Spring naar bijdragen

Huiskamer 22 februari gesloten


Roberto

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden zei Louisa:

Slik jij benzos?

Ja @Louisa, anders zat ik niet op dit forum.
Ik ben aan het stabiliseren, zit nu op 2 mg diazepam per dag.
's Morgens 1 mg, na 6 uur 0,5 mg, na 6 uur 0,5 mg.

Was afgebouwd van 30 mg > 20 mg > 10 mg > 5 mg > 2 mg > 1 mg > 0 in 12 dagen.
Die 0 heb ik één dag volgehouden.
In overleg met mijn huisarts heb ik een stapje terug gedaan.
Ik ben nu zoekende, eerst kijken of stabiliseren op 2 mg vol te houden is.
Tot nu toe wel.

Daarnaast dronk ik alcohol.
Een pak wijn als ontbijt en 6 tot 8 halve liters bier om de dag door te komen.
Op 31 januari ben ik daar radicaal mee gestopt.
En tegelijkertijd begonnen met afbouwen van de 10 mg diazepam.

bewerkt door Roberto
Schema klopte niet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koffie. Al anderhalf jaar niet meer kunnen drinken...

Zo ik had gistermiddag en avond een draaglijk gevoel in dat hoofd. Geen breinpijn gehad! Kort filmpje op yt ging wel moeizaam en was wel moe in dat hoofd maar het was te doen... helaas kwam ik dan weer niet lekker in slaap. Je kan ook niet alles hebben.

Werd om 1 u wakker dacht het is laat in de ochtend. Gewoon 1 uur. Daarna steeds wakker worden na hazenslaapjes en doodmoe zijn en vervolgens heel vroeg wakker en niet meer in slaap komen... Hoe moe ook:( 

Dus nu mn tijd doden met dit schrijven want ben verrot. Geen idee hoe de dag door te komen zo moe... 

Waarschijnlijk de schrik van de hoge mate van vergeetachtigheid. Ik nam die dag om 10 uur mn eerste lorazepam en ik wist niet meer hoeveel voor een moment. Heel eng. Zo ging dat de dag door. Zo verward en vergeetachtig. Pas vanaf namiddag avond werd t wat beter...

Pfff en nu heel moe. Dat wordt door de dag zwoegen... ben nu al op:( 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Roberto:

Ja @Louisa, anders zat ik niet op dit forum.
Ik ben aan het stabiliseren, zit nu op 2 mg diazepam per dag.
's Morgens 1 mg, na 6 uur 0,5 mg, na 6 uur 0,5 mg.

Was afgebouwd van 10 mg > 5 mg > 2 mg > 1 mg > 0 in 12 dagen.
Die 0 heb ik één dag volgehouden.
In overleg met mijn huisarts heb ik een stapje terug gedaan.
Ik ben nu zoekende, eerst kijken of stabiliseren op 2 mg vol te houden is.
Tot nu toe wel.

Zo wat knap en snel. Ik moet nog afbouwen, maar ik slik kapot veel lorazepam 13.5 mg. Dat is heel wat meer diazepam. Het doet niks meer, maar geeft wel klachten. 

Nou exact 13.25 mg. Heb er een kwart afgehaald maanden terug. Maar verder afbouwen werd me afgeraden. Wachten op opname in Radboud voor detoxen. 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een rustig begin van de dag. Buiten wandeling met de honden lukte me niet, te harde wind. Maar toch even een frisse neus gehaald. Kan alleen maar goed zijn. Wat ik mij afvraag: 

Ik begrijp het belang van op je voeding letten in het proces waar wij in zitten. Maar ik vind dat heel lastig, mijn eetlust is sinds de laatste mindering weg, ik moet mezelf dwingen om te eten. Ik heb gelukkig voedingssupplement drankjes, met extra proteïnen, die neem ik maar zo nu en dan. En een bakje yoghurt en zo nu en dan een banaan of mandarijntje. Mijn man kookt gelukkig en ok nog lekker, dus dan eet ik ook nog wel wat van een warme hap. Maar ik hoor vaak, dat koffie niet goed zou zijn. Ik ben van de zomer al gestopt met roken, ik zou nu de koffie wel heel erg missen. Er blijft zo weinig over waar ik van kan genieten.... 

Op een schaal van 1-10, hoeveel invloed heeft dan koffie op je klachten? 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

21 minuten geleden zei JohannaEliesje:

Op een schaal van 1-10, hoeveel invloed heeft dan koffie op je klachten? 

