Spring naar bijdragen

onze h. kamer 25-2-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

Gister in de middag gerust en zowaar ontspannen en geslapen even een half uurtje. Ik voelde me redelijk goed!!!!! Mn hersenen deden normaal. Was niet kapot moe meer. In de ochtend had ik t nog zwaar. Dus ik was verblijd. Ik ging gelijk op marktplaats kijken naar mn lego verzameling. Zoals altijd kreeg ik wel een trilbeen. Al maandenlang in de middag. Ik gok een tolerantierebound.. het begon van de zomer met echt schuddende benen. Ik dacht eerst epilepsie omdat ik rustig was. Sindsdien heb ik t elke middag en zakt t af. Ik geef ook over elke dag als t begint.

Enfin toch viel t gister mee en voelde ik me redelijk. Ik had zowaar t idee om een knutsellaadje op te ruimen. Ik voelde mn hoofd lichtjes. Ik dacht als ik naar Radboud ga moet ik sorteren wat mee en wat niet. Nou ik was nog niet halverwege of mn brein kon t niet meer aan! 3 kwartier pijn in mn hersenen. Rondlopen au au au. Met mn handen in het haar. Het zakte en ik ging zitten. 

Toen ging t wel weer. Alleen in de avond voelde ik me zwaar ellendig. Uitgeput beroerd. Kan t niet omschrijven. Kon niet in slaap komen en werd weer vroeg wakker. Ben nu heel moe... moe in het hoofd. Werd wakker en het eerste wat ik ervoer was verwardheid. Doodmoe en verward.

Ik vroeg me echt af hoe ik 1 dezer dagen breinenergie krijg om naar Nijmegen te gaan?? Als een laadje opruimen je al 3 kwartier pijn geeft. Ik weet t echt niet?

Ik kan er ook niet over denken. Ben zo moe. Maar wel vroeg wakker worden? 1 dezer dagen stort ik finaal in. 

Ik hoop op een wonder.

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Goedemorgen, 

Gister in de middag gerust en zowaar ontspannen en geslapen even een half uurtje. Ik voelde me redelijk goed!!!!! Mn hersenen deden normaal. Was niet kapot moe meer. In de ochtend had ik t nog zwaar. Dus ik was verblijd. Ik ging gelijk op marktplaats kijken naar mn lego verzameling. Zoals altijd kreeg ik wel een trilbeen. 

 

Hartstikke goed dat je gerust hebt en het helpt hé? Dat je daarna weer als een gek ging kijken op marktplaats herken ik ook heel goed, maar dat moet je heel rustig aan doen. Als je nu weer zo'n trilbeen krijgt ga dan eens op bed liggen en probeer dat been is te ontspannen of ga gewoon weer lekker liggen, misschien van je dan weer in slaap.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roeltje31

Citalopram slik ik ook 20mg het is een minder ‘agressief’ middel dan paroxetine. Wel vallen ze onder de zelfde categorie antidepressiva (SSRI). Dit heeft ook enige tijd nodig voordat het begint te werken helaas. 

Ik heb me tijdens de afbouw wel ( beter ) gevoeld dan zonder AD af te bouwen. Het heeft de scherpe kantjes van de depressieve gevoelens door het afbouwen wel er van af gehaald.

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Louisa:

Goedemorgen, 

Gister in de middag gerust en zowaar ontspannen en geslapen even een half uurtje. Ik voelde me redelijk goed!!!!! Mn hersenen deden normaal. Was niet kapot moe meer. In de ochtend had ik t nog zwaar. Dus ik was verblijd. Ik ging gelijk op marktplaats kijken naar mn lego verzameling. Zoals altijd kreeg ik wel een trilbeen. Al maandenlang in de middag. Ik gok een tolerantierebound.. het begon van de zomer met echt schuddende benen. Ik dacht eerst epilepsie omdat ik rustig was. Sindsdien heb ik t elke middag en zakt t af. Ik geef ook over elke dag als t begint.

Enfin toch viel t gister mee en voelde ik me redelijk. Ik had zowaar t idee om een knutsellaadje op te ruimen. Ik voelde mn hoofd lichtjes. Ik dacht als ik naar Radboud ga moet ik sorteren wat mee en wat niet. Nou ik was nog niet halverwege of mn brein kon t niet meer aan! 3 kwartier pijn in mn hersenen. Rondlopen au au au. Met mn handen in het haar. Het zakte en ik ging zitten. 

