Spring naar bijdragen

14 februari Valentijnsdag 2020


Lynn86

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,Valentijn Plaatjes Muis In Hart Met Gele RozenVoor iedereen!

Zo ik slaap sinds een paar dagen weer erg goed, kan zelfs m'n dromen onthouden, en das heel lang geleden voor het laatst. Ik heb me de laatste maand erg veel bezig gehouden met informatie over verschillende vormen van creativiteit en dat wreekt zich na een tijd en was doodmoe. Sinds een dag of 3 bezig met veel rusten. Woensdag ben ik een paar keer gaan rusten en heb die dag bij elkaar vier en een half uur geslapen. Gisterenavond om 20.45 naar bed gegaan en geslapen tot 6.15.

Werd de laatste tijd toch s nachts om rond 2 uur wakker hé? Nergens geen last meer van. Duhus moet ik het gewoon rustiger aan doen overdags en mezelf niet verliezen in leuke dingen. Die kan ik uitstellen. Wilde dit heel graag met jullie delen en hoop dit ook heel gauw van jullie te mogen lezen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen! 

Vandaag een mooiere dag qua weer dan gisteren, dus ik ga lekker met de fiets vandaag en ben vroeg vrij, dat is fijn. Vannacht diep geslapen, en veel gedroomd, maar op een goede manier. Was gisterenavond ook heel moe. Vandaag ga ik voor het eerst met de dosis onder de 4 mg.... 3,9 mg diazepam. Vanaf nu gaat het echt met microstapjes. 

Ik wens jullie een liefdevolle, zonnige dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, 

Korte update, vorige week bij de huisarts geweest, we bespraken mijn klachten, ik hoor hem zeggen: typische ontwenningsklachten, in één adem door gaf hij advies om maar weer "volop" te gaan slikken. Ik was op dat moment niet scherp genoeg, heb alleen geprotesteerd dat ik dat niet ga doen, zijn reactie toen was: Met benzo's deed je het beter, had je niet zoveel klachten, dat hij mij een normaal leven gunt. Mijn therapeut later gesproken omdat ik nogal van de leg was door mijn huisarts, die zette me weer op aarde door te zeggen, dat is hetzelfde als dat je tegen een alcoholist zegt tijdens afkicken: neem maar een biertje dan zakken je klachten wel weer. 
Inmiddels een weekje aan het vijlen, nog 3.75 mg diazepam te gaan. 

Ik wens jullie allemaal fijne Valentijnsdag :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Vallenenopstaan1:

Goedemorgen allemaal, 

Korte update, vorige week bij de huisarts geweest, we bespraken mijn klachten, ik hoor hem zeggen: typische ontwenningsklachten, in één adem door gaf hij advies om maar weer "volop" te gaan slikken. Ik was op dat moment niet scherp genoeg, heb alleen geprotesteerd dat ik dat niet ga doen, zijn reactie toen was: Met benzo's deed je het beter, had je niet zoveel klachten, dat hij mij een normaal leven gunt. Mijn therapeut later gesproken omdat ik nogal van de leg was door mijn huisarts, die zette me weer op aarde door te zeggen, dat is hetzelfde als dat je tegen een alcoholist zegt tijdens afkicken: neem maar een biertje dan zakken je klachten wel weer. 
Inmiddels een weekje aan het vijlen, nog 3.75 mg diazepam te gaan. 

Ik wens jullie allemaal fijne Valentijnsdag :heart:

Pfffff weggaan daar. Mijn huisarts heeft me mede op te 13,5 mg lorazepam gezet. Ik was er bij natuurlijk, maar ik zat al op 5 mg jaren en daar voelde ik me top op. Tot ik na ingrijpende life event angsten weer kreeg. Maanden lang wachten op hulp en de dokter zei neem maar een lora steeds als ik belde dat t niet ging... Zo ging t rap omhoog want eerst 1 voor t slapen dan 2 dan 3 enz. Toen derealisatie toen nog eens extra en tot ik bij de ggz kwam en daar de psychiater zei tot hier en niet verder dit is belachelijk hoog. 

Ik was er zelf bij maar toch de huisarts schreef t uit. Had nooit mogen gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vallenenopstaan1 en @LouisaTe gek voor woorden idd. Zo zie je maar weer dat huisartsen er al helemaal geen verstand van Hebben. Eigenlijk kunnen we ze dat niet eens kwalijk nemen, want de meeste psychiaters hebben er zelfs de ballen verstand van. 

