Spring naar bijdragen

Woensdag 12 februari 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Vandaag mijn eerste dag vrij van alcohol én diazepam.
Daar hoort ook een nieuwe profiel foto bij, de bijbehorende tekst is niet zichtbaar.
"Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag"

Ik was al om half vijf wakker, even naar de wc en weer terug naar bed.
Na een paar keer omdraaien dacht ik: proberen door te slapen heeft geen zin.
En ben ik maar opgestaan, nu al aan mijn tweede kopje koffie.

Mijn lichamelijke klachten beginnen al licht te verbeteren.

Ik luister nu naar Savannah Sunrise van Deuter, ook al duurt dat nog twee uur.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja. Die voorpret. Die heb ik altijd. En nu voor het eerst in mijn leven ook het gevoel van ' hé, prima allemaal, maar volgende week is het niet mijn probleem hier want ik ben er niet. Normaal gesproken voelde ik altijd...'misschien kan ik nog even inloggen en in de avond wat doen omdat ik niet helemaal klaar was of omdat ik niet los durfde laten'. Heb nu een ander gevoel.

Ga goed overdragen hoor. Niet 'na mij de zondvloed, maar dit is wel heel fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Het is weer zover de jaarlijkse strijd om in NL een slaapplek te vinden. Ik weet niet of de andere buitenlandbewoners hier dat ook hebben, maar om in NL bij de familie over te komen voor een paar nachten is zo'n godvergeten strijd. Met stip het minst gastvrije volk ter wereld. Ik ken NL hier die van arren moede maar een camper hebben gekocht om van de ellende af te zijn. Ik dacht het afgesproken te hebben voor een weekje maar nu zit er weer een kink in de kabel. Daar ga je dan 2000 km voor rijden, opvang voor de hond geregeld en alles, en dan is het ja maar het komt eigenlijk toch niet handig uit. Ik ga niet in een vakantiehuisje zitten, dat kan ik hier in t dorp ook, is nog goedkoper en leuker ook.

Aan de franse kant kan je gewoon een week blijven, hond mag ook mee, geen probleem. Denken de NL ook nog dat de Fransen niet aardig zijn.

Super gefrustreerd. Maar ik drink er niet van. Scheelt niet veel geef ik toe maar toch. 

Jullie kunnen er weinig mee weet ik wel :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Baal ervan maar moet met de billen bloot: ben na bijna 6 maanden weer gaan drinken. Bedoeling was maar 1 glas. Maar de rem heb ik sindsdien niet meer gevonden. Zat al snel weer op 1,5 liter bier/wijn per dag. Waarom gaan drinken: medische uitslagen vielen tegen, ontspannen is lastig, taken mantelzorg zwaar. Ik verdiende ontspanning zo hield ik mijzelf voor. Gelijk weer in het vangnet wanneer kan ik wat drinken, alle flessen verstoppen, ruzie maken en zo duf als wat wakker worden. Nu, na anderhalve week het zo bekende en voor mij desastreuze pad gevolgd te hebben, meld ik me weer aan voor het jaarpact. @Bob pas jij dit aan? 
mik zet mijn beste beentje weer voor. Ik kan het en ik wil het! Hoe moeilijk ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Heerlijk geslapen hier. 
Eerst een bakje. 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                  Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

 

@bumperjim, als ik heel eerlijk ben moet ik er niet aan denken om een week bij mensen, hoe dierbaar ze me ook zijn, te gaan logeren. 
1 nacht overblijven, oké, hooguit 2 nachten. Wil ik langer in de omgeving zijn dan huur ik wel wat. 
Maar andersom geldt dat ook: ik zit niet op logé's voor een hele week te wachten, hoe dierbaar ze mij ook zijn. 
En ja, we hebben ze gehad onlangs, een week lang, gezin van 4. 
En na die week was ik gaar, hartstikke gaar. 
Ondanks het feit dat alles in prima harmonie is verlopen.... 
Ik zou zeggen van beide kanten: huur een huisje en ga lekker bij elkaar op bezoek, desnoods met 1 of 2 nachten logeren. 
In jouw geval kan ik me inderdaad indenken dat je baalt als je alles al hebt geregeld tot en met de opvang van de hond, 
als de ander heeft aangegeven dat het in orde is is het op zijn zachtst gezegd heel lullig om dan uiteindelijk aan te geven dat het even niet uitkomt.... 
maar wat let je om alsnog een huisje te huren?? 