Toen ging t wel weer. Alleen in de avond voelde ik me zwaar ellendig. Uitgeput beroerd. Kan t niet omschrijven. Kon niet in slaap komen en werd weer vroeg wakker. Ben nu heel moe... moe in het hoofd. Werd wakker en het eerste wat ik ervoer was verwardheid. Doodmoe en verward.

Ik vroeg me echt af hoe ik 1 dezer dagen breinenergie krijg om naar Nijmegen te gaan?? Als een laadje opruimen je al 3 kwartier pijn geeft. Ik weet t echt niet?

Ik kan er ook niet over denken. Ben zo moe. Maar wel vroeg wakker worden? 1 dezer dagen stort ik finaal in. 

Ik hoop op een wonder.

 

hallo Louise,

wat een narigheid weer,je bent toch wel sterker dan je denkt,je probeert het toch ik durf op.het ogenblik bijna niks  loop.op wolken zere ogen wazig zien en 

heel mijn hoofd is overprikkeld door die diazepam die verscherpt geluid en mijn tinnitus  wordt er helemaal gek van slaap ook heel slecht en ben doodmoe van alles,ik sta ook op het punt van laat maar het hoef niet méér, ik ben het zat 10mg diazepam, maar het is een hel voor mij ,wat het met je hoofd doet zo overprikkeld en geluid veel re hardtstraks komt mijn man weer thuis en moet ik me weer sterk houden maar dat kan ik niet meer ben als de dood dat hij bij me weg gast op den duur het is voor hem ook geen leven meer,voor mik .af het afgelopen zijn ,ik heb nergens geen puf meer in of interesse,je voelt je zo eenzaam en moedeloos,waar leef ik nog voor leven overleven meer is het niet,sterkte van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Roeltje31 

Mij hebben ze ook een AD gegeven,maar deed helemaal niets bij mij,na een tijdje kreeg ik alleen maar meer bijwerkingen er van. Elk lichaam reageerde natuurlijk wel anders op AD,maar ik zou er goed over na denken voor je het neemt,want vroeg of laat moet je deze ook weer af bouwen,en beland je weer in deze situatie.

Liefs Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei doorbijter:

Misschien kun je eens contact opnemen met Erik Paling, als je het Googled kun je hem een email sturen

Dat is een heel goede tip, dat zou ik zeker doen.

Toen ik dat had gedaan, bleken mijn huisarts en Erik behoorlijk op één lijn te zitten en dat gaf bij mij vertrouwen. En dat heb je nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roeltje31

Ik had er zeker baat bij, ik slikte ze dan ook nog voor een onderliggend probleem dat ik had. 

Heb je wel al eens geprobeerd om te microtaperen? zonder andere medicatie.

Volgens mij heb je ook ooit verteld dat je venlafaxine hebt gebruikt als medicijn in je verleden? Hoe beviel dat ook met opbouwen enzo? Als dat opzich wel ging vind ik het wel apart dat ze je 2 andere AD’s voorschrijven ipv wat ‘vertrouwd’ bij je is. 

gr
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei face:

hallo Louise,

wat een narigheid weer,je bent toch wel sterker dan je denkt,je probeert het toch ik durf op.het ogenblik bijna niks  loop.op wolken zere ogen wazig zien en 

heel mijn hoofd is overprikkeld door die diazepam die verscherpt geluid en mijn tinnitus  wordt er helemaal gek van slaap ook heel slecht en ben doodmoe van alles,ik sta ook op het punt van laat maar het hoef niet méér, ik ben het zat 10mg diazepam, maar het is een hel voor mij ,wat het met je hoofd doet zo overprikkeld en geluid veel re hardtstraks komt mijn man weer thuis en moet ik me weer sterk houden maar dat kan ik niet meer ben als de dood dat hij bij me weg gast op den duur het is voor hem ook geen leven meer,voor mik .af het afgelopen zijn ,ik heb nergens geen puf meer in of interesse,je voelt je zo eenzaam en moedeloos,waar leef ik nog voor leven overleven meer is het niet,sterkte van mij

Zelfde gedachtes. Gister in bed een breakdown. Slaap op bed schreeuwen dat mn man zei de buren horen dit. Doe t in je kussen. Ik moet weer ongesteld worden. Weer klote geslapen. Ik kan niet meer. Ben gewoon op. Zelfs dit tikken kost me zoveel breinenergie. 

