Spring naar bijdragen

onze h. kamer 21-2-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei Cyclad58:

@Louisa, je sprak over windows, maar die ga je denk ik pas echt ervaren als je van de benzo's af bent. Ik hoop dat je snel en gericht aan je afbouw kunt beginnen, dan staat de deur naar een beter leven weer voor je open! 

Ja dat hoop ik ook. Dit is geen leven. Wil mijn brein weer terug. Dit ben ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei ELL:

Lieve @Louisa,

Misschien werken de tips die je nu krijgt, maar als het niet werkt: het ligt niet aan jou lieverd. Van de benzo kun je zoveel pijn krijgen, ook in je hersenen, en daar zit niks psychisch bij. Je praat jezelf ook echt niks aan. De pijn is echt. Ik spreek uit ervaring. 

Gelukkig is er op termijn wel genezing mogelijk. Dikke knuffel 

Dankje Ell... Ik wilde dat ze werkte. Probeer het wel. Maar dat hoofd is niet te controleren... geheugen van een goudvis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei doorbijter:

@Louisa ik denk dat je bijna naar de intake in Nijmegen mag toch..... Hoop echt voor je dat ze inzien hoe slecht het met je gaat en ze je heel snel kunnen helpen. Denk aan je hoor

Ik weet de datum niet. Alleen mn man. Kan ik me alleen druk maken. Want met deze overprikkeling weet ik niet of mn hoofd zo'n reis aankan. Was t maar dichtbij..... lief van je... :heart: dikke kus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ben ik erg onrustig, nerveus. De ene keer denk ik dat ik echt gek wordt, dat ik beter opgenomen kan worden, want dit komt vast niet meer goed. Dan weer lees ik hier en op benzobuddies, dat zoveel mensen dezelfde symptomen hebben, dan weer lees ik op een ander forum (Viva, meen ik) allemaal reacties van mensen die makkelijk gestopt zijn en je waarschuwen voor de ‘horror’ verhalen van hier. 

Zonet ben ik even gaan liggen, maar ik ben niet slaperig, en dan focus ik weer teveel op mijn negatieve-spiraal- gedachten. Twee weken geleden, toen ik een week lang 5 mg. minder Oxazpam minder nam en daar nog weinig van merkte, was ik nog een hele middag aan het tekenen of diamond painten, o.i.d. Nu heb ik daar absoluut geen zin in. Heel weinig eetlust ook, ik moet mijzelf dwingen om wat te eten, word al misselijk als ik eraan denk. Terwijl mijn maag wel aangeeft honger te hebben. 

Maandag a.s. heb ik een afspraak bij mijn huisarts, daar zie ik nu weer tegenop, omdat ik bang ben, dat hij misschien voor zal stellen om de Oxazepam weer op te hogen. Maar ik weet ook niet goed wat ik dan wel wil, ja, dat ik me weer ‘at ease’ kan voelen. Als ik maar wist hoe lang dit gaat duren en wanneer er verbetering is te verwachten.... Dit duurt nu al twee weken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve @doorbijter,

Hoe is het met jou? Nog rustig en gestaag aan het afbouwen?

Ik ga vanavond naar 10 Mg. Echt een ministukje nog! Heb nog heel even een korte pauze moeten houden vanwege adrenaline en stroom door het lichaam, maar ik ben bijna klaar, jee! Bijna 10,5 maand taperen, maar dan heb je ook wat. 

@Cyclad58, misschien had ik het al eens gevraagd, maar eet je iets voor het slapen? Kan zijn dat je brandstof op is, en dat je daarom te vroeg wakker blijft worden. 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei JohannaEliesje:

Vandaag ben ik erg onrustig, nerveus. De ene keer denk ik dat ik echt gek wordt, dat ik beter opgenomen kan worden, want dit komt vast niet meer goed. Dan weer lees ik hier en op benzobuddies, dat zoveel mensen dezelfde symptomen hebben, dan weer lees ik op een ander forum (Viva, meen ik) allemaal reacties van mensen die makkelijk gestopt zijn en je waarschuwen voor de ‘horror’ verhalen van hier. 

Zonet ben ik even gaan liggen, maar ik ben niet slaperig, en dan focus ik weer teveel op mijn negatieve-spiraal- gedachten. Twee weken geleden, toen ik een week lang 5 mg. minder Oxazpam minder nam en daar nog weinig van merkte, was ik nog een hele middag aan het tekenen of diamond painten, o.i.d. Nu heb ik daar absoluut geen zin in. Heel weinig eetlust ook, ik moet mijzelf dwingen om wat te eten, word al misselijk als ik eraan denk. Terwijl mijn maag wel aangeeft honger te hebben. 

