Spring naar bijdragen

Huiskamer 18-02-2020


Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen! 

Gelukkig vannacht wel weer 6,5 uur aaneengesloten geslapen, maar de onrust en zenuwen maken dat ik me unheimisch voel en alle spieren in mijn rug zijn aangespannen. Gelukkig kan ik het lichtpuntje zien dat het nu (ben vroeg opgestaan), minder erg is dan gisteren en dat er dus weer geen pijl op te trekken valt hoe ik me wanneer voel. Ook ben ik hoopvoller dan gisteren dat dit niet meer is dan een tijdelijke terugval in plaats van dat dit weer het begin van alles dat alleen maar erger kan worden, zoals vorig jaar, toen ik uiteindelijk compleet wanhopig was. 

Gisteren at een goede vriendin bij mij en ik merkte hoe gespannen en gestresst ik was. Ik heb met haar goed kunnen praten, ik merkte ook hoe emotioneel ik was en hoeveel stress er ineens loskwam. Toen ik wakker werd vanmorgen voelde ik me ook minder 'vaag' dan gisteren, toen ik alles ook maar half meekreeg van wat er gebeurde en de angst overheerste in mijn lichaam. Nu heb ik het gevoel dat het minder is en dat ik vandaag wel door ga komen, ook al ben ik zo gespannen als een veertje. 

Iedereen een fijne dag met zo min mogelijk angst gewenst! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig geslapen. Vriendin kwam in de avond langs en ja ik had t al moeilijk met ontspannen en hoofd maar ik vond het ook leuk dat ze even er was ook al merkte ik dat Mn hoofd het zwaar vond. Ze was weg en mijn hersenen gingen pijn doen. Verschrikkelijk naar hoofd. Huilen... Ik ben van uitputting in een vage slaap gekomen en werd wakker met dezelfde pijn als gisteravond. Nog nooit wakker geworden met breinpijn. Het wordt steeds erger... 

Ik ben net zo'n computer die vol zit qua opslag. Daardoor werken functies niet meer en gaan er constant alarmbellen af dat ie vol zit. Ik weet alleen niet te legen... en de alarmbellen blijven rinkelen dat maakt t erger en werken met die computer lukt niet meer. Doodeng. Het is je brein en dat is je zijn heb ik nu gemerkt... 

Om me heen zeggen ze dat afbouwen van de pillen gaat helpen. Ik heb t niet meer en weet t niet meer. Ben in de war. Denken doet gewoon pijn. Kan dus niet meer helder de dingen overzien. Dat hoofd is vreselijk. Ondraaglijk.

Heb ook veel angst nu... niemand die t weet wat ik heb? Al maanden niet. En t wordt steeds erger. Ik ben bang.

Mn geheugen werkt niet meer. Ik denk dan opeens o ik heb mn vest aan. Weer niet meer dat ik m aantrok. Of heb ik nu mijn pillen genomen. Kijk in het potje o ja. Gelukkig doe ik elke dag hetzelfde. Dat is mn houvast, maar alsnog in de war. Maar nu gewoon pijn in mn hersenen.

Nee zeggen ze die kunnen geen pijn doen!

Nou ik voel t toch echt in mn brein. Een koffiemolen. Squeeze. Alsof de duivel mn hersenen als stessbal gebruikt. Hels is het. Of er nu wel of geen gevoel in zit. Ze weten zoveel niet nog over het brein en wat al die troep met je doet! Artsen zouden t zelf eens moeten slikken... Ze geven t wel want t lijkt even te werken... ja voor t even en dan werkt t uit.

Mn AD is dan wel niet verslavend maar het doet niks meer. Anders had ik niet zoveel angst. Ja ophogen zeggen ze dan. Tot het plafond. Oh en we hebben iets beters voor je dan benzos. AP slaap je goed op. Kan geen kwaad zo weinig. Ja hoor nu zit ik aan AD AP benzos pfff en wat doet die cocktail? No one knows? 