Hai @JohannaEliesje, ik dronk voor mijn afbouw bijna niets anders als koffie, daar ben ik mee gestopt, ik drink nu 3 kopjes per dag. (in de ochtend) voor mijn gevoel is het wel helpend, ben minder gejaagd.  Dus in mijn geval zal ik het een 7 geven :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkennen jullie dit:

Nu ook weer, eerst krijg ik het heel warm, adrenaline jaagt door mijn borst, doe ik m’n vest uit... ga ik sneller ademhalen en krijg het dan een klein beetje benauwd. 
Ik voel m’n nekspieren aanspannen, alsof ik een uur omhoog heb gekeken, dat gevoel. Dan ga ik dus heel bewust met m’n ademhaling bezig, zoals ik het in Beatrixoord leerde. En dan zomaar ineens zakt het weer en krijg ik het koud. Dus vest maar weer aan. Ik word er zo moe en verdrietig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bolletje:

Dan huil maar J.E. want dat is misschien precies waardoor je het warm of koud krijgt, en  als je je ontspant krijg je het koud. Door te huilen raak je toch wat kwijt, dus is het altijd goed. Neem ons hier maar allemaal in gedachte mee, en vertel maar hoe moeilijk je het nu hebt.:heart:

@bolletje Dank je wel, Bolletje, dat is precies wat ik nu doe. Jij begrijpt het helemaal, merk ik.... ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JohannaEliesje:

@bolletje Dank je wel, Bolletje, dat is precies wat ik nu doe. Jij begrijpt het helemaal, merk ik.... ❤️

hallo J.E.

Ik begrijp je ook heel goed  zit op 10mg diazepam,heb snachts geluidsaanvallen van de tinnitus, heel erg hard ik heb tinnitus, maar wat ik nou beleef is niet te omschrijven,zit op de bank de wind is voor mij een verschrikking,ik hoor het veel te hard en het is vervormd,alle twee mijn oren rinkelen ,dat gaat maar door en vlakbij zijn ze iedere zaterdag aan het motor crossen wordt stapelgek mijn hoofd kan het niet aan en dat duurt tot 5uur,ik denk nu eigenlijk  ik stop ermee dit is de hel je kan geen kant op,en tv geluid of radio bestek zakjes enz alles triggert,ik weet het gewoon niet meer ,wil schreeuwen dingen kapot gooien maar dat helpt niet,en dan vanavond is het nog niet over en moet ik die rotpillen innemen die deze klachten veroorzaken zoals verharding van geluid knetter wordt je wat een rotleven,wat moet dat worden als ik nog meer moet minderen,de hel,moet zogenaamd stabiel zijn maar dat ben ik helemaal niet,moest in vier weken van 32 mg,diazepam naar 0 ben 1 dag op 5 geweest werd helemaal gek ze hebben me met 4 man tegen moeten houden zo hard heb ik door die gang gehold,zit nu thuis met nog 10 mg,een hel, wil niet omhoog elke keer zegt die psychiater we doen er 5 bij maar daar heb ik zo hard voor gevochten ,dat wil ik niet  maar dit is ook geen doen.en ad wil ik helemaal niet meer ,die troep heb ik 1 keer gehad heb zelf verminderd was een hel,maar het was gelukt,en nu zit ik in een nog ergere hel,weet het niet meerhopeloos moedeloos angst boos eenzaam en kapot,door die troep in mijn hoofd.gr en sterkte van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei face:

hallo J.E.

Ik begrijp je ook heel goed  zit op 10mg diazepam,heb snachts geluidsaanvallen van de tinnitus, heel erg hard ik heb tinnitus, maar wat ik nou beleef is niet te omschrijven,zit op de bank de wind is voor mij een verschrikking,ik hoor het veel te hard en het is vervormd,alle twee mijn oren rinkelen ,dat gaat maar door en vlakbij zijn ze iedere zaterdag aan het motor crossen wordt stapelgek mijn hoofd kan het niet aan en dat duurt tot 5uur,ik denk nu eigenlijk  ik stop ermee dit is de hel je kan geen kant op,en tv geluid of radio bestek zakjes enz alles triggert,ik weet het gewoon niet meer ,wil schreeuwen dingen kapot gooien maar dat helpt niet,en dan vanavond is het nog niet over en moet ik die rotpillen innemen die deze klachten veroorzaken zoals verharding van geluid knetter wordt je wat een rotleven,wat moet dat worden als ik nog meer moet minderen,de hel,moet zogenaamd stabiel zijn maar dat ben ik helemaal niet,moest in vier weken van 32 mg,diazepam naar 0 ben 1 dag op 5 geweest werd helemaal gek ze hebben me met 4 man tegen moeten houden zo hard heb ik door die gang gehold,zit nu thuis met nog 10 mg,een hel, wil niet omhoog elke keer zegt die psychiater we doen er 5 bij maar daar heb ik zo hard voor gevochten ,dat wil ik niet  maar dit is ook geen doen.en ad wil ik helemaal niet meer ,die troep heb ik 1 keer gehad heb zelf verminderd was een hel,maar het was gelukt,en nu zit ik in een nog ergere hel,weet het niet meerhopeloos moedeloos angst boos eenzaam en kapot,door die troep in mijn hoofd.gr en sterkte van mij

