Spring naar bijdragen

Huiskamer 19 februari gesloten


Roberto

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Vandaag ben ik weer vroeg wakker, maar heb gelukkig wel acht uur op bed gelegen en geslapen.
De laatste week wordt ik wakker met lichte hoofdpijn die na een kopje koffie weer wegtrekt.
Ik dacht, laat ik hier de dagopening ook maar eens doen, in plaatst van alleen maar wat rond te snuffelen en af en toe ergens op te reageren.
De laatste tijd doe ik dat op het alcohol forum, omdat ik daar als eerste wakker ben.

De meeste mensen zullen mij hier net kennen.
In het kort: ik ben sinds 31 januari voor de vijfde keer met alcohol gestopt, dat is mijn kernprobleem.
Daarnaast slik ik sinds 2014 benzo's: oxazepam > chloordiazepoxide > diazepam.
Oorspronkelijk bedoelt als ontwenningsmedicatie bij stoppen met alcohol.
Dat is mislukt, waardoor ik er een benzo probleem bij gekregen heb.

In 2018 heb ik de diazepam al eens afgebouwd met taperingsstrips, terwijl ik gewoon door dronk.
Dat beviel helemaal niet en ben diazepam door blijven slikken.
Op 31 januari ben ik ook voor de tweede keer begonnen met afbouw van de diazepam.
Mijn schema: 3 x 10 mg, 2 x 10 mg, 1 x 10 mg, 1 x 5 mg, 1 x 2 mg, 1 x 1 mg > 0
Alles twee dagen dus 6 x 2 = 12 dagen.

Vorige week woensdag stond ik op 0, maar dat beviel mij helemaal niet.
In overleg met mijn huisarts heb ik een stapje terug gedaan en zit nu op 2 x 1 mg diazepam per dag om te stabiliseren.
Eerst 10 tabletten, vandaag krijg ik er nog 20 bij.
Sinds een week ga ik op en neer.
De ene dag of dagdeel voel k mij wat beter dan de andere.
Dat zit ik nu een beetje aan te kijken.

Mijn huisarts belt mij twee keer per week om te vragen hoe het gaat.
Gisteren had ik een redelijke dag.
Vandaag maar weer zien hoe het gaat.
Ik moet letterlijk in beweging komen.

 

"Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag"

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Ometon:

Roberto 

Dat was een zeer snelle afbouw !!!!!

 

Het tweede afbouwschema was inderdaad (te) snel.
Dat was gebaseerd op de richtlijn voor huisartsen stoppen met alcohol met behulp van medicatie.
Niet voor stoppen met een benzo.
Vandaar een stapje terug om te stabiliseren op 2 mg.
Dan is het nog een grote sprong geweest van 10 mg naar 2 mg.
Zowel gisteren als vandaag voel ik mij nu wat beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto wat heftig. Welkom. Ik heb tot 3.00 geslapen zonder medicatie. Ik wilde nog paar uurtjes slapen. Quetiapine ingenomen. 1 uurtje meer geslapen met heftig dromen  zoals afgelopen weken. Een hart die hier tekeer gaat. Trilling in borstkas en linkerbeen. Ik weet nou niet wat dit veroorzaakt. Ik bouw af xanax imipramine. En quetiapine neem ik incidenteel. Ik word knettergek hier. Moet overmorgen naar sollicitatiegesprek. Ik weet in hemelsnaam niet of dat mij gaat lukken. Mijn lijf gaat tekeer. Hoge polsslag hoge bloeddruk. Naar de huisarts gisteren. Zij weet niet waardoor het komt. Ik ben radeloos. Trouwens ik heb 2 keer geprobeerd met alcohol te slapen. De volgende dag kwam ik mezelf tegen. Een lijf die verschrikkelijk tekeer ging. Dus gaat niet samen met alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Yollie:

 Trouwens ik heb 2 keer geprobeerd met alcohol te slapen. De volgende dag kwam ik mezelf tegen. Een lijf die verschrikkelijk tekeer ging. Dus gaat niet samen met alcohol

Nee, alcohol is echt geen goed slaapmiddel, ook al lijkt het of je dan wel slaapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

De huiskamer al open en zo actief op de vroege ochtend, wow! Ik heb me gisteren gelukkig weer beter gevoeld dan de dag ervoor, en ook weer met minder angst mijn dingen kunnen doen. Ik stabiliseer dus nu een week op 3,5 mg diazepam, voordat ik weer verder ga met de taperingsstrips. Gelukkig nadat ik vannacht wakker was uit een rare droom weer in kunnen slapen, heel fijn en ik heb gisterenavond ook nog hardgelopen met mijn groep. Ik schommel dus heen en weer met de angst ook en met de mogelijkheid om lange termijn vooruit te kijken en te ontspannen... Gelukkig heb ik vandaag weer meer vertrouwen in de afbouw en minder gevoelens van onrust en kan ik me daardoor focussen op de toekomst!

