Spring naar bijdragen

40 dagen vasten


CoconutWoman

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de oppepper! Vandaag is gelukt voor mij, de voorgaande dagen niet. Ik blijf meedoen, serieus er voor gaan, maar wil mezelf niet naar gaan voelen als het niet elke dag lukt. Dus ook met een insteek van alles wat wel lukt is meegenomen, en een voorzetje naar langdurige verbetering. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. 

Vandaag gaan we voor dag 21:    Gelukt:           Let op:

 

hub                                                       18                koekjes en snoep

hub                                                        6                 eten/meer sporten (38 dagen)

Rosa                                                    20                snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                

Etty                                                      17                suiker

Etty                                                      14                TV en netflix (42 dagen)

Coconutwoman                                19                bewust shoppen

Ietje                                                     18                minder online, meer lezen

Ietje                                                      10               gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)

Lika                                                     19                onnodig shoppen 

Moeps                                                12                 onnodig eten 

Rosee                                                   2                 minder snoepen

Rosee                                                  --                  minder telefoonschermen

Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen.

Rosee: jij geeft wel even aan als ik iets moet noteren?

@CoconutWoman, voor jou wacht ik dus gewoon totdat je aangeeft wat ik kan noteren? Je weet, je kunt altijd aandachtspunten veranderen of toevoegen. @Moeps, fijn dat je toch blijft meedoen. Inderdaad gewoon kijken naar dat wat lukt, helemaal niks mis mee. Bij mij lukt eten/sporten ook niet zoals ik wil, maar af en toe een half puntje hier helpt me toch om me niet helemaal te laten hangen.      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Etty  Ja, het lijkt wel alsof we van alles moeten verklaren omdat we geen vlees eten. Soms denk ik echt dat het aan mij ligt, maar ik ben niet de enige, zie ik. Heel herkenbaar wat je schrijft, dankjewel!  Zelf ga ik gewoon uit principe niet meer met een groep uit eten. Ik ben het zo zat om weer eens een ober achterna te rennen omdat ik niet krijg wat gevraagd werd. En als het warempel wel eens vegetarisch is, hebben ze je wat groenteafval op het bord gegooid, voor een hoop geld uiteraard, en dan moet je je niet aanstellen, is toch zonder vlees? Zelfs mijn moeder voert al 20 jaar met haar verjaardag (uit eten met de familieleden die zich nog niet in de haren hebben, dus gelukkig een aflopende zaak) hetzelfde toneelstuk op. “Ja, maar, voor deze ene keer….” “Ja mam, ook een sigaretje”? Zij, stomverbaasd “He, ik rook toch niet?”. “Ja maar, voor deze ene keer?”. Maar ja, kwartje valt niet, want niet roken is normaal, zelfs roken is normaal, maar geen vlees eten is niet normaal. 

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga op onderzoek uit in hoeverre het lukt. 
Normaal bestelde ik mn boodschapjes bij de on line winkel met het leuke autootje. Dan heb je het de volgende dag. 
Ik kan daar niet meer bestellen. 
Ik heb bij een grotere supermarkt kunnen bestellen voor maandag en volgende week vrijdag. Alles nog bewust. 
Ik zal toch eind van de week weer wat boodschappen moeten doen. Bewust als het mogelijk is. 
Gister was dus wel geslaagd. Maar ik stop even met tellen. En geef mezelf iets meer flexibiliteit. Vegetarisch blijft. 
Biologisch/Fair Trade/Ecologisch zoveel als mogelijk is. 
 

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. 

Vandaag gaan we voor dag 22:    Gelukt:    Let op:

 

hub                                                       19         koekjes en snoep

hub                                                        7          eten/meer sporten (38 dagen)

Rosa                                                    21         snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                

 Etty                                                     17         suiker

Etty                                                      14          TV en netflix (42 dagen)

Coconutwoman                                19          bewust shoppen

Ietje                                                     19          minder online, meer lezen

Ietje                                                      11         gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)

Lika                                                     20          onnodig shoppen 

Moeps                                                13          onnodig eten 

Rosee                                                   2          minder snoepen

Rosee                                                  --           minder telefoonschermen

Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen.

Rosee en Coconutwoman: jullie geven wel even aan als ik iets moet noteren en wat?