Gister heel de avond zo moe in t hoofd dacht gewoon eng is en je kan niks. Kan ook door de uitbarsting komen dat ik zo moe brein had. 

Eerdaags stort ik in. 

Face, ik kan ook geen prikkel meer verdragen met dit hoofd. Ik weet niet hoe ik naar het Radboud moet en daar verblijven. Allemaal Nieuwe prikkels. Dat wordt mn dood. Ik kan niet meer in dat hoofd. Ik wil wel, maar het gaat gewoon niet. Hoofd werkt niet mee. 

Gister weer van 3 tot half 5 pijn in mijn brein. Met wegzakkers. Is niet meer normaal. Nu net wakker en voel dat hoofd alweer.

Ik sluit mn ogen. Ik probeer het te voelen. Lichte pijn. Onder mn schedel voelt als kneepjes in mijn hersenen. Heel moe gevoel in het hoofd. Ik voel Mijn brein gewoon. Nog nooit gehad dat Ik mn brein voelde. Ik zie ook vaak sterretjes en oorsuizen maar ik ben ook dood en doodmoe. 

Ben jij ook zo moe in dat hoofd? Hersenmoe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Roeltje31:

Hoi @ELL nog geen contact gehad met @Kannietmeer. Mischien reageert ze nog.

Ik ben geen fan van hoe je  met de medicatie omgaat of hoe de dokter er mee omgaat. @Roeltje31 Het lijkt er in mijn ogen op dat je maar wat doet.  En dat is hoe dan ook zeer onverstandig en maakt het moeilijk om duidelijk te krijgen wat je echt moet doen. Je bent al best lang  aanwezig op het forum, maar je het lijkt niet alsof je er iets van  opsteekt of leert en daardoor kom je ook niet verder.

Een AD  kan soms helpen als je knetter depressief bent. Maar als het vooral andere klachten zijn, dan zou ik het niet nemen. AD verergert je situatie vaak in het begin door de opbouwklachten en de werking voor andere klachten is vaak heel disputabel.

Ik begrijp uit je bericht hierboven dat je ooit Venlafaxine hebt gebruikt.  Hoe was de opbouw daarvan voor je? Hoe reageerde je daarop? En hoe ben je afgebouwd en hoelang geleden is dat ?
Hoe lang heb  je het gebruikt?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roeltje31

Ik had maar 5 dagen last van de opbouw van citalopram.

Bij microtaperen haal je elke dag bijvoorbeeld 0,004 van je tablet af zodat je in een maand tijd 1 mg Diazepam hebt afgebouwd. Bij andere benzo’s zou je het om moeten rekenen hoeveel dat de verhouding is.

Zo zijn de ontwenningsverschijnselen minder heftig en heeft het lichaam de tijd om aan vermindering te wennen. En je kan het helemaal zelf op maat maken als je sneller wilt of langzamer of even wilt stabiliseren ect. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Roeltje31:

@Kannietmeer venlavaxine is al poosje geleden. Opbouw en afbouw ging toen wel redelijk. Het is trouwens meer hoe de dokter het doet. Die schrijft steeds wat anders voor waar mijn lichaam dan weer niet goed op reageert. Mischien doe ik het inderdaad wel allemaal verkeerd. Weet het ook niet meer.

Je schrijft zelf regelmatig dat je maar wat meer hebt genomen als ik het mij  goed herinner. 
Dat moet stoppen. Je inname moet stabiel zijn, anders weet je nooit waar je echt staat. Als je wilt gaan afbouwen, met welke dosis dan?

Omzetten naar Diazepam zou voor jou niet werken zeg je?  Hoe is er ooit geprobeerd om te zetten en  hoelang heb je dat geprobeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Roeltje31:

Klopt dat ik inderdaad wat meer neem als ik onrustig ben. Diazepam werdt ik ook raar van. Paar weken. Ik weet niet meer hoe en of ik kan afbouwen.