Maandag a.s. heb ik een afspraak bij mijn huisarts, daar zie ik nu weer tegenop, omdat ik bang ben, dat hij misschien voor zal stellen om de Oxazepam weer op te hogen. Maar ik weet ook niet goed wat ik dan wel wil, ja, dat ik me weer ‘at ease’ kan voelen. Als ik maar wist hoe lang dit gaat duren en wanneer er verbetering is te verwachten.... Dit duurt nu al twee weken. 

Hi JohannaEliesje,

De symptomen schommelen regelmatig, ik had een paar weken helemaal geen last, en nu voel ik me weer regelmatig onrustig en trillerig. Ik slaap gelukkig nog wel een aantal uur, maar als ik ga liggen nadat ik 's nachts wakker word gaat mijn gedachtenmolen aan en zet ik mijn Mindfulness aan om me afleiding te geven. Ik ben deze week in mijn taperingsstrips proces een weekje op dezelfde dosis gebleven, omdat ik wel wil blijven functioneren. 

Dat wat jij noemt 'at ease' voelen, herken ik heel erg, gewoon 'peaceful' (vind vredevol zo raar staan), tevreden en niet opgejaagd op een verkeerde manier. Ik kan ook vanuit mijzelf wel in een onrust zitten, maar dat is dan meer een positieve energie, waarin ik ineens heel veel gedaan krijg. Ik doe maar Mindfulness en diep ademhalen tot het iets minder word, en het is bij mij drie weken minder geweest... en komt ongetwijfeld ook weer terug, maar weet nog niet wanneer, net als jij...

Het kan ook schommelen per dagdeel, maar dat zijn minder grote schommelingen, en ik word altijd toch wel weer onzeker als ineens die negatieve spiraal en onrust aangaat. 

Het is altijd maar tijdelijk, daar moet je in blijven geloven! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei ELL:

Hoi lieve @doorbijter,

Hoe is het met jou? Nog rustig en gestaag aan het afbouwen?

Ik ga vanavond naar 10 Mg. Echt een ministukje nog! Heb nog heel even een korte pauze moeten houden vanwege adrenaline en stroom door het lichaam, maar ik ben bijna klaar, jee! Bijna 10,5 maand taperen, maar dan heb je ook wat. 

@Cyclad58, misschien had ik het al eens gevraagd, maar eet je iets voor het slapen? Kan zijn dat je brandstof op is, en dat je daarom te vroeg wakker blijft worden. 

Wat heerlijk dat je bijna klaar bent. 

Ik zit nu op 9,1. Gaat redelijk, maar ik kan verder niks. De jongens zijn net een midweek met opa en oma weg geweest. Ik kan dan wel verdrietig zijn dat ik niet mee kan. 

Jij bent ook bijna een jaar bezig geweest, inclusief De omzetting, vanaf 12 mg toch? Vind je t achteraf best snel gegaan of lang geduurd? Ik vanaf juli vanaf 20 mg. Taper nu met 1 mg per maand. Omdat t tempo al laag is, Wil ik wel in 1x door naar 0. Dat duurt nu dan nog dik 8 maanden. De ene denk ik wat is nou 8 maanden, De andere keer vind ik t allemaal veel te lang duren. Hoe dan ook, ik streep elke 0,1 mg af. 

Merk je al dat je je iets beter voelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

Het kan ook schommelen per dagdeel, maar dat zijn minder grote schommelingen, en ik word altijd toch wel weer onzeker als ineens die negatieve spiraal en onrust aangaat. 

Het is altijd maar tijdelijk, daar moet je in blijven geloven! 

@Meisjeamsterdam Dank voor je antwoord, het voelt zo goed als je even ‘gehoord’ wordt en even (h)erkenning krijgt! En ja, wat duurt het lang en wat is het een onzeker pad.... Sterkte, ook voor jou. Keep the spirit! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Wat heerlijk dat je bijna klaar bent. 

Ik zit nu op 9,1. Gaat redelijk, maar ik kan verder niks. De jongens zijn net een midweek met opa en oma weg geweest. Ik kan dan wel verdrietig zijn dat ik niet mee kan. 

Jij bent ook bijna een jaar bezig geweest, inclusief De omzetting, vanaf 12 mg toch? Vind je t achteraf best snel gegaan of lang geduurd? Ik vanaf juli vanaf 20 mg. Taper nu met 1 mg per maand. Omdat t tempo al laag is, Wil ik wel in 1x door naar 0. Dat duurt nu dan nog dik 8 maanden. De ene denk ik wat is nou 8 maanden, De andere keer vind ik t allemaal veel te lang duren. Hoe dan ook, ik streep elke 0,1 mg af. 

Merk je al dat je je iets beter voelt. 