Louisa, ik hoop echt dat je heel snel goed geholpen gaat worden. Ik heb echt met je te doen en zou willen dat er iets was dat ik zou kunnen doen. Maar bedenk, weer een dag dichter bij je opname. Heeft Het telefoontje van je moeder ook niks opgeleverd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei doorbijter:

@Vallenenopstaan1 en @LouisaTe gek voor woorden idd. Zo zie je maar weer dat huisartsen er al helemaal geen verstand van Hebben. Eigenlijk kunnen we ze dat niet eens kwalijk nemen, want de meeste psychiaters hebben er zelfs de ballen verstand van. 

Louisa, ik hoop echt dat je heel snel goed geholpen gaat worden. Ik heb echt met je te doen en zou willen dat er iets was dat ik zou kunnen doen. Maar bedenk, weer een dag dichter bij je opname. Heeft Het telefoontje van je moeder ook niks opgeleverd?

Als iemand uitvalt mag ik eerder. Dat heeft t opgeleverd. Vet lief van je dat je zo meeleeft. 

Nou ik heb ook veel angst en zorg om dat brein en dat helpt niet mee natuurlijk. Al die sensaties zijn eng. Je brein is je leven en als dat gaat rammelen is dat heel eng... vooral omdat niemand mij kan vertellen wat ik heb. Het is niet niks zo'n breinpijn dat je alleen maar au kan roepen. Op internet vind ik niks. Niemand weet het en ik heb t wel bijna elke dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag er echt vanuit gaan dat het echt de pillen zijn die je zo laten voelen. Acceptatie is het toverwoord, maar o zo moeilijk. Ik weet er alles van. 

Zelf heb ik 6 weken stil gestaan qua afbouw. Wat een helse weken. Sinds ik weer met afbouwen begonnen ben, ga ik me gek genoeg steeds ietsje beter voelen. Ik kan en doe nog niks op een dag hoor, maar de dagen zijn nu draaglijk en niet meer zo hels. Het kan dus heel goed zijn dat het bij jou straks ook zo gaat. Houdt vol meid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Pfffff weggaan daar. Mijn huisarts heeft me mede op te 13,5 mg lorazepam gezet. Ik was er bij natuurlijk, maar ik zat al op 5 mg jaren en daar voelde ik me top op. Tot ik na ingrijpende life event angsten weer kreeg. Maanden lang wachten op hulp en de dokter zei neem maar een lora steeds als ik belde dat t niet ging... Zo ging t rap omhoog want eerst 1 voor t slapen dan 2 dan 3 enz. Toen derealisatie toen nog eens extra en tot ik bij de ggz kwam en daar de psychiater zei tot hier en niet verder dit is belachelijk hoog. 

Ik was er zelf bij maar toch de huisarts schreef t uit. Had nooit mogen gebeuren.

Mijn huisarts heeft me zo doen verbazen, met andere zaken heeft hij me steengoed geholpen, ik wil binnenkort het gesprek van vorige week wel met hem bespreken, dan neem ik ook iemand mee. 
Te triest voor woorden wat je schrijft over jouw huisarts ook, zo jammer dat ze er weinig weet van hebben. Nu lijkt het meer op, neem nog maar een pil dan ben je lekker "tam" 

Ik hoop verder voor jou dat je heel snel naar Radboud kan, je behandeling kan gaan starten. 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,Valentijn Plaatjes Muis In Hart Met Gele RozenVoor iedereen!

Zo ik slaap sinds een paar dagen weer erg goed, kan zelfs m'n dromen onthouden, en das heel lang geleden voor het laatst. Ik heb me de laatste maand erg veel bezig gehouden met informatie over verschillende vormen van creativiteit en dat wreekt zich na een tijd en was doodmoe. Sinds een dag of 3 bezig met veel rusten. Woensdag ben ik een paar keer gaan rusten en heb die dag bij elkaar vier en een half uur geslapen. Gisterenavond om 20.45 naar bed gegaan en geslapen tot 6.15.

Werd de laatste tijd toch s nachts om rond 2 uur wakker hé? Nergens geen last meer van. Duhus moet ik het gewoon rustiger aan doen overdags en mezelf niet verliezen in leuke dingen. Die kan ik uitstellen. Wilde dit heel graag met jullie delen en hoop dit ook heel gauw van jullie te mogen lezen.

