Spring naar bijdragen

Ontwenningsverschijnselen


Diplomaat

Aanbevolen berichten

Ik probeer te minderen met diazepam. Ik heb nogal een ingewikkelde geschiedenis van depressies en angsten. Ik kreeg op een gegeven moment een anti-depressivum, anafranil,  waarvan de bijverschijnselen doodsangst en het trekken van mijn hoofd waren. Met de doodsangst viel niet te leven. Ik kon geen stap buiten de deur doen. Ik ben onmiddellijk gestopt met het middel. Maar het trekken van mijn hoofd bleef. De nekspieren draaiden mijn hoofd naar links en bleef met een enorme kracht trekken. Het was een nachtmerrie. Ik had geen seconde rust. Later werd door een neuroloog torticollis spasmodica vastgesteld. Ik kreeg diazepam omdat het leven anders onmogelijk was. Ruim 10 jaar geleden kwam ik in aanmerking voor botuline injecties in het AMC. Ik moet toch af en toe diazepam gebruiken om bijvoorbeeld naar de tandarts te gaan.

Twee jaar geleden is mijn man overleden. Sindsdien ben ik weer ongelooflijk angstig en trekt mijn hoofd zo sterk dat ik sociaal contact vermijd. De dokter gaf me voor noodgevallen 2mg diazepam. In mijn wanhoop heb ik illegaal diazepam online besteld. 5 mg. Eindelijk rust. Ik heb het aan niemand verteld. De afgelopen weken ben ik die illegale troep aan het afbouwen. Ik neem alleen af en toe 2 mg diazepam van de huisarts. 

Mijn leven heeft nu geen enkele kwaliteit. Ik moet op bed liggen zodat mijn hoofd enigszins gesteund wordt. Ik zie geen toekomst. Ik weet niet in hoeverre mijn gevoelens te maken hebben met het afbouwen van de illegale diazepam. Hoe kan ik in godsnaam een redelijk bestaan opbouwen met deze klachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@Diplomaat Wat jammer, dat je geen enkele reactie hebt gehad, diplomaat. Hoe is het nu met je? Ik hoop, dat je met het lezen van alle berichten hier wat inzicht hebt gekregen in je eigen situatie. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen om je te helpen. Ik heb het zelf ook moeilijk op dit moment met minderen en tolerantieopbouw voor Oxazepam. Ik probeer vast te houden aan het idee, dat onze hersens mettertijd zullen genezen en zelf weer de nodige stofjes zullen kunnen aanmaken, die ons weer rust vanut onszelf zullen doen geven, zoals we vroeger gewend waren. 

In het topic ‘Ditjes en datjes, dagdraadjes’ kun je lotgenoten treffen en zo nu en dan even van je af schrijven. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...