Spring naar bijdragen

Huiskamer 15 feb


Louisa

Aanbevolen berichten

Hey iedereen

Al 2 dagen terug in waves,pfff...zo jammer,en teleurgesteld,de rest best goede dagen gehad,.

Er zijn wel meer goede dagen geweest,daar ben ik blij mee natuurlijk hoor,maar als ik dan van minuut op minuut in waves ga,zou ik huilen,...

Weer veel last van mijn hoofd,huilen,enz...

Maar we doen weer verder,rusten en rusten is nu dr boodschap,.

Zo lieverds heb een rustige fijne dag,lieve groetjes Angkexxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Angke:

Hey iedereen

Al 2 dagen terug in waves,pfff...zo jammer,en teleurgesteld,de rest best goede dagen gehad,.

Er zijn wel meer goede dagen geweest,daar ben ik blij mee natuurlijk hoor,maar als ik dan van minuut op minuut in waves ga,zou ik huilen,...

Weer veel last van mijn hoofd,huilen,enz...

Maar we doen weer verder,rusten en rusten is nu dr boodschap,.

Zo lieverds heb een rustige fijne dag,lieve groetjes Angkexxx

Wat voel je in je hoofd? Beschrijf het eens exact?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He louisa

Tja is echt heel verschillend,de 1ne keer kun je zeggen een soort migraine,de andere keer is het heel vervelend en word ik er wel eens angstig om,nu sinds gisteren een verdovend gevoel,wazig zien,en soms een angstige sensatie erbij,ook minder kunnen verdragen van lawaai en licht,soms eens een draaierig gevoel erbij,ik moet wel zeggen dat deze hoofd sensatie mij meer in het hele begin triggerde en mij bijna gek maakte,lang dit niet meer gehad.

Ik denk dat ik te druk bezig ben in de goede dagen,en dan raken je hersens weer uit balans en krijg je weer de genezing die ze uitvoeren.

Niet fijn natuurlijk,maar ik weet dat dit weer healing is,en maak mij er niet te druk meer in,en doe nog huishoudelijke klusjes,voor de rest hou ik mij nu wel rustig. 

Zo lieve groetjes Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou even klagen hoor. Ook ik ben extreem moe alleen bij mij komt het denk ik ergens anders door. veel teveel bezig geweest met van alles en nog wat en niet kunnen stoppen omdat ik het zo leuk vind. Nu zit ik met de gebakken peren. Als ik nu iets doe ben ik zo helemaal kapot. Het huilen staat me dan nader dan het lachen. Heb gisteren dus een flink potje gehuild voor mijn doen. Ik rust erg veel en als ik dan weer op sta denk ik van alles te gaan doen, maar ho maar. De kans dat iemand met een herseninfarct een burn out krijgt is vele malen groter dan bij een andere.

Nou ik moet het leren met vallen en opstaan maar het is niet makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bolletje:

Nou even klagen hoor. Ook ik ben extreem moe alleen bij mij komt het denk ik ergens anders door. veel teveel bezig geweest met van alles en nog wat en niet kunnen stoppen omdat ik het zo leuk vind. Nu zit ik met de gebakken peren. Als ik nu iets doe ben ik zo helemaal kapot. Het huilen staat me dan nader dan het lachen. Heb gisteren dus een flink potje gehuild voor mijn doen. Ik rust erg veel en als ik dan weer op sta denk ik van alles te gaan doen, maar ho maar. De kans dat iemand met een herseninfarct een burn out krijgt is vele malen groter dan bij een andere.

Nou ik moet het leren met vallen en opstaan maar het is niet makkelijk.

Lieve @bolletje, als jij al klaagt moet het wel heftig zijn. Weet je, je kunt er voor kiezen om overdag rustiger aan te doen. Heb je nog wel energie om iets te doen of is dat nu ook even weg? Denk ook aan jezelf, al weet ik hoe lastig dat is. Ik denk dat je nu ook even moeite hebt met de acceptatie dat je zo vermoeid bent, dat is heel normaal. Dikke knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Louisa:

Moggen!  Mijn hoofd is al bij 2akker worden ellende en niet goed geslapen. Werd wakker om 3 u. Doodmoe gevoel. Mijn hoofd is nu al pijnlijk zwaar. Ik ga 1 dezer dagen out. Het is absurd wat er in dat brein gebeurt... 

