Spring naar bijdragen

Huiskamer zondag 1 maart 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.

Ik heb nu drie dagen 25% minder geslikt, de twee inname van 0,5 mg diazepam weggelaten.
Nu zit ik na te denken hoe ik de resterende 1,5 mg verder afbouw.
Dat was 's morgens 1 mg en rond etenstijd 0,5 mg.
Vandaag ga ik eerst nog 3 x 0,5 mg proberen, om mijn bloedspiegel enigszins constant te houden.
Daarna de tweede dosering weer weglaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Goedemorgen allemaal.

Ik heb nu drie dagen 25% minder geslikt, de twee inname van 0,5 mg diazepam weggelaten.
Nu zit ik na te denken hoe ik de resterende 1,5 mg verder afbouw.
Dat was 's morgens 1 mg en rond etenstijd 0,5 mg.
Vandaag ga ik eerst nog 3 x 0,5 mg proberen, om mijn bloedspiegel enigszins constant te houden.
Daarna de tweede dosering weer weglaten.

@Roberto wat voel je allemaal? Ik slaap nu wel beter. Ik word weer angstig en tril constant inwendig? Ik zit ook nog in de afbouw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Yollie:

@Roberto wat voel je allemaal? Ik slaap nu wel beter. Ik word weer angstig en tril constant inwendig? Ik zit ook nog in de afbouw

Het belangrijkste wat ik voel is denk ik rust.
Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen.
Twee maal daags een Chinese qigong oefening, half uur.
En twee keer per dag een rondje fietsen / fitness in de buitenlucht, half uur / drie kwartier.
Onderstaande foto was gisteren, eind van de middag, zonsondergang en maanopkomst.
Heel mooi.

Fitness-weer.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Roberto:

Het belangrijkste wat ik voel is denk ik rust.
Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen.
Twee maal daags een Chinese qigong oefening, half uur.
En twee keer per dag een rondje fietsen / fitness in de buitenlucht, half uur / drie kwartier.
Onderstaande foto was gisteren, eind van de middag, zonsondergang en maanopkomst.
Heel mooi.

Fitness-weer.jpg

@Roberto mooie foto. Geen angst? Geen trilling? Slecht slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Yollie:

 Geen angst? Geen trilling? Slecht slapen?

@Yollie, nee, daar heb ik geen last van en ook niet gehad.

Jij gebruikt alprazalom en imipramine .
Een mogelijke bijwerking van imipramie is trillen.
Alprazalom is een middel tegen angst.
Als je dit langdurig gebruikt ontstaat er gewenning en heeft het geen effect meer.
Een benzo is geen medicijn tegen iets, maar een demper die zeer tijdelijk een hulpmiddel kan zijn.
Het lost dan ook geen problemen op, maar bij langdurig gebruik komen er klachten bij.

Wat zegt jouw huisarts of voorschrijvend arts van jouw klachten en afbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een probleem. Ik ben zwaar overprikkeld. Geluid mensen licht breinpijnen. Kasplantje. Ik kom amper de deur uit, lukt niet. Probeer elke dag 15 min buiten te lopen. Nadien bekaf... 

Nu ontdekte ik een GAATJE in mn hoektand. Door de medicatie heb ik een erg droge mond. Slaap vaak met een stevia dropje om wat speeksel aan te maken. Maar Ik weet niet hoeft komt maar onderste puntje van mijn bovenhoektand zit een gat. Ik voel t ook met mn tong. Herl irritant. Beneden is een beginnende. 

Alleen ik kan nu niet naar de tandarts. Ik hou dat nog geen 5 minuten vol. Zo overprikkeld. Laat staan een lange behandeling van boren enz. 

Ik zei tegen mn man ik kan vragen om algehele narcose dan merk ik niks. Hij zei dat doen ze niet. 

Wat kan ik er aan doen en kan het kwaad? Ik heb nog nooit een gaatje gehad. 

Ik las dat je tand kan splijten enz enz... nu net dat afbouwen voor de deur staat. 

Wie heeft er goede raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa, ja dat is ook mijn grote angst, dat ik naar de tandarts moet.
Ruim een jaar geleden ben ik naar de tandarts geweest.
Er was een heel restauratieplan opgesteld met 6 afspraken.
Een afspraak met de mondhygiëniste ben ik nagekomen.
De andere vijf afspraken, o.a. kies trekken, heb ik allemaal afgezegd.
Dat moet dus nog een keer.

Zoals ik mij nu voel met oorsuizen en een knellende band om mijn hoofd en druk op mijn slapen lukt mij dat ook niet.
ik heb onlangs iets gelezen over een roesje bij de tandarts.
Misschien kun je je door jouw tandarts laten informeren hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bent u angstig voor de tandarts? Heeft u bijvoorbeeld last van braakneigingen, een beklemmend gevoel op de borst of astma? Dan kan de tandarts een verdoving met lachgas gebruiken. Op deze pagina leest u wat u vergoed krijgt voor verdoving met lachgas, wanneer u voor vergoeding in aanmerking komt en waar u terechtkunt.