Ik heb pijn in mn hersenen of het wel of niet kan. Het doet pijn IN mn brein. 

Sorry moet even klagen. Ook over de hulp. Zo slecht in Nederland. Schandalige wachtlijsten. Ik had in november al af kunnen bouwen! Nu slik ik die troep alsmaar langer... 

Oh ik heb t niet meer in dat hoofd. Alles is teveel. Ik ben zo moe en bang.

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa heb zo met je te doen. De artsen hebben er geen verstand van. En zeggen ze dat je hersenen geen pijn kunnen doen? Wat een giller zeg! Je hersenen bestaan compleet uit zenuwcellen. Waar hebben deze artsen hun diploma gehaald? Op de koffiepunten? Overigens is een ad wel verslavend. Vrijwel meteen treed al downregulatie op. Hoe snel dit gebeurt verschilt per persoon. Daarom werkt het na een tijdje ook niet meer. Het is niet verslavend in de zin van “craving”. Maar zodra je dus wil stoppen of afbouwen kom je in een lichamelijk ontwenningsproces terecht. Dat krimpende gevoel in je hersenen heb ik ook heel erg gehad. De verslavingsartsen die ik heb gesproken zijn overigens wel bekend met dit soort verschijnselen. Het voelt idd heel eng, maar na mijn afbouw is dat langzaamaan weggegaan. Je beeld je dat echt niet in. 
Een langzame taper zou waarschijnlijk de oplossing zijn. Maar het gaat een lang proces worden. Hou vol, stapje voor stapje. 
hoe lang slik je je ap en ad al? Helpen ze je? Anders zou ik zeggen, als ze je niet helpen en je zit er kort op, probeer ook die langzaam af te bouwen. 
Destijds kreeg ik zoloft voorgeschreven. En wat voelde ik me daar gruwelijk op, dan wordt er gezegd je moet even wennen. Nou ik kreeg daar acathisie van een zware depressie (die ik niet had) en zat alleen maar te huilen. Heb het 2 weken geslikt en daarna aan de kant gelegd. Wat een opluchting was dat toen ik het niet meer nam. Idd ze weten ook niet wat zo’n cocktail doet. Overigens is een ap geen onschuldig pilletje. Ze doen alsof het snoepjes zijn. Ik wens je veel wijsheid en sterke 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Annie87:

@Louisa heb zo met je te doen. De artsen hebben er geen verstand van. En zeggen ze dat je hersenen geen pijn kunnen doen? Wat een giller zeg! Je hersenen bestaan compleet uit zenuwcellen. Waar hebben deze artsen hun diploma gehaald? Op de koffiepunten? Overigens is een ad wel verslavend. Vrijwel meteen treed al downregulatie op. Hoe snel dit gebeurt verschilt per persoon. Daarom werkt het na een tijdje ook niet meer. Het is niet verslavend in de zin van “craving”. Maar zodra je dus wil stoppen of afbouwen kom je in een lichamelijk ontwenningsproces terecht. Dat krimpende gevoel in je hersenen heb ik ook heel erg gehad. De verslavingsartsen die ik heb gesproken zijn overigens wel bekend met dit soort verschijnselen. Het voelt idd heel eng, maar na mijn afbouw is dat langzaamaan weggegaan. Je beeld je dat echt niet in. 
Een langzame taper zou waarschijnlijk de oplossing zijn. Maar het gaat een lang proces worden. Hou vol, stapje voor stapje. 

Ja ik blijf er bij wie ook zegt dat het niet kan. Ik heb pijn in het brein. Wie niet luistert van hulpverleners negeer ik. Ik weet toch wat ik voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Louisa:

Gelukkig geslapen. Vriendin kwam in de avond langs en ja ik had t al moeilijk met ontspannen en hoofd maar ik vond het ook leuk dat ze even er was ook al merkte ik dat Mn hoofd het zwaar vond. Ze was weg en mijn hersenen gingen pijn doen. Verschrikkelijk naar hoofd. Huilen... Ik ben van uitputting in een vage slaap gekomen en werd wakker met dezelfde pijn als gisteravond. Nog nooit wakker geworden met breinpijn. Het wordt steeds erger... 