Ach @Louisa, wat jij beschrijft moet echt heel vervelend en bijna ondraaglijk zijn. Ik heb in mijn afbouw en latere de ontwenning nooit last van mijn hoofd gehad, maar het lijkt mij erg naar en confronterend. Helaas reageert je lichaam via de zwakke plek op tolerantie of ontwenning, bij jou is dat je hoofd, bij anderen weer de spieren of de buik/maag. 
Ik had de indruk dat je nachten nog wel goed waren, maar nu je ook nog slecht slaapt op zoveel Lorazepam wordt het steeds lastiger voor je. 

Ik hoop zo dat je snel met je afbouw kunt beginnen. Jouw dosering is echt te hoog, en ik weet eigenlijk wel zeker dat afbouwen je uiteindelijk gaat helpen. Tolerantie - en afbouwklachten verschillen weinig van elkaar, ik denk niet dat je klachten nog erger worden als je afbouwt.

Veel sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cyclad,

Dat kiezen om het rustiger aan te doen is zo verrekte moeilijk, ik vind alles zo leuk. Maar nu is m'n energie heel gauw op. Ik ken dit nog van voorheen. Bijna altijd in het voorjaar heb ik last van vermoeidheid of flinke sombere gevoelens. Die zijn er gelukkig niet  zo erg dat valt wel mee.

Zal ik eens iets in je oor fluisteren? Psssstttt kom eens hier? Je bent een ontzettend grote lieverd. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He bolletje 

Ik heb nu juist hetzelfde voor dan jij al 2 dagen weer heel wat minder,en idd ik heb het er ook zo moeilijk mee om niet de leuke dingen weer te kunnen doen,het voelt zo teleurstellend,en ik huil ook al weer,toch zo raar allemaal he,zo een goede dagen en dan weer naar beneden vallen....mss doen wij veel te veel als het lekker gaat denk ik,maar het komt wel weer goed,goed rusten doe ik nu ook meer,ik kan ook niet anders,eigenlijk geen keuze dan.

Zo bolletje ik hoop dat je je snel weer wat beter mag voelen,liefs Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff wachten wijfie k ga ff iets voor je opzoeken. Misschien heb jij hier ook wat aan.

Nee lukt niet maar als je .hersenletsel-uitleg intypt en dan zie je recht boven "er mee om gaan" staan als je daar op gaat staan zie je "lege accutheorie, PRET, en lepeltheorie staan. Daar lees je ook hoe je met moeheid om moet gaan want iedereen kent moeheid.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al bij de verkeerde dag gepost, dus toch maar even hier nog:

Een hele tijd geleden zat ik hier ook regelmatig op het forum, augustus afgelopen jaar. Was toen bezig met het afbouwen van Oxazepam 20 mg p/d. Ik zat op een gegeven moment op 10 mg. alleen voor de nacht nog. 

Maar door een heel stressvolle periode daarna is de medicatie langzamerhand weer opgehoogd naar 30 mg., 3 x 10 mg. 

Eind november heb ik dat tijdens mijn revalidatie periode in Beatrixoord (ik heb COPD gold 4) weer terug weten te brengen naar 2 x 10 mg. 

 Vanaf 24 december ben ik weer thuis. Vanaf 29 januari zit ik nu op 15 mg. Oxazepam per dag, nu 3 x5 mg. Daarnaast gebruik ik ‘s nachts 10 - 15 mg. Zolpidem om aan mijn nachtrust te komen. 

Deze week had ik volgens mij de piek van mijn onttrekkingsverschijnselen, gek genoeg in de eerste week dat ik geminderd was niet, maar juist nu, in de tweede week. Het wordt nu weer wat minder, de ‘windows’ komen weer wat meer, de waves worden wat minder lang en heftig. 

Ik heb vooral last van een gejaagd, gespannen gevoel en pijnlijke spierspanning in nek/schouders. En ik krijg het dan vaak heel heet. 

