en ik zie t nog steeds door de dag heen als mijn halleluja. 

Ik haat dit, want ik wil van die pillen af maar tevens hang ik er op alsof mn leven ervan afhangt.

Ik was eerst overtuigd dat mijn brein door de pammen zo was maar meestal als ik een aantal slik in de ochtend wordt het iets beter voor mijn gevoel. 

Nu denk ik dat het overprikkeld zenuwstelsel is en dat de pammen afbouwen me slechter gaan maken :(

ik weet het niet meer... Ben zo moe en verward in dat brein dat ik t niet meer weet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht heeft het vele wakker liggen en kunnen denken geleidt tot een angstaanval. Benauwd, warm, tintelingen. En dat in mijn eigen bed! Waar ben ik toch in hemelsnaam in beland!

Elke keer ik opsta heb ik niet meer hetzelde gevoel als de vorige dag. Er is altijd wel een ander gevoel. Weet op de duur niet meer wat een normaal gevoel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabouter OWesly,ik lees het en denk hetzelfde,waar ben ik in godsnaam in beland,ken mezelf niet meer terug,waar is mijn ik,iedere dag weer een ander *gevoel,iedere dag dat gevecht aangaan, zit nog steeds op 10mg,durf het nog niet aan te minderen,ben als de dood als al die paniekaanvallen en dat enge gevoel van help ik stik,ik krijg geen lucht stijf van angst op de bank,heel lang,durfde dan helemaal niet van die bank af,doodeng,vannacht zoveel harde geluidsaanvallen gehad door die diazepam troep,ben woest op al diegenen die mij dit gegeven hebben.

had me naar een logopedist gestuurd

die zijn ervoor slikangst,nu zit ik met een verslaving die ook mede door mijn tinnitus een hel is.je raakt in een isolement, want je merkt dat sommige denken,niet weer die verhalen,ik ben het zo zat,die duizeligheid ,ik lijk wel 80,die te harde geluiden,auw roep ik heel de dag,wazig zien,steeds erger,zie soms heel een gezicht niet goed en dat klote gevoel van je brein,en na 2 dingen doen ben je kapot,kan het geluid van de tv niet aan of van de radio,zo overprikkeld wordt er gek van,het is gewoon overleven wat je doet,wat een rot troep sterkte van mij,hopen op een beter leven weet ik wanneer.

6 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Vannacht heeft het vele wakker liggen en kunnen denken geleidt tot een angstaanval. Benauwd, warm, tintelingen. En dat in mijn eigen bed! Waar ben ik toch in hemelsnaam in beland!

Elke keer ik opsta heb ik niet meer hetzelde gevoel als de vorige dag. Er is altijd wel een ander gevoel. Weet op de duur niet meer wat een normaal gevoel is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve allemaal, 

Zo te lezen hebben de meesten het zwaar. Veel sterkte voor jullie. @Louisa, die tand komt later wel inderdaad. Goed blijven poetsen en eventueel spoelen met kokosolie. 

@Cyclad58, ik wilde gisteren nog reageren. Het lijkt erop dat je je iets beter voelt, maar nog wel af en aan dus. Hoe gaat het thuis?

@Lightspacer, al een tijdje niks gehoord. Hoe is het met jou?

@Lynn86, hoe gaat de afbouw nu?

@Spinder, hoop dat bij jou de klachten inmiddels wat milder zijn. 

@mevrouwtje54, hoe gaat het met jou als benzovrije dame? En @Wilhelmina , al wat mildere klachten nu?

@EefjeJ, hoe is het bij jou? En @doorbijter ook nog gestaag de benzo aan het verslaan? 

Ik ben nu een week benzovrij! Zeker nog niet klachtenvrij, maar het is draaglijk. 

Liefs :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ELL:

Hoi lieve allemaal, 

Zo te lezen hebben de meesten het zwaar. Veel sterkte voor jullie. @Louisa, die tand komt later wel inderdaad. Goed blijven poetsen en eventueel spoelen met kokosolie. 

@Cyclad58, ik wilde gisteren nog reageren. Het lijkt erop dat je je iets beter voelt, maar nog wel af en aan dus. Hoe gaat het thuis?

@Lightspacer, al een tijdje niks gehoord. Hoe is het met jou?

@Lynn86, hoe gaat de afbouw nu?

@Spinder, hoop dat bij jou de klachten inmiddels wat milder zijn. 

@mevrouwtje54, hoe gaat het met jou als benzovrije dame? En @Wilhelmina , al wat mildere klachten nu?

@EefjeJ, hoe is het bij jou? En @doorbijter ook nog gestaag de benzo aan het verslaan? 