Ik ben net zo'n computer die vol zit qua opslag. Daardoor werken functies niet meer en gaan er constant alarmbellen af dat ie vol zit. Ik weet alleen niet te legen... en de alarmbellen blijven rinkelen dat maakt t erger en werken met die computer lukt niet meer. Doodeng. Het is je brein en dat is je zijn heb ik nu gemerkt... 

Om me heen zeggen ze dat afbouwen van de pillen gaat helpen. Ik heb t niet meer en weet t niet meer. Ben in de war. Denken doet gewoon pijn. Kan dus niet meer helder de dingen overzien. Dat hoofd is vreselijk. Ondraaglijk.

Heb ook veel angst nu... niemand die t weet wat ik heb? Al maanden niet. En t wordt steeds erger. Ik ben bang.

Mn geheugen werkt niet meer. Ik denk dan opeens o ik heb mn vest aan. Weer niet meer dat ik m aantrok. Of heb ik nu mijn pillen genomen. Kijk in het potje o ja. Gelukkig doe ik elke dag hetzelfde. Dat is mn houvast, maar alsnog in de war. Maar nu gewoon pijn in mn hersenen.

Nee zeggen ze die kunnen geen pijn doen!

Nou ik voel t toch echt in mn brein. Een koffiemolen. Squeeze. Alsof de duivel mn hersenen als stessbal gebruikt. Hels is het. Of er nu wel of geen gevoel in zit. Ze weten zoveel niet nog over het brein en wat al die troep met je doet! Artsen zouden t zelf eens moeten slikken... Ze geven t wel want t lijkt even te werken... ja voor t even en dan werkt t uit.

Mn AD is dan wel niet verslavend maar het doet niks meer. Anders had ik niet zoveel angst. Ja ophogen zeggen ze dan. Tot het plafond. Oh en we hebben iets beters voor je dan benzos. AP slaap je goed op. Kan geen kwaad zo weinig. Ja hoor nu zit ik aan AD AP benzos pfff en wat doet die cocktail? No one knows? 

Ik heb pijn in mn hersenen of het wel of niet kan. Het doet pijn IN mn brein. 

Sorry moet even klagen. Ook over de hulp. Zo slecht in Nederland. Schandalige wachtlijsten. Ik had in november al af kunnen bouwen! Nu slik ik die troep alsmaar langer... 

Oh ik heb t niet meer in dat hoofd. Alles is teveel. Ik ben zo moe en bang.

AD zijn wel verslavend ik heb ze vroeger ook gebruikt de hele psychiatrie is een grote leugen daar ben je nu ook ziek van  het gaat echt over heel veel sterkt. Liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er ook mensen, die zonder problemen minderen/stoppen met benzo’s?  Die melden zich natuurlijk niet op een forum als dit, want die hebben geen probleem. Is het daarom, dat artsen zeggen, dat de ontwenningssymptomen na zo’n twee weken wel minder zullen worden? 

Dat zou betekenen dat wij tot de ongelukkige  minderheid  behoren, die klachten hebben bij het minderen/stoppen? 

Ik merk bij mezelf, dat een deel van mijn miserabele gevoel komt, doordat ik weinig verbetering voel, dat maakt me zo nu en dan mismoedig..... Moeilijk om dan positief te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei JohannaEliesje:

Zijn er ook mensen, die zonder problemen minderen/stoppen met benzo’s?  Die melden zich natuurlijk niet op een forum als dit, want die hebben geen probleem. Is het daarom, dat artsen zeggen, dat de ontwenningssymptomen na zo’n twee weken wel minder zullen worden? 