Eerst was ik bang, dat de paniekaanvallen, waarvoor ik oorspronkelijk de medicatie kreeg, weer terug kwamen. Maar ik probeer dat soort gedachten weg te wuiven, want met m’n verstand weet ik, dat het de withdrawal is..... 

Het is volgens mij toch een kwestie van uitzitten. Als het over een week of twee weer rustiger is, wil ik verder gaan met minderen, dan misschien met 1 mg. van elk half tabletje eraf (vijlen.... of met de wateroplos manier?) 

Ik hoorde gister ook net, dat dr. Jordan Peterson, zelf psycholoog (Canada) bijna helemaal ten onder dreigde te gaan aan Clonazepam.

Wat is het ook een  troep, die Benzo’s........ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaan Ik antwoord hier maar even, op de goede dag

Je zei: Ik vind het minderen met een weegschaaltje wel goed. Maar de weegschaal van mij lijkt niet altijd even zuiver af te wegen. Hij wisselt weleens in mg. Ik heb een digitale mini scale van een Mtc serie. 

Ik heb een Fuzion MTP professional digital jewelry scale. 

https://puffw.com/collections/scales/products/fuzion-mtp-professional-digital-jewelry-scale-0-001

Die is volgens mij goed genoeg. Maar ik zie er erg tegenop, ik hoop, dat de onttrekkingsklachten binnenkort eerst maar eens verminderen. Iemand enig idee hoelang dat aanhoudt? 
En ik ben nog lang niet bij 0 ............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi johannaeliesje

Ik denk dat de klachten blijven zolang je slikt en als je op 0 zit nog een tijdje. Dat is op basis van wat ik hier op dit forum in diverse verhalen allemaal gelezen heb. Het zijn medicijnen die inwerken op de hersenen die moeten herstellen. 

Hopelijk heb je ook goede dagen erbij. Dat geeft gelijk hoop.

Ik zal eens kijken naar Die andere weegschaal bedankt voor de info.

Groetjes 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik ben nu ongeveer 20 maanden benzo vrij na meerdere jaren 4mg clonazepam te hebben geslikt. De afbouw is binnen 3 maanden gegaan (eigenlijk veel te snel). Dat heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat de afgelopen 2 jaar erg zwaar zijn geweest. Het gaat nog altijd met ups en downs. Maar de ups zijn steeds beter en de downs zijn steeds minder erg. In al die maanden heb ik geleerd om enorm naar mijn eigen lijf te luisteren. Het was voor mij erg belangrijk om een goede balans te vinden tussen ontspanning en inspanning. Ik ben er nog altijd niet maar ik denk momenteel op zo'n 70%. Het is een lange moeilijke weg om te stoppen maar ik garandeer jullie dat het leven zoveel beter is zonder die troep!! Sterkte en succes aan jullie allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Yolie,

Dat die bovendruk zo hoog is is nu heel normaal, je bent erg opgefokt. En echt hoog is veel hoger, dan zit je tegen de 200 aan. Sportmensen hebben dat.

De onderdruk is veel belangrijker en die is wat aan de hoge kant maar ook niet veel hoor maak je niet druk lieverd. Gevaarlijk wordt het als de onderdruk 135 en hoger is. Heb je al gegeten? Probeer iets warms te eten of te drinken dan word je rustiger HET IS NIET GEVAARLIJK HOOG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei bolletje:

Nou even klagen hoor. Ook ik ben extreem moe alleen bij mij komt het denk ik ergens anders door. veel teveel bezig geweest met van alles en nog wat en niet kunnen stoppen omdat ik het zo leuk vind. Nu zit ik met de gebakken peren. Als ik nu iets doe ben ik zo helemaal kapot. Het huilen staat me dan nader dan het lachen. Heb gisteren dus een flink potje gehuild voor mijn doen. Ik rust erg veel en als ik dan weer op sta denk ik van alles te gaan doen, maar ho maar. De kans dat iemand met een herseninfarct een burn out krijgt is vele malen groter dan bij een andere.

Nou ik moet het leren met vallen en opstaan maar het is niet makkelijk.

Ik vond je al veel doen. Maar ik ken je niet dus ik dacht die zit goed in dr vel! Luister naar je lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...