Ik ben nu een week benzovrij! Zeker nog niet klachtenvrij, maar het is draaglijk. 

Liefs :rose:

Fijn dat het draaglijk is ELL en fijn dat je wat van je laat horen. Kokosolie zei me moeder ook! Gaan we doen! Maar mn gebit is door stress pillen spugen roken echt drama gewoon. Ik denk dat te tandarts schrikt... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei doorbijter:

@ELL, ik ben inderdaad nog rustig verder aan het afbouwen. Vorige week een ellendige week, maar t weekend was dan weer ineens best goed. En dus klaag ik nog niet. Nog 8,7 mg te gaan. Pfff, wat klinkt dat nog als een lange weg. Fijn dat de klachten bij jou ook draaglijk zijn

Goed bezig!!! Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan echt niet meer. Heel erg angstig. Heel erg trillen. Het lijkt of bloed heel hard door mijn borstkas en benen stroomt. Bloeddruk erg hoog. Huisarts heeft bloeddruk medicatie opgehoogd. Hart slaat af en toe over. Slapen weer slecht. Zit op nog maar 0.5 mg alprazalom. Dit gaat nooit voorbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doen jullie zoal om de dag door te komen?

Ikzelf houd me thuis het meeste bezig met muziek te luisteren en meezingen. Terwijl ben ik rustig bezig met mijn diamond painting. Ga meermaals per dag met de hond een wandeling maken en probeer ook wat bezoekjes te doen. Kan niet veel TV kijken of spelletjes spelen. Wordt ik enorm van overprikkeld. Wetende dat ik dit al bijna heel men leven deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei face:

Kabouter OWesly,ik lees het en denk hetzelfde,waar ben ik in godsnaam in beland,ken mezelf niet meer terug,waar is mijn ik,iedere dag weer een ander k..gevoel,iedere dag dat gevecht aangaan, zit nog steeds op 10mg,durf het nog niet aan te minderen,ben als de dood als al die paniekaanvallen en dat enge gevoel van help ik stik,ik krijg geen lucht stijf van angst op de bank,heel lang,durfde dan helemaal niet van die bank af,doodeng,vannacht zoveel harde geluidsaanvallen gehad door die diazepam troep,ben woest op al diegenen die mij dit gegeven hebben.

had me naar een logopedist gestuurd

die zijn ervoor slikangst,nu zit ik met een verslaving die ook mede door mijn tinnitus een hel is.je raakt in een isolement, want je merkt dat sommige denken,niet weer die verhalen,ik ben het zo zat,die duizeligheid ,ik lijk wel 80,die te harde geluiden,auw roep ik heel de dag,wazig zien,steeds erger,zie soms heel een gezicht niet goed en dat klote gevoel van je brein,en na 2 dingen doen ben je kapot,kan het geluid van de tv niet aan of van de radio,zo overprikkeld wordt er gek van,het is gewoon overleven wat je doet,wat een rot troep sterkte van mij,hopen op een beter leven weet ik wanneer.

 

Zo herkenbaar @face, vooral het verstikkende gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Wat doen jullie zoal om de dag door te komen?

Ikzelf houd me thuis het meeste bezig met muziek te luisteren en meezingen. Terwijl ben ik rustig bezig met mijn diamond painting. Ga meermaals per dag met de hond een wandeling maken en probeer ook wat bezoekjes te doen. Kan niet veel TV kijken of spelletjes spelen. Wordt ik enorm van overprikkeld. Wetende dat ik dit al bijna heel men leven deed.

@Kabouter0Wesleywas 4 dg in letland bij mijn zoon. Gisteravond thuis gekomen. Daar ging het slapen beter. Veel gewandeld daar. Wel af en toe trillingen. Ben nu niet van de bank af te krijgen. Zit te janken om deze ellende. Ik moet eigenlijk bij mijn zus op bezoek. Als ik alleen maar aan vanavond denk krijg ik nog meer rillingen. Trillen houdt nu helemaal niet meer op. Moet ook naar de tandarts en bedrijfsarts. Hoe dan. Deze dingen waren normaal voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonet telefonisch consult met m’n huisarts gehad. A.s. woensdag zit ik 10 dagen op 15 mg Diazepam, ik was overgestapt van 15 mg Oxazepam en 15 mg Zolpidem. De overstap ging heel gladjes, terwijl ik daarvoor vrij heftige interdose onttrekkingsklachten had bij de tapering van de Oxazepam.

vanaf donderdag krijg ik dan tabletjes van 2 mg , zodat ik makkelijker kan minderen. Zijn voorstel is de ochtend dosis op 4 mg te doen en daarna nog de middag- en avonddosis van 5 mg. De week daarna wordt het schema dan 4 - 4 - 5,  week daarop 4 - 4 - 4 etc. 

Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ELL:

Hoi lieve allemaal, 

Zo te lezen hebben de meesten het zwaar. Veel sterkte voor jullie. @Louisa, die tand komt later wel inderdaad. Goed blijven poetsen en eventueel spoelen met kokosolie. 

@Cyclad58, ik wilde gisteren nog reageren. Het lijkt erop dat je je iets beter voelt, maar nog wel af en aan dus. Hoe gaat het thuis?

@Lightspacer, al een tijdje niks gehoord. Hoe is het met jou?

@Lynn86, hoe gaat de afbouw nu?

@Spinder, hoop dat bij jou de klachten inmiddels wat milder zijn. 

@mevrouwtje54, hoe gaat het met jou als benzovrije dame? En @Wilhelmina , al wat mildere klachten nu?

@EefjeJ, hoe is het bij jou? En @doorbijter ook nog gestaag de benzo aan het verslaan? 

Ik ben nu een week benzovrij! Zeker nog niet klachtenvrij, maar het is draaglijk. 

Liefs :rose:

@Ell sorry zo jaloers op je. Ik hou dit niet meer vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Dat gaat bij jou ook komen, houdt dat vertrouwen. Je zou zo een dezer dagen toch eens de intake moeten hebben...... Succes alvast. Hopelijk zien ze dat je snel goede hulp nodig hebt

Ja ik weet de dag niet... want dan slaap ik niet. Maar het zal gauw zijn! Weet niet hoe ik t doe ben zo moe... pms nu. Sta op instorten, maar goed dat zien we die dag wel... Kan ik meteen opgenomen worden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Wat doen jullie zoal om de dag door te komen?

Ikzelf houd me thuis het meeste bezig met muziek te luisteren en meezingen. Terwijl ben ik rustig bezig met mijn diamond painting. Ga meermaals per dag met de hond een wandeling maken en probeer ook wat bezoekjes te doen. 

Ik begin de dag altijd met rustige muziek.
Na een klein ontbijt doe ik op deze muziek een Qigong oefening (Chinese bewegingsoefening met rustig en diep ademhalen).
Halverwege de ochtend doe ik een fietsrondje met halverwege open lucht fitness.
Verder wat boodschappen doen, kringloopwinkels kijken.
's Middags een tweede rondje fietsen & fitness.
Eind van de middag nog een keer Qigong.
Dan koken / eten.
Een film op tv kijken, films neem ik van tevoren op.
En op tijd naar bed, na eerst nog weer naar rustige muziek geluisterd te hebben.
Tussen alles door luister ik ook wel naar wat andere muziek waar je op kunt bewegen / dansen.
En natuurlijk ook eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Vannacht heeft het vele wakker liggen en kunnen denken geleidt tot een angstaanval. Benauwd, warm, tintelingen. En dat in mijn eigen bed! Waar ben ik toch in hemelsnaam in beland!

Elke keer ik opsta heb ik niet meer hetzelde gevoel als de vorige dag. Er is altijd wel een ander gevoel. Weet op de duur niet meer wat een normaal gevoel is.

@Kabouter0Wesleyik voel me ook helemaal niet normaal. Boos op psyhiaters om deze k*t medicatie voor te schrijven. Had ik dit maar van te voren geweten. 1 psyhiater wilde niet eens dat ik ging afbouwen.Nog nooit zo lang getrild als vandaag. Lijkt of een drilboor in mijn lichaam zit. Kan niet eens van de bank af. Ik wil mijn zoon nog zien trouwen volgend jaar maar ben bang dat dit niet overgaat en ik dit niet meer volhou. Snik snik niemand kan mij helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Elke keer ik opsta heb ik niet meer hetzelfde gevoel als de vorige dag. Er is altijd wel een ander gevoel. Weet op de duur niet meer wat een normaal gevoel is.

@Kabouter0Wesley, dat heb ik ook wel.
Iedere dag is weer nieuw en anders dan de vorige dag en voel ik mij ook anders.
Dat lijkt mij heel normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

Ik vraag me af hoeveel mensen dit overleefd hebben en hoeveel niet?Ik ben bang dat ik dit niet ga overleven.

Heb ik ook, zie zelfs geen toekomst meer voor mij. Ga nooit meer kunnen werken, slapen, tv-kijken, rustig in de zetel zitten.

Ben op de moment ook enorm bang voor dat kl*te corona-virus. Trek het niet als ik met 40 graden koorts moet wakker blijven en vrees ook dat mijn immuunsysteem het niet aankan. Ben ondertussen al 3 weken met een rode en geïrriteerde keel op de sukkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...