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieverds

Vroege goede morgend,welkom aan de nieuwe lotgenoten,ik heb de laatste weken niet zo veel gepost,maar wel elke dag gelezen.

Hier ging het de laatste 4 weken goed,ik deed weer alles,voelde mij veel beter energie enz...terug zalig was dat.

Sinds zondag gaat het helemaal berg af met mij,weer symptomen,zweten,s'morgens klets nat wakker worden,huilen,gewoon het komt allemaal terug,pfffff....

Na 1 jaar xanax vrij te zijn en 4 maand AD vrij te zijn de teleurstelling is groot op deze moment. Zo als ik al wist en lees de blijkt dit bij sommige mensen normaal te zijn,Windows and waves dus.

Ik hoop dat het snel weer beter mag,want helemaal terug het zwarte gat in zie ik niet meer zitten,op deze moment verlies ik mijn moed,en ik kan er absoluut ook niet mee om,mijn boosheid is ook weer dubbel naar mijn voormalig psychiater die mij alles cold turk liet stoppen. Hij leeft lekker zijn leven verder,en tja hier zit ik nu weer. Ik weet dat ik anders moet denken maar dat lukt nu even niet,.

Alle gedachten racen weer in de 100,het huilen is weer zo erg,dit was allemaal weg,het is echt zo moeilijk te begrijpen en te aanvaarden waarom ik terug weer weg zak,.

Nu weer mijn eigen de dag er door sleuren dan maar,ik wou dat ik positiever nieuws kon brengen,zo lieverds heb een rustig dagje,liefs Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

. Ik stabiliseer dus nu een week op 3,5 mg diazepam, voordat ik weer verder ga met de taperingsstrips. 

Begrijp ik het goed dat jij een week stabiliseert?
Ik ben zelf zoekende, zit nu een week op 2 mg diazepam en wil dat voorlopig nog aanhouden.
Daarbij denk ik aan vier weken, ik heb nog 22 tabletten.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moest vandaag naar de ernigratie hordes mensen en was bang paniek aanval te Krijgen gelukkig niet gebeurd wel bang 

Vannacht raar geslapen kom snel in slaap wordt dan om 3uur wakker en kan dan moeilijk inslaap komen 

Heb nieuwe weegschaal besteld want degene die ik heb is onbetrouwbaar cijfers veranderen constant dus onbruikbaar om aftebouwen 

Vraag mij nog steeds af wat mijn eerste hoeveelheid afbouw moet zijn zit op 0.5 MGR clonazepam  gewicht rond de 0.150 g 

Elke dag 0.001 of eerst 0.001 en dan past dagen wachten of meer als 0.001

8 uur geleden zei Ometon:

The general guideline is to not exceed a 5-10% reduction of the current dose every 2-4 weeks.

 

Sensitive patients may benefit from evenly dividing their dose and taking it 2 or 3 times per day.
 
Taper VERY SLOWLY. I started dropping 1 mg every week, sometimes I held at that dose for a few months. It’s been nearly a year and I am now at 2mg. I talked to a very good pharmacist and we laid out a plan that I would go off of 1/8 of a mg every 3 weeks now.
 
just go very very slow. I’m on .25 once a day. Was on .5 once a day. It’s been hard to get below .25 due to challenge cutting the pill down evenly. I’m trying to shave off a small amount with an emery board, like running the file once or twice over the pill and holding at that dose for a month. It takes 4 days to 2 weeks to feel symptoms, so hold for at least 2 weeks at a reduced dose. More if you’re still feeling poor. The last reductions can be harder, so may have to hold longer. I’ve never taken twice a day. But probably? Start with one of the doses, reduce slightly, hold, then reduce the other dose and hold etc. It takes time.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was dood moe en heb goed geslapen. Mn hersenen zijn helaas doodmoe. Het is niet met slaap op te lossen. Zo moe in het hoofd. Alles is teveel. Of hersenpijn nu wel of niet bestaat. Ik heb ernstig pijn in mijn hoofd. Iets dat mild begon en steeds heftiger wordt. 

Ik ben overprikkeld tot en met en ik weet niet hoe mezelf te ontprikkelen. Het is echt heel eng als alles je teveel is en je processor niet meer werkt en zegt geheugen is vol, verwijder bestanden want nu werkt niet alles optimaal. Alleen hoe verwijder ik bestanden? Is het een accepteren en psychisch op te lossen of is het chemische ellende? 

Geheugenverlies is niet psychisch in mijn optiek. Dat zijn echt de pillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yollie:

@Louisa geheugenverlies loop je op door slaaptekort

Erik Paling zei benzos zorgen voor ontzettend geheugenverlies. Ik slaap elke nacht en heb in het verleden slaapproblemen gehad. Toen slikte ik nog geen benzooi. Ik sliep dan vaak de  nacht niet was doodmoe maar mn geheugen was prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Louisa:

Ik was dood moe en heb goed geslapen. Mn hersenen zijn helaas doodmoe. Het is niet met slaap op te lossen. Zo moe in het hoofd. Alles is teveel. Of hersenpijn nu wel of niet bestaat. Ik heb ernstig pijn in mijn hoofd. Iets dat mild begon en steeds heftiger wordt. 

