Spring naar bijdragen

Zondag 16 februari 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Lekker voor je @Lika

Vreselijk slecht geslapen hier. Ik sta stijf van de stress om allerlei redenen. Hoe gestresster ik ben hoe eerder ik wakker word, althans dat concludeerde ik vannacht. Vaak word ik om 4-5 uur wakker, vannacht om 1:15 en vervolgens slechts kleine beetjes geslapen. Het komt er allemaal op neer dat ik bang ben erop aangekeken te worden dat ik het niet goed doe, zeg maar, details ff niet belangrijk. Nog steeds te druk met pleasen eigenlijk.

Overdag kun je een beetje een arm om jezelf heenslaan en redeneren zo van wat is nou het àllerergste wat er kan gebeuren, en is dàt dan zo erg? dat het allemaal een beetje flauwekul blijkt te zijn die stress, maar 's nachts lukt dat niet zo goed, dan lig je wel wakker maar echt helder denken is het niet, een beetje zinloos malen. 

Dus hier moeten we t mee doen vandaag, ik ga er ook geen drama van maken. De koffie valt een beetje rauw in de maag.

Heeft iemand nog tips dan hoor ik t graag :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.,

@bumperjim zo herkenbaar ik ben daarvoor in behandeling en moet zeggen dat het iets beter gaat. Maar het is niet fijn. Ik denk al jaren om door te piekeren alle doenscenario's voor te kunnen blijven. Dit heeft zoveel energie gekost, zodat ik nu tegen een burn-out aanzit. Volgens mijn psycholoog was ik er net op tijd bij. Veel sterkte in ieder geval !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Etty:

 Dus stoppen met pleasegedrag of conflictvermijdend gedrag.  En dan komt wat er onder zit vanzelf naar boven en de kans dat het dan 's nachts nog komt spoken is veel minder. 

Ik denk dat ik dan nóg meer piekergedrag in de nachtelijke uurtjes zou krijgen....  gek, ieder mens is dus toch weer anders. 
Maar goed mensen, goedemorgen. 
Buiten gaat het aardig tekeer, binnen is het lekker warm en staat een bakje klaar... 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                  Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

Lika, eindelijk hè? Lekker gaan genieten nu....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Etty:

Voor mij is het minder geworden toen ik de patronen overdag ben gaan doorbreken. Dus stoppen met pleasegedrag of conflictvermijdend gedrag.  En dan komt wat er onder zit vanzelf naar boven en de kans dat het dan 's nachts nog komt spoken is veel minder. 

Yep dat zal idd de sleutel wel zijn. Overdag eindelijk gaan doen waarvan je de hele nacht ligt te denken "eigenlijk zou ik moeten..." 

Want die stress is alleen maar een soort schrap zetten voortdurend voor iets wat helemaal niet gebeurt als je t conflict blijft mijden, dan kan je nog 1000 jaar gestresst blijven. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige mensen spelen bewust of onbewust op je zwakke plekken is mijn ervaring.

Anderzijds kan niemand je iets doen geloven of voelen als je t zelf ook al niet een beetje gelooft.

Assertief zijn is moeilijk. 

Assertief zijn betekent voor mij duidelijk je grenzen aangeven met respect voor de ander. Ik persoonlijk ervaar t ook deels als me heel kwetsbaar opstellen om 1 of andere reden.

Je hoeft jezelf en je door andere zeker niet klein te houden @Ietje. Je hebt inderdaad al veel verwezelijk, je bent sterk! Laat t niet nestelen in je hoofd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idem hier allemaal. Maar wat @Ettyzegt, ik probeer er overdag anders mee om te gaan. Me uit te spreken, hulp te vragen,  of te vragen alleen maar aangehoord te worden. Laatst heb ik het tijdens het geven van mijn cursus gedurfd om te zeggen tegen mijn medetrainer dat haar onderbrekingen mij onzeker maken. Dat hielp. 1 het zeggen en 2. Het anders ermee omgaan daarna. Van 2 kanten.

Maar ja. Eng en wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verrekt moeilijk @Etty. Vooral omdat ik op mijn werkplek niet het gevoel heb serieus te worden genomen. Of erger nog soms..een jammerende kleinzerige koe.

De week dat ik het zo moeilijk had bv. Gaf ik aan dat t voor mij gemakkelijker zou zijn om een tweewekelijks overleg te hebben omdat ik nu ik maar twee dagen per week werk ik weinig zicht heb op de taken die er moeten uitgevoerd worden. Ik heb t daar moeilijk mee. Zegt een collega dat ie daarvoor niet planmatig genoeg is. Wat moet ik dan nog zeggen? Ik heb er net een half jaar uitgelegen. Ik geef aan waar ik t moeilijk mee heb en t wordt van de tafel geveegd. Ik heb de energie niet meer om met de vuist op tafel te slaan. Ik wou dat mensen gewoon een keer luisterden nr wat ik zei.

Dus ik ga t uit de weg. Lig thuis te broeden en te teren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik loop al jaren tegen een teamgenote aan
wat dat betreft, die heeft op mensen kommentaar
alsof ze onze trainer is, maar dan wat minder neutrale toon.
Bijna iedereen is bang voor haar, ik ooit ook.
Inmiddels bots ik met haar en hard ook.
Ik ben meer een bitch geworden sinds ik niet meer drink.
Slaap veel beter door mijn matje en durf meer. De valkuil is wel
dat ik er meteen anderen bijsleep die ook last van haar hebben en niks durven zeggen.
Dus de laatste keer heb ik gezegd dat ik persoonlijk die kritiek niet meer pik en haar
voortaan meteen erop wijs. Dat gaf wel de sociale druk dat ik het ook echt moet doen.
Ik ben er nog lang niet wat dit aangaat, dus zal erop attent moeten zijn dat ik het idd
meer respectvol ga oefenen. En dat is lastig want ik pot nog steeds zaken op, vóór ik
het naar buiten breng. Wel kan ik dingen beter aangeven vóór er problemen ontstaan.
Maar dat is makkelijker omdat het meer algemeen is. 1 op 1 mensen, blijft lastig.
Maar de boel ligt wel open en het hele team weet hoe we erover denken en dat we
nooit vriendinnen zullen zijn. Maar het volleyen is wat ons bindt en dat blijft gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Jopie:

Niet waar, en verwarrend. Fleurtje "slaat soms van zich af", fel en vol emotie. Dat heeft met assertief weinig te maken.

Integendeel zelfs. 

En... het helpt niet. Agressief, ook passief agressief, helpt jezelf zelden vooruit. 

 

Ja die klopt, sorry. Dit is dus hoe ik assertief heb leren zijn.
en nog steeds verwar, ook zelf dus.
daar zit een deel van het probleem dus, thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb deze persoon ooit ingebracht
in een bijscholingsweekend
en kwam in zo'n kruiselings systeem
wat heeft de ander als kwaliteit waar jij wel
wat van kunt gebruiken?
oei
discipline, perfectionisme, stelligheid
en welke negatieve herken/triggeren je
oei
arrogantie, irritatie,
oei dus

nog steeds
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...