Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 februari 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei takeiteasy:

Ik weet het niet Rosee.. Als je hebt gedronken, durf je wat meer voor je gevoelens uit te koen. Ik denk dat je vriendin het wel meent, maar zou ze zoiets nooit zeggen in nuchtere toestand.

 

Ja, maar dat voelt voor mij niet waarachtig ofzo. (In aangeschoten toestand). 

bewerkt door Rosee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rosee:

Tja, 1 of 2 drankjes drinken zie ik ook geen probleem nee. 

Nou de laatste keer dat ik van de UK gate vertrok, wat was het, 2 of 3 weken geleden, leek in de bus wel of ik in de kroeg stond. Keihard praten, alcoholdamp, dat is dan wat ik bedoel met deprimerend. Dat waren er vast geen 1 of 2. En het was net na lunchtijd. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhh, lastig, ik kan niet uitleggen wat ik bedoel. 
Nog een poging; stel boekt de vakantie in november, in juli gaan ze dan. Tassen gepakt, hond weg, huis schoon. Op het vliegveld/in het vliegtuig; hehe, nou doe mij maar een wijn(tje), proost: op de vakantie! Dinner in vliegtuig, jep; wijn(tje) erbij, we zijn op vakantie. Op plaats van bestemming: oei coctails! Doe mij die maar, later; zullen we die ook proberen, klinkt lekker. Dinner: tuurlijk, vis moet zwemmen. Wijn(tje) erbij.

Dat klinkt voor mij als “borrelen” op vakantie. Niet straalbezopen maar, tja “borrelen”.

Denk ik nou heel raar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gedachte  @nancy, is dat het voor “gewone” mensen toch okay is? Alleen omdat wij een alcohol probleem hebben, alcoholist zijn, hoef je dit toch niet te veroordelen? Ik zie het als de vakantieroes. Rondhuppelen in bekiekmien, doe ik thuis niet, zoveel eten ook niet, mijn man lijkt ineens op Brat Pitt, hell: zelfs de sex is beter op vakantie. 
Dat is dus waarom ik denk waarom; omdat je op vakantie bent en alles anders is. Ik heb het nog steeds niet over zuipen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Penny:

Ahhh, lastig, ik kan niet uitleggen wat ik bedoel. 
Nog een poging; stel boekt de vakantie in november, in juli gaan ze dan. Tassen gepakt, hond weg, huis schoon. Op het vliegveld/in het vliegtuig; hehe, nou doe mij maar een wijn(tje), proost: op de vakantie! Dinner in vliegtuig, jep; wijn(tje) erbij, we zijn op vakantie. Op plaats van bestemming: oei coctails! Doe mij die maar, later; zullen we die ook proberen, klinkt lekker. Dinner: tuurlijk, vis moet zwemmen. Wijn(tje) erbij.

Dat klinkt voor mij als “borrelen” op vakantie. Niet straalbezopen maar, tja “borrelen”.

Denk ik nou heel raar?

Ik snap het wel maar ik snap het ook niet. Ik snap dat het er automatisch bijhoort maar ik snap niet dat het er automatisch bijhoort. 

Oh ik ben blij: alcohol. 
oh ik heb een kutdag gehad: ook alcohol. 
oh vandaag is er niks aan de hand wat een saaie boel: alcohol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap t wel @Penny. Ik drink s avonds graag een cocktail als ik op reis ben. Vorig jaar niet gekunnen, dit jaar misschien wel.

Of t nodig is? Nee maar er is zoveel niet nodig. Toen ik klein was had ik ook geen tien dezelfde broeken nodig. Nu ook niet maar ik heb ze toch.

Of t er automatisch bijhoort? Voor sommigen wel, voor anderen niet. Ik zie t probleem niet. 

Ik stoor me absoluut niet aan drinkers op vakantie zolang ik er geen last van heb. Je moet de all-in vakanties maar eens een paar keer boeken. Daar vliegt t bier al uit rond 10u. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het ook niet..., maar toch ook wel. Het is voor mensen zonder alcohol probleem, een extraatje? Kan ik het zo noemen? Zoals je gemakkelijker veel te veel geld uitgeeft aan een ijsje op vakantie, een jurk aandoet die je thuis nooit zou dragen. Alles is anders. Jou laatste alinea is denk ik, een heel ander gesprek. Voor mij waren de vakanties anders. Ik had al gedronken voor we bij huis vertrokken. Ik wilde vooral iets waarvan ik wist dat er genoeg alcohol was en door kon gaan. De flesjes wijn die je krijgt in het vliegtuig begreep ik en koesterde ik. Het was even wachten tot mijn man gestrekt was en sliep, dat duurde gelukkig nooit lang. In de supermarkt begreep ik die flesjes nooit: wie koopt nou zo een iniminie flesje? Ik had op vakantie ooit eens een kelner die zei; mevrouw, dit moet echt de laatste zijn... en mijn man sliep braaf naast mij op het bedje. Rode kop door de zon zei ik maar.

