Spring naar bijdragen

Even voorstellen


SimpleMan

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben niet zo goed hier in want ik vindt het wat lastig om over mezelf te praten. Ik ben rond mijn tiende begonnen met drinken, en later zijn daar meer dingen bij gekomen.

Ik had een soort interventie een tijdje terug en nu ben ik gestopt met de fles whisky. dat deed ik elke dag.

Ik drink nog wel maar niet meer teveel. En ik gebruik verschillende drugs maar alleen in het weekend meestal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo SimpleMan,

Dat je het lastig vind om over jezelf te praten geeft voor mij niet.
Ik heb last van het tegenovergestelde, ik praat graag over mijzelf.

Jouw berichtje roept bij mij wat vragen op.
Wat voor soort interventie had je?
Hoeveel drink je nog, hoeveel is voor jou niet teveel?
Wat gebruik je verder nog aan drugs?
En combineer je dat met alcohol?
Heb je bepaalde verwachtingen van of een doel met dit forum?

Misschien wil je hier een antwoord op geven?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

Wat voor soort interventie had je?
Hoeveel drink je nog, hoeveel is voor jou niet teveel?
Wat gebruik je verder nog aan drugs?
En combineer je dat met alcohol?
Heb je bepaalde verwachtingen van of een doel met dit forum?

Bedankt voor je reactie!

Even zien of ik dit goed doe.

Een tijdje terug liep het allemaal niet zo lekker en toen ben ik bij de crisisdienst beland. Die hebben mijn familie ingeschakeld want er waren geen opname plekken en ik mocht niet gewoon naar huis van ze.
Dat voelde wel als een soort interventie want mijn familie is erg anti drugs. En toen die in mijn huis kwamen vonden ze natuurlijk alle drankflessen in de puinhoop.

Ik drink nog wel als ik moet werken om te slapen maar dus geen whisky meer. Ik vind dat niet teveel maar mijn vrienden zeggen dat ik teveel drink omdat het tegenwoordig ineens slecht is om elke dag een paar glazen te drinken. Ik heb op school nog geleerd dat dat prima was.

Ja ik combineer. Drugs maakt de drempel voor alcohol ook wel lager, en andersom.

Ik weet niet of dit iets is voor mij. En ik weet ook niet of ik zelf wil veranderen. Misschien geeft het inzicht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof er helaas niets van sorry. Dat ligt aan mij dan.

Knap dat je  nog kan werken met drank en drugs op.

Je was 10 toen je begon met drinken?

Ben ook bekend met crisis opnames. Maar dit heb ik nog nooit gehoord.

Sorry voor mijn wantrouwende  reactie als dit echt is.

Welkom, ben benieuwd naar jouw plan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-2-2020 om 03:21 zei Smaragd:

Geloof er helaas niets van sorry. Dat ligt aan mij dan.

Knap dat je  nog kan werken met drank en drugs op.

Je was 10 toen je begon met drinken?

Ben ook bekend met crisis opnames. Maar dit heb ik nog nooit gehoord.

Sorry voor mijn wantrouwende  reactie als dit echt is.

Welkom, ben benieuwd naar jouw plan.

 

Ik was begonnen met een berichtje op de dagelijkse draad en ik heb de drama gelezen die daarop kwam. Ik weet niet wat ik heb gezegd om die reacties op te roepen. Maar besloot toen om toch een eigen thread te maken ondanks dat ik me niet zo welkom meer voelde.

Ik begrijp alleen niet waarom je dan op mijn eigen thread moet komen en zo tegen mij praten.

Ik was al klaar om te stoppen met dit forum maar eigenlijk klopt het wel dat jou reactie meer over jou zegt dan over mij. Ik ken jou helemaal niet en jij mij ook niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker weekend nu. Doordeweeks moet ik altijd om 7uur op en in het weekend ben ik dan ook vroeg wakker. Zelfs als ik om 5 uur ga slapen.

Ik heb nu van die pilletjes van de psycholoog. Anti depressie pillen. Die werken ook tegen piekeren zegt ze. Maar dat duurt eventjes denk ik wat ik merk het nog niet.