 

@Bolletje ik ook geslapen van 24.00 tot 6.00 maar wordt angstiger en tril de hele dag van binnen. Moeilijk vol houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei doorbijter:

Je mag er echt vanuit gaan dat het echt de pillen zijn die je zo laten voelen. Acceptatie is het toverwoord, maar o zo moeilijk. Ik weet er alles van. 

Zelf heb ik 6 weken stil gestaan qua afbouw. Wat een helse weken. Sinds ik weer met afbouwen begonnen ben, ga ik me gek genoeg steeds ietsje beter voelen. Ik kan en doe nog niks op een dag hoor, maar de dagen zijn nu draaglijk en niet meer zo hels. Het kan dus heel goed zijn dat het bij jou straks ook zo gaat. Houdt vol meid

Hoe kom je dag door? Ik kan niet meer met zon hoofd... Alles is teveel. Denken doet pijn. Tja accepteren... Ik vind t doodeng wat erbij dat brein gaande is. Maakt me vet gespannen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen 

Ik ben nieuw hier. Ik heb regelmatig meegelezen. Met vele onderwerpen. 

Hopelijk kan ik hier invoegen. En ook andere tot dienst zijn met mijn info. 

Ik ben zelf aan het afbouwen van oxazepam. Slikte ongeveer 4 maanden 10 mg tot eind november vorig jaar. Heb het gekregen in verband met pittige burn out. De voornaamste reden was niet meer kunnen slapen door hoge stress gevoelens. Zit  nog in burn out gelukkig minder diep als in het begin.  Van de huisarts mocht ik gewoon hogere doseringen nemen. Want hij zei dat ik daar toch gewoon mee kon stoppen. Niet gedaan gelukkig.

Doordat ik merkte dat ik steeds vermoeider werd ben ikzelf gaan minderen. En toen ben ik er piepkleine stukjes gaan afhalen. Heb ondertussen nu ook een weegschaaltje en met vijl zit ik nu op 5.5 mg. Oxazepam is niet altijd goed af te wegen. Ik minder nu met 0.05 per 10 dagen. En dan probeer ik dat ook met ministapjes door de dagen heen.

Ontwennings klachten zijn bij mij draaierigheid. Hoofdpijnen nog steeds. Oorpiepen.  Lichte onderhuidse trillingen. Vermoeidheid. Zweten in de nacht. Lichte slaap. Korte slaapjes. Een algeheel malaise gevoel. In de middag is dat meer. Omdat ik de kortdurende oxazepam heb denk ik zo.

Ik krijg in de derde week van februari eindelijk therapie. Sinds april ziek thuis. Dus erg lang hierop gewacht.

Groetjes en graag lees ik jullie berichten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Een hele tijd geleden zat ik hierook regelmatig op het forum, augustus afgelopen jaar. Was toen bezig met het afbouwen van Oxazepam 20 mg p/d. Ik zat op een gegeven moment op 10 mg. alleen voor de nacht nog. 

Maar door een heel stressvolle periode daarna is de medicatie langzamerhand weer opgehoogd naar 30 mg., 3 x 10 mg. 

Eind november heb ik dat tijdens mijn revalidatie periode in Beatrixoord (ik heb COPD gold 4) weer terug weten te brengen naar 2 x 10 mg. 

 Vanaf 24 december ben ik weer thuis. Vanaf 29 januari zit ik nu op 15 mg. Oxazepam per dag, nu 3 x5 mg. Daarnaast gebruik ik ‘s nachts 10 - 15 mg. Zolpidem om aan mijn nachtrust te komen. 

Deze week had ik volgens mij de piek van mijn onttrekkingsverschijnselen, gek genoeg in de eerste week dat ik geminderd was niet, maar juist nu, in de tweede week. Het wordt nu weer wat minder, de ‘windows’ komen weer wat meer, de waves worden wat minder lang en heftig. 

Ik heb vooral last van een gejaagd, gespannen gevoel en pijnlijke spierspanning in nek/schouders. En ik krijg het dan vaak heel heet. 

Eerst was ik bang, dat de paniekaanvallen, waarvoor ik oorspronkelijk de medicatie kreeg, weer terug kwamen. Maar ik probeer dat soort gedachten weg te wuiven, want met m’n verstand weet ik, dat het de withdrawal is..... 