Zou er geen AD bijnemen lieverd. Zit je weer weken in spanning. Kan beter afbouwen hoeveel angst ook. Ga ik ook doen. Geen medicijnen meer. Het helpt je niet! Dikke kus. Laat die psychiater t zelf maar slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Roeltje31:

Zit er ook over na te denken om het niet te nemen

@Roeltje31

Het is het te proberen waard om eerst te microtaperen met een weegschaal en een nagel vijl of met taperingstrips. Mocht je dan z’n erge depressie of angsten ervaren dan kan je als nog altijd overwegen om een AD te slikken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Roeltje31:

Klopt dat ik inderdaad wat meer neem als ik onrustig ben. Diazepam werdt ik ook raar van. Paar weken. Ik weet niet meer hoe en of ik kan afbouwen.

onrustig zijn van benzo's is normaal wanneer er tolerantie ontstaat.
Je hebt tijdelijk de keus om op te hogen. Maar in mijn ogen eigenlijk niet), want dan maak je uiteindelijk de klachten op de basisdosis alleen maar erger. Lijkt me niet handig. En het brengt jje zeker niet dichter bij gezondheid. Alleen afbouwen brengt je daar. En dat doe je al die tijd al niet. En dat begrijp ik niet...  Je weet toch ondertussen dat je dat moet doen? Waarom blijf je zo hangen? Waarom schrijf je wel elke dag over hoe rot je je voelt en ga je naar de dokter en toch lijk je niets te doen met wat je hier is aangerijkt aan wijsheid.
Wat houd je nou echt tegen om iets voor jezelf te doen?  Wanneer ga je met jezelf aan de slag en ga je jezelf helpen? Niemand gaat dat voor je doen, er is geen dokter die je hier vanaf kan helpen, de AD gaat het afbouwe nook niet voor je regelen.... Je moet het zelf gaan doen en besluiten hoe. Wij zijn dan hier als je steun om niet op te geven en elke dag door te gaan met afbouwen, net zolang totdat je er vanaf bent.

Aangezien het zo moeiijk is geweest tot nu to, zou ik zeggen dat het verstandig is om een microafbouw te doen. Dat kan droog en met water. Wat heeft je voorkeur en wat  denk je te gaan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,ik ben al even op deze site en wil graag steun van jullie,ik weet niet of ik nu in de huiskamer zit maar leg me anders uit hoe ik dat moet doen,ben niet zo thuis met deze manier van werken 

ik zit met een complex probleem althans ,dat wordt steeds gezegd,heb tinnitus en slikproblemen ,door traumatische ervaring van een pil slikken die verkeerd viel en ik bij a stikte,door de heimlich greep kwam het goed,maar toen kwam de angst,2x opgeno.en geweest hiervoor  helemaal uitgedroogd, was op de koop er gered,door tinnitus kreeg ik slaapproblemen, heb van les geslikt maar ook weer mee gestopt hielp niet meer i.v.m. verslaving, toen lorezepam hielp ook niet meer moest ermee stoppen is omgezet van de ene op de andere dag naar diazepam 40 mg,maar ik i Niek in bilthoven lievegoed en afgebouwd tot 10 mg,heb 1 dag op.5 gezeten werd helemaal gek.nu raak ook alweer in paniek dat ik dit schrijf,ik ben zo bang,ik krijg snachts tinnitus aanvallen zo hard dat kun je niet voorstellen,dat had ik altijd al alleen nu zo heftig,dat hst gewoon niet stopt, het geluid blijft maar aanhouden, 4 x per nacht,steeds harder,nu is het zo erg geworden dat ik helemaal overgevoelig ben geworden hypercauses, nu hoor ik de dingen van buiten vervormd,si de een dag of vier,ik wordt er dol van,dat komt door al die windt de laatste weken en door die 10 mg die ik voor het slapen had ,maar dat werkt niet meer omdat ik dus ook verslaafd ben,kring nu zulke enge klachten w ermee stoppen,maar doodsbang ben alleen thuis overdag en kan nog niet opgenomen worden moet drie maanden tussen zitten ,maar ik wil dat ook niet meer omdat ze totaal geen  rekening houden met mijn tinnitus klachten zoals te harde geluiden dus die

dingen die je moet doen zoals buiten in de tuin werken teveel lawaai of in de keuken werken met allemaal afzuigkappen niet te doen,nu is het zover dat ik overdag niet meer tot rust ko.t o.dat ik door die aanvallen snachts 

nu hypercauses heb dat is niet meer vol te houden,wordt knettergek,wil stoppen maar mijn psychiater wil het met ad doen ik niet meer heb hele echte ervaring met ad vooral met stoppen en het werkt bij mij niet,wordt alleen maar angstiger en doodmoe en binnen no time kilo's erbij die je er bijna njet meer afkrijg dus wat kan ik het beste doen 

als ik het thuis doe,hoe werkt dat met taperingstrips,wat kan ik verwachten,ben zo bang voor afbouw verschijnselen en rebound klachten en die waren bij mij heel heftig veel ademhalingsproblemen en angst dat ik weer niet meer durf te drinken en eten,voel me echt gevangen,wat moet ik nou doen help min met raad ik weet het niet meer ben echt radeloos. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei face:

hallo,ik ben al even op deze site en wil graag steun van jullie,ik weet niet of ik nu in de huiskamer zit maar leg me anders uit hoe ik dat moet doen,ben niet zo thuis met deze manier van werken 

ik zit met een complex probleem althans ,dat wordt steeds gezegd,heb tinnitus en slikproblemen ,door traumatische ervaring van een pil slikken die verkeerd viel en ik bij a stikte,door de heimlich greep kwam het goed,maar toen kwam de angst,2x opgeno.en geweest hiervoor  helemaal uitgedroogd, was op de koop er gered,door tinnitus kreeg ik slaapproblemen, heb van les geslikt maar ook weer mee gestopt hielp niet meer i.v.m. verslaving, toen lorezepam hielp ook niet meer moest ermee stoppen is omgezet van de ene op de andere dag naar diazepam 40 mg,maar ik i Niek in bilthoven lievegoed en afgebouwd tot 10 mg,heb 1 dag op.5 gezeten werd helemaal gek.nu raak ook alweer in paniek dat ik dit schrijf,ik ben zo bang,ik krijg snachts tinnitus aanvallen zo hard dat kun je niet voorstellen,dat had ik altijd al alleen nu zo heftig,dat hst gewoon niet stopt, het geluid blijft maar aanhouden, 4 x per nacht,steeds harder,nu is het zo erg geworden dat ik helemaal overgevoelig ben geworden hypercauses, nu hoor ik de dingen van buiten vervormd,si de een dag of vier,ik wordt er dol van,dat komt door al die windt de laatste weken en door die 10 mg die ik voor het slapen had ,maar dat werkt niet meer omdat ik dus ook verslaafd ben,kring nu zulke enge klachten w ermee stoppen,maar doodsbang ben alleen thuis overdag en kan nog niet opgenomen worden moet drie maanden tussen zitten ,maar ik wil dat ook niet meer omdat ze totaal geen  rekening houden met mijn tinnitus klachten zoals te harde geluiden dus die

dingen die je moet doen zoals buiten in de tuin werken teveel lawaai of in de keuken werken met allemaal afzuigkappen niet te doen,nu is het zover dat ik overdag niet meer tot rust ko.t o.dat ik door die aanvallen snachts 

nu hypercauses heb dat is niet meer vol te houden,wordt knettergek,wil stoppen maar mijn psychiater wil het met ad doen ik niet meer heb hele echte ervaring met ad vooral met stoppen en het werkt bij mij niet,wordt alleen maar angstiger en doodmoe en binnen no time kilo's erbij die je er bijna njet meer afkrijg dus wat kan ik het beste doen 

als ik het thuis doe,hoe werkt dat met taperingstrips,wat kan ik verwachten,ben zo bang voor afbouw verschijnselen en rebound klachten en die waren bij mij heel heftig veel ademhalingsproblemen en angst dat ik weer niet meer durf te drinken en eten,voel me echt gevangen,wat moet ik nou doen help min met raad ik weet het niet meer ben echt radeloos. 

je zit hier goed hoor Face! Wat een narigheid allemaal. Echt afschuwelijk wat je meemaakt. Dat is echt super zwaar.
Ik weet niet hoe je van al je klachten af kan komen, maar ik weet wel dat je van de benzo's af moet, want die maken je sowieso niet beter maar slechter.
Als je op 10 mg diazepam zit, zou ik aan de arts vragen om 2 mg tabletten en die langzaam wegvijlen, met een weegschaaltje wegend wat je neemt elke dag. Elke dag een beetje van je pilletje afhalen, zodatje in 50 of 60 dagen je 2 mg tablet eraf sloopt. De stappen die je hiervoor hebt  gedaan zijn erg groot en daarom ben je nu extra ziek ervan. Dat ze bij een opname daar geen rekening mee houden is iets wat ik vaker hoor. Onverdragelijjk om door benzo-ontwenning te gaan zonder een beetje begrip om je heen. Dan kan je beter thuis zijn.
Je moet  een weegschaal aanschaffen met 0,001 g  op de teller. Dan heb je verder niemand nodig. Dan kom je er wel.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...