Spring naar bijdragen

Huiskamer donderdag 27 februari 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

  • Roberto changed the title to Huiskamer donderdag 27 februari 2020
37 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Heb weer van heel de nacht bijna geen oog dichtgedaan en als ik dan sliep heel intens dromen waardoor ik wakker schoot. Resultaat ik was weer constant op mijn ademhaling aan het letten en voelde niks. Loop nu dus enorm angstig rond.

Goedemorgen Wesley, ik heb dit ook, het wakker schieten van nare dromen.. Hart in je keel.. En dan vroeg in de ochtend wanneer er leven komt op straat, alle geluiden keihard horen.. Mijn dochter bij ex.. Dus niemand In huis maar werd zelfs wakker van de buurvrouw die niet zo zachtzinnig is met deuren.. Normaal hoor ik dit niet.. Nu zit ik rechtop in bed... Vreselijke overgevoeligheid.. Overdag paar uur redelijk en dan schieten die hersenen weer in alarmfase met trillend hoofd.. God hoe lang duurt het.. Omgeving krijgt steeds minder begrip.. Is het nu nog niet over na 6 weken benzo vrij... Nee het is nog niet over. Nu moet ik ongesteld worden en is de week nog moeilijker.. Hopelijk volgende week beter.. Steeds maar hoop houden... Wil weer starten met opbouw werk.. Maar hoe moet dat met die prikkels en geluiden.. Kunnen andere wel werken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Roberto:

@Kabouter0Wesley, als je angstig rondloopt, wat gebeurd er dan?

Krijg het heel warm, duizelen, pijn in de borstkas. Dus wat er dan als automatisme gebeurd is, dat ik zelf wil ademen. Maar ik weet dat dit niet moet en ga ik alles tegenhouden. Leidt dit naar meer pijn en meer angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Roberto:

@Kabouter0Wesley, wat houdt je dan precies tegen?
En wat denk je dat er gaat gebeuren als je niet alles tegenhoudt?

Ik begin alles te doen om iets te voelen. Begin mijn buik zelf op en neer te doen. Zelf in- en uitademen. Kortom controledrang. En wat er gebeurd als Ik dit niet zou doen? Stikken, doodgaan. Wil er gewoon niet meer aan denken en normaal leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Roberto:

@Kabouter0Wesley, heb je wel eens geprobeerd om niet in te ademen?
Gewoon je adem zolang mogelijk uitblazen.
Wat gebeurt er dan? Stik je dan?

Heb het net geprobeerd. Ben blijven blazen tot ik niet meer kon. Nee, ben dus niet gestikt. Voelde wel mijn borstkas uitzetten en daarna niets. Dan wil ik terug in mijn oude gewoonte gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Gister een brakke nacht en s middags ging het rusten ook niet... maar om 15 u tot half 5 wel breinpijn. Was heel moe en had t niet verwacht, maar t deed echt freaking veel pijn. Echt au au au roepend door de kamer. Gelukkig zakte t wat en ik was total loss. De avond ging wel. Doodmoe maar ook fysiek. Dus kon me beter ontspannen in mn hoofd. Opvallend en onverklaarbaar. 

Ik dacht te slapen en in diepe slaap te vallen, maar dat viel tegen. Ik was zo moe dat al mn spieren pijn deden en ik moeite had om te slapen. Ik ging 2x uit bed en liep als een dronkaard door de gang. Duizelig. Na aantal x rekken en strekken kon ik slapen. Wel te vroeg wakker maar kon nog blijven liggen tot half 9. Alles doet pijn. Lijk wel een ouwe rot van 105... 

Ik had de avond ervoor een uitbarsting van frustratie schreeuwen en slaan om me heen. 

Ik loop al bijna 1.5 jaar met klachten. Het wordt van kwaad tot erger. Maar mede door de wachttijden in de zorg!!!!!!!!! Schande! Eerst 6 maanden wachten op hulp. Toen t zover was had ik al zoveel lora achter mn kiezen met goedkeuring van de huisarts dat ik last kreeg van breinexplosies. Pas na maanden klachten die je niet met angst of depressie kon verklaren, kwam mn man met een eigen onderzoek dat t de benzos konden zijn. Ik wilde dat eerst niet geloven. De benzos hielpen me en zag ze als onschuldig witte tabletjes. Tot ik gedreven door wanhoop er 60 nam en nadien heel veel verergerde klachten. Hersenbrand gevoel extreem duizelig explosief brein gevoel en de angst was laag. 