Ik ben wel blij dat het niet heeft gesneeuwd uiteindelijk. :D Ik heb een hekel aan sneeuw.

Zometeen even een boodschapje doen en vanavond even eten bij mijn ouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Sommige landen hebben alcoholverbod. En hier zijn heel veel winkels nog open. Volgende week vertellen hun de overheid of alles weer open gaat. Ik denk het niet. Misschien doen hun wel meer dicht. Misschien wel ook alcoholverbod.

Inslaan of droogstaan... 

Meer mensen die dat afvragen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droogstaan staat voor mij buiten kijf. Ik dronk toch al niet meer en nu is lichamelijke gezondheid een extra veiligheid voor het geval je een corona besmetting mocht oplopen. Dan heb je meer weerstand.

Mijn advies: Ga je niet bezighouden met wat nu niet kan maar pas je aan en maak er het beste van. Het gaat nog wel even duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik vind het niks leuk om thuis te zitten. Ik kan wel praten met vrienden op de whatsapp maar dat is wel anders dan gewoon naar elkaar komen.

Wel veel tijd om in de tuin te klooien. Heel mooi weer voor de plantjes. :) Er zijn ook heel veel vogels nu. Goed te horen ook in de ochtend. Zoveel mooie natuurdingen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hè. 
Ik zie steeds meer vogels in de tuin die ik nooit eerder heb gezien. Weet niet of ik er nu pas op let. Een paar dagen geleden een kleine bonte specht, nou ja zeg. Ik kan wel een lijst van 15-20 vogels maken denk ik die ik nu vaak zie. 
Misschien ook wel teveel uit het raam kijken bij t thuiswerken :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja! Ik ken niet zoveel vogels maar ik heb nu wel veel tijd voor te Googlen. Deze week heb ik geleerd dat geluid van fietspomp = koolmees :D

Ik had gelezen dat het geluid bijna gehalveert was op veel plekken minder ruis van achtergronden. En dat we daarom vogels nu beter horen. En dan weer meer kijken naar wat we horen en meer zien. :camera:Mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo blij met mijn tuin! Vandaag lekker bezig. Veel plantjes uit de kas in de grond.

Vorige week twijfelde ik voor een fles drank mee te nemen maar ik had het niet gedaan. En toen twijfelde ik voor terug te gaan naar de winkel maar die was ook heel druk en niet gedaan. 

Nu maar in de tuin bezig en soms even spijt dat ik niet had gedaan maar dan maar aflijding zoeken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn mensen dood die ik ken. En er gaan nog meer mensen dood. Wel verdrietig. Vind het ook zo surreal dat afscheid nemen helemaal niet kan.

Ik snap het ook niet als andere mensen ook nog gewoon gezellig een feestje zitten te vieren of fuck corona dansen.

Maar misschien doen die dat omdat ze stiekem ook bang zijn ofzo. 

Ik moet bijna weer naar de winkel en ik wordt nog steeds gestrest van boodschappen doen en rekenin houden met de regels van de winkel en 2meter enzo. 

Makkelijk om niet te drinken als ik thuis ben nou. Zou nog steeds wel de drank mee willen nemen van de winkel. Gewoon niet doen dan (ik zeg het vast bumperjim) 

Vind heel vermoeient  nu boodschappen doen. Ik weet niet wie wel de 1,5meter samenleving fijn vind maar ik vind vreselijk. Ik zag in de nos allemaal foto's van hoe bioscoop en school en restaurants eruitzien met 1,5 meter en ik vindt alles voor te huilen. Hoop dat nooit zo word. 

Enige dat wwel grappig is is nou elke keer als ik naar winkelcentrum ga is alles verandert. Bomen zonder blaadjes hebt ineens blaadjes. Alles verandert in 2 weken helemaal heel erg nu met nu de zomer komt. Steeds andere bloemen. 

Mijn tuin groei ook heel goed. Morge de barbeque maar schoonmaken. Alleen BBQ is saai maar wel lekker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...