@Etty, voor jou heb ik voor dag 21 (nog) niets genoteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben aan het nadenken hoe nu verder. 
Ik heb (met geluk) voor twee weken een bestelling kunnen doen bij de grote supermarkten. Bewuste levensmiddelen. 
Als ik een beetje op rantsoen ga dan heb ik zeker voor drie weken eten. 
Die drie weken wil ik gebruiken om uit te zoeken of ik niet beter helemaal kan overstappen naar echt ecologische bezorg service. 
Kleine boeren. 
Dat betekent een stap dieper in het bewuste eten. 
Omdat dit een grote stap is meld ik even niet elke dag of het gelukt is voor het lijstje. Ik denk dat het roer wel helemaal om is. 
Dus ik draai het om. Dit wordt de gewone, normale situatie. Het is geen kwestie meer van wel of niet gelukt. 
Ik eet en cosumeer  bewust en anders heb ik maar honger. Bewust eten is veel voedzamer, ik heb geen last meer van onrustige graving naar snacks en snaai. 
Ik kan en wil niet meer terug. 
Juist nu in de crisistijd hebben de kleine boeren de steun hard nodig.
 

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. 

Vandaag gaan we voor dag 23:    Gelukt:    Let op:

 

hub                                                       20          koekjes en snoep

hub                                                        7           eten/meer sporten (38 dagen)

Rosa                                                    21           snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                

Etty                                                     18            suiker

Etty                                                      15           TV en netflix (42 dagen)

Coconutwoman                                19           bewust shoppen

Ietje                                                     20           minder online, meer lezen

Ietje                                                      12          gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)

Lika                                                     21           onnodig shoppen 

Moeps                                                14           onnodig eten 

Rosee                                                   2            minder snoepen

Rosee                                                  --             minder telefoonschermen

Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen.

Rosee en Coconutwoman: jullie geven wel even aan als ik iets moet noteren en wat?

@Etty,  je zei dag 21 niet gelukt.  Maar ik denk dat je voor TV/Netflix wel “een punt hebt verdiend”. Anders hoor ik het wel als ik het moet veranderen. @Ietje, voor jou heb ik voor dag 22 (nog) niets genoteerd.               

bewerkt door hub02
ietje verw.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. 

Vandaag gaan we voor dag 24:    Gelukt:    Let op:

 

hub                                                       21         koekjes en snoep

hub                                                        8          eten/meer sporten (38 dagen)

Rosa                                                    22         snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                

Etty                                                     18          suiker

Etty                                                      15         TV en netflix (42 dagen)

Coconutwoman                                23          bewust shoppen

Ietje                                                     21         minder online, meer lezen

Ietje                                                     13         gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)

Lika                                                     22         onnodig shoppen 

Moeps                                                15         onnodig eten 

Rosee                                                   2         minder snoepen

Rosee                                                  --         minder telefoonschermen

Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen.

Rosee en Coconutwoman: jullie geven wel even aan als ik iets moet noteren en wat?

Ietje, voor jou heb ik (nog) niets genoteerd voor dag 23.

bewerkt door hub02
ietje en ccnw tabel compl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukt.nul centjes uitgegeven....

 

Net toch oorbellen besteld. Voelde me zo vreselijk vandaag, en er was korting en het laatste paar en wilde zulke al heel lang. 

Maar totaal overbodig natuurlijk eigenlijk. Dus niet gelukt. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boodschappen gedaan vandaag. Eerst in de rij gewacht voordat ik naar binnen mocht. Toch redelijk normaal boodschappen kunnen doen hoewel veel op was. De paprikachips niet. Lekker troostvoer.....vandaag dus niet gelukt. 

bewerkt door Moeps
Typfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. 

Vandaag gaan we voor dag 25:    Gelukt:    Let op:

 

hub                                                       22         koekjes en snoep

hub                                                        8          eten/meer sporten (38 dagen)

Rosa                                                    23         snoep, koek, chocolademelk en zoutjes                

Etty                                                      18         suiker

  Etty                                                    15         TV en netflix (42 dagen)

Coconutwoman                                23         bewust shoppen

Ietje                                                     21         minder online, meer lezen

Ietje                                                     13         gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn)

Lika                                                     22         onnodig shoppen 

Moeps                                                15         onnodig eten 

Rosee                                                   2         minder snoepen

Rosee                                                  --          minder telefoonschermen

Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen.

Rosee: jij geeft wel even aan als ik iets moet noteren?

@Etty, @CoconutWoman en @Ietje: voor jullie heb ik voor dag 24 (nog) niets genoteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...