Jij hebt ook al een aardige weg afgelegd @doorbijter. Ik denk dat 1 Mg per maand wel te doen is. Kan me helemaal voorstellen dat je verdrietig bent dat je niet mee kunt. Dikke knuffel voor jou. Gelukkig gaan de jongens er wel lekker uit, maar het niet mee kunnen doen is zwaar. 

Ik ben eind maart 2019 overgegaan naar Diazepam, en half april gestart met afbouwen. Inderdaad, ik neem het bijna een jaar. Ik heb wel een dubbele taper gedaan uiteindelijk, de Zoloft is sinds begin januari weg. Die heb ik 6 maanden getaperd. 

Vanaf oktober/november moet ik eerlijk zeggen dat ik het erg lang vond duren, omdat ik toen volledig uitgeschakeld was. Maar vanaf april tot oktober is me meegevallen. 

En ja, ik voel me zeker beter. Ook sinds de Zoloft weg is heb ik een flinke sprong voorwaarts gemaakt: helderder, alerter, etc. Fysiek is het nog wat minder, maar sinds enkele weken wandel ik wel weer, en ik ben van een klein rondje naar 4/5 km gegaan! Dus toch mooie vooruitgang. Ik loop dat niet elke keer, en soms loop ik het in 2 keer per dag, maar in december was ik na 2 straten al nergens meer. 

Sterkte nog voor jou! Je bent ook super bezig! 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei ELL:

 

57 minuten geleden zei ELL:

Ik ben eind maart 2019 overgegaan naar Diazepam, en half april gestart met afbouwen. Inderdaad, ik neem het bijna een jaar. Ik heb wel een dubbele taper gedaan uiteindelijk, de Zoloft is sinds begin januari weg. Die heb ik 6 maanden getaperd. 

Vanaf oktober/november moet ik eerlijk zeggen dat ik het erg lang vond duren, omdat ik toen volledig uitgeschakeld was. Maar vanaf april tot oktober is me meegevallen. 

En ja, ik voel me zeker beter. Ook sinds de Zoloft weg is heb ik een flinke sprong voorwaarts gemaakt: helderder, alerter, etc. Fysiek is het nog wat minder, maar sinds enkele weken wandel ik wel weer, en ik ben van een klein rondje naar 4/5 km gegaan! Dus toch mooie vooruitgang. Ik loop dat niet elke keer, en soms loop ik het in 2 keer per dag, maar in december was ik na 2 straten al nergens meer. 

 

Fijn dat je weer wat opknapt. Dat geeft ook mij weer wat moed. 

Hoeveel mg zoloft heb je getaperd en in welk tempo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Wilhelmina:

Bolletje eergisteren erg zenuwachtig nu nog hart overslaan pols langzaam toen was alles weer normaal zou dat komen door afbouwen  en tinnitus gaat zo hard liefs Wilhelmina

Wilhelmina ik denk dat het hart overslaat door de spanningen en de stres. Die worden, of door het afbouwen of door de angst om ziek te worden, of allebei, veroorzaakt. Het houdt elkaar een beetje in stand hé? Ben je voor die angsten wel eens behandel?

Ikzelf heb lekker gewerkt maar toch moe dus heb net heerlijk 1 1/2 uur gerust. Vanmiddag ook al een half uur. Lekker mensen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei JohannaEliesje:

Vandaag ben ik erg onrustig, nerveus. De ene keer denk ik dat ik echt gek wordt, dat ik beter opgenomen kan worden, want dit komt vast niet meer goed. Dan weer lees ik hier en op benzobuddies, dat zoveel mensen dezelfde symptomen hebben, dan weer lees ik op een ander forum (Viva, meen ik) allemaal reacties van mensen die makkelijk gestopt zijn en je waarschuwen voor de ‘horror’ verhalen van hier. 

Zonet ben ik even gaan liggen, maar ik ben niet slaperig, en dan focus ik weer teveel op mijn negatieve-spiraal- gedachten. Twee weken geleden, toen ik een week lang 5 mg. minder Oxazpam minder nam en daar nog weinig van merkte, was ik nog een hele middag aan het tekenen of diamond painten, o.i.d. Nu heb ik daar absoluut geen zin in. Heel weinig eetlust ook, ik moet mijzelf dwingen om wat te eten, word al misselijk als ik eraan denk. Terwijl mijn maag wel aangeeft honger te hebben. 

Maandag a.s. heb ik een afspraak bij mijn huisarts, daar zie ik nu weer tegenop, omdat ik bang ben, dat hij misschien voor zal stellen om de Oxazepam weer op te hogen. Maar ik weet ook niet goed wat ik dan wel wil, ja, dat ik me weer ‘at ease’ kan voelen. Als ik maar wist hoe lang dit gaat duren en wanneer er verbetering is te verwachten.... Dit duurt nu al twee weken. 

Wat vervelend, @JohannaEliesje. Het klopt dat niet iedereen horror en hel ervaart, maar de mensen die zeggen dat het meevalt hebben ook ongelijk. Wellicht is dat in hun geval zo, maar 30% ervaart gewoon ernstige afbouw- en ontwenningsklachten. 
Als je huisarts voorstelt om de Oxazepam op te hogen, blijf bij je punt en doe het niet. Jij weet wat het uiteindelijk met je doet.

Je komt op mij over als een sterke vrouw die het momenteel erg moeilijk hebt. Je komt hier ook door, dat weet ik zeker. Het is wel herkenbaar, de dagen dat het slecht gaat slaan in op je vertrouwen dat het ook weer goed kan komen. Het komt goed. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei ELL:

Hoi lieve @doorbijter,

Hoe is het met jou? Nog rustig en gestaag aan het afbouwen?

Ik ga vanavond naar 10 Mg. Echt een ministukje nog! Heb nog heel even een korte pauze moeten houden vanwege adrenaline en stroom door het lichaam, maar ik ben bijna klaar, jee! Bijna 10,5 maand taperen, maar dan heb je ook wat. 

@Cyclad58, misschien had ik het al eens gevraagd, maar eet je iets voor het slapen? Kan zijn dat je brandstof op is, en dat je daarom te vroeg wakker blijft worden. 

Ha nee @ELL, ik eet niets voor het slapen. Hooguit een rijstwafel bij de cafeïnevrije koffie. Ik slaap ook behoorlijk goed in de laatste tijd, maar ben (te) vroeg wakker. Mijn oudste zoon zegt al dat ik aan de 6 uur waarschijnlijk genoeg heb, maar dat voelt niet zo. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Je komt op mij over als een sterke vrouw die het momenteel erg moeilijk hebt. Je komt hier ook door, dat weet ik zeker.

@Cyclad58 Dank je wel, dat had ik even nodig. Ik zie mijzelf zeker als sterke vrouw, ik ben dan ook vooral verdrietig en boos om wat er met me gebeurt... Dat je jezelf zó kwijt kan zijn.... Ik trek me enorm op aan de wat meer ervaren forumers hier, die soms al benzo-vrij zijn en weten dat het weer goed komt. Dank je voor je steun. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ELL:

Jij bent ook heel goed bezig. Ben van jouw verhaal even kwijt of je Diazepam geprobeerd had?

@ELL Dank je wel voor je steun, Ell. Ik heb a.s. maandag een afspraak bij de dokter en dan wil ik bespreken of de overstap naar diazepam meer rust voor mij zou kunnen opleveren. In ieder geval wordt het langzaam taperen wat makkelijker met Diazepam. Ik las dat jij ook de overstap hebt gemaakt? Je moet nog 10 mg? Wat gebruikte je eerst en hoeveel? En hoe is de “crossover” verlopen van het ene naar het andere middel?  Kreeg je daar nog klachten van? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JohannaEliesje:

@ELL Dank je wel voor je steun, Ell. Ik heb a.s. maandag een afspraak bij de dokter en dan wil ik bespreken of de overstap naar diazepam meer rust voor mij zou kunnen opleveren. In ieder geval wordt het langzaam taperen wat makkelijker met Diazepam. Ik las dat jij ook de overstap hebt gemaakt? Je moet nog 10 mg? Wat gebruikte je eerst en hoeveel? En hoe is de “crossover” verlopen van het ene naar het andere middel?  Kreeg je daar nog klachten van? 

Hoi @JohannaEliesje,

Vaak brengt Diazepam wel meer rust. Gaat niet voor iedereen op, maar ik denk dat het voor jou een goede optie kan zijn als ik je verhalen zo lees. Ik ben zelf in 1 klap overgegaan van Lorazepam naar Diazepam. Ik nam Lorazepam toen 2,5 week (2,5 Mg Lorazepam. Daarvoor een CT stop gehad met Zolpidem waardoor ik heel slecht ben geworden). Bij mij ging de omzetting gelukkig goed. Heb zelf  weinig extra klachten daarvan gekregen. 

Klopt, ik neem nog 10 Mg, maar dat is echt het gewicht dat ik neem van de pil zelf. Een pil Dia weegt 170 Mg. Dus ik neem echt nog maar een kruimeltje :-) 

 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Roberto:

@Louisa, wanneer lukt het dan wel?

Als mn hoofd niet zo pijnlijk is of Overmoe... als het lukt om mn focus echt te verleggen naar de delen van mijn lijf en het ook echt kan voelen. Als mn brein naar is voel ik dat overheersen en kan ik niet voelen ergens anders... is heel lastig dan voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...