@Maja, jammer dat het zo is gelopen, je weet nu inmiddels dat het niet kán. 
Dus heel verstandig van je dat je gewoon opnieuw op het jaarpact gaat staan, 
je weet nu dat dat voor jou gewoon de beste en meest rustige oplossing zal zijn... 






 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou idd Von, ik heb ooit gezin van broer, met hond een week te logeren gehad.
Alles ook in harmonie verlopen, blij ze uit de brand te kunnen helpen, want er
dreigde toen overstroming in de Betuwe. En we hadden de ruimte.
Maar ik heb de ruimte in mijn geest drastisch overschat toen. Het was gezellig,
rommelig en vreselijk naast elkaar. Ik denk nu: nooit meer, maar heb ook geen ruimte meer gelukkig☺
Hoe het voor hen was weet ik eigenlijk niet. Ze zeiden prima, maar zij waren meer uit hun comfortzone dan wij.
Ik zou ook een huisje huren BJ en liefst in een mooie omgeving, wat afstand van degenen waar je naartoe zou gaan.
Dan heb je waarschijnlijk echt vakantie ook, als dat de bedoeling is. Meer je eigen programma/rust/natuur enz.
Maak er wat van zou ik zeggen, dan wordt het weer leuke voorpret i.p.v. dit ontevreden stuk te voeden.(goed bedoeld
hoor al leest het misschien wat bot)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Yvonne:

    

                                  @bumperjim, als ik heel eerlijk ben moet ik er niet aan denken om een week bij mensen, hoe dierbaar ze me ook zijn, te gaan logeren. 
1 nacht overblijven, oké, hooguit 2 nachten. Wil ik langer in de omgeving zijn dan huur ik wel wat. 
Maar andersom geldt dat ook: ik zit niet op logé's voor een hele week te wachten, hoe dierbaar ze mij ook zijn. 


 

Ja ongetwijfeld maar dan is het dus over en uit hè zo gauw die dierbaren emigreren. Want dat die dierbaren 2 hele dagen in de auto zitten dat is volkomen normaal. Van ons naar hun is altijd véél dichterbij dan andersom. 

Hoe betrekkelijk is dus die dierbaarheid. Altijd weer erg ontnuchterend en desillusionerend om dat zo te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei lady jane:

Dan heb je waarschijnlijk echt vakantie ook, als dat de bedoeling is. Meer je eigen programma/rust/natuur enz.
Maak er wat van zou ik zeggen, dan wordt het weer leuke voorpret i.p.v. dit ontevreden stuk te voeden.(goed bedoeld
hoor al leest het misschien wat bot)

Nee ik snap het wel maar dan blijf ik net zo lief thuis als t om vakantie vieren gaat. De opoffering moet altijd van 1 kant komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jullie zijn ge-emigreerd toch?
Dan is dat ook wel een beetje een logisch gevolg, toch?
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre bezoekjes een "verplichting" zijn
en hoe dierbaar de mensen je echt zijn.
Bij ons ontstond het als een spontaan aanbod en werd het toch
een beetje een opoffering toen het lang duurde.
Maar evengoed zou ik het in dezelfde omstandigheden zo wéér doen hoor.(hoop ik☺)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei lady jane:

Maar jullie zijn ge-emigreerd toch?
Dan is dat ook wel een beetje een logisch gevolg, toch?
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre bezoekjes een "verplichting" zijn
en hoe dierbaar de mensen je echt zijn.
Bij ons ontstond het als een spontaan aanbod en werd het toch
een beetje een opoffering toen het lang duurde.
Maar evengoed zou ik het in dezelfde omstandigheden zo wéér doen hoor.(hoop ik☺)

Hjaaaa dat is een bekende, jullie zijn geemigreerd dus dan zijn alle consequenties voor ons en wij dus degenen die alle concessies moeten doen en huisjes gaan mogen huren. 