Dat zou betekenen dat wij tot de ongelukkige  minderheid  behoren, die klachten hebben bij het minderen/stoppen? 

 

Daar heb je helemaal gelijk in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

Gelukkig vannacht wel weer 6,5 uur aaneengesloten geslapen, maar de onrust en zenuwen maken dat ik me unheimisch voel en alle spieren in mijn rug zijn aangespannen.

@Meisjeamsterdam, Och, wat is dit herkenbaar voor mij! Dat verwoordt precies hoe ik me zo en dan voel. En op die momenten ben ik ook heel emotioneel, heb ik het gevoel dat het nooit meer over zal gaan, en dat niemand het begrijpt. Dan kan ik me ook erg eenzaam voelen. Mijn man wordt er zo nu en dan kriegel van, ‘je moet er niet zo aan denken’, zegt hij dan. Hij heeft natuurlijk gelijk, afleiding is veel beter. Maar deze lichamelijke reacties bepalen heel erg je gedachten. Als het wat afzakt, kan ik net zoals jij zegt, wel weer wat relativeren en denken aan eerdere tijden, waarin ik me nog véél akeliger voelde. Het is echt de kunst om naar de goede momenten te kijken en je daar aan vast te houden. Maar het is heel moeilijk. 

We zijn niet alleen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei JohannaEliesje:

Zijn er ook mensen, die zonder problemen minderen/stoppen met benzo’s?  Die melden zich natuurlijk niet op een forum als dit, want die hebben geen probleem. Is het daarom, dat artsen zeggen, dat de ontwenningssymptomen na zo’n twee weken wel minder zullen worden? 

Dat zou betekenen dat wij tot de ongelukkige  minderheid  behoren, die klachten hebben bij het minderen/stoppen? 

Ik merk bij mezelf, dat een deel van mijn miserabele gevoel komt, doordat ik weinig verbetering voel, dat maakt me zo nu en dan mismoedig..... Moeilijk om dan positief te blijven.

Ik heb nog niemand gehoord of gezien die zonder problemen is gestopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat klopt Lynn, maar sommigen van ons hebben ziektevrees en ik zou me kunnen voorstellen dat bij hun de angst nog heftiger is. Dan is  de angst voor het lijden. Zit me net te bedenken of je deze angst apart moet zien, los van het afbouwen, of dat dit samen gaat. Of zeg ik iets heel stoms? Het lijkt me in ieder geval vreselijk door angst verslonden te worden.

Even iets over mijn dag. Doordat ik de laatste tijd toch veel gerust, en het kalm aan gedaan heb is het weer rustig geworden in m'n hoofd. Geen gemaal meer en heerlijk gewerkt. De extreme vermoeidheid is er ook niet meer. Nou opletten dat ik weer niet als een gek te keer ga.

O ja en morgen komen de twee wasmachinesmoesjesmakendemarokkanen de wasmachine waterpas zetten, dus hoentjies naar de slaapkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei JohannaEliesje:

Zijn er ook mensen, die zonder problemen minderen/stoppen met benzo’s?  Die melden zich natuurlijk niet op een forum als dit, want die hebben geen probleem. Is het daarom, dat artsen zeggen, dat de ontwenningssymptomen na zo’n twee weken wel minder zullen worden? 

Dat zou betekenen dat wij tot de ongelukkige  minderheid  behoren, die klachten hebben bij het minderen/stoppen? 

Ik merk bij mezelf, dat een deel van mijn miserabele gevoel komt, doordat ik weinig verbetering voel, dat maakt me zo nu en dan mismoedig..... Moeilijk om dan positief te blijven.

Minderheid? Was dat maar waar. Dat is beslist niet zo. De meeste afbouwers weten niets van dit forum af, maar hebben wel klachten , geloof me. 

Ik heb eens ergens gelezen (en dat geloof ik zeker), dat van de 100 afbouwers 30 personen geen klachten ervaren, 40 milde tot matige klachten en 30 ernstige en/of langdurige klachten. 

