Spring naar bijdragen

Huiskamer 120220


Yollie

Aanbevolen berichten

Ik kan niet meer. Ik geloof nu echt dat het tussen mijn oren zit. Nachtmerries. Trillingen. Angstig zijn hele dag. Ik heb dubbele dosis in moeten nemen om te kunnen slapen. Wordt met alles weer wakker. Alles wat moet gebeuren ben ik als de dood voor. Sollicitatie gesprek. Bedrijfsarts. Naar mijn zoon. Op vakantie. Ik kan er niet meer tegen. Ik geef op. Ik heb hoofdpijn. Ik denk van de dubbele dosis. Ik heb nu bewegingsdrang erbij omdat ik de trillingen wil onderdrukken. Heel veel onrust

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Roel.

Yollie niet opgeven nooit. Je pakt de middelen die juist de oorzaak zijn van dit gebeuren. Probeer er af te blijven lieverd. Heb je al gedoucht en gegeten? Heb je het warm genoeg? Warmte ontspant. Weet dat het ook weer over gaat. Probeer je daar aan vast te houden. Je kan het zeker weten.

 als je behoefte hebt aan bewegen, doe dat dan. Ga wandelen of, als je kan, hard lopen dan loop je de stres er uit.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

Ik kan niet meer. Ik geloof nu echt dat het tussen mijn oren zit. Nachtmerries. Trillingen. Angstig zijn hele dag. Ik heb dubbele dosis in moeten nemen om te kunnen slapen. Wordt met alles weer wakker. Alles wat moet gebeuren ben ik als de dood voor. Sollicitatie gesprek. Bedrijfsarts. Naar mijn zoon. Op vakantie. Ik kan er niet meer tegen. Ik geef op. Ik heb hoofdpijn. Ik denk van de dubbele dosis. Ik heb nu bewegingsdrang erbij omdat ik de trillingen wil onderdrukken. Heel veel onrust

Goedemorgen @Yollie

Het zit niet tussen je oren. Dit zijn allemaal tijdelijke bijwerkingen van dit rotspul. Je gaat er slechter van slapen en word bang voor alles. Ik kon het mezelf niet voorstellen, bang voor alles, maar het onheilspellende gevoel en bijbehorende onrust was er de hele tijd. Inclusief mentale wegtrekkers, hartkloppingen en interne trillingen. De dubbele dosis gaat je (voor de lange termijn) niet helpen. Eerlijk gezegd; toen ik in Portugal in de kliniek tussen de heroine en cocaine verslaafden zat (was niet helemaal de juiste plek voor me), was het zo erg dat ik serieus dacht dat ik gek aan het worden was en kon ik slechts wachten op het volgende rare verschijnsel dat opdook, fysiek of mentaal. Ik bestond alleen nog maar uit verschijnselen. 

Wat @bolletje zegt, warmte helpt en goed voor jezelf zorgen! Heb je een bad? In de tijd dat ik constant zo bang was, ging ik constant in bad bij mijn ouders, daar verbleef ik toen, omdat ik niet alleen thuis durfde te zijn. Maar alsnog is een fijne warme douche voor je in bed gaat goed voor je gevoel van warmte en afleiding van de fysieke verschijnselen. Lopen helpt ook, in mijn geval hardlopen. Letterlijk de benzo's voor proberen te zijn met de onrust door een flink stuk te gaan rennen. 

Het gaat ooit over. 

Sterkte @Roeltje31, bij de tandarts! 

Ik ga zo naar werk, vanmorgen vroeg wakker, maar ik ben al lang blij dat ik 6,5 uur aaneengesloten geslapen heb... op weer minder diazepam, vannacht was het 4,6 en vanavond 4,4 mg. Gisteren lange dag gehad op werk, bijna de hele dag vergaderingen, maar wel goed gevoel aan volgehouden omdat ik alles kon blijven volgen en focus kon houden en ook heel veel heb gelachen tussendoor.

's Avonds 6 verschillende mensen gesproken wie mijn nieuwe huisgenoot wordt... en toch viel ik snel in slaap. Wat een verschil met een aantal maanden geleden! Ik kan het me nu bijna niet meer voorstellen. Vandaag werken, maar rustigere dag, net mindfulness gedaan, en nu lekker warm kopje koffie. 