Manlief heeft Erik Paling geregeld en die adviseerde Radboud maar zo lang wachten was niet gezegd! Ik had al lang een deel eraf kunnen hebben!!! Ik heb een kwartje eraf gehaald, maar Erik zei niet zelf gaan klooien. Wacht op opname. Maar Ik kan niet meer. Mn hoofd wordt slechter en slechter. Wetend dat t de benzos zijn. Ik zit zelfs cold Turkey te overwegen zoals Mito. Elke dag is weet een slopende dag waarin ik die troep slik in hoge dosis en mn hersenen kapot maak! Als ik dit had geweten had ik direct via Paling afgebouwd. 8 weken... Werd gezegd. Nu zie ik ook aan mn geheugenproblemen dat t idd die schattige witte tabletjes zijn. Angst en depressie geven geen geheugenverlies of pijn in je brein van deze mate. Geen enkele psychische aandoening! Mn geheugenproblemen en hersensensaties maken me echt bang. Vooral omdat t verslechterd. Nu gewoon na aantal seconde kan ik alles kwijt zijn. 1 blur. Echt HEFTIG. Ik hoop echt dat dit zich hersteld. Ik was een slimme meid met een goed stel hersens en kon altijd alles goed onthouden. Dit is echt eng.

Nu in mn pms. Voel me zwaar klote mentaal en fysiek. Opvallend hoe die hormonen me zieker kunnen maken. Duurt 10 dagen dat ik zwaar gevoelig ben en negatief tot suïcidaal. Ook zeer pijnlijke borsten, krampen en echt ongesteld word ik niet meer. Loopt niet door. 

Ik heb gelukkig wel een man die 100 procent achter me staat. Hij zei gister ik zal je steunen tot ik er bij neerval! Nou dat is dankbaarheid. Hij snapt wel niet hoe rot ik me voel, maar hij staat er voor me! Zal er zijn tot ie zn laatste adem uitblaast. 

Blijven ademen... dat is wat ik me vaak zeg. 

Ik hoop van harte dat ik in de toekomst positievere verhalen kan posten. Dat mensen lezen hoe diep ik zat en hoe ik erbovenop ben gekomen! 

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roberto:

Goedemorgen allemaal,

Ik zit nu twee weken op 2 mg diazepam om te stabiliseren (ik kom vanaf 10 mg).
voor mijzelf heb ik besloten om vandaag 0,5 mg daar af te halen en kijken hoe dat gaat.

Jeetje wat ben je ver! Wat goed zeg!!! Ik wil je veel sterkte wensen. Hoe voel je je nu na 8 mg eraf? 

Dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Louisa:

Ik hoop van harte dat ik in de toekomst positievere verhalen kan posten. Dat mensen lezen hoe diep ik zat en hoe ik erbovenop ben gekomen! 

Ja @Louisa, dat hoop ik ook voor jou.
Ik vind het knap dat je die ellende in je hoofd toch nog steeds volhoudt en hier je verhaal doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Roberto:

Ja @Louisa, dat hoop ik ook voor jou.
Ik vind het knap dat je die ellende in je hoofd toch nog steeds volhoudt en hier je verhaal doet.

Ik las over geheugenverlies en Mito had ook zon hoge dosis en oorlog in zijn hoofd. Dus ik hoop dat het omkeerbaar is als ik ga minderen in het Radboud! En blijven ademhalen. Adem is leven. Het helpt me om hier te posten. Een uitlaadklep. Niemand hoeft t te lezen of te reageren, maar ik kan het van me afschrijven. Hopend dat ik straks betere momenten kan posten!!! Dan kan t een bron zijn tot hoop en steun voor toekomstige slachtoffers van benzooi. 

Hoe kwam jij aan benzos na alcohol vrij te zijn? Hebben ze je van de ene naar het andere probleem geholpen. Kwalijke zaak om benzos te geven terwijl je alcohol vrij bent. Er moet zoveel veranderen bij artsen en psychiaters. Je verhaal staat vast ergens onder wie is wie, maar heb t hoofd niet om te zoeken. 

Succes met de half. Wat zijn nu op dit moment je klachten van afbouw? Wat was je ergste klacht tot nu toe? X

Screenshot_20200224-095055_Samsung Internet.jpg

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Louisa:

Hoe kwam jij aan benzos na alcohol vrij te zijn? Hebben ze je van de ene naar het andere probleem geholpen. Kwalijke zaak om benzos te geven terwijl je alcohol vrij bent. Er moet zoveel veranderen bij artsen en psychiaters. Je verhaal staat vast ergens onder wie is wie, maar heb t hoofd niet om te zoeken. 

@Louisa, bedoel je mij?
Lang verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Update zo je wilt. Ergens in mijn systeem gaat iets mis. Het ging de laatste weken op zich vrij behoorlijk. Ik neem nog steeds soms een Temazepam als het slapen echt niet lukt. Daarnaast wil ik mijn quetiapine (nu 12,5 mg, had 25 mg) afbouwen. 

Gisteravond vergat ik mijn quetiapine. Nam dat na een half uur alsnog in, maar reageerde daar heel raar op. Werd koud, warm en onrustig. En dat in het begin van de nacht. Om nog wat te kunnen slapen heb ik een Temazepam 10 mg ingenomen. Niet slim, maar ook ik ben maar een mens en ik trok het uiterst nare gevoel echt niet. Wel wat uurtjes geslapen, maar niet echt veel. Voel me nog steeds heel erg slecht. Wart er precies met me is gebeurd weet ik niet (ik had gisteren een prima dag) , heb zoiets ook in mijn ontwenning niet meegemaakt. Net of ik weggetrokken werd, zoiets.

Moet nu maar de zure appel heen: afbouwplan voor de quetiapine gemaakt. 10% per dag eraf, dan ben ik over ruim 3 weken klaar. Als het te snel gaat merk ik het tussentijds wel. Volgens de arts is 12,5 mg zo'n minidosering dat ik in 1 keer moet kunnen stoppen. Vijltje en weegschaal heb ik nog, daar moet het wel mee lukken. 

Ik zit ook in dubio over de Temazepam. Ik neem dat zonodig, maar ik merk toch dat ik ook daar last van heb. Het beste is om het niet meer te nemen, maar of dat me lukt? Zit nu zelfs na te denken over omzetting naar 5 mg Diazepam, om daarop te stabiliseren en af te bouwen. Ik mis de stabiliteit nu. Het gaat dan weer dagen goed en dan weer een dag helemaal niet. 

Voor degenen die het niet weten: ik heb in 2017 succesvol 4 mg Lorazepam afgebouwd, maar ben door hele vervelende omstandigheden in maart 2019 toch weer begonnen met af en toe een benzo. Eerst Oxazepam door arts voorgeschreven, maar daar ben ik na 2 weken weer mee gestopt en daarna zonodig een Temazepam. 
Ik merk dat mijn veer op breken staat (terwijl ik gisteren nog verkondigde dat het eigenlijk best goed ging) en dat wil ik voor zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Update zo je wilt. Ergens in mijn systeem gaat iets mis. Het ging de laatste weken op zich vrij behoorlijk. Ik neem nog steeds soms een Temazepam als het slapen echt niet lukt. Daarnaast wil ik mijn quetiapine (nu 12,5 mg, had 25 mg) afbouwen. 

Gisteravond vergat ik mijn quetiapine. Nam dat na een half uur alsnog in, maar reageerde daar heel raar op. Werd koud, warm en onrustig. En dat in het begin van de nacht. Om nog wat te kunnen slapen heb ik een Temazepam 10 mg ingenomen. Niet slim, maar ook ik ben maar een mens en ik trok het uiterst nare gevoel echt niet. Wel wat uurtjes geslapen, maar niet echt veel. Voel me nog steeds heel erg slecht. Wart er precies met me is gebeurd weet ik niet (ik had gisteren een prima dag) , heb zoiets ook in mijn ontwenning niet meegemaakt. Net of ik weggetrokken werd, zoiets.

Moet nu maar de zure appel heen: afbouwplan voor de quetiapine gemaakt. 10% per dag eraf, dan ben ik over ruim 3 weken klaar. Als het te snel gaat merk ik het tussentijds wel. Volgens de arts is 12,5 mg zo'n minidosering dat ik in 1 keer moet kunnen stoppen. Vijltje en weegschaal heb ik nog, daar moet het wel mee lukken. 

Ik zit ook in dubio over de Temazepam. Ik neem dat zonodig, maar ik merk toch dat ik ook daar last van heb. Het beste is om het niet meer te nemen, maar of dat me lukt? Zit nu zelfs na te denken over omzetting naar 5 mg Diazepam, om daarop te stabiliseren en af te bouwen. Ik mis de stabiliteit nu. Het gaat dan weer dagen goed en dan weer een dag helemaal niet. 

Voor degenen die het niet weten: ik heb in 2017 succesvol 4 mg Lorazepam afgebouwd, maar ben door hele vervelende omstandigheden in maart 2019 toch weer begonnen met af en toe een benzo. Eerst Oxazepam door arts voorgeschreven, maar daar ben ik na 2 weken weer mee gestopt en daarna zonodig een Temazepam. 
Ik merk dat mijn veer op breken staat (terwijl ik gisteren nog verkondigde dat het eigenlijk best goed ging) en dat wil ik voor zijn. 

@Cyclad58  Wat naar, dat je nu weer tegen klachten vanwege de benzo’s (of de quietiapine?) aanloopt. Het duurt dus blijkbaar echt een hele tijd, voordat dat soort voor de hersenen verwarrende middelen je centraal zenuwstelsel met rust laten. En wat een tijd kost het, dat je hersens weer zelf de balans in je lichaam kunnen onderhouden. Het is misschien inderdaad een idee om de Temazepam om te zetten naar Diazepam. Dit zou je zeker met je huisarts kunnen bespreken. 

Ik hoop, dat je de komende dagen weer meer rust zult voelen. Misschien nog een idee, om het probleem aan Erik Paling voor te leggen? 

Omdat het om twee totaal verschillende middelen gaat.... 

Succes hoor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Cyclad58, fijn weer even van je te horen, maar vervelend dat het minder gaat. Het lijkt wel of iedere nieuwe kleine tegenslag elke keer voor ergere klachten voor je zorgt. Snap je wat ik bedoel? Elke keer wordt het meer beladen en kun je er moeilijker mee dealen, of zoiets.

Ik hoop dat de afbouw van de quetiapine goed verloopt. Zelf heb ik die ook al eens afgebouwd. Aan t eind heb ik denk ik een maand op 6,25 gezeten en daarna de sprong naar 0 gewaagd. 2 ellendige dagen, maar daarna klaarde t al weer op. Dus wellicht valt t bij jou ook mee

Verder vraag ik me af wat de reden voor omzetting naar diazepam is? Heb je het gevoel dat je al weer afhankelijk bent en daar klachten van hebt? Stel dat je overstapt en langzaam afbouwt, maar je slaapt nog niet, wat dan? Als je dan weer een temazepam gaat nemen, maak je je probleem alleen maar groter. Lastig dilemma......

Ik hoop dat je veer nog lange tijd zal meebuigen en uiteindelijk niet zal knappen. 

Liefs........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei doorbijter:

Lieve @Cyclad58, fijn weer even van je te horen, maar vervelend dat het minder gaat. Het lijkt wel of iedere nieuwe kleine tegenslag elke keer voor ergere klachten voor je zorgt. Snap je wat ik bedoel? Elke keer wordt het meer beladen en kun je er moeilijker mee dealen, of zoiets.

Ik hoop dat de afbouw van de quetiapine goed verloopt. Zelf heb ik die ook al eens afgebouwd. Aan t eind heb ik denk ik een maand op 6,25 gezeten en daarna de sprong naar 0 gewaagd. 2 ellendige dagen, maar daarna klaarde t al weer op. Dus wellicht valt t bij jou ook mee

Verder vraag ik me af wat de reden voor omzetting naar diazepam is? Heb je het gevoel dat je al weer afhankelijk bent en daar klachten van hebt? Stel dat je overstapt en langzaam afbouwt, maar je slaapt nog niet, wat dan? Als je dan weer een temazepam gaat nemen, maak je je probleem alleen maar groter. Lastig dilemma......

Ik hoop dat je veer nog lange tijd zal meebuigen en uiteindelijk niet zal knappen. 

Liefs........

Ha @doorbijter, dank je wel voor je reactie. 

Ik begrijp zeker wat je bedoelt en wellicht heb je nog gelijk ook. Of ik er moeilijker mee kan dealen weet ik niet, maar feit is wel dat die inzinkingen out of the blue blijven komen en ja, daar krijg ik steeds wat meer moeite mee. Het ging nu echt een paar weken gewoon goed, dan is de teleurstelling te groot. 

De quetiapine maak ik me niet zo'n zorgen om, dat komt wel goed. Ik kan vijlen, jouw methode is ook te doen, al kies ik veiligheidshalve toch voor de vijlmethode. 

En wat de omzetting betreft: tja, weet je, de Temazepam doet toch wat. Ik moet het natuurlijk gewoon niet meer nemen, maar het lijkt wel alsof er toch een zekere afhankelijkheid is gekomen, ook al neem ik het vrij sporadisch. Ik zal de eerste niet zijn die dat overkomt. Ik kijk het nog wel even aan, maar als die instabiliteit zo blijft dan kan het een optie zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...