Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

Ik wil graag stilstaan bij waarom ik mijn behoefte aan het leveren van een bijdrage altijd veroordeel:  ik koop mijn fatsoen

Daarom reik ik minder uit dan ik zou willen. Helpen voelt zo lekker dat het wel niet goed zal zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marika:

Voor diegenen die zonder suiker willen leven kijk eens op koolhydraatarme recepten of het ketogeen dieet. Heel veel receptjes te vinden. :)

Ik eet sinds juli vorig jaar ketogeen. Het doet wonderen voor mijn energie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hub, ik wil graag splitsen in 

1. Suikervrij/ketogeen eten/geen alcohol

2. Minder online, meer lezen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Rosee:

@CoconutWoman het is nog niet helemaal gelukt, maar wel verbeterd.:) dus je hoeft nog niks te noteren. :rose:

Ik weet nl dat als ik te snel ga, het niet lukt. Heb t nu zeg maar gehalveerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Etty:

Teun van der Keuken schrijft voor de Volkskrant en doet een jaar lang elke maand een ander dieet. Hij heeft al een maand het ketodieet gedaan, 5 kg afgevallen, maar cholesterol ging wel omhoog geloof ik. 

Teun van der Keuken is wel echt mijn held. Ik ben stiekem een beetje verliefd op hem 
Hij is de oprichter van Tony Chocolony. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dit is een fijn draadje. 

Ik wil meer letten op mijn gedrag en taalgebruik . Als ik thuis ben Ik loop best vaak te vloeken of boos te doen. In mn uppie, omdat iets niet lukt ofzo. 
Het wordt nog een hele klus maar ik wil niet meer omgaan met mensen die me boos maken. Ik ga ze liever uit de weg. No more anger. 
De ergenis van het burenconflict is gelukkig uit mijn lijf. Maar daar ben ik wel 48 uur intensief mee bezig geweest. 
Vandaag neem ik rust. Ik moet eigenlijk mn belasting doen maar ik neem liever een dagje off om bij te tanken. Niet reageren op mensen aan de deur. 
Mn eigen cirkel weer veilig en krachtig maken. 
Mn nieuwe koopgedrag voelt zo fijn, ik sta er helemaal achter. 
Ik heb voor mn bedrijfje eerlijke kleding besteld. Jippie! 
Uiteindelijk zal het niet alleen goed zijn voor millieu, dieren en producenten maar ook voor mijzelf, omdat ik geen rotzooi meer binnenkrijg. 

Een fijne zondag dus vandaag. Peace. :D
De vijfde dag! 

bewerkt door CoconutWoman

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad een fijn draadje. Blij mee.mooie dingen te lezen. . Het bewust  bezig zijn met de 3 r's doet me goed. Goed ook in het kader van mijn algemeen herstel. Ook van mn herstel van mijn verslaving. Blij dat ik vanavond vroeg weer naar de groep kan. Als hondje geopereerd is heeft een vriendin me aangeboden op te passen op de zondagavond. Zodat ik structureel ( de r van regelmaat dus ook) naar de groep kan.superfijn  aanbod.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Etty:

Teun van der Keuken schrijft voor de Volkskrant en doet een jaar lang elke maand een ander dieet. Hij heeft al een maand het ketodieet gedaan, 5 kg afgevallen, maar cholesterol ging wel omhoog geloof ik. 

@hub02 Ik voeg vanaf vandaag  tv en netflix toe.  Ik heb vannacht tot 3 uur een serie liggen bingen.  En ik wil in de avonden mezelf een beetje tegenkomen en me bezighouden met dingen die ik eigenlijk wil doen . Daar is deze periode voor mij ook wel voor bedoeld.  Hi there. 

En ja fijn positief draadje! 

Klopt van Teun van der Keuken. Vier weken zijn niet genoeg om een lichaam volledig om te laten schakelen naar vetverbranding, ten tweede is niet bekend of het goede cholesterol ook omhoog ging. Want het gaat om een balans. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb weleens een sapkuur gedaan maar daar zijn de meningen over verdeeld. Probeer nu vooral gezond en bewuster te eten en te leven. Vlees at ik sowieso al niet. Ook wb social media bijv niet te blijven hangen bij allerlei onzin ( voor ik het weet lees ik alle reacties bij nieuws over bridget/andre en monique:blush: ben ik zomaar 20 minuten verder, die tijd kan ik nuttiger besteden lijkt me!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over alles zijn de meningen verdeeld. Wat ik leuk vind aan experimenten van anders eten, is dat je je zo bewust wordt van je eigen gedrag.  Ik vind bewust eten, in plaats van gedachtenloos van alles naar binnen proppen,  heel fijn om te doen.    Niet veel eten maar wel genieten van wat ik eet.  

1 uur geleden zei Marika:

Klopt van Teun van der Keuken. Vier weken zijn niet genoeg om een lichaam volledig om te laten schakelen naar vetverbranding, ten tweede is niet bekend of het goede cholesterol ook omhoog ging. Want het gaat om een balans. 