@Bolletje wat voor klachten had je bij afbouw van Ad. Ik weet niet waarvan die trillingen in mijn lijf komen. Afbouw benzo of afbouw Ad slapen is beroerd 1 a 2 uur en steeds die drilboor in mijn lijf. Ik wordt knettegek. Mijn aandacht gaat steeds naar die trillingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@face Ja, het is vreselijk, zo nu en dan. Ik weet dat positief denken en ‘er niet zo mee bezig zijn’ helpen om het beter te verdragen. Dat is heel moeilijk.... Maar wat jij beschrijft aan het niet tegen geluiden kunnen, herken ik heel goed... Ik heb geen tinnitus, maar wel dat overprikkelde gevoel, als mijn man in de keuken bezig is en dus geluiden maakt. En de wanhopige gedachten. Ik probeer daar elke keer weer boven te gaan staan door mezelf moed in te spreken. Eéns zal dit minder worden. 

Dat wens ik jou en iedereen hier toe. Dat er betere dagen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Yolliemeisje,:)

Ik heb geen AD afgebouwd maar Lorazepam. Ik zat met hevige paniek bij mijn neuropsychiater  te smeken om medicatie maar kreeg het niet. Toen ik hier kwam en eenmaal wist dat het afkickverschijnselen waren kon ik het beter accepteren. Wist waar die onrust en angst vandaan kwam.  Het echte sleutelwoord is dus accepteren  daardoor was het voor mij in ieder geval draagbaar. 

Je aandacht gaat steeds naar die trillingen en das nou precies wat het erger maakt. Het maakt niet uit waar het van komt, het is er, accepteer het, het is niet erg of gevaarlijk het is er gewoon. EN GA IETS LEUKS DOEN. Ook al heb je geen zin, dwing jezelf iets te gaan doen. Druk het niet weg want dan blijf het terug komen maar probeer het te accepteren. Het is niet gevaarlijk., en ga verder met iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei JohannaEliesje:

Herkennen jullie dit:

Nu ook weer, eerst krijg ik het heel warm, adrenaline jaagt door mijn borst, doe ik m’n vest uit... ga ik sneller ademhalen en krijg het dan een klein beetje benauwd. 
Ik voel m’n nekspieren aanspannen, alsof ik een uur omhoog heb gekeken, dat gevoel. Dan ga ik dus heel bewust met m’n ademhaling bezig, zoals ik het in Beatrixoord leerde. En dan zomaar ineens zakt het weer en krijg ik het koud. Dus vest maar weer aan. Ik word er zo moe en verdrietig van.

hallo ik herken je klachten  ik heb oxzazepam afgebouwd  nu 4 maanden geleden en ik heb er hyperventilatie aan overgehouden het is een heel vervelend  gevoel   mag ik van je   vragen welke adem oefening je doet ? ik wens je heel veel  sterkte  toe  gr gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei gerda:

hallo ik herken je klachten  ik heb oxzazepam afgebouwd  nu 4 maanden geleden en ik heb er hyperventilatie aan overgehouden het is een heel vervelend  gevoel   mag ik van je   vragen welke adem oefening je doet ? ik wens je heel veel  sterkte  toe  gr gerda

@gerda Ik heb COPD gold 4, dus het is voor mij meer dan een vervelend gevoel, ik heb het zonder dit geklier ook al benauwd genoeg. 

De ademhalingstechniek die ik geleerd heb in Beatrixoord:  Door de neus (niet te diep) inademen, dan langzaam door “pursed” lips (bijna gesloten lippen) uitademen, zo lang mogelijk - herhalen.  Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei JohannaEliesje:

Wat voor bijwerkingen heb je op dit punt nog, Roberto? En hoe gaat het slapen?

