Spring naar bijdragen

nieuwe stap en afkickverschijnselen.


dekfab

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Fijn dat ik mijn verhaal even kwijt kan.

Laat ik eerst maar eerlijk zijn, ik heb een groot alcohol probleem wat mij al de laatste 40 jaar in de greep heeft.

Toch zou je zeggen dat mijn consumptie niet erg op een alcoholist lijkt, ik drink geen vreselijk grote hoeveelheden, zondag tot en met dinsdag niets, woensdag 6 bier, donderdag niets, vrijdag een fles wijn zaterdag een fles wijn en soms nog wat bier.

Ik heb daar veel psychische en lichamelijke last van en merk dat ik dit met mijn leeftijd (58) gewoon niet volhouden kan.

Ik ben eigenlijk een constante oorlog aan het voeren tussen wel en niet drinken, wel een kater geen kater.

Toch lukt mij het niet om volledig te stoppen.

Ik ben ook stiekem in dit drinken, niemand ziet dit echt (denk ik)  en ondertussen ben ik een meester in het alleen thuis drinken geworden.

Hierdoor ben ik vrijwel alle sociale contacten kwijtgeraakt, nee niet kwijtgeraakt ik heb hier zelf voor gezorgd, het lijkt wel alsof alcohol nu mijn sociale contact is geworden en normale contacten heeft vervangen.

Nu ben ik sinds een paar weken nog meer aan het minderen en merk zeer onaangename afkickverschijnselen.

Extreme jeuk, vele tintelingen in mijn hele lichaam en een zeer branderig gevoel in mijn hele lichaam.

Ik merk zelfs dat een ( te vette maaltijd)  al voor problemen zorgt, dus zelfs zonder alcohol.

Ik moet zeggen dat ik al een lange tijd van ernstige verslaving in de jaren 70 - 90 aan harddrugs achter de rug heb, dit doe ik al 30 jaar niet meer.

Ook lange tijd Hepatitus C gehad en gelukkig na vele kuren is deze ziekte weg.

En dan nu is het toch echt tijd om volledig te stoppen met alcohol maar eerlijk gezegd zou ik niet eens weten hoe ik dat 100% zou moeten uitvoeren.

Ik ben zo gewend aan deze manier van leven.

Een lang verhaal met eigenlijk een aantal korte vragen:

- Herkend iemand Jeuk na het stoppen met alcohol?

- Kent iemand de tintelingen en branderig gevoel in heel het lichaam?

- Herkent iemand zich in mijn verhaal met de hoeveelheid alcohol inname en heeft u daar tips en tricks in?

Ik denk wel eens dat ik misschien de ergste vorm van alcoholisme hebt, alles is gecontroleerd, niemand weet wat, ik trek mij terug en vervreem steeds meer van de wereld om mij heen.

Gr. Dekfab

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De jeuk, de tintelingen en het branderige gevoel dat je beschrijft ken ik niet uit eigen ervaring.

Heb je de laatste tijd je huisarts wel eens geraadpleegd over de lichamelijke klachten die je hier beschrijft? Ik wil je zeker aanraden dat te doen en er dan ook bij te vertellen over je drinkpatroon en je pogingen om daar mindering in te brengen. Daar hoef je je tegenover de dokter echt niet voor te schamen en het lijkt me waarschijnlijk dat er naast alcoholconsumptie ook andere oorzaken een rol kunnen spelen. 

Zelf heb in de loop van mijn leven een patroon van overmatig drinken opgebouwd. Hoewel ik het redelijk goed kon combineren met mijn werk en andere bezigheden dronk ik op het laatst echt veel te veel en elke dag zonder uitzondering. Daar ging mijn gezondheid teveel onder lijden en het overheerste mijn leven. Daarom wilde ik er van af en dat is me uiteindelijk gelukt toen ik met pensioen ging. Inmiddels is dat al weer bijna 4 jaar geleden. Het was wel wennen maar ik ben nog steeds erg blij dat ik ermee gestopt ben. Ik denk ook niet dat het me zou lukken het in de toekomst af en toe te doen zonder dat het weer uit de hand loopt dus dat ga ik ook maar niet meer proberen. De behoefte daaraan is overigens ook verdwenen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@dekfab Ik herken dit grotendeels wel, behalve extreme jeuk, ik heb dat heel licht.
Tintelingen en branderig gevoel in heel het lichaam heb ik soms.
Wel al jaren tintelingen branderigheid in mijn voeten, ook als ik drink.

Ik ben nu ruim twee weken gestopt na 45 jaar dagelijks overmatig alcohol gebruik.
Met meerdere keren stoppen en na kortere of langere tijd weer terugvallen.

Ik zou zeggen: luister naar je lichaam, stop met alcohol en ga naar je huisarts.
Anders wordt het alleen maar erger.

Begin alvast met vitamine D en B1 te slikken, niet B-complex.
Eventueel de huisarts vragen om bloedonderzoek.
Heb ik vorige week ook (weer) laten doen, nog geen uitslag.
B1, B6, B12, Foliumzuur, D, Asat / Alat (leverfuncties)

Wat je in ieder geval niet moet doen is een benzo tegen de ontwenningsverschijnselen gaan slikken.
Dat heb ik helaas wel gedaan, waardoor ik er een benzo verslaving bijgekregen heb.
En alles nog erger geworden is.


 

 

 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bewegenzonderpijn.com/neuropathie/    het zou kunnen dat je poly neuropathie ten gevolge van drankgebruik hebt dekfab, maar om daar zekerheid in te krijgen dien je dat te laten onderzoeken, dus naar je huisarts idd. Op de site kun je lezen wat de symptomen zijn .
hoe dan ook, je hebt een fors drankprobleem, dat zit niet altijd in de hoeveelheden, het aantal jaren, je er afhankelijk in voelen, het stiekeme enz enz, redenen genoeg om dit aan te pakken. Dit forum kan je daarbij steunen, we weten wat het is, en wat het kan worden. Dus wees welkom en schrijf mee! succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @lady jane, ik dacht ook aan neuropathie.
Maar een tekort aan B-12 / Foliumzuur, B6 en D kunnen ook dezelfde soort verschijnselen geven.
(Chronische) hyperventilatie idem.
Dat maakt het lastig.

Voor langere tijd hepatitus C lijkt mij ook niet zo goed voor je lever.

In ieder geval: stoppen met alcohol en naar de huisarts voor o.a. bloedonderzoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...