Spring naar bijdragen

Maandag 2 maart 2020


Lika

Aanbevolen berichten

Fijn @Ietje 

@Roseedat trekpaarden-gevoel ken ik. Ik zit/sta/hang soms weleens met verbazing te kijken naar  mijn buurvrouw die met dezelfde overtuiging in een ingewikkelde houding staat die niet dezelfde is als ik heb aangenomen :)
Eén keer had ze bedacht mij toe te fluisteren dat ik het fout deed...waarop ik heel vrolijk terugfluisterde dat ik dat betwijfelde maar me dat verder ook niets kon schelen.

Fijne avond, tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adri02 ik had het ook kunnen verzwijgen. Denk dat er juist meer openheid is gekomen als mensen missers maken en dat ook mogen delen hier. 

Snap wel jouw punt deels. Hoef niet dood geknuffeld te worden, dat deed ik zelf letterlijk bijna maar dan andersom.

Mijn straf: sla mij maar met een knuppel, stok of liniaal. Schiet mij af etc etc. Denk niet dat ik daar bij gebaat ben uiteindelijk, genoeg gedaan in het verleden maar dan op een andere manier. Ik respecteer wel jouw mening in deze.

Misschien ben jij jouw alocoholverslaving ontgroeit, dat kan en mag. Ook best fijn voor je.

Als dat niet zo is, moet je gewoon hier blijven komen. En natuurlijk, heb je het recht om te reageren zoals je reageert. Niets mis mee. De 1 zal het helpen de ander niet. Net het echte leven.

Spijt mij dat ik jou geld heb gekost.

bewerkt door Smaragd
toevoeging laatste zin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ties ben ik het ook mee eens.

Maar er is een deel/stroming die vinden dat je het zelf moet gaan betalen. Dat is niet nieuw trouwens. Heb dit vaker gehoord en ooit heel lang geleden ging dat ook zo.

Mensen die bv  obesitas hebben en blijven doorgaan en bv een hart- of vaat ziekte krijgen/diabetes etc. Dat ze dat de samenleving dan aandoen en daar zelf voor moeten opdraaien.Walg als mensen dat zeggen over mensen met obesitas omdat ik zelf niet heb. Hoe kun je daar over oordelen?

Adri snapt denk ik wel wat een alcoholverslaving is, althans dat mag ik hopen dus van hem kan ik het wel hebben.

Ooit was dat zo natuurlijk dat de rijke mensen hun aandoeningen konden bekostigen en de minder bedeelden niet. Verschrikkelijk systeem natuurlijk.

Adri had al de pik op mij, denk dat dat ook mee speelt(althans dat vul ik in). Maar goed zit hier niet voor mijn plezier. Snap ook echt zijn punt wel, misschien is het juist ook wel heel goed bedoelt en zo vat ik het ook maar op. Alleen jammer dat hij niet op mijn bericht reageerde maar wel op iedereen die aardig tegen mij was of tegen hem inging, maar ook wel hard en direct waren tegen mij. Want dat mag en moet soms ook natuurlijk.

Walg natuurlijk van mezelf maar heeft geen zin om dat te blijven doen want dat is niet helpend voor mijzelf. 

Ik wil en heb ook recht om alcohol de baas te worden en zo heet dit forum ook namelijk gelukkig.

Fijne avond, laat het nu even los. Is genoeg, energie is op en is logisch. Mijn concentratie is nog niet het je van het. Dus sorry als ik het niet goed verwoord.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Adri02:

@nancy, dank voor je uitnodiging, maar zoals Sowhat en Kohtje onlangs ook al schreven: het feit dat je je hier tegenwoordig moet verdedigen als je ook maar iéts kritisch over de consequenties van egoïstisch alcoholistengedrag schrijft, maakt het geen aangename ervaring om hier nog mee te schrijven. Het is hier in de loop der jaren helaas verworden tot een alcoholistenknuffelforum.

Helemaal mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...