@JohannaEliesje, ik vind het lastig om hier een antwoord op te geven.
Ik heb een aantal klachten, waarvan ik niet weet waar ze precies vandaan komen.
Wat is een bijwerking? Wat is een ontwenningsverschijnsel? Wat is stress? Wat is een beschadiging?

De laatste drie weken voel ik mij in ieder geval minder slecht dan voorheen.
Af en toe zelfs beter. Stoppen met alcohol speelt daar een belangrijke rol in.

Zowel gisteren als vandaag is mijn tinnitus / hyperacusis vrij licht.
Daarvoor had ik vaak dat het opeens heel hard ging suizen.
Of dit nu zo blijft weet ik niet, dat weet ik morgen pas, en overmorgen.
Of dit door de benzo veroorzaakt is of verergerd weet ik niet.
Benzo's kunnen op zich tinnitus verzachten.

Waar ik erg last van heb is een knellende band om mijn hoofd, druk op mijn slapen en gespannen kaken.
Binnen in huis is dat minder erg dan buiten.
Of dat door de benzo afbouw (minder spierverslappende werking) komt weet ik ook niet.

Ik heb last van mijn voeten, sterke prikkelingen, die heb ik al 15 jaar, toen slikte ik nog geen benzo.
Kan alcoholische neuropathie zijn, blijvende schade aan het centraal zenuwstelsel.

Ik heb ook een krampachtig gevoel in mijn darmen aan beide zijden, soms licht pijnlijk.
Kan door de alcohol komen, of door de benzo? Of door iets anders?

Ik slaap redelijk, alleen soms iets te kort.
Afgelopen nacht was het 7 uur slapen, ik heb minimaal 8 uur nodig.
Dat merk ik overdag, dan voel ik mij minder goed. Heb twee keer een dutje gedaan van een uur.
Ik probeer overdag geen dutjes te doen als ik moe ben, maar soms sta ik mijzelf dat toe, als ik minder dan 8 uur geslapen heb,

Ik ben nu al 10 dagen aan het stabiliseren op 2 mg diazepam.
Beetje bij beetje wordt ik actiever. Meer bewegen help naar mijn idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei JohannaEliesje:

Twee weken heb ik nu klachten omdat ik 3 weken geleden 5 mg. Oxazepam geminderd heb. Hoe lang kan dit duren? In plaats van dat het langzaam minder wordt, had ik vandaag het gevoel dat het nog niet zo erg is geweest als nu. Ik word hier bang van... Help!

@JohannaEliesje, je bent van 20 naar 15 mg gegaan? Hoe zat dat ook weer?
Ik ben zelf in 2014 begonnen met oxazepam en vond dat een heel onprettig middel.
Volgens mijn zijn mijn klachten deels begonnen met die oxazepam.
Ik heb jarenlang overmatig alcohol gebruikt, maar had nooit zulke rare klachten.
Dat was ook mijn binnenkomer op het alcohol forum.
Volgens mij zat ik toen op 10 mg per dag, kan ook 3 x 10 mg geweest zijn.
Ik ben overgestapt op chloordiazepoxide (librium), dat beviel mij beter.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Roberto:

je bent van 20 naar 15 mg gegaan? Hoe zat dat ook weer?

Ja @Roberto, dat klopt. Veel bewegen is voor mij een lastige, omdat ik ernstig longemfyseem heb (COPD4), dus gauw last van achter adem zijn, zeker door dat opgejaagde gevoel van de adrenaline. 

Ik ben bang, dat het komt omdat ik al voelde dat ik tolerantie had opgebouwd voor die 20 mg. , die hielp mij al niet meer. Ik zit dus klem... ophogen (en dan maar afwachten of het nog helpt...) is volgens mij geen optie meer. De enige weg hieruit is minderen. Maar het is erg pijnlijk en beangstigend. 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei JohannaEliesje:

@gerda Ik heb COPD gold 4, dus het is voor mij meer dan een vervelend gevoel, ik heb het zonder dit geklier ook al benauwd genoeg. 

De ademhalingstechniek die ik geleerd heb in Beatrixoord:  Door de neus (niet te diep) inademen, dan langzaam door “pursed” lips (bijna gesloten lippen) uitademen, zo lang mogelijk - herhalen.  Succes! 

bedankt voor je antwoord gr gerda en sterkte met alles 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Roberto changed the title to Huiskamer 22 februari gesloten

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...