Spring naar bijdragen

Nieuw feb 2020


Leentje

Aanbevolen berichten

welkom Leentje
dat schaamtegevoel kun je ook vóór je laten werken
het kan je nl behoeden dat je het ooit weer zo ver laat komen
er staat hier ergens een draadje met schammtevolle verhalen
die af en toe lezen kan ook jou stimuleren
Voor nu: dag per dag, en uur per uur soms door zien te komen
de boel dicht timmeren met een goed plan voor als je het moeilijk krijgt weer
en vooral veel en vaak hier actief zijn
laat ons maar even een nieuw netwerk voor je vormen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk parttime en ik heb een oppervlakkig netwerk,toch ben ik tot veel in staat alleen en hoop dat het gewoon gaat lukken,in ben eigenlijk niet ongelukkig,dat netwerk daar ben ik mee bezig maar gaat langzaam vooruit(heeft een andere reden uit het verleden)7 maanden geleden ook gestopt met slaap medicatie,was best wel zwaar maar nu geen behoefte meer aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en de schaamte volle verhalen heb ik ook gelezen,was zoo herkenbaar,en daardoor begreep ik dat ik daarin niet de enige ben,dat je zo verschrikkelijk veel handelingen moet verrichten om (ongezien)te kunnen drinken,de glasbakken uitzoeken, verschillende supermarkten,soms flessen tussen het andere huisvuil stoppen zodat je geen gerinkel hoort,uitkijken dat je niet valt op straat en dat de wijnfles kapot gaat,soms maar een bril opzetten, zogenaamde boodschappen doen zodat je mandje er zo normaal mogelijk uitziet,als het te snel op is weer boodschappen doen..vreselijk!dingen weer moeten wassen omdat er wijnvlekken opzitten,snel naar huis gaan om weer te kunnen drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voel me iets beter, trillen is bijna weg,fruitsap gehaald iets simpels gegeten en gelukkig op weg naar dag 2,veel lezen hier,ben begonnen aan een online kursus maar ik kan niet verder en ik weet nog niet waar ik een vraag daarover heen moet sturen,ga ik rustig bekijken,ik hou meer tijd over want ik drink niet meer

bewerkt door Leentje
Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al jaren bezig om te stoppen maar nu heb ik echt het gevoel dat er voor mij geen keuze is,na 15 jaar proberen het onder controle te krijgen,sta gewoon in de beker plant,heb nu ook een andere supermarkt uitgezocht waar ik een week geleden al naar toeging,daar nog geen alcohol gehaald.Gisteren het laatste vergif in mijn vertrouwde (nu afgedankte super)gehaald.Ik voel me daar prettiger ook,zal hopelijk helpen,ook wat chips gehaald voor momenten zoals honger na mijn werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was in het begin zo blij met de zelfscankassa dan hoefde ik de kassière niet aan te kijken,later was het ook weer vervelend dat er dan een kassière toch je leeftijd moet controleren als je alcohol scant.Wat een gedoe toch hè alles doen zodat je in een roes kunt raken,jezelf volgieten met vergif en de uren tellen die je lever nodig heeft om het weer op te ruimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Leentje, samen zijn we sterker. Ga er maar vanuit dat niemand je zo zal begrijpen zoals de mensen op dit forum. Vertel maar lekker hoor, je word gelezen. Eventueel is het misschien leuk om vanavond samen met ons naar de voice te kijken? Daar is een extra draadje voor.  
Hang in there! 

bewerkt door Penny
Volgens mij had ik hier word met dt moeten schrijven? Ik probeer het te leren, altijd lastig voor mij geweest...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leentje:

Ik was in het begin zo blij met de zelfscankassa dan hoefde ik de kassière niet aan te kijken

Mijn buurtsuper heeft geen zelfscan kassa. Tot voor drie weken terug kocht ik daar iedere ochtend vroeg een literpak wijn met een blik in mijn ogen: die is pas voor vanavond hoor!
Nu ik gestopt ben durf ik daar bijna niet meer heen zonder een pak wijn te kopen. Ze mochten eens gaan denken ...
Af en toe koop ik daar nu kwark of yoghurt.
In ieder geval niet iets wat ik niet nodig heb om geen indruk te wekken dat ik ...
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Leentje! Hou vol hoor, het is zo ontzettend de moeite waard. In het begin is het lastig om de leegte die ontstaat te verdragen maar het wordt snel beter en dan slaap je lekker, sta je fit op, ben je blij met jezelf, zie je er goed uit en wordt het leven steeds fijner. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roberto,ja ons hoofd zit dan vol met alles wat iedereen misschien zal denken,en dat is ook stressend en vermoeiend hè,ik zie het als een weg vol obstakels en die moesten wij iedere dag weer aflopen,goed dat je gestopt bent en denk maar dat de super het ooit vergeet dat jij daar elke ochtend kwam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yana,bedankt voor je bijdrage ik verlang zo naar heerlijk slapen, afgelopen week was de hel,zat er helemaal doorheen en peinzen(dronken)hoe moet ik het gaan doen?en misschien gaat het lukken nu,had me vorig jaar al aangemeld hier en meegelezen maar schrijven durfde ik niet,ik denk dat ik nu het juiste heb gedaan,ik kan het een beetje kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rosee:

Welkom Leentje! Goeie stap. Dag 1 heb je al bijna in de pocket. Dag voor dag is t makkelijkst. Goed voor jezelf zorgen!

Bedankt,en goedemorgen en nu begin ik aan dag 2.Ik heb heel wat te doen vandaag zoals puinruimen en voorbereiden voor zondag dan heb ik een verjaardag..niet dat ik daar tegenop zie want op deze verjaardag drink ik bijna nooit,men weet dat ik zo nu en dan niets drink en de mensen daar drinken daar 1 of maximaal 2 glazen,de trigger was wel altijd als ik naar huis ging en nog even een fles haalde dan kon ik weer lekker in mijn eentje los gaan,ik ga er doorheen en het gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Leentje:

 en voorbereiden voor zondag dan heb ik een verjaardag..niet dat ik daar tegenop zie want op deze verjaardag drink ik bijna nooit,men weet dat ik zo nu en dan niets drink en de mensen daar drinken daar 1 of maximaal 2 glazen,de trigger was wel altijd als ik naar huis ging en nog even een fles haalde dan kon ik weer lekker in mijn eentje los gaan,ik ga er doorheen en het gaat lukken.

Dat herken ik wel.
Op een verjaardag, etentje, personeelsfeestje, et cetera net doen of er niets aan de hand is.
Dat is helemaal niet zo moeilijk.
En na afloop thuis de schade inhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...