Wat krijgt u vergoed vanuit de Basisverzekering?

Verdoving met lachgas kan vergoed worden uit de Basisverzekering na een machtiging. Een machtiging wordt alleen afgegeven als er duidelijke redenen zijn waardoor de behandeling niet uitgevoerd kan worden zonder een verdoving met lachgas. Bijvoorbeeld extreme angst die de tandarts aan de hand van angstscorelijsten kan aantonen. Of een lichamelijke of geestelijke handicap die een normale behandeling onmogelijk maakt. Deze voorwaarden gelden voor kinderen én volwassenen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Roberto:

@Louisa, ja dat is ook mijn grote angst, dat ik naar de tandarts moet.
Ruim een jaar geleden ben ik naar de tandarts geweest.
Er was een heel restauratieplan opgesteld met 6 afspraken.
Een afspraak met de mondhygiëniste ben ik nagekomen.
De andere vijf afspraken, o.a. kies trekken, heb ik allemaal afgezegd.
Dat moet dus nog een keer.

Zoals ik mij nu voel met oorsuizen en een knellende band om mijn hoofd en druk op mijn slapen lukt mij dat ook niet.
ik heb onlangs iets gelezen over een roesje bij de tandarts.
Misschien kun je je door jouw tandarts laten informeren hierover.

Ah ik ben dus niet de enige met dit probleem... Ik las net over een tandarts aan huis. Maar een bezoek van 15 min krijg ik al pijn in mn hoofd nu. Dus ja dat schiet ook niet op. Maar zo laten kan t erger maken en mn moeder zei dat gebeurt niet meteen. Komt goed. 

Maar het gat is zo voelbaar en ik ben niet bang voor zenuw raken want het gat zit ver van se wortel af, maar meer dat het splijt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Roberto:

Bent u angstig voor de tandarts? Heeft u bijvoorbeeld last van braakneigingen, een beklemmend gevoel op de borst of astma? Dan kan de tandarts een verdoving met lachgas gebruiken. Op deze pagina leest u wat u vergoed krijgt voor verdoving met lachgas, wanneer u voor vergoeding in aanmerking komt en waar u terechtkunt.

Wat krijgt u vergoed vanuit de Basisverzekering?

Verdoving met lachgas kan vergoed worden uit de Basisverzekering na een machtiging. Een machtiging wordt alleen afgegeven als er duidelijke redenen zijn waardoor de behandeling niet uitgevoerd kan worden zonder een verdoving met lachgas. Bijvoorbeeld extreme angst die de tandarts aan de hand van angstscorelijsten kan aantonen. Of een lichamelijke of geestelijke handicap die een normale behandeling onmogelijk maakt. Deze voorwaarden gelden voor kinderen én volwassenen.

Lachgas? Wat is dat voor rare verdoving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Roberto:

@Louisa, geen idee. Maar als dat helpt, waarom niet?
Bel morgen je tandarts zou ik zeggen.

Hm lijkt me niks. Je hoort alles scherper. Je bent bij bewustzijn. Tintelingen in handen en lippen. Je bent besef van tijd kwijt en ik ben dat al zonder lachgas :wacko:

Gewoon narcose helemaal weg en niks weten. Is ook eng. 

Bah ik had zo gehoopt niks met mn tanden te krijgen. Ik poets en flos goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Roberto:

@Yollie, nee, daar heb ik geen last van en ook niet gehad.

Jij gebruikt alprazalom en imipramine .
Een mogelijke bijwerking van imipramie is trillen.
Alprazalom is een middel tegen angst.
Als je dit langdurig gebruikt ontstaat er gewenning en heeft het geen effect meer.
Een benzo is geen medicijn tegen iets, maar een demper die zeer tijdelijk een hulpmiddel kan zijn.
Het lost dan ook geen problemen op, maar bij langdurig gebruik komen er klachten bij.

Wat zegt jouw huisarts of voorschrijvend arts van jouw klachten en afbouw?

@mijn psyhiater zegt niet op de trillingen letten. Dat is makkelijk gezegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond een gezellige verjaardag gehad bij vrienden, maar pas om 1 uur thuis. Gelukkig werd ik nu pas om kwart over 7 wakker, toch nog een redelijke nacht gehad. 

Ik weet nog dat mijn ouders er een hekel aan hadden om laat thuis te zijn, want dan sliepen ze slecht of te kort. Ik deed daar als jonge vent lacherig om, maar nu ik zelf 61 ben is het maar al te herkenbaar, haha.

Vandaag is het bij ons mooi weer, strak blauwe lucht met een harde wind. Loopschoenen aan en dat rondje maar maken. 
Verder ook goed nieuws, ben in 3 weken tijd 3 kilo kwijt door gezonder eten en ben nu nog "slechts" 8 kilo te zwaar. Als ik er nog 5 kilo af krijg ben ik al tevreden, hoef geen gratenpakhuis te worden.

Aanstaande zaterdag weer een uitdaging: mijn jaarlijkse uitstapje naar Thialf in Heerenveen (schaatsen). Tussen 12.000 luidruchtige fans zitten is best intensief, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Ah ik ben dus niet de enige met dit probleem... Ik las net over een tandarts aan huis. Maar een bezoek van 15 min krijg ik al pijn in mn hoofd nu. Dus ja dat schiet ook niet op. Maar zo laten kan t erger maken en mn moeder zei dat gebeurt niet meteen. Komt goed. 

Maar het gat is zo voelbaar en ik ben niet bang voor zenuw raken want het gat zit ver van se wortel af, maar meer dat het splijt... 

HI Louisa, Ik begrijp jou zo goed.. Tandarts het geluid alleen al, en boren met die overgevoeligheid voor geluid.. Afschuwelijk.. Ik heb een beetje dezelfde klachten als jij.. De druk op de slapen.. Alsof er een klem op zit.. Ken je dat? En steken.. Ook grote druk op mijn oren.. Daarnaast schokt bij mij mijn achterhoofd als ik lig alsof je hersenen bewegen, maar het zijn waarschijnlijk de spiertrekkingen.. Niet alleen mijn handen en soms mijn benen, maar vooral dat hoofd... Mediteren helpt bij mij.. Dan tril en schok ik vreselijk met mijn hoofd.. Heb jij dat ook.. Breinpijn.. Ik denk nu maar... Na 6.5 gestopt met benzo's . Dat wel, dacht dan gaat het snel over.. Maar nee. Het is echt een horror en heel beangstigend. Lijkt wel alsof er elke week een nieuwe klacht komt en elke week heb ik de hoop nu moet het beter gaan.. Ben er zo klaar mee.. Leef vrij geïsoleerd en werken lukt zo echt niet.. In vergelijking met 6 weken geleden is het dragelijker (of wen ik eraan). Het komt weer goed. Bij jou ook maar niemand begrijpt het als je het niet zelf meemaakt. Ben jij nog aan het afbouwen? Liefs en sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

@mijn psyhiater zegt niet op de trillingen letten. Dat is makkelijk gezegd

Het trillen is echt vreselijk he.. In plaats van dempen door de medicatie worden je hersenen overactief.. Dat betekent constant niet kunnen ontspannen.. Ik kan overdag ook niet slapen.. Snachts nu iets beter, maar 8 uur pak ik nog niet.  Kost ook zoveel energie he dat trillen, als ik mij op een dag even beter voel.. Beloon ik mijzelf met chocolade (mijzelf even goed voelen .. Pfff ben kilo's aangekomen door dit proces.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

2 tanden die heropgebouwd moeten worden. Begin ook vaak last te krijgen aan 1 van men bovenste snijtanden. Dus gegarandeerd dat daar ook weer een gaatje zit.

Slecht gebit is ook resultaat van al die brol die we hebben geslikt.

Die ik nog slik. Heb ook veel last van weinig speeksel. Droge mond. Ja mn gebit is van sterk naar vreselijk gegaan... in een jaar tijd. Nooit gaatjes gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi louisa

Ik heb dat ook een droge mond van medicatie gebruik. En dat kan sneller gaatjes geven. Ik ben toevallig ongeveer 4 weken geleden voor controle geweest en heb een mini gaatje. Ik heb die nog niet laten vullen want ik wil eerst van die oxazepam af.

Als er bij jou een stuk tand vanaf is zal dat opgebouwd moeten worden. Er hoeft dan nog geen gaatje in te zitten. En ik snap je helemaal met al die tandartsgeluiden. Controle kun je doen dan weet je wat er aan de hand is. De behandeling kun je dan later doen en zo nodig uitstellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Louisa:

Hm lijkt me niks. Je hoort alles scherper. Je bent bij bewustzijn. Tintelingen in handen en lippen. Je bent besef van tijd kwijt en ik ben dat al zonder lachgas :wacko:

Gewoon narcose helemaal weg en niks weten. Is ook eng. 

@Louisa, compleet onder narcose gaan ze echt niet doen hoor.
Bel morgen gewoon die tandarts en vraag hoe dat met zo'n roesje zit.

Ik heb zelf een aantal jaren geleden een of ander roesje gehad. 
Dat was bij de maagpoli, er moest een slangetje door mijn keel om een stukje weefsel weg te halen.
Een verpleegkundige bereidde mij voor, deed een infuus in mijn pols.
Even later zag ik de arts binnenkomen.
Wanneer gaat dat enge slangetje met mesje door mijn keel, dacht ik.
Bleek het al gebeurd te zijn, niets van gemerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Roberto:

Het belangrijkste wat ik voel is denk ik rust.
Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen.
Twee maal daags een Chinese qigong oefening, half uur.
En twee keer per dag een rondje fietsen / fitness in de buitenlucht, half uur / drie kwartier.

Wat ga je goed, @Roberto! Ik hoop, dat ook die laatste restjes van de diazepam erafvliegen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...