Ik ben overprikkeld tot en met en ik weet niet hoe mezelf te ontprikkelen. Het is echt heel eng als alles je teveel is en je processor niet meer werkt en zegt geheugen is vol, verwijder bestanden want nu werkt niet alles optimaal. Alleen hoe verwijder ik bestanden? 

 

Ikzelf heb de ervaring dat veel rusten overdag, als je dat kunt, het probleem overbelasting, bij mij opgelost heeft. Ik had de laatste tijd heel veel last weer van malen, en niet kunnen slapen. Nu heb ik het een paar dagen echt rustig aan gedaan, en nergens geen last meer van. Misschien zijn we hier op het forum allemaal overgevoelig voor prikkels, ook als we dadelijk helemaal af zijn van de medicatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bolletje:

Ikzelf heb de ervaring dat veel rusten overdag, als je dat kunt, het probleem overbelasting, bij mij opgelost heeft. Ik had de laatste tijd heel veel last weer van malen, en niet kunnen slapen. Nu heb ik het een paar dagen echt rustig aan gedaan, en nergens geen last meer van. Misschien zijn we hier op het forum allemaal overgevoelig voor prikkels, ook als we dadelijk helemaal af zijn van de medicatie.

Ja ik rust in de middag. En vanaf 8 u in de avond. Rusten is voor mij liggen op bed en ontspannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het niet tegen prikkels kunnen herken ik. Ik ben teruggegaan van 20 mg. Oxazepam naar 15 mg., bijna drie weken geleden. Zodra ik wat meer rust krijg van de symptomen, ga ik verder met microtapering, elke dag of paar dagen een heel klein beetje minder. 

Als iemand in één zin twee dingen aan mij vraagt kan ik al flippen, als mijn man gaat koken, vlucht ik naar een andere plek, want ik kan niet tegen al het gerammel met pannen, deksels etc., ‘s Morgens gaat het nog wel, maar later in de middag begint het en kan aanhouden tot ik naar bed ga. Ik zit veel met een koptelefoon op, rust is voor mij het sleutelwoord. 

@Roberto Wat minder je snel! Dat je dat aankunt, vind ik heel knap! Heb je niet vreselijk last van wd symptomen? 

@Angke Wat akelig, dat je weer zo’n wave ervaart.... Dat maakt het zo moeilijk om positief te blijven hè, dat het zo onberekenbaar is. Maar houd je maar vast aan de windows die je al hebt meegemaakt, die zullen weer komen! Je genezing is in volle gang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Hoi medevechters

Na de zoveelste slechte nacht van veel wakker en horrordromen, opgestaan met een ontzettend gejaagd en angstig gevoel. Net of ik een thermos espresso heb gedronken. Wil iets doen maar ben direct buiten adem. Voel dat het zo ontregeld is in men lichaam.

Ha Wesley, 
Ik heb net ramen staan zemen, nu het gevoel de marathon van Rotterdam gelopen te hebben, conditie is sinds afbouw naar 0 gegaan. En wat je zegt alsof je veel te veel koffie op hebt.

Mijn 14e dag vijlend bevalt me iig beter dan in 1 keer een hele mg zakken. 
@Ometon, ik kan je daar niet zo best in adviseren ik zelf vijl een 2 mg pil diazepam van 0.070 g, alleen de ene pil weegt net wat anders dan de andere (hier kan ik wel wat nerveus van worden) . Ik heb 2 weken 0.001 iedere dag eraf gevijld, nu probeer ik een week 0.002 iedere dag eraf te vijlen. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Ometon:

Ok  en gaf elke dag 0.001 afvinken veel bijwerkingen 

Ik heb ook verschil in gewicht van pillen en weegschaal die constant andergewicht laat zien met zelfde pil

Wordt daar iebelig van en angstig dus ga nieuwe professionele weegschaal bestellen in china

Ik heb sterk wisselende dagen, dagdelen, maar sinds vijlen zijn mijn ontwenningsklachten meer te verdragen en doe ik de laatste week wat (veel) meer dan voorheen. 
Ik heb mijn weegschaal via @Kannietmeer. Ook deze wil nog wel eens per moment verschillen, dan kalibreer ik hem weer en ga er vanuit dat het dan maar goed is. 
Het vijlen is dus wel een tijdrovend klusje, maar denk niet dat je er een peperduur weegschaaltje voor hoeft te kopen. 

bewerkt door Vallenenopstaan1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He johannaliesje,en ometon,

Thanks voor de reactie,is altijd fijn om gehoord te worden,ik weet wel dat mijn genezing volop bezig is,en idd hoop ik terug om mijn Windows,maar toch is dan de teleurstelling zo groot.

En ik ben ook zo ongeduldig,ik kan heel moeilijk stil blijven zitten he....

Ik haal mij er wel weer door heen,komt goed met mij,.

Liefs Angke.xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...