Spring naar bijdragen

Afkickverschijnsel


Anoniem124

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben Bart, ik neem nu al 4jaar Xanax maar kan totaal niet afbouwen, ik heb zelf met de huisarts een plan gestart maar dat blijkt echt niet te lukken, ik neem sinds 4j geleden 2mg alprazolan/Xanax en als ik maar met 1 pilletje minder dan kan ik niet slapen begin ik enorme zweetbuien te krijgen angst tot dat ik het bijna niet meer zie zitten en sluit ik mezelf op, als er 1 iemand tips heeft gelieve ze aub te plaatsen alvast bedankt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bart, @Anoniem124

Ik zou je allereerst willen adviseren De ashton manual te lezen. Bespreek deze met je huisarts en ga dan de xanax omzetten naar bij voorkeur 40 mg diazepam. En dan heel langzaam afbouwen. 1 mg xanax er in 1 x afhalen is echt veel te veel, dus is het niet gek dat je klachten krijgt. 

Ik nodig je verder uit in de huiskamer. Daar komen we dagelijks bijeen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Anoniem124:

Hoi ik ben Bart, ik neem nu al 4jaar Xanax maar kan totaal niet afbouwen, ik heb zelf met de huisarts een plan gestart maar dat blijkt echt niet te lukken, ik neem sinds 4j geleden 2mg alprazolan/Xanax en als ik maar met 1 pilletje minder dan kan ik niet slapen begin ik enorme zweetbuien te krijgen angst tot dat ik het bijna niet meer zie zitten en sluit ik mezelf op, als er 1 iemand tips heeft gelieve ze aub te plaatsen alvast bedankt! 

Dag Bart, @Anoniem124 welkom hier! 
Xanax is een kortwerkende, zeer potente benzo. Als je in 1 stap mindert van 2 mg naar 1 mg is dat een vel te grote sprong. Dat trekt je lichaam en ook je brein niet, het gevolg is dan dat je heftige afbouwverschijnselen krijgt. De tip van @doorbijter onderschrijf ik. Het is beter om je Xanax van 2 mg om te zetten naar Diazepam. Equivalent van 2 mg Xanax is 40 mg Diazepam. Dat lijkt veel en is het ook. Voordeel van Diazepam is dat het langwerkend is, het vergemakkelijkt daardoor de afbouw en is ook veel makkelijker te doseren. 

Succes en sterkte!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-2-2020 om 11:23 zei doorbijter:

Hoi Bart, @Anoniem124

Ik zou je allereerst willen adviseren De ashton manual te lezen. Bespreek deze met je huisarts en ga dan de xanax omzetten naar bij voorkeur 40 mg diazepam. En dan heel langzaam afbouwen. 1 mg xanax er in 1 x afhalen is echt veel te veel, dus is het niet gek dat je klachten krijgt. 

Ik nodig je verder uit in de huiskamer. Daar komen we dagelijks bijeen 

 

Ik zit nu op bromazepan van 5 op 1 en een kwart heb het heel moeilijk angst is vreselijk help me alsjeblieft  groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-2-2020 om 01:52 zei Anoniem124:

Hoi ik ben Bart, ik neem nu al 4jaar Xanax maar kan totaal niet afbouwen, ik heb zelf met de huisarts een plan gestart maar dat blijkt echt niet te lukken, ik neem sinds 4j geleden 2mg alprazolan/Xanax en als ik maar met 1 pilletje minder dan kan ik niet slapen begin ik enorme zweetbuien te krijgen angst tot dat ik het bijna niet meer zie zitten en sluit ik mezelf op, als er 1 iemand tips heeft gelieve ze aub te plaatsen alvast bedankt! 

Dag Bart, na 20 jaar xanax zit ik in een langzaam afbouwtraject. Ik gebruikte dagelijks 1,75mg xanax in de vorm van retard- en gewone tabletten. Ik ben niet overgestapt op een ander medicijn maar bouw de xanax heel langzaam af. Ieder twee weken gaat er 0.125 (=halve tablet 0.25mg) van de dosis af. Ja en ik heb af en toe een vreselijk slechte dag, maar over het algemeen is alles te hanteren. Ik doe aan meditatie om rust in mijn hoofd te houden en neem visoliecapsules, verder ga ik in weer en wind naar buiten. 'Uit mijn hoofd gaan' noem ik dat. De regen op mijn hoofd helpt me daar goed bij. Ik ben er nog lang niet en zie enigszins  op tegen de laatste dag dat ik deze gifpillen neem, ze waren een verraderlijke vriend(in) voor me.

Veel sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-3-2020 om 10:56 zei Wilhelmina:

Ik zit nu op bromazepan van 5 op 1 en een kwart heb het heel moeilijk angst is vreselijk help me alsjeblieft  groetjes Wilhelmina

Ik heb het erg moeilijke niet normaal en depressief ik hoop dat het beter zal gaan het is een hel  groetjes  Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Jeannette1960:

Sterkte Wilhelmina, ik hoop dat je je snel wat beter zult gaan voelen en dat je met iemand contact kunt opnemen als het niet gaat.

 

Dank je wel Jeannette ja ik gebruik al 40 jaar bromazepan afbouwen is zeer moeilijk een hel een strijd ik zat op 5 nu 1 en een kwart hoop dat ik geneest  groetjes. Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-3-2020 om 12:47 zei Wilhelmina:

Dank je wel Jeannette ja ik gebruik al 40 jaar bromazepan afbouwen is zeer moeilijk een hel een strijd ik zat op 5 nu 1 en een kwart hoop dat ik geneest  groetjes. Wilhelmina

Kannietmeer ik had 5 nu zit ik op 1 bromazepan het is heel heftig vele klachten maar ik moet doorgaan er is geen andere weg smorgens om 11uur 80 mg  smidags om 3 uur 80 mg om 7 uur 80 mg en Savons 11 uur 80 mg  ik heb veel hoofdpijn spierpijn derelisatisatie enz ik wens jou ook genezing    liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Wilhelmina:

Kannietmeer ik had 5 nu zit ik op 1 bromazepan het is heel heftig vele klachten maar ik moet doorgaan er is geen andere weg smorgens om 11uur 80 mg  smidags om 3 uur 80 mg om 7 uur 80 mg en Savons 11 uur 80 mg  ik heb veel hoofdpijn spierpijn derelisatisatie enz ik wens jou ook genezing    liefs Wilhelmina

Nog even zeggen er staat dan op mijn weegschaaltje 80 klop dat of hoe reken je dat uit graag antwoord 

 

54 minuten geleden zei Wilhelmina:

Kannietmeer ik had 5 nu zit ik op 1 bromazepan het is heel heftig vele klachten maar ik moet doorgaan er is geen andere weg smorgens om 11uur 80 mg  smidags om 3 uur 80 mg om 7 uur 80 mg en Savons 11 uur 80 mg  ik heb veel hoofdpijn spierpijn derelisatisatie enz ik wens jou ook genezing    liefs Wilhelmina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-2-2020 om 01:52 zei Anoniem124:

Hoi ik ben Bart, ik neem nu al 4jaar Xanax maar kan totaal niet afbouwen, ik heb zelf met de huisarts een plan gestart maar dat blijkt echt niet te lukken, ik neem sinds 4j geleden 2mg alprazolan/Xanax en als ik maar met 1 pilletje minder dan kan ik niet slapen begin ik enorme zweetbuien te krijgen angst tot dat ik het bijna niet meer zie zitten en sluit ik mezelf op, als er 1 iemand tips heeft gelieve ze aub te plaatsen alvast bedankt! 

Hallo mensen ik ben begonnen met 5 en ben nu op 1 bromazepan maar hoe meer ik bij het einde komt zijn de symptomen  zo hevig lig snachts te zweten vreselijke angsten trillingen hoofdpijn hart kloppingen  wazig zien spierpijn derelisatisatie blijf je dit lang zo durf de deur niet uit  durf geen mensen uit te nodigen allemaal prikkels  groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 11-3-2020 om 11:56 zei Wilhelmina:

Hallo mensen ik ben begonnen met 5 en ben nu op 1 bromazepan maar hoe meer ik bij het einde komt zijn de symptomen  zo hevig lig snachts te zweten vreselijke angsten trillingen hoofdpijn hart kloppingen  wazig zien spierpijn derelisatisatie blijf je dit lang zo durf de deur niet uit  durf geen mensen uit te nodigen allemaal prikkels  groetjes Wilhelmina

sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Bart,

 

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Afbouwen via Xanax Retard ( verlengde afgifte ) zou ook moeten kunnen in plaats van Diazepam. Scheelt je ook weer de mogelijke klachten ( hoeft niet natuurlijk ) tijdens het omzetten. 

 

Het beste is om een heel traag afbouwschema op te stellen en het de tijd geven. Je lichaam heeft een aantal dagen ( minimaal een week ) nodig om te stabiliseren. Wel is het afbouwen met potente benzo's moeilijker omdat je op een gegeven moment de pil niet meer betrouwbaar kan breken. 'Een pilletje minder' is echt veel te veel. Je zou eerder aan 5% minder per week of 2 weken moeten denken. Huisarten zijn helaas nog niet kundig op dit vlak, dus het helpt al enorm als je zelf met een plan van aanpak bij je huisarts aankomt. Dat werkt voor jou ook beter omdat je dan 100% achter het plan staat en dat vergroot de kans van slagen. 

 

Ik ben van 90mg oxazepam gaan afbouwen via Diazepam. Het fijne was dat ik 2mg diazepam pillen kreeg waardoor je in kleine stapjes kan afbouwen. Het zou me ook gelukt zijn met oxazepam, alleen heb je dan een weegschaaltje nodig om het goed te doseren. In het laatste geval zou er nooit een arts achter dat plan staan, dus dan moet je dat op eigen houtje doen. Eerste keus is natuurlijk altijd via een huisarts / verslavingsarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...