Wat wel zo is, is dat artsen zich baseren op de "wetenschap" dat de benzo binnen 2 tot 3 weken uit je lichaam is., Dat geeft echter geenszins aan, dat dan de klachten meteen verdwenen zijn.

Dus ja, als je ernstige klachten hebt is dat verre van uitzonderlijk, we zijn niet alleen en het gaat over. Dat is het positieve, verder zitten de artsen er in de regel gewoon flink naast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Cyclad58:

Dus ja, als je ernstige klachten hebt is dat verre van uitzonderlijk, we zijn niet alleen en het gaat over. Dat is het positieve, verder zitten de artsen er in de regel gewoon flink naast. 

@Cyclad58 Veel mensen praten er natuurlijk ook niet over, het is een taboe, men is bang als ‘junk’ beschouwd te worden.

Ik had vandaag ‘zoete wraak’  en een voldaan gevoel: Ik heb een officiële klacht ingediend bij de doktersdienst Groningen (Weekendartsen). In oktober had ik op een avond zo’n weekendarts hier thuis, mét een co- assistent. Ik zat toendertijd in een spiraal van angstaanvallen en mijn man en zoons zaten even helemaal omhoog. Ik was als de dood dat ik meer Oxazepam voorgeschreven zou krijgen. In die tijd had ik ook Oramorph van de huisarts gekregen, een lichte morfinedrank om de scherpe randjes van mijn benauwdheid weg te nemen (COPD4). Ik hoopte op evt. ophoging van de Oramorph , of tijdelijk ondersteuning met zuurstof, desnoods. Ik zat toen te wachten op opname in een revalidatieoord. Toen ik dat zei, over die angst voor meer Oxazepam, zei de arts in opleiding: “Nou mevrouw, ik zou me, als ik u was meer zorgen maken over die morfine dan over een ‘oxazepammetje’ meer of minder”. Toen ik vroeg, waarop hij die visie baseerde, zei hij: “Tja, dat zegt de wetenschap, hè?” Ik had tóen de geestkracht niet om daar tegenin te gaan. Maar na de revalidatie ben ik veel sterker geworden, lichamelijk én geestelijk. 

En dus had ik een officiële klacht ingediend, mét verwijzing naar een paar wetenschappelijke onderzoeksresultaten over benzodiazepines (Ook de ‘Ashton-manual’) én over het voordeel van het gebruik van lichte morfinedoses toediening in de palliatieve fase van chronische ziekten, om de kwaliteit van leven te verbeteren. 

Vanmorgen werd ik gebeld door iemand van de klachtenregeling. Ze was geschrokken van de nonchalance waarmee de aio had gesproken over Oxazepam en de onwetendheid over het gebruik van morfine. Ze verzekerde mij, dat ze het zou doorzetten naar de kwaliteitscommissie om er een aandachtspunt van te maken. 

Dat voelde goed. En nu hopen, dat ze serieus iets met de klacht gaan doen om de kennis van de artsen te updaten......

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lynn86:

Ik heb nog niemand gehoord of gezien die zonder problemen is gestopt. 

Ikkke ...... geen echte problemen. Wel moeilijk oke, en angst oke maar geen echte problemen! Lees mijn bijdragen hier op de site er maar op naar. Ik was toen Myriam7 hihih nu sta ik 9 jaar droog.

Groetjes en sterkte Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Myriam9:

Ikkke ...... geen echte problemen. Wel moeilijk oke, en angst oke maar geen echte problemen! Lees mijn bijdragen hier op de site er maar op naar. Ik was toen Myriam7 hihih nu sta ik 9 jaar droog.

Groetjes en sterkte Myriam

Knap van je. Respect 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JohannaEliesje top! Ik denk dat hier veel meer van ons artsen voor het tuchtcollege moeten gaan slepen. Ik ben het zelf nog van plan. Maar momenteel trek ik het niet. Als mijn scheiding voorbij is en als ik meer op de been ben, wil ik het ook doen. Misschien is dat de manier waarop we hiermee om moeten gaan en gaan we dan eindelijk resultaten zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Nee dat klopt Lynn, maar sommigen van ons hebben ziektevrees en ik zou me kunnen voorstellen dat bij hun de angst nog heftiger is. Dan is  de angst voor het lijden. Zit me net te bedenken of je deze angst apart moet zien, los van het afbouwen, of dat dit samen gaat. Of zeg ik iets heel stoms? Het lijkt me in ieder geval vreselijk door angst verslonden te worden.

Even iets over mijn dag. Doordat ik de laatste tijd toch veel gerust, en het kalm aan gedaan heb is het weer rustig geworden in m'n hoofd. Geen gemaal meer en heerlijk gewerkt. De extreme vermoeidheid is er ook niet meer. Nou opletten dat ik weer niet als een gek te keer ga.

O ja en morgen komen de twee wasmachinesmoesjesmakendemarokkanen de wasmachine waterpas zetten, dus hoentjies naar de slaapkamer.

Hey lieve @bolletje ik heb zelf ook ziektevrees lieverd. Al 9 jaar. Ik weet ook niet of je dat los van elkaar kunt zien. Ik heb bij het afbouwen veel afkickverschijnselen die me echt heel bang maken. Kijk de medicatie heeft het 9 jaar onderdrukt maar de kern bij mij (bang zijn voor de dood en alles wat daar bij komt kijken is er nog steeds) en ik denk dat dat er altijd wel zal blijven in mindere mate hoop ik dan maar.

Het is en blijft een battle xxxx:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Louisa:

Ja ik blijf er bij wie ook zegt dat het niet kan. Ik heb pijn in het brein. Wie niet luistert van hulpverleners negeer ik. Ik weet toch wat ik voel.

Louisa, ik leef met je mee, maar pijn in je brein is onmogelijk. Hoofdpijn, onrust, dwanggedachtes, intrusies, etc., dat kan. Maar, je brein, je hersens; die zijn gevoelloos. Hersenen registreren pijn, onrust, angst, etc. Maar, je brein ervaart als ‘onderwerp/ orgaan’ geen pijn. Bij een hersenoperatie verdoofd men het omliggend weefsel, de hersenen kun je zo insnijden of wat dan ook. Dat doet geen pijn.

zou je je voor kunnen stellen dat het jouw gedachten zijn die de hersenpijn veroorzaken? Dat het jouw idee is dat je brein pijn heeft, dat jouw denkwijze die pijn veroorzaakt in je ‘brein’? Spanning, angst, veel piekeren, zorgen maken, geven het gevoel dat je hoofd, je brein op ontploffen staat, in brand staat, doof en uitgeblust raakt na al die vorig genoemde sensaties.

misschien, ik hoop het, kun je aanvaarden dat breinpijn niet bestaat. Een overwerkt brein bestaat wel. Ik hoop dat jij stapje voor stapje rust kan krijgen in je hoofd. Het zou, misschien, kunnen helpen dat je accepteert dat je ‘hoofd op hol’ is. Diep adem haalt en zegt/ denkt: ‘laat maar komen wat komt, ik onderga”. 

Ik wens je sterke en acceptatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Professor Jordan B. Peterson, een wereldberoemde Canadese  psycholoog met soms wat omstreden meningen, is slachtoffer geworden van zeer ernstige ontwenningsverschijnselen van Clonazepam. Hij is recentelijk opgenomen geweest in een ontwenningskliniek in Rusland. Een physiciansassistant geeft uitleg en commentaar. Vooral veel kritiek op de huidige medische benadering van benzodiazepines.

 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Annie87:

Ik denk dat hier veel meer van ons artsen voor het tuchtcollege moeten gaan slepen.

@Annie87 Weet j, Annie, die dokters hoeven wat mij niet gestraft te worden, ik denk echt niet, dat het met kwade bedoelingen gebeurd is. Maar als mijn klacht ervoor zorgt, dat doktoren en ander medische behandelaars beter geschoold worden in deze materie, ben ik al tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei JohannaEliesje:

@Annie87 Weet j, Annie, die dokters hoeven wat mij niet gestraft te worden, ik denk echt niet, dat het met kwade bedoelingen gebeurd is. Maar als mijn klacht ervoor zorgt, dat doktoren en ander medische behandelaars beter geschoold worden in deze materie, ben ik al tevreden.

Ik snap je reactie maar ik merk in de houding van dokteren een arrogantie alsof ze alles weten. En ik denk dat dat alleen met het tuchtcollege op te lossen is. Ik zou dat ook liever anders zien en wil het ook niet om wraak doen. Maar ik ben heel ernstig behandeld destijds door mijn huisarts. Ik zal er nu verder niet te veel op ingaan maar ja, ik zie graag dat ze daarvoor een waarschuwing krijgt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvo59 sorry maar ik ben het hier niet mee eens, je schrijft dat je brein niet pijn kan doen? Maar dat deze pijn registreert. Dat klopt uiteraard. Als ik mijn teen stoot registreren mijn hersenen deze pijn ook. Als die zenuwbanen beschadigd zijn of door zijn kan ik de pijn ook niet meer voelen aan die teen. Maar hoe kom je erbij dat je hersenen geen pijn kunnen doen?? Wat is hoofdpijn dan volgens jou? Wat doet er dan pijn? Ik denk dat we niet teveel over de woordkeuzes moeten vallen. Ze heeft pijn in haar hoofd. Wat er precies pijn doet weten we niet

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik denk dat, als je het ( hoofdpijn) noemt je het wat algemener maakt. Iedereen kent dat, hersenpijn niet. Misschien dat het dan ook wat minder angstig maakt. Als je iets benoemd waar meesten nog niet van gehoord hebben, is dit veel enger dat iets waar mensen over mee kunnen praten. Ik had ook nog nooit van hersenpijn gehoord. Maar goed pijn is pijn, hoe je het ook benoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei bolletje:

Nee dat klopt Lynn, maar sommigen van ons hebben ziektevrees en ik zou me kunnen voorstellen dat bij hun de angst nog heftiger is. Dan is  de angst voor het lijden. Zit me net te bedenken of je deze angst apart moet zien, los van het afbouwen, of dat dit samen gaat. Of zeg ik iets heel stoms? Het lijkt me in ieder geval vreselijk door angst verslonden te worden.

Even iets over mijn dag. Doordat ik de laatste tijd toch veel gerust, en het kalm aan gedaan heb is het weer rustig geworden in m'n hoofd. Geen gemaal meer en heerlijk gewerkt. De extreme vermoeidheid is er ook niet meer. Nou opletten dat ik weer niet als een gek te keer ga.

O ja en morgen komen de twee wasmachinesmoesjesmakendemarokkanen de wasmachine waterpas zetten, dus hoentjies naar de slaapkamer.

@Bolletje. Ik leef ook met je mee. Maar aub niet de marokanen zo bestempelen. Het klinkt als discriminatie. Ook nederlanders zijn soms klungels. Ik heb mijn badkamer door een nederlander laten doen. 4 lekkages achter de rug en een hoop geld. Het is nog steeds een troep. Beschadigd trap beschadigd overloop. Ik erger me soms ook aan de criminaliteit maar blijf verreweg van discriminatie. En nu erger ik me aan mijn lijf dat op ontploffen staat net als bij jullie. Mijn hart gaat tekeer. Hoge bloeddruk slecht slapen. Trilling borstkas. Trilling linkerbeen. Had angst. Maar geen angst meer. Gelukkig geen depressie maar krijg wel ad. Ik trek het ook niet meer. Gisteren naar de huisarts geweest. Ze weet zich geen raad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...