Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 februari 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei fleurtje:

Ach meid toch.

Ik mag dan niet zo assertief zijn als jij blijkbaar bent maar ik loop hier niet van mijn drankprobleem al tien jaar een spel te maken.  Jij hebt geluk dat hier telkens nieuwe mensen komen die niet beter weten. Als ik stop dan stop ik. Geen eindeloos geleuter.

Dus kweek jij eens wat ballen of bespaar me je droogdrinken.

Btw..ik haal nooit iets weg uit schrik voor een ban. Een ban zou jou misschien wel goed doen. Wie weet wat t doet voor je sociale vaardigheden. Ik zou jou nog wel eens op de werkvloer in een team willen zien presteren. 

Dames... tijd om buiten te voetballen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dat wikipedia stuk betreft, ik lees woorden maar t dringt niet door, het lijkt wel google translate vanuit het engels. Ik dacht dat droogdrinken fantaseren over alcohol was, in gedachten drinken of zo. Ik zou die toestand die het artikel probeert te beschrijven geen drinken of dronkenschap noemen, heeft m.i. niks met dronken te maken, alleen met een gebrek aan overtuiging en gebrek aan inzicht in de achterliggende problemen van iemands (ex) alcoholmisbruik. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het vertaal naar hoe ik het begrijp, is droogdrinken het volgende:

Niet willen accepteren dat je je leven moet aanpassen als je de alcohol weg haalt. Het stoppen met drinken is een psychologisch proces; je merkt dat je nu te dealen hebt met emoties, en ook de gevoelens van anderen kunnen duidelijker worden. Alles wat je uitstelt of wegrelativeert komt duidelijker naar voren.

Dit alles kun je nu niet meer wegstoppen met drank. Je moet het leven aan, met de emoties en uitdagingen die daar bij horen. Alcoholisten zijn egoïsten: die willen of kunnen dat allemaal niet. 

Als je succesvol gestopt wilt blijven met alcohol, betekent dit een aanpassing in je denken en doen. Doe je dat niet, dan blijf je het gevoel houden dat je iets is afgenomen. Met alle boosheid en frustratie die daar bij hoort. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...