Fijne dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vannacht ook een nachtmerrie. Maar wel geslapen! Alleen nu na de pms is mn hoofd zo naar. Denk combi van overmoeidheid angst en benzos. Mijn korte termijn geheugen is vreselijk. Ik ga dan steeds terug in het verleden maar dan op een nare manier. Dan krijg ik soort wegzinken in het verleden en het heden kan ik niet meer verteren. Heel eng. Maakt me vet gespannen. En dan gewoon de hersenpijn de moeheid in het hoofd pfff niet uit te leggen hoe zwaar. Het wordt steeds slechter. Ik wilde dat ik was gaan afbouwen met Erik paling ipv wachten op een plekje in het ziekenhuis. Nu is mn hoofd zo erg dat ik Soms ct wil stoppen. 

@Yollie bewegingsdrang heb ik al maanden. Ijsberen doort huis omdat mn benen zo trillen. Kan dan niet zitten. Ik neem t voor lief en weet niet beter meer. Ik vind mijn uitputting in het hoofd op het moment veel erger dan alle andere klachten.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mensen, 

Wat vind ik het ontzettend naar om te horen dat jullie zo gaan twijfelen aan jezelf. Dat slecht opgeleide en ongeïnteresseerde artsen jullie wijsmaken dat al deze verschijnselen het symptoom zijn van een angststoornis. Wellicht zit er een angststoornis onder hoor. Dat kan natuurlijk. Maar vele ernstige bijwerkingen worden keer op keer fout gediagnosticeerd door onwetende en lakse artsen en ik vind het zo triest. Ik denk dat velen hier last hebben van de schadelijke bijwerkingen van deze zooi en dat is niet iets wat je zelf oproept of je je inbeeld. Veel van deze bijwerkingen zijn extrapiramidale bijwerkingen van alle psychische farmaceutische rotzooi die artsen voorschrijven. Dit uit zich o.a. in acathisie, wat helaas vaak verward wordt met angst. Parkinsonisme, wat bij mij destijds ook op angst is gegooid en zoveel andere symptomen. 
Voor de liefhebben even diverse linkjes; 

https://hulpgids.nl/informatie/medicijnen/antipsychotica/bijwerkingen-antipsychotica/
 

https://hulpgids.nl/informatie/medicijnen/acathisie/

overigens ontstaan deze bijwerkingen tijdens starten, stoppen/afbouwen of dosis verandering van vrijwel alle psychische medicatie en niet alleen op een ap, maar ook op benzo’s en ssri’s.  Mijn acathisie is destijds niet herkend en het is het meest vreselijke gevoel wat ik ooit heb ervaren. Ik had het heel extreem en in heb het uitgegild. Volgens de artsen had ik helaas een angststoornis. In en in triest. Nog steeds heb ik een milde vorm; ik kan er inmiddels stil onder blijven zitten, maar soms vlamt het zo hevig op (vaak meerdere keren per week nog) dat ik niks anders kan dan huilen. 

ik ken jullie geschiedenis niet en wellicht zijn jullie klachten ooit begonnen met een angststoornis, dat kan natuurlijk. Maar al die afschuwelijke motorische en sensorische sensaties die jullie voelen, echt alsjeblieft twijfel niet aan jezelf. Wees lief voor jezelf. Probeer heel langzaam van de zooi te ontwennen. Veel sterkte en dikke knuffel 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yollie:

Ik kan niet meer. Ik geloof nu echt dat het tussen mijn oren zit. Nachtmerries. Trillingen. Angstig zijn hele dag. Ik heb dubbele dosis in moeten nemen om te kunnen slapen. Wordt met alles weer wakker. Alles wat moet gebeuren ben ik als de dood voor. Sollicitatie gesprek. Bedrijfsarts. Naar mijn zoon. Op vakantie. Ik kan er niet meer tegen. Ik geef op. Ik heb hoofdpijn. Ik denk van de dubbele dosis. Ik heb nu bewegingsdrang erbij omdat ik de trillingen wil onderdrukken. Heel veel onrust

Yollie het zit niet tussen je oren je voelt angst je voelt alles dat is echt en je moet de trillingen niet onderdrukken dat lukt niet je onrust is nu hewig  later zakt dat weer ik weet waar lk  over praat deze symptomen heb ik ook. groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Wilhelmina:

Yollie het zit niet tussen je oren je voelt angst je voelt alles dat is echt en je moet de trillingen niet onderdrukken dat lukt niet je onrust is nu hewig  later zakt dat weer ik weet waar lk  over praat deze symptomen heb ik ook. groetjes Wilhelmina

Ja ik heb t ook. In de middag zware onrust en heftig schudden met mn linker been. Ik sta het door met huilen ijsberen en t zakt dan weer af. Dan ga ik zitten en ben op. Het is vreselijk naar maar zijn echt afbouw tolerantieklachten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Aan al die diagnoses tijdens en na de ontwenning hebben we totaal niks aan daar ben ik het met je eens. Het enige wat rest is een ontwenning syndroom alleen bestaat daar geen officiële diagnose voor. Verder kan een menig arts ook niet veel voor ons betekenen buiten andere diagnoses uitsluiten of andere medicatie uitschrijven wat we toch eigelijk niet willen innemen.