Weet je toen we nog in NL woonden waren we ook geemigreerd (vanwege mijn vrouw) en toen hadden we nooit dit soort gezeik met de franse familie. Wat in NL normaal is nl je komt niet bij iemand overnachten en je komt eigenlijk zonder bidden en smeken al niet eens bij iemand eten, is in andere landen niet normaal

Maar goed ik ga ff stoppen want ik zit vol met frustratie en zoals @Etty suggereert moet ik het eerst maar eens assertief en niet aanvallend formuleren en dat lukt morgen misschien op zn vroegst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja je klinkt behoorlijk gefrustreerd haha
even rustig kijken maar hoe je dit gaat brengen
ik kan het me echt wel indenken hoor, maar
Nederlanders met Fransen vergelijken is wat eenzijdig nu
ongetwijfeld zijn er andersom ook voordelen
alleen daar heb jij nu niets aan.
wijsheid voor jou nu dus gewenst♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als mede Frankrijkbewoner heb ik dit soort perikelen natuurlijk ook wel gehad. Mijn 'voordeel' is dat ik al niet in een heel warm nestje ben opgegroeid, dus wat dat betreft ook nooit verwachtingen heb gehad. Als ik naar NL ga, (of als wij als gezin naar NL gaan), is dat eigenlijk altijd met een dubbel doel : hier en daar wat familie en vrienden bezoeken, maar eigenlijk ook vooral gewoon weer even lekker ouderwets in NL zijn. Onze eigen vrijheid is daarin dan eigenlijk net zo belangrijk (of iets meer) als 'dierbaren' bezoeken. Anders gezegd : naar NL gaan betekent voor ons eigenlijk meer even weer cultuur opsnuiven of aanleren en op de tweede plaats is het ook leuk om weer wat familie te zien.

Hoewel we wel eens bij mijn broer hebben gelogeerd, bleek al heel snel dat dat voor beide partijen niet relaxed was. Alleen al etenstijd! :clock::P En omdat we dus ook gewoon andere dingen willen doen, voelt het niet echt goed om hun huis dan maar als basiskamp te gebruiken. Wij huren dus wel een vakantiehuisje. Vrijheid, blijheid. We bezoeken wie we willen, wanneer we willen en als we iemand hebben overgeslagen, of diegene vindt dat we niet vaak genoeg op de koffie zijn geweest, dan komt ie maar gezellig een keertje naar Frankrijk. Mogen ze ook nog mee-eten en blijven slapen, want inderdaad...20 jaar in dit land heeft de gewoontes wat veranderd. 

@bumperjim je hebt het over kilometers rijden en opofferen. Waarom ga jij eigenlijk naar NL? Voor jullie zelf of 'moet' je aan verplichtingen voldoen? 

Trouwens, ik ging er tot nu toe steeds vanuit dat jullie als NL gezin vanuit NL een aantal jaar geleden naar Frankrijk zijn verhuisd. Nu begrijp ik dat jouw vrouw Frans is en je kinderen dan dus ook voor de helft. Zijn ze in Frankrijk opgegroeid of hebben jullie toch in NL gewoond met zijn allen? Zomaar nieuwsgierigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim misschien helpt het je om te bedenken dat het gewoon een cultuurverschil is. Het betekent niet dat jouw familie niet van je houdt maar ze kunnen het niet aan om een gezin van vier in huis te hebben. De Franse kant zegt geen nee ook al hebben ze er geen ruk zin in.

Het lijkt me beter om het te accepteren voor wat het is ipv te blijven sjorren aan een dood paard. Laat lekker los joh die frustratie :rose:

Verder gaat het verhaal van Moeps ook helemaal voor mij op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja, toevallig dat Grumpie en ik het er van de week over hadden, kan het weer/zal ik weer?  We waren alle drie rond dezelfde datum gestopt. Jammer en zwaar K.. Fijn dat je een nieuwe start maakt, zet hem op! :heart:

@bumperjim, ik stel me zo voor dat je de grootste frustratie voor je vrouw voelt? Andersom kon het eerder wel altijd. Ik kan me dat gevoel goed indenken. Had jij het hier eerder niet ook al over, dat je niet welkom was in huis bij familie in NL? Misschien is het beter voor je om je er dan maar bij neer te leggen. Accepteer wat je niet kunt veranderen, zoiets? Anders lijkt mij dat de frustratie een terugkomend iets blijft. Komen ze trouwens wel bij jullie logeren? Zo ja, misschien kun je daar wat mee? Al is dat misschien een erg kinderachtige oplossing, ik denk dat ik dan ook geen open huis zou spelen als ze bij mij in Frankrijk willen logeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ik vind je dagopening erg mooi @Roberto

Dat is een super prestatie, clean and sober. Heb je er lang over gedaan om van de pillen af te geraken?

@Bor, dankje wel.
Ik heb de pillen in 12 dagen afgebouwd, ik slikte (on)regelmatig 10 mg 's morgens vroeg.
Daarna gelijk een pak wijn, liter van 7,5 %. 
En verder op de dag nog (minstens) 6 halve liters bier of nog een tweede pak wijn plus 2 a 3 halve liters bier.

Afbouwschema na stoppen met alcohol:
3 x 10 mg, 2 x 10 mg, 1 x 10 mg, 1 x 5 mg, 1 x 2 mg, 1 x 1 mg > 0
Alles twee dagen, 2 x 6 = 12 dagen

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bor:

Beginnen met een pil- drankontbijt denk? Potverdorie, herkenbaar heb ik ook gedaan en dan zo de dagen door denk?, maar potverdorie, ja.

Je bent nu erg ver. Superknap. Hou vast hoor. Wordt je begeleidt?

Ja @Bor, ik ken jouw verhaal (deels) wel. Ben jij nu weer aan de beurt?

Ik heb alleen regelmatig telefonisch contact met mijn huisarts gehad, 5 a 6 keer.
Verder ben ik nog op zoek.

In het verleden heb ik al van alles uitgeprobeerd, meestal mislukt dat.
Op mijn eigen draadje, onder Wie is wie, staat dat ook allemaal, heb ik vanochtend nog wat in na zitten lezen.
ik heb ruim een jaar stil gestaan, na mijn vierde of vijfde terugval.

Nog ter informatie: ik heb inmiddels ruim 50 jaar gedronken.
Met halverwege een pauze van 5 jaar.
Verschillende periodes met verschillende drinkpatronen.
Vanaf de eerste slok ben ik verslaafd, ook al dronk ik de eerste jaren niet dagelijks en geen grote hoeveelheden.
Dat was pas vanaf een jaar of 18.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Penny:

@Maja, toevallig dat Grumpie en ik het er van de week over hadden, kan het weer/zal ik weer?  We waren alle drie rond dezelfde datum gestopt. Jammer en zwaar K.. Fijn dat je een nieuwe start maakt, zet hem op! :heart:

@bumperjim, ik stel me zo voor dat je de grootste frustratie voor je vrouw voelt? Andersom kon het eerder wel altijd. Ik kan me dat gevoel goed indenken. Had jij het hier eerder niet ook al over, dat je niet welkom was in huis bij familie in NL? Misschien is het beter voor je om je er dan maar bij neer te leggen. Accepteer wat je niet kunt veranderen, zoiets? Anders lijkt mij dat de frustratie een terugkomend iets blijft. Komen ze trouwens wel bij jullie logeren? Zo ja, misschien kun je daar wat mee? Al is dat misschien een erg kinderachtige oplossing, ik denk dat ik dan ook geen open huis zou spelen als ze bij mij in Frankrijk willen logeren.

Haha mijn vrouw is de eerste die zegt oh dan gaan we gewoon niet :D die trekt zich nergens wat van aan en ben ik nog steeds jaloers op. 

Ik heb in het verleden al 2 keer gecancelled om die reden. Maar ik wil ze gewoon wel eens een keer weer zien.

Nou ja t goede idee komt vanzelf wel bovendrijven.

Ja tis een cultuurverschil.

Ze zijn wel eens hier geweest in het verleden (ook logeren) maar oei dat is dan een hele operatie om hier te komen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...