Spring naar bijdragen

Help! Afbouwen clonazepam!


Sanne20

Aanbevolen berichten

Ik weet niet goed hoe deze pagina werkt, ik open hier maar een nieuwe post..

Ik ben vrij snel afgebouwd van de clonazepam van 3mg naar 1mg en ik had al derealisatie, nu ook nog eens depersonalisatie. Maar ik maak mij zorgen buiten dat om, dat ik niks meer kan. Ik kan soms zelfs niet meer lopen, hele dag door hartkloppingen(niet van angst) , spierkrampen, extreme overprikkeling. Kan iemand zeggen waneeer dit weg gaat? Ik ben ten einde raad om iedere dag zo op te moeten staan!! Al zeker n half jaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Sanne20:

Ik weet niet goed hoe deze pagina werkt, ik open hier maar een nieuwe post..

Ik ben vrij snel afgebouwd van de clonazepam van 3mg naar 1mg en ik had al derealisatie, nu ook nog eens depersonalisatie. Maar ik maak mij zorgen buiten dat om, dat ik niks meer kan. Ik kan soms zelfs niet meer lopen, hele dag door hartkloppingen(niet van angst) , spierkrampen, extreme overprikkeling. Kan iemand zeggen waneeer dit weg gaat? Ik ben ten einde raad om iedere dag zo op te moeten staan!! Al zeker n half jaar..

Hoi @Sanne20, je bent niet vrij snel afgebouwd van Clonazepam, maar te snel. Je hebt nu nog 1 mg Clonazepam, dat is het equivalent van 20 mg Diazepam. De klachten die je ervaart zijn typische afbouwklachten en zijn hele vervelend. Als je te snel afbouwt worden de klachten heviger, zeker bij de laatste afbouwstapjes. 
Het best advies dat ik je kan geven is om met je arts omzetting naar 20 mg Diazepam te bespreken. Clonazepam en Diazepam zijn allebei langwerkend, die overstap zou relatief gemakkelijk moeten gaan. Clonazepam is een heel lastige om af te bouwen. Met Diazepam gaat dat beter, vooral ook omdat je dat beter kunt doseren. Bouw de Diazepam af in stapjes van 0,5 mg per week of liefst per 2 weken. Je doet er dan lang over, maar het zal je minder heftige klachten opleveren. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 dankje voor je antwoord! Maar hoe kunnen psychiaters mij dit advies hebben gegeven dan? Ik heb dit nl niet zelf bepaald. Naja nu is t probleem, ik heb geen psychiater..... en die willen mij ook nniet helpen als ze zien hoe ik er bij zit.

Micro tapering lijkt me dan nog t beste. Maar goed voor nu....hoelabg kan k denken dat ontwenning blijft ontstaan? Ik word haast suicidaal, ik zie geen uitweg meer! Vooral neit nu ik dit weet..... het is ondragelijk erg

@Yana klopt, ik weet nog niet goed hoe het werkt. Zelfs dt kost me heel veel moeite. Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Ik heb nu geen psychiater, wat kan ik in de tussen tijd doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sanne 20 

Lees dit even wellicht heb je er wat aan 

 

The general guideline is to not exceed a 5-10% reduction of the current dose every 2-4 weeks.
 
Sensitive patients may benefit from evenly dividing their dose and taking it 2 or 3 times per day.
 
Taper VERY SLOWLY. I started dropping 1 mg every week, sometimes I held at that dose for a few months. It’s been nearly a year and I am now at 2mg. I talked to a very good pharmacist and we laid out a plan that I would go off of 1/8 of a mg every 3 weeks now.
 
just go very very slow. I’m on .25 once a day. Was on .5 once a day. It’s been hard to get below .25 due to challenge cutting the pill down evenly. I’m trying to shave off a small amount with an emery board, like running the file once or twice over the pill and holding at that dose for a month. It takes 4 days to 2 weeks to feel symptoms, so hold for at least 2 weeks at a reduced dose. More if you’re still feeling poor. The last reductions can be harder, so may have to hold longer. I’ve never taken twice a day. But probably? Start with one of the doses, reduce slightly, hold, then reduce the other dose and hold etc. It takes time.
Je wou op whatapp  advies 
Maar nooit meer reactie gehad op whatapp??????
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De equivalent van 1 mg is volgens Ashton 20 mg diazepam 

Volgens andere om rekeningen 10 mg diazepam 

Hou het veilig en dan lijk 14 MGR ok als omzetting van 1 MGR clonazepam 

Houdt er rekening mee dat niet iedereen diazepam goed verdraagt want het kan leiden tot derealisatie als je daar gevoelig voor bent 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...