Ah ja, dat is zo, daar stond niets over in het artikel. Misschien ging hij ook over de top met vlees enzo.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag 5 gelukt met suiker (ik beschouw klein beetje balsamico ook als gelukt), en dag 1 met tv.  Ik heb de afloop van de serie die ik vannacht niet kon uitzetten op Wikipedia gelezen.   Dan weten we dat ook weer. 

Ben vaak heel moe 's avonds en dan is tv kijken wel voor de hand liggend.  Ik moet nog even in actie komen voordat ik met een boek in bed ga zitten.   Weet je wat, ik ga de badkamer schoonmaken terwijl ik onder de douche sta.  Kijken hoever ik kom.  Hij is echt heel vies.  Direct veel eer van je werk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Douche schoonmaken terwijl je zelf doucht. Gaat een wereld voor mij open. Ik heb er best een beeld bij. Hier vanmiddag mezelf getrakteerd op een extra lange douche. Ook op mn zitmuurtje. Zo blij daarmee

Was ff best teleurgesteld vanavond maat.. gaat goed. Ik moet verstandig zijn. Hondje heeft een half knabbelstokje en ik een superlekkere thee. Van die site die BJ ooit aanraadde. Waarvoor nog dank. 

Nu ... dag geslaagd. Ik leer meer 

bewerkt door Klaartje
Fouten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag gelukt. Ook weinig koopgedachten. Maar in supermarkt ook alle 'je weet maar nooits' weerstaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn dag is niet gelukt :( .

In mijn hoofd is een lekkere luie zondag onlosmakelijk verbonden met onnodig eten. O zo bekende gedachten als 'ach een beetje kan wel' en 'morgen weer een dag' hadden de overhand.... Waar ken ik dat toch van?? :huh: 

Aandachtspuntje dus een nog veel te verbeteren! Deze 40 (+2) dagen worden een echt leerproces! Ik ga door!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vasten loopt van 26 februari tot zaterdag 11 april (40 dagen). 

Dag 6:                      Totaal dagen gelukt:                                     Let op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

hub                                       5                                                         koekjes en snoep

Rosa                                     5                                                         --

Etty                                       5                                                        suiker

Etty                                       1                                                        TV en netflix  (max 35)

Klaartje                                5                                                        RRR

Coconutwoman                 5                                                        onnodig shoppen

Ietje                                      5                                                        minder online, meer lezen

Ietje                                      1                                                        Suikervrij/ketogeen eten/geen alcohol (max 35)

Lika                                      4                                                        onnodig shoppen

Moeps                                 3                                                        onnodig eten 

Rosee                                  volgt                                                  snoepen

Rosee                                  volgt                                                  minder telefoonschermen

Moeps is 1 dag later gestart en mag een dag langer vasten.  

Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je moet alleen niet aan het eind van de vasten komen met “ik heb er 40” of zoiets. Zolang de vasten duurt mag je nog meespelen, alleen is je totaalscore dan maximaal 40 min het aantal reeds verstreken dagen. Ik denk dat het nooit kwaad kan om goede voornemens in de praktijk te brengen, dus wat houdt je tegen om alsnog mee te doen? Als je niet voldoende hebt aan één zonde mag je ook meerdere aandachtspunten noteren of, als je al meespeelt, er eentje splitsen. 

@Rosee Ik neem aan dat je berichtje aan Coconutwoman is bedoeld voor het bijhouden van de tabel. Laat maar horen als ik iets moet noteren.

@Ietje en @Etty Van jullie was dag 4 me niet helemaal duidelijk. Maar zo te zien loopt alles op rolletjes en ik heb die dag als gelukt genoteerd. Trek even aan de bel als ik toch iets moet corrigeren.

bewerkt door hub02

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga nog even door over mijn gevloek in huis. 
Iedere keer als ik scheld of vloek doneer ik 10 euro aan een goed doel. 
Ik moet soms wel mn stem verheffen, ik heb drie rescue hondjes met een gebruiksaanwijzing. Maar echt heel erg boos worden wil ik niet meer. 
Dat is ook echt iets van de laatste tijd. 
Hoeft niet op het lijstje, ik ga het onderzoeken en waar ik mee aan de slag ga. 
Boosheid komt natuurlijk ergens vandaan. Ik weet ook wel waar vandaan. Overgang is daar 1 van. 
Misschien moet ik wel even naar de huisarts of is de maat gewoon echt vol. 
Ik ga er mee bezig. 

Toegevoegd:
Misschien ben ik wel overspannen....

bewerkt door CoconutWoman

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei hub02:

@Ietje en @Etty Van jullie was dag 4 me niet helemaal duidelijk. Maar zo te zien loopt alles op rolletjes en ik heb die dag als gelukt genoteerd. Trek even aan de bel als ik toch iets moet corrigeren.

Dank je Hub! Ja, dag 4 was ook goed gelukt, en de afgelopen 5 dagen suikervrij/ketogeen ook hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker gewerkt, gezond gegeten en weinig online geweest. 
Vanavond nog wat lezen. 

Dag is weer geslaagd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...