Ik heb nog regelmatig last van intrusies die neigen naar OCD op chemisch niveau kan ik dat niet verklaren waarom ik die nog heb. Alleen toen ik in 1 week afgebouwd had dat ik zware dwang ontwikkelde en bijna in een psychose terecht kwam heeft mij waarschijnlijk dusdanig getraumatiseerd dat ik daar nog steeds last heb. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Annie87:

@Deligaf1 dat is echt rot dat je daar nog steeds last van hebt. Ik heb ze ook gehad, heel hevig. Ik vond het afschuwelijk. Heel langzaam is het weggetrokken bij mij. Ik hoop dat het uiteindelijk weg trekt bij jou. 

@Annie87

Het is gelukkig bij mij ook stukken minder geworden eerst had ik heel veel verschillende intrusies. Nu heb ik er maar 1 specifieke over die nog regelmatig de kop op steekt. Daar ga ik binnenkort wat aan laten doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Annie87:

@Yollie het klinkt toch echt alsof je acathisie hebt; zware onrust met bewegingsdrang, dat is een zeer heftig symptoom en dat roep je niet zelf op. Veel sterkte ik weet hoe het voelt 

@Annie87ik heb het op google gezocht en het lijkt er echt op dat ik dat heb. Kan van ad komen. Dat gebruik ik ook en antipsyhotica. Dat is quetiapine die ik gebruik af en toe om te slapen. Dus een van de twee is de boosdoener. Ik wil de ad afbouwen maar de psyhiater wil dat nog niet. Ik voel me helemaal niet depressief. Vanaf het begin niet. Maar ik kreeg toch de stempel. Ik had het stiekem al een beetje afgebouwd en voelde geen verschil in. Ik heb het wel eerlijk aan de psyhiater verteld maar hij wil niet dat ik het verder afbouw zolang de xanax niet is afgebouwd. Ik ga hem toch vragen of hij wil of niet om over te stappen op diazepam met 6 wk schema afbouw. Ik voel bij de xanax helemaal geen verlichting en ik begreep dat xanax gauw uitgewerkt is. Diazepam las ik blijft langer in je bloed zitten en ik las hier dat je beter slaapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie ik ben er behoorlijk van overtuigd dat je acathisie hebt. Veel psychofarmaca kan dat veroorzaken. Overigens komt het ook heel zelden bij andere medicatie voor. Sommige mensen kunnen het zelfs op antibiotica krijgen. Daarbij is het geloof ik wel zeldzamer. Het word helaas vaak niet herkend. Hier komt ook het suïcidale gedrag vandaan. Omdat het zo’n ondraaglijk gevoel is. Het is triest dat de artsen die juist verstand horen te hebben van deze medicatie het niet hebben. Je psychiater kan natuurlijk van alles wel en niet willen maar jij bent de enige die voelt wat een middel in jouw lichaam doet. Dat voelt een ander niet. In elk geval nooit zomaar stoppen dat is wel het advies. Als je het al langer gebruikt tenminste. Ik wens je veel wijsheid en hoop dat het je lukt om van alle rommel af te komen. Veel sterke lieverd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,

Ik had gisteren een medische keuring via mijn werk. Alle oude knarren van boven de 50 worden om de 2 jaar medisch gekeurd. Mijn bloeddruk is verhoogd en ik ben te zwaar (dat wist ik allebei al). Afvallen is het devies, met 10 kilo minder zou dat opgelost moeten zijn. Ben nu 90 kilo en wil naar 80, maar niet te snel. Ik weet best wel waar ik de winst kan halen....

Erger vond ik dat ik na de inspanningstest (die overigens verder prima verliep) te horen kreeg dat mijn linker hartspier ietwat verdikt is. De arts vergeleek het met de inspanningsgrafiek van 2 jaar terug en zag daarop exact hetzelfde. Dat is toen niet naar mij gecommuniceerd. Toen ik dat zei reageerde de arts amper: "je weet het nu en als je afvalt en je bloeddruk lager krijgt is dat probleem ook opgelost". Zit er nu toch over te denken om een second opinion aan te vragen via mijn huisarts, want echt vertrouwenwekkend klinkt dit allemaal niet. En ik denk ook niet dat het een afbouw- of ontwenningsissue is! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yollie:

@Annie87ik heb het op google gezocht en het lijkt er echt op dat ik dat heb. Kan van ad komen. Dat gebruik ik ook en antipsyhotica. Dat is quetiapine die ik gebruik af en toe om te slapen. Dus een van de twee is de boosdoener. Ik wil de ad afbouwen maar de psyhiater wil dat nog niet. Ik voel me helemaal niet depressief. Vanaf het begin niet. Maar ik kreeg toch de stempel. Ik had het stiekem al een beetje afgebouwd en voelde geen verschil in. Ik heb het wel eerlijk aan de psyhiater verteld maar hij wil niet dat ik het verder afbouw zolang de xanax niet is afgebouwd. Ik ga hem toch vragen of hij wil of niet om over te stappen op diazepam met 6 wk schema afbouw. Ik voel bij de xanax helemaal geen verlichting en ik begreep dat xanax gauw uitgewerkt is. Diazepam las ik blijft langer in je bloed zitten en ik las hier dat je beter slaapt.

@Yollie wat de acathisie betreft ben ik het met @Annie87 eens. Ik kreeg het bij de opstart van de paroxetine en na een paar weken was dat wel over. Bij de quetiapine (war ik nu bijna vanaf ben) had ik daar geen last van. Toch staat quetiapine (meer nog dan een AD) er om bekend dat het acathisie kan veroorzaken. Het komt bij quetiapine met name voor bij de opstart en bij dosiswijzigingen. Jij wijzigt je quetiapinedosering regelmatig (je neemt het niet altijd in), dikke kans dat dat dus de boosdoener is. Als je de quetiapine elke dag op een vast tijdstip inneemt en steeds dezelfde dosering neemt heb je kans dat het over gaat. Lijkt me het proberen waard! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Annie87:

@Yollie ik ben er behoorlijk van overtuigd dat je acathisie hebt. Veel psychofarmaca kan dat veroorzaken. Overigens komt het ook heel zelden bij andere medicatie voor. Sommige mensen kunnen het zelfs op antibiotica krijgen. Daarbij is het geloof ik wel zeldzamer. Het word helaas vaak niet herkend. Hier komt ook het suïcidale gedrag vandaan. Omdat het zo’n ondraaglijk gevoel is. Het is triest dat de artsen die juist verstand horen te hebben van deze medicatie het niet hebben. Je psychiater kan natuurlijk van alles wel en niet willen maar jij bent de enige die voelt wat een middel in jouw lichaam doet. Dat voelt een ander niet. In elk geval nooit zomaar stoppen dat is wel het advies. Als je het al langer gebruikt tenminste. Ik wens je veel wijsheid en hoop dat het je lukt om van alle rommel af te komen. Veel sterke lieverd 

@Annie87dank je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

@Yollie wat de acathisie betreft ben ik het met @Annie87 eens. Ik kreeg het bij de opstart van de paroxetine en na een paar weken was dat wel over. Bij de quetiapine (war ik nu bijna vanaf ben) had ik daar geen last van. Toch staat quetiapine (meer nog dan een AD) er om bekend dat het acathisie kan veroorzaken. Het komt bij quetiapine met name voor bij de opstart en bij dosiswijzigingen. Jij wijzigt je quetiapinedosering regelmatig (je neemt het niet altijd in), dikke kans dat dat dus de boosdoener is. Als je de quetiapine elke dag op een vast tijdstip inneemt en steeds dezelfde dosering neemt heb je kans dat het over gaat. Lijkt me het proberen waard! 

Hi @Cyclad58,

Ik herken dit bij quetiapine heel erg, ik heb geen antidepressivum oid geslikt, maar ben heel snel opgebouwd en daarna cold turkey moeten stoppen met seroquel, van 0 naar 12,5 mg was twee weken dat ik het nam, maar van 12,5 naar 100 ging in drie dagen. Dat heb ik een aantal weken geslikt en toen moest ik in twee dagen ermee stoppen. De onrust, niet slapen, trillen en angst waren afgrijselijk. En niet kunnen eten en maar overgeven! Kon niet stil blijven zitten, maar was te beroerd om hard te kunnen lopen. Heb echt letterlijk rondjes in de huiskamer gelopen. Nu ongeveer drie weken (het was hartje afgelopen zomer), werd het langzaam minder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...