Het is volgens mij toch een kwestie van uitzitten. Als het over een week of twee weer rustiger is, wil ik verder gaan met minderen, dan misschien met 1 mg. van elk half tabletje eraf (vijlen.... of met de wateroplos manier?) 

Ik hoorde gister ook net, dat dr. Jordan Peterson, zelf psycholoog (Canada) bijna helemaal ten onder dreigde te gaan aan Clonazepam.

Wat is het ook een  troep, die Benzo’s........ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi johannaeliesje

Wat een doorzettingsvermogen heb jij al laten zien. 

Ik vind het minderen met een weegschaaltje wel goed. Maar de weegschaal van mij lijkt niet altijd even zuiver af te wegen. Hij wisselt weleens in mg. Ik heb een digitale mini scale van een Mtc serie. 

Volgens mij hoor je niet vaak dat een psycholoog of psychiater zelf ervaring heeft met benzodiazepine. In ieder geval mij niet bekend. Goed dat dr Jordan een ervaringsdeskundige is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,ik ben ook zo wanhopig, mijn hoofd suist heel de dag ,afleiding help niet ,naar buiten is een hel,geluiden kloppen niet meer,zijn weer aan het snoeien,wordt er helemaal gek van ,en zit een maa d op 1p mg diazepam en de psychiater maar zeggen ga weer t mg omhoog met een antidepressiva, maar ik blijf nee zeggen, een goede kennis van mij was depressief door allerlei omstandigheden,maat wat ze met haar gedaan hebben is gewoon misdadig van het ene pammetje naar het andere en radon werkt niet weer afbouwen weer naar huis ging niet,weer ergens anders opgenomen ,werkte weer niet en op 2de kerstdag heeft ze een einde aan haar leven gemaakt,ze kon niet méér, ik ben woest,ze gooien je vol met benzos dan zijn ze van het gezeik af en jij mag het uit zoeken,je familie wordt het ook zat,stuur apjes als ik mezelf verliest, en wil praten ,maar ik krijg geen reacties meer,alleen maar als ik het over iets heb behalve dat ik me zo ziek voel,dan wel,je bent gewoon alleen,met je angst moeheid,iedereen laat je zwemmen ,of je moet maar weer meer gaan slikken,je kunt geen kant meer op.sorry hoor maar zo ervaar ik het wel,heb net gegeten een plak ontbijtkoek heb het gevoel dat het halverwege mijn keel zit,benauwd gevoel  zere borstkas,paniekgevoel,bang dat je stikt,bl i of maar slikken helpt niet,ben alleen overdag mega eng.wat een klotezooi,ben nog nooit zo ziek geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei face:

hallo,ik ben ook zo wanhopig, mijn hoofd suist heel de dag ,afleiding help niet ,naar buiten is een hel,geluiden kloppen niet meer,zijn weer aan het snoeien,wordt er helemaal gek van ,en zit een maa d op 1p mg diazepam en de psychiater maar zeggen ga weer t mg omhoog met een antidepressiva, maar ik blijf nee zeggen, een goede kennis van mij was depressief door allerlei omstandigheden,maat wat ze met haar gedaan hebben is gewoon misdadig van het ene pammetje naar het andere en radon werkt niet weer afbouwen weer naar huis ging niet,weer ergens anders opgenomen ,werkte weer niet en op 2de kerstdag heeft ze een einde aan haar leven gemaakt,ze kon niet méér, ik ben woest,ze gooien je vol met benzos dan zijn ze van het gezeik af en jij mag het uit zoeken,je familie wordt het ook zat,stuur apjes als ik mezelf verliest, en wil praten ,maar ik krijg geen reacties meer,alleen maar als ik het over iets heb behalve dat ik me zo ziek voel,dan wel,je bent gewoon alleen,met je angst moeheid,iedereen laat je zwemmen ,of je moet maar weer meer gaan slikken,je kunt geen kant meer op.sorry hoor maar zo ervaar ik het wel,heb net gegeten een plak ontbijtkoek heb het gevoel dat het halverwege mijn keel zit,benauwd gevoel  zere borstkas,paniekgevoel,bang dat je stikt,bl i of maar slikken helpt niet,ben alleen overdag mega eng.wat een klotezooi,ben nog nooit zo ziek geweest.

10 mg op de avond 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...