Maar dat is mijn probleem, ik ben nl alcoholist. En anderen kunnen prima genieten van hun vakantie borrel momenten, laat gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Penny:

Mijn gedachte  @nancy, is dat het voor “gewone” mensen toch okay is? Alleen omdat wij een alcohol probleem hebben, alcoholist zijn, hoef je dit toch niet te veroordelen? Ik zie het als de vakantieroes. Rondhuppelen in bekiekmien, doe ik thuis niet, zoveel eten ook niet, mijn man lijkt ineens op Brat Pitt, hell: zelfs de sex is beter op vakantie. 
Dat is dus waarom ik denk waarom; omdat je op vakantie bent en alles anders is. Ik heb het nog steeds niet over zuipen he.

Neuhhh....ik veroordeel het niet.  Wat een ander doet of laat kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Voor mezelf geldt dat het voor- de-gek-houderij is, voor mezelf geldt dat alles anders is op vakantie, en juist zónder alcohol veel leuker/ beter/ gezelliger is. Het is een manier van denken dat niet meer bij mij past. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen problemen met mensen die drinken. Dat is eigenlijk wat ik wou zeggen, denk ik. Ik laat het nu los, ga er weer veel te veel mee bezig.

Lakens weer allemaal buiten te drogen gehad en gestreken door de harde wind, heerlijk! Nu bedden weer opmaken en straks kip met rosti.

x

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel vervelend omdat het mij confronteer met het feit dat ik het niet kan en alle problemen die ik van de alcohol heb ervaren... Maar daar kunnen die mensen niets aan doen, dat is iets waar ik mee moet leren omgaan en wat hopelijk makkelijker wordt.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Ties heeft het moeilijk de afgelopen dagen. Nu droog blijven Ties dan komt je kracht wel weer terug. 

Ja helaas je bent nu Obelix, in de ketel gevallen en nu moet je niks meer. Ga het niet idealiseren de alcohol. Er zijn zoveel andere leuke dingen. Drummen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Wat een zinnig draadje met veel herkenbare dingen. Vanuit meerdere kanten bekeken. Heb er zelf erg veel aan. Kan niet gericht antwoorden, hoeft ook niet.

Bijna hele dag geslapen, geen koorts meer, vanochtend nog wel. Wel paracetamol natuurlijk genomen. Hoop dat ik het ergste heb gehad.

Alcohol was voor mij een goede inslaper en even gelukkig/blij/misschien zelfs wel verdriet voelen(ws wel heel erg uitvergroot maar wel echt latent aanwezig, dat kan fake zijn maar zat/zit wel in mij).

Ik voel soms nog wel dat mij iets is ontnomen. En dat is ook zo en ook weer niet, juist niet. Ik slaap bv echt 10 keer beter zonder. Is mij heel wat waard. 

Gereguleerd/gecontroleerd drinken gaf mij ook een boost. Dit nu ook, het niet drinken. En dat wil ik mijzelf voorhouden. De kans zit er altijd in dat ik ga bingen, al zou ik mij houden aan mijn afgesproken hoeveelheden, dan nog zit die kans erin. Ook trouwens als ik geheel gestopt ben en de refusal niet meer zou innemen. Voor nu is dit heel goed voor mij. De binges werden in de loop der jaren ook steeds erger/destructiever. Was dan echt totaal mezelf niet meer en veel zelfhaat, mislukte gevoel etc. Funest om dan te gaan verder bingen, zoiets zou dodelijk aflopen voor mij. Juist ook omdat ik/we/velen hier ook perfectionist zijn en heel gevoelig. Slechte combi dan. Alles of niets idd.

Zet deze weg voor nu zo voort. Niet dat ik ultra gelukkig ben maar ook niet ultra depri. Misschien leef ik wel gewoon nu. Zou zomaar kunnen.

Fijne avond en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grootste verschil met 16 jaar geleden hier voor mij, is dat ik nu veel meer durf, wil en doe. Ik heb meer zin in dingen en ben minder moe.

Drank is daar een grote hoofdrolspeler in. Toen wilde ik van terras naar eetgelegenheid en andersom. Uitslapen en liever niet te veel dit of dat. Nu ben ik nog geen wandelaar, maar wil veel meer ondernemen. Was vroeg wakker. Kook zonder problemen. Heb afgewassen en zin in morgen. Groot energieverschil.

We liggen er al in. Met de kippen op stok. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...