Spring naar bijdragen

Trillen


Risje

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nu bijna 6 weken gestopt met de oxacepam. Zit al bijna 8 maanden thuis met een burn-out.. De oxazepam heb ik 6 maanden geslikt en hield mij op de been.. Half december gaan afbouwen, veel te snel achteraf en veel te lang gebruikt.. Huisarts heeft mij nauwelijks gewaarschuwd voor de verslaving en doet erg makkelijker over afbouwen. Zoek maar wat afleiding pff en denk aan wat leuks.. Alsof dat mogelijk is zeg.. Echt een hell.. Eerste weken voelde het alsof er stenen op mijn hoofd drukte.. Moest om het uur gaan liggen om mijn overactieve hersenen wat tot rust te brengen.. Na paar weken stenen iets minder maar begon nasst mijn handen mijn hoofd spastisch heen en weer te schudden.. Kent iemand dat.. Doodeng.. Verslaving zorg gebeld die namen mij meer serieus.. Wat duurt dit lang.. Op erge dagen neem ik nu soms weer 2.5 mg oxa.. Ik slikte geen hoge dosering.. 10/15 mg.. Heb ook even diazapam geslikt met afbouwen (langwerkend) maar werd er een zombie van.. Nu oorsuizen en elk geluid (vooral hoge geluiden) zijn killing.. Ben erg gevoelig denk ik voor medicatie.. Hoe lang duurt deze ellende nog zeg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Risje:

Hallo, ik ben nu bijna 6 weken gestopt met de oxacepam. Zit al bijna 8 maanden thuis met een burn-out.. De oxazepam heb ik 6 maanden geslikt en hield mij op de been.. Half december gaan afbouwen, veel te snel achteraf en veel te lang gebruikt.. Huisarts heeft mij nauwelijks gewaarschuwd voor de verslaving en doet erg makkelijker over afbouwen. Zoek maar wat afleiding pff en denk aan wat leuks.. Alsof dat mogelijk is zeg.. Echt een hell.. Eerste weken voelde het alsof er stenen op mijn hoofd drukte.. Moest om het uur gaan liggen om mijn overactieve hersenen wat tot rust te brengen.. Na paar weken stenen iets minder maar begon nasst mijn handen mijn hoofd spastisch heen en weer te schudden.. Kent iemand dat.. Doodeng.. Verslaving zorg gebeld die namen mij meer serieus.. Wat duurt dit lang.. Op erge dagen neem ik nu soms weer 2.5 mg oxa.. Ik slikte geen hoge dosering.. 10/15 mg.. Heb ook even diazapam geslikt met afbouwen (langwerkend) maar werd er een zombie van.. Nu oorsuizen en elk geluid (vooral hoge geluiden) zijn killing.. Ben erg gevoelig denk ik voor medicatie.. Hoe lang duurt deze ellende nog zeg! 

@Risje. Tril je ook. Kan je slapen? Ware hel hier. Ik ga er aan onderdoor. Soms lijkt een drilboor of net als bloed heel hard door je aders stuwt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja trillen is steeds aanwezig. Soms meer soms minder maar vooral de schokken in mijn hoofd alsof mijn hersenen heen en weer geschokt worden is doodeng... Heeft te maken met overactieve hersenen.. Hoorde ik.. Neem soms slok alcohol als het niet meer te doen is.. Maar helpt ook nauwelijks... Valeriaan ook niet echt.. Slik wel magnesium en visolie,.. Maar enige wat echt helpt is weer beetje oxacepam.. Maar wil van die troep af.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2020 om 09:32 zei Yollie:

@Risje. Tril je ook. Kan je slapen? Ware hel hier. Ik ga er aan onderdoor. Soms lijkt een drilboor of net als bloed heel hard door je aders stuwt

Ik ken het gevoel, slapen heel wisselend, constant wakker na een paar uur door overactieve hersenen, stijf van de cortisol 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2020 om 09:40 zei Risje:

Maar enige wat echt helpt is weer beetje oxacepam.. Maar wil van die troep af.. 

@Risje, als ik dit zo lees denk ik dat je met de oxazepam je burn out hebt zitten verdoven.
En na het stop een komt die burn out harder terug.
Volgens mij zit je die nu weer te verdoven.
Je gelooft toch zelf niet dat een beetje oxazepam echt helpt, zo als je hierboven schrijft?
Volgens mij moet je die oxazepam gewoon weer afbouwen en met je burn out aan de gang gaan.


 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2020 om 09:40 zei Risje:

Ja trillen is steeds aanwezig. Soms meer soms minder maar vooral de schokken in mijn hoofd alsof mijn hersenen heen en weer geschokt worden is doodeng... Heeft te maken met overactieve hersenen.. Hoorde ik.. Neem soms slok alcohol als het niet meer te doen is.. Maar helpt ook nauwelijks... Valeriaan ook niet echt.. Slik wel magnesium en visolie,.. Maar enige wat echt helpt is weer beetje oxacepam.. Maar wil van die troep af.. 

Dag @Risje, ja oxazepam helpt je . Heel even. Daarna ben je weer terug in de situatie van voor het pilletje en wellicht erger, omdat Oxazepam een korte werkingstijd heeft en voor tussentijdse onttrekking kan zorgen. Ik kan het advies van @Roberto alleen maar onderschrijven. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

@Risje, als ik dit zo lees denk ik dat je met de oxazepam je burn out hebt zitten verdoven.
En na het stop een komt die burn out harder terug.
Volgens mij zit je die nu weer te verdoven.
Je gelooft toch zelf niet dat een beetje oxazepam echt helpt, zo als je hierboven schrijft?
Volgens mij moet je die oxazepam gewoon weer afbouwen en met je burn out aan de gang gaan.


 

Ik begrijp je.. En het verdoven klopte, ik heb mij verzet tegen de burnout.. Maar ben mede door huisarts te lang aan de benzo's geweest en de klachten die ik nu heb zijn duidelijk medicatie gerelateerd, die kende ik niet zo als voor de medicatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Risje:

Ik begrijp je.. En het verdoven klopte, ik heb mij verzet tegen de burnout.. Maar ben mede door huisarts te lang aan de benzo's geweest en de klachten die ik nu heb zijn duidelijk medicatie gerelateerd, die kende ik niet zo als voor de medicatie. 

Overgevoelig voor geluiden en trillen en zelfs schokken van mijn hoofd kende ik niet.. Vandaar ook mijn hulpvraag op dit forum voor steun en herkenning 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Risje:

 en de klachten die ik nu heb zijn duidelijk medicatie gerelateerd, die kende ik niet zo als voor de medicatie. 

Ja @Risje, wat wil je hiermee zeggen?
Dat je nog mee oxazepam moet gaan slikken om nog meer medicatie gerelateerde klachten te krijgen?

Die overgevoeligheid voor geluiden (hyperacusis) herken ik wel. Ik heb ook tinnitus, oorsuizen.
Ik ben nu zelf aan het afbouwen., nog geen idee of die hyperacusis verdwijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

33 minuten geleden zei Risje:

Maar ben mede door huisarts te lang aan de benzo's geweest 

@Risje, dit herken ik ook wel. Mijn huis arts heeft mij in het begin (6 jaar geleden) ook maar aan laten modderen met die oxazepam.
Maar ik heb zelf ook niet aan de bel getrokken.

Nu ik (weer) aan het afbouwen ben belt mijn huisarts 1 a 2 keer per week om te vragen hoe het met mij gaat.
Dat stel ik wel op prijs.

Per 31 januari ben ik nu aan het afbouwen van 10 mg diazepam (ongeveer 30 mg oxazepam, geloof ik).
En tegelijkertijd ben ik radicaal gestopt met zeer overmatig alcoholgebruik.
Ik zit nu 13 dagen op 2 mg. om te stabiliseren.
Overmorgen ga ik verder met afbouwen.
Naar omstandigheden voel ik mij nu redelijk.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Ja @Risje, wat wil je hiermee zeggen?
Dat je nog mee oxazepam moet gaan slikken om nog meer medicatie gerelateerde klachten te krijgen?

Die overgevoeligheid voor geluiden (hyperacusis) herken ik wel. Ik heb ook tinnitus, oorsuizen.
Ik ben nu zelf aan het afbouwen., nog geen idee of die hyperacusis verdwijnt.

Nee, ik wil juist absoluut geen medicijnen liever meer. Ik ben te snel afgebouwd.. Verslavingszorg zei juist moet je toch niet een beetje diazapam /oxacepam nemen want jou verschijnselem zijn erg heftig.. Maar wil het juist niet.. Maar het is erg zwaar en probeer vol te houden juist niet te nemen.,  Hoop dat jij het langzamer doet het afbouwen.. Dat is beter.. Ben in 5 weken afgebouwd can 15 mg naar  0, hyperacusus is echt heel naar he.. Hoop idd dat het verdwijnt voor jou ook. Sterkte met afbouwen? 

bewerkt door Risje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

 

@Risje, dit herken ik ook wel. Mijn huis arts heeft mij in het begin (6 jaar geleden) ook maar aan laten modderen met die oxazepam.
Maar ik heb zelf ook niet aan de bel getrokken.

Nu ik (weer) aan het afbouwen ben belt mijn huisarts 1 a 2 keer per week om te vragen hoe het met mij gaat.
Dat stel ik wel op prijs.

Per 31 januari ben ik nu aan het afbouwen van 10 mg diazepam (ongeveer 30 mg oxazepam, geloof ik).
En tegelijkertijd ben ik radicaal gestopt met zeer overmatig alcoholgebruik.
Ik zit nu 13 dagen op 2 mg. om te stabiliseren.
Overmorgen ga ik verder met afbouwen.
Naar omstandigheden voel ik mij nu redelijk.

O dan doet he huisarts het nu wel goed om te bellen. Die van mij niet.. Bagatelliseert de boel. Heftig. Jij slikte aardig hoge doses. Pas op met te snel afbouwen hoor. Fijn dat je je redelijk voelt... Kan ik nog niet zeggen helaas 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Risje:

O dan doet he huisarts het nu wel goed om te bellen. Die van mij niet.. Bagatelliseert de boel. Heftig. Jij slikte aardig hoge doses. Pas op met te snel afbouwen hoor. Fijn dat je je redelijk voelt... Kan ik nog niet zeggen helaas   knap dat je ook alcohol gestopt bent dubbel afkicken. Respect 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...