Spring naar bijdragen

Depresie overwonnen,nu koning bier aan de beurt


Rapid

Aanbevolen berichten

Ook nog welkom van mij @Rapid

Herkenbaar, bonje om het gezuip. Mijn vrouw heeft ook nog een schuur vol staan met mijn spijt en berouw. Het vertrouwen gaat te paard en komt te voet zeg ze wel eens.

Van mijn kant voelde ik mij onbegrepen in mijn strijd nuchter te blijven en zij begreep als niet-drinker niet waarom ik niet wat “strenger” voor mijzelf kon zijn. 

Denk niet dat het veel zin heeft er ruzie over te maken. Ik sta nu een tijdje droog en begrijp nu pas beter waarom mijn vrouw er niets van snapte, ik begreep het toen zelf eigenlijk ook nog niet echt. Buig het hoofd en neem het maar even op de koop toe is mijn advies. Wellicht is de boosheid van je partner ook wel de onmacht, teleurstelling en bezorgdheid?

Werk aan jezelf Rapid, het vertrouwen kan alleen terugkomen als je ervoor gaat. 

Succes!

 

bewerkt door Maverick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,nog steeds niet gedronken,de ruzie is gelukkig een eind over (duur nog wel even voordat vertrouwen terug is,heeft tijd nodig),vandaag lekker gewerkt en straks nog een ronde lopen,tis met periodes even taai,maar als je bezig blijf gaat t ook weer over,en dat geef een goed gevoel s,avonds als je naar bed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Rapid het klinkt alsof je het thuis niet leuk hebt, klopt dat? Een gezinsleven hebben en je toch eenzaam voelen. Dat dit kan, weet ik als geen ander. De fles was dan mijn zogenaamde verdovende kameraad. 
Ik ben al ruim 10 jaar bezig met persoonlijke ontwikkeling; mezelf herontdekken. Thema’s in mijn leven, mijn rode draad, wat mij raakt, hoe ik mij voel, wat ik inzet, hoe ik reageer en waarom etc etc. 
Misschien een tip voor je om je eenzaamheid op papier te zetten, gewoon de gedachten van je afschrijven. Lees het later nog eens, wat neem je waar.. 

Ik merk nu ik langer gestopt ben, ik veel beter in mijn vel zit. Alcohol maakt depressief en is een sluipende moordenaar. Daar wil jij toch ook mee afrekenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lekker ochtendje gehad,lekker een ronde gelopen,wat huishoudelijk werk gedaan en gekookt,net mijn zoon uit school gehaald en samen gegeten,voel mijn eigen al een paar dagen lekker in mijn vel zitten,en nog steeds niet gedronken!!,Kan helaas niet naar de ervarings groep van NK vandaag is wel jammer,straks zoon naar school brengen,koffie drinken en naar t werk, heb er zin in daar is geen Gevaar voor alcohol,dus tot 23:00 uur ingedekt en dan aan de cola en chips 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Sensitief en de rest van t forum,opzich gaat t redelijk,thuis is het rustig,en niet meer gedronken sinds de laatste uitglijder op 28 februari,tis wel taai af en toe,maar kan nu weerstand bieden tegen de zucht omdat ik goed in me vel zit,heelaas is de campral niet meer te leveren voorlopig,dus zal extra moeten vechten ,verder zijn alle afspraken bij NK afgezegd,nog wel telefonisch bij problemen,we blijven knokken !,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Pfff wat een wereld de laatste tijd,hier thuis rustig dochter knapt langzaam op,nog niet gedronken,Ben blij dat ik nuchter was toen dochter werd op genomen in t ziekenhuis,geef toch een extra stimulans om niet te drinken,en echtgenoot zie nu ook dat ik serieus er mee bezig ben,maar t val niet mee,moet eerlijk bekennen dat de zucht wel erger aan t worden is,heb sinds deze week weer zuchtremmers gelukkig,en telefonisch contact met nk en via de app, had meer baat bij face toe face gesprekken maar t is niet anders voorlopig,we zullen doorzetten er is geen andere optie helaas,niets drinken is de enigste oplossing,de zucht uitzitten lukt wel maar blijft een taaie bedoening,maar rust in huis is ook veel waard,zo even mijn hart gelucht,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je er iig geval was toen je gezin het nodig had , nu een kunst om het door te zetten inderdaad valt niet mee.

Fijn dat je zuchtremmers er weer zijn , helpen die je ? heb je hier goede ervaring mee?  Ja telefonisch hulpverlening spreken  ik vind het ook helemaal niets eigenlijk.

Ga anders toch eens voorstellen of ze kan videobellen  een keer toch iets anders dan gewoon bellen.

Ik ben trots op je , je doet het toch maar even !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777, ik heb wel de indruk dat de zuchtremmers werken,( misschien ook wel Psychologisch)maar heb een soort verzadigd gevoel en de zucht is beter te beheersen vind ik,verder wel een keer mee gedronken maar t lijk dan net of t niet meer smaak en was t na 2 blikken bier beu,misschien moet je er ook wel in geloven,je lees ook genoeg op Google van mensen die het niks vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zal nog eens wat schrijven,opzich gaat t eigenlijk wel goed,nog steeds niet gedronken,voel goed krijg nu ook meer rust,de zucht momenten worden steeds minder,t voordeel is ook wel dat alles gesloten is ,en dat je niet meer overal naar toe vlieg meer door t corona(bij voorbeeld voetbal kantine),daarnaast veel hulp van novadic kentron,als ik trek krijg Kan ik mijn begeleidster bellen of appen,en de ervarings deskundige kan ik heel de week bellen over dag,(is een soort maatje als je hulp nodig heb)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees je en wil geen advies geven, is ook niet mijn plek. Maar wat me opvalt is je doorzettingsvermogen. Het is zo te horen echt niet steeds gemakkelijk maar je gaat ervoor. En roept hulp in. Fijn dat je de ervaringsdeskundige kan bereiken. Is toch een grote meerwaarde lijkt het. Veel succes en hou vol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zal t draadje eens een beetje bijwerken,op zich gaat t redelijk goed,nog steeds droog en moet eerlijk zeggen dat t lang geleden is dat ik mijn eigen lichamelijk zo goed heb gevoeld,de zucht momenten worden steeds minder en ook iets makkelijker om door te komen,de zucht remmers helemaal afgebouwd ,1 keer per week digitaal bijeenkomst ervarings groep,en elke week gesprek met ervaringsdeskundige en met hulpverlener,dat werkt goed tot nu toe,thuis zien ze nu dat ik er echt voor ga en dat is fijn voor de sfeer,(al blijf de angst er wel en dat is begrijpelijk terug val kan altijd)ben nu druk bezig om plannen te maken mocht er een terug val komen in de toekomst ,want de grote wereld gaat langzaam weer open en dan begint voor mijn de echte uitdaging,hebben meer mensen hier ervaring met de maxx app ? heb de indruk dat t mijn af en toe wel een zetje geeft,daarnaast probeer ik veel te schrijven om de druk en eenzaamheid te verkleinen,als ik me niet lekker voel lees ik dingen terug van toen,en dat geeft dan weer energie omdat ik toen dieper in de put zat.leef van dag tot dag nu (zover als dat mogelijk is) en probeer te genieten van de kleine dingen,t is mijn leven ,en ik hoef niet meer mee met de grote jongens,goed is goed momenteel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rapid,

Het werkt al je er aan werkt....mooi om te lezen.

Fijn dat de zuchtmomenten minder worden..en beter door te komen...die ervaring heb ik ook...en je voorbereiden om terugval te voorkomen is helpend.  Het geeft je ook 'regie' over je proces. Tenminste zo heb ik het beleefd. Zucht kan ik niet voorkomen, of triggers niet altijd, maar wel hoe ik er mee om ga. 

Ja, per dag...vandaag drink ik niet.:rose:

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het wel een poosje geprobeerd met de maxx  app ' maar  niet door gezet  ben  nu samen met mijn behandelaar  aan de Nice day app  app begonnen daar kan ik ook in schrijven  en registreren  weliswaar anders dan Maxx app maar  wat ik voordeel vind is dat ze met mij mee kan lezen wat ik registreer op momenten van kwetsbaarheid  die ik niet vaal genoeg laat zien of vertel .. nu ik het opschrijf  denk ik het staat er nu En laat het staan en bespreek het met haar ik ben nu nog kort bezig hoor  2 de week.  Heb registraties staan die ik eigenlijk maar wil wissen maar weet dat ik er toch met haar over moet praten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hallo iedereen,

Even een update,ik sta vanaf eind februari nog steeds droog,altijd makkelijk nee helaas niet ,maar kan t volhouden door veel met t onderwerp bezig te blijven.de zorg bij t NK is in tussen afgebouwd van intensief naar basis ,wat betekent dat je meer en meer op eigen benen komt te staan en meer zelf bezig bent met je plan van aanpak en te voor komen dat je terug valt,ik doe elke week nog mee aan de gesprekken in de ervarings groep en vind t leuk om nieuwe mensen te helpen bij t begin van Hun aanpak tegen de verslaving,daar haal ik energie uit en nieuwe inzichten voor mijn zelf,want ik heb ook nog regelmatig een zucht moment maar Kan hem inmiddels goed parkeren en aan pakken ,wat niet wil zeggen dat t altijd makkelijk is.Ben in September via de NK ook in de choaching groep begonnen,waar dieper op de verslaving word ingegaan en geleerd word hoe je mensen kunt Ondersteunen bij een verslaving,de dagen worden weer korter en daar moet ik ook in oppassen,eerder donker en daar Kom ook t Gevaar weer van meer alleen binnen zitten en meer tijd om te veel na te denken,dus heb nog werk genoeg aan de winkel om nieuwe uitdagingen te zoeken voor de winter periode,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Zo we zijn weer een jaar verder en nog steeds droog!!,t kentron en alle hulp is al sinds het voorjaar klaar,ik doe t nu zelf altijd makkelijk nee,maar met alle hulp die ik gehad heb heb ik wel een stevige basis opgebouwd ,ik heb nu een mooier leven, fitter en meer plezier,en kan alles beter overzien er is rust in t lichaam en in t koppie,maar ik blijf alert, niet dat ik bang ben om terug te vallen maar de mogelijkheid is er altijd! en dan moet ik ook eerlijk zijn om weer hulp te vragen en te aanvaarden, alleen was t mijn niet gelukt en ben nog elke dag blij dat ik na veel keren afstoten en aantrekken van hulp toch heb doorgezet ,en geluk heb gehad om begeleiding te krijgen van iemand waar t echt mee klikte ,uitgeleerd ben ik nooit en zal altijd alert moeten blijven,maar de rust die ik nu heb pakt